Europa este încă departe de a dispune de o piaţă unică digitală, însă se depun eforturi în acest sens. Acest domeniu reprezintă o prioritate pentru Parlamentul, Consiliul și Comisia Europeană, deoarece poate duce la relansarea economiei şi implicit la crearea de noi locuri de muncă. Potrivit unui studiu, piaţa unică digitală ar putea genera 260 de miliarde de euro.

Comisarul european pentru piața internă, Michel Barnier, spune că pentru ca acest lucru să se întâmple ar trebui luate o serie de măsuri, cum ar fi desființarea tarifelor de roaming, promovarea comerțului electronic, asigurarea accesului liber la internet pentru utilizatori, un tratament egal faţă de furnizorii de servicii şi o mai bună protecție a datelor.
Dacă comerţul electronic ar reprezenta 15% din comerţul din interiorul pieţei unice, în loc de 5 procente, am avea un câştig suplimentar de 1,7%. Telecomunicaţiile, serviciile online şi drepturile de autor sunt trei domenii în care am făcut progrese mari atât pentru consumatori, cât şi pentru întreprinderi. Prin implementarea facturii electronice şi semnăturii electronice am putea economisi în fiecare an, prin digitalizare între 50 şi 71 miliarde de euro, bani care ar putea fi dirijaţi spre alte investiţii.

Comisarul european pentru piața internă, Michel Barnier a mai spus că în prezent, doar 14% din întreprinderile mici și mijlocii din Uniunea Europeană fac comerț on-line. Unul dintre scopurile pieței unice digitale este înlăturarea barierelor din calea tranzacțiilor online, astfel încât de exemplu, un român să poată cumpăra cu ajutorul internetului un produs din Germania, Italia sau orice altă ţară.
Intensificarea comerțului electronic ar putea genera beneficii concrete pentru consumatori, cum ar fi prețuri mai scăzute, o ofertă mai variată și o mai bună calitate a bunurilor și a serviciilor.
Piaţa unică digitală ar trebui să fie pusă în practică până la sfârşitul lui 2015. Un pas extrem de important a fost făcut în această vară când Uniunea Europeană a decis reducerea tarifele de roaming cu peste 50%.
România mai are de lucru la acest capitol. În prezent, doar 46% dintre români au acces la internet, deşi viteza de conectare este printre cele mai mari. România întrece Statele Unite ale Americii, Germania, Norvegia, Japonia, dar şi multe alte ţări dezvoltate.

Împarte cu prietenii tăi: