Potrivit Ministerului Educatiei, elevii clasei a XII-a au obtinut note peste 5, astfel: 52,8% la Limba romana, 42,51% la proba obligatorie a profilului si 53,92% la proba la alegere a profilului. Ministerul Educatiei Natonale a centralizat datele privind rezulatele probelor sustinute in cadrul simularii nationale pentru examenul de Bacalaureat, atat pentru elevii clasei a XI-a, cat si pentru elevii clasei a XII-a. Analizele efectuate pana la aceasta data arata ca elevii clasei a XII-a au obtinut note peste 5, astfel: 52,8% la Limba romana, 67,78% la Limba materna, 42,51% la proba obligatorie a profilului (Matematica sau Istorie) si 53,92% la proba la alegere a profilului. Situatia pentru clasa a XI-a se prezinta astfel: la proba de Limba romana – 44,22% dintre elevi au luat note peste 5, la proba pentru Limba materna – 62,42%, iar la proba obligatorie a profilului (Matematica sau Istorie) – 36,32%. Scopul organizarii de catre MEN a simularii probelor scrise de Bacalaureat, atat pentru clasa a XI-a, cat si pentru clasa a XII-a, este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de alta parte, de a ajuta elevii sa constientizeze nivelul de pregatire, inainte de Bacalaureat, si de a lua masuri in consecinta pentru imbunatatirea rezultatului final. Noutatile pe care MEN le-a adus in acest an au fost (1) includerea elevilor de clasa a XI-a in cadrul simularii si (2) faptul ca subiectele pentru probe au fost unice, la nivel national. Subiectele au fost diferentiate, in functie de filiera, profil si specializare, si au fost realizate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare, in conformitate cu modelele de examen publicate inca din luna noiembrie 2013 pe website-ul www.edu.ro. Elevii clasei a XI-a nu au sustinut proba la alegere, avand in vedere ca aria de acoperire disciplinara in clasa a XI-a nu este similara celei de clasa a XII-a. De asemenea, elevii clasei a XI-a au sustinut proba la Istorie (proba obligatorie a profilului) in baza programei parcurse pentru clasa a XI-a, si nu a XII-a, asa cum se procedeaza in cadrul examenului national de Bacalaureat. Rezultatele obtinute la simularile nationale din anul scolar 2013-2014 nu vor fi trecute in catalog, dar sunt analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral, in vederea adoptarii unor masuri pentru imbunatatirea performantelor scolare. De asemenea, doar 48,8 la suta dintre elevii de clasa VIII-a prezenti la simularea evaluarii nationale au obtinut medii peste 5, respectiv 66,95 la suta la Limba romana si 30,4 la suta la Matematica, Ministerul Educatiei recomandand efectuarea unor ore de pregatire. Ministerul Educatiei Nationale (MEN) a centralizat rezultatele examenelor din cadrul simularii nationale la clasa a VIII-a. Din totalul celor 187.886 de elevi inscrisi, 177.946 (94,7 la suta) au participat si la proba de Limba romana si la cea de Matematica. Dintre acestia, 86.893 (48,8 la suta) au obtinut medii peste 5. La proba de Limba romana, 119.963 (66,95 la suta) de elevi au obtinut note peste 5, in timp ce la Matematica au fost 54.465 (30,4 la suta) cu note de promovare. Prezenta la proba de Limba materna a fost de 94,5 la suta, iar 7.912 (76 la suta) elevi au obtinut note peste 5. Potrivit Ministerului Educatiei, scopul simularii a fost aducerea in atentia elevilor si a profesorilor a situatiei reale privind pregatirea inainte de evaluarea nationala din vara. „Din datele prezentate rezulta ca peste jumatate dintre cei prezenti la simulari au obtinut note peste 5 la disciplina Limba romana, fapt care nu s-a inregistrat si la disciplina Matematica, unde procentul de 30,4% indica un nivel scazut de pregatire a elevilor, in conditiile in care subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricarei evaluare de masa”, se arata intr-un comunicat al MEN, remis, miercuri, agentiei MEDIAFAX. Cea mai ridicata participare a elevilor la simularea nationala pentru clasa a VIII-a s-a inregistrat in judetul Neamt – 98,18%, iar cea mai scazuta in judetul Dolj – 89,04%. Cea mai mare pondere a elevilor care au obtinut medii peste 5 a fost inregistrata in municipiul Bucuresti – 64,21 la suta, urmat de judetul Braila – 60,42 la suta si judetul Cluj 59,18 la suta. Cele mai slabe rezultate s-au inregistrat in Calarasi – 34,18 la suta, Caras-Severin – 36,28 la suta si Tulcea – 37,95 la suta. in ceea ce priveste situatia pe discipline, la Limba romana, cea mai mare pondere a elevilor cu note peste 5 s-a inregistrat in Bucuresti (81,23 la suta) iar cea mai mica, in judetul Harghita – 38,72%. La Matematica, primul loc este ocupat tot de Bucuresti, cu 46,38 la suta, iar cel mai scazut procent il are judetul Calarasi – 17,8 la suta. La Limba materna, cele mai bune rezultate au fost in Bistrita-Nasaud, unde prezenta elevilor la simulare a fost de 100 la suta, iar cel mai scazut, in Caras-Severin – 21,74 la suta din elevi cu note peste 5, unde, de asemenea, prezenta a fost de 100 la suta. Potrivit MEN, prezenta integrala a elevilor la simularea pentru evaluarea nationala s-a inregistat numai in cele doua judete amintite si numai la disciplina Limba materna. in acelasi timp, la toate examenele, nu a existat o prezenta mai mica de 89 la suta in niciunul dintre judete. Ca urmare a situatiei inregistrate, conducerea MEN a decis adoptarea mai multor masuri de remediere a situatiei, printre care efectuarea unor ore de pregatire pentru evaluarea nationala de la vara. Totodata, lucrarile fiecarui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe si, in consecinta, pentru a putea corecta neajunsurile inregistrate, a precizat sursa citata. Sindicalistii din educatie sustin ca modalitatea de evaluare a elevilor trebuie schimbata. Liderul FSLI, Simion Hancescu spune ca rezultatele dezastruoase obtinute la simularea bacalaureatului demonstreaza inca o data ca programele scolare trebuie modificate. Acesta a avertizat ca notele vor fi din ce in ce mai slabe in anii urmatori, daca elevii nu vor fi pregatiti pentru piata muncii. In prezent, se evalueaza ceea ce au memorat copiii, nu ceea ce sunt capabili sa aplice mai departe la un loc de munca, a mai spus liderul Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant.

Împarte cu prietenii tăi: