Uniunea Europeană a cerut celor 28 de state membre să demareze anchete la nivel național cu privire la sistemele electronice care falsifică rezultatele emisiilor de noxe, instalate de Volkswagen pe o parte din mașinile produse de companie.

Lucia Caudet, purtătoarea de cuvânt a Comisiei Europene, a spus ieri:

Încurajăm toate statele membre să se ocupe de investigațiile necesare; trebuie să avem imaginea completă a numărului de certificate pentru vehicule, eliberate în Europa, și numărul mașinilor dotate cu astfel de dispozitive- interzise prin legile UE și regulamentele noastre din 2007.Vom discuta în zilele următoare cu autoritățile naționale de omologare.

De asemenea, Volkswagen a dezvăluit marţi că până la 11 milioane de automobile la nivel mondial conţin softul prin care este influenţat rezultatul testelor de poluare, fiind posibil ca aceste vehicule să fie incluse în programe de rechemări.

Compania a alocat 6,5 miliarde de euro, în trimestrul al treilea, pentru acoperirea costurilor legate de acest caz şi a avertizat că profitul grupului va fi afectat.

Scandalul trucarii emisiilor masinilor Volkswagen a zguduit scena politica si mediul de afaceri din Germania, iar analistii avertizeaza ca aceasta criza a producatorului de masini ar putea deveni cea mai mare amenintare pentru principala economie europeană.

Împarte cu prietenii tăi: