În sectoarele 1 şi 6, ridicările de maşini continuă, în vreme ce în alte sectoare fie nu s-au ridicat niciodată mașinile parcate neregulamentar, așa cum este cazul Sectorului 5, fie au renunțat la contractele cu firmele de ridicări auto, așa cum este cazul Sectorului 4, de la finalul anului trecut.

Acestor diferențe în ceea ce privește atitudinea autorităților locale față de autovehiculele parcate ilegal li se adaugă acțiunea Avocatului Poporului, care, la mijlocul lunii trecute, a sesizat Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la hotărârile consiliilor locale care stabilesc sancțiunile pentru șoferii care parchează ilegal.

În acțiunea sa, Avocatul Poporului susține că aceste hotărâri ale consiliilor locale, adoptate în vederea stabilirii procedurilor pentru ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar, constatarea şi aplicarea contravențiilor, ar fi lovite de nulitate, deoarece contravențiile în domeniul circulației sunt reglementate de către OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Doar Guvernul poate lua decizia privind sancționarea celor care încalcă legea circulației, mai spune Avocatul Poporului. Pe această bază, șoferii cărora le-au fost ridicate mașinile pot obține în instanță anularea deciziilor de ridicare a autovehiculelor și pot obține despăgubiri.
Judecătorii Înaltei Curți de Justiție și Casație vor analiza sesizarea Avocatului Poporului în cursul acestei luni.

București FM

Împarte cu prietenii tăi: