Cele mai recente date lansate de Comisia Europeana, arata ca astazi, chiar daca tot mai multi oameni sunt conectati on-line, aproape 50% din populatia Europei are competente digitale insuficiente pentru mediul de lucru de acum. Romania depaseste cu mult valorile medii europene, asa cum a relevat Raportul Agendei Digitale (Digital Agenda Scoreboard), care a evaluat progresele inregistrate cu privire la obiectivele stabilite in Agenda digitala pentru Europa (DAE).

Iata ca diviziunea digitala persista, desi ne aflam intr-un moment in care este nevoie de mai multi specialisti in domeniul ITC decat oricand inainte si locuri de munca legate de ITC sunt create cu mult mai repede decat in alte sectoare. Cererea si angajarea fortei de munca ce detine competente digitale a crescut cu peste 2 milioane de locuri de munca din anul 2000, iar aceste locuri de munca sunt in crestere de sapte ori mai rapid decat ocuparea fortei de munca in general (sursa Comisia Europeana).

Numarul de persoane care folosesc Internetul cel putin o data pe saptamana in UE a crescut de la 60% la 72% incepand cu anul 2010 si Romania se afla intre tarile ce a inregistrat importante progrese in acest sens. De asemenea, Romania detine in continuare o valoare fruntasa cand vine vorba de viteza conexiunilor digitale, dar, daca la nivel european doar 20% din populatie nu a utilizat vreodata Internetul, la noi in tara procentul este dublu (42%). Acest fapt se reflecta la nivelul fortei de munca unde, daca in Europa 39% dintre angajati si potentialii angajati detin competente digitale insuficiente si doar 14% nu poseda deloc abilitati digitale, in Romania 83% din forta de munca nu detine competente digitale suficiente, iar 41% sunt analfabeti digital. La nivelul UE jumatate din populatie a cumparat online si a interactionat cu administratia publica prin e-guvernare, in timp ce la nivel national doar 8,3%, respectiv 5% din populatie a folosit aceste servicicii.

Raportul Agendei Digitale a aratat date conform carora Comisia este pe cale de a finaliza 95 din cele 101 de actiuni digitale pana in 2015, ceea ce arata un progres bun. Cetatenii si organizatiile din UE sunt din ce in ce mai mult on-line, fac cumparaturi mai mult si au o mai mare incredere si competente in domeniul ITC. Cu toate acestea, de multe ori le lipseste conexiunea de mare viteza – in special in zonele rurale – pentru a-si satisface acest apetit digital si decalajul competentelor digitale ce se profileaza ramane inca o mare problema.

Împarte cu prietenii tăi: