Specialistii spun ca un pui de somn dupa-amiaza face minuni pentru creier.

In sfarsit putem justifica astfel momentele in care atipim la birou sau la scoala datorita beneficiilor medicale si mai ales al efectului benefic pe care somnul de dupa-amiaza il are asupra memoriei.

Conform publicatiei britanice Independent, oamenii de stiinta de la Universitatea Saarland din Germania, au descoperit ca un somn de 45-60 de minute poate imbunatati memoria de pana la 5 ori.

birou patAcest efect al somnului a fost testat pe un grup de 41 de studenti care au fost rugati sa invete 90 de cuvinte si 120 de perechi de cuvinte.
Acestia au fost impartiti apoi in 2 grupe: un grup a dormit, pe cand celalalt s-a uitat la un film.
Dupa ce au fost testati pe baza cuvintelor invatate, s-a constatat ca grupul care a dormit a avut o capacitate crescuta de invatare si memorare.

Chiar si un somn de numai 20 de minute poate avea efecte uimitoare asupra starii fizice si mentale a omului.
Conform lui Michael Hyatt, fondatorul si presedintele companiei online de dezvoltare a conducerii, Intentional Leadership, nu numai ca acesta ne ajuta sa devenim mai eficienti si mai alerti, dar impiedica acumularea oboselii si a stresului, functionand ca un buton de „refresh” pentru creier.
birou pat relaxare job serviciuMai mult decat atat, un pui de somn este atat de bun incat poate imbunatati perceptia senzoriala, permitandu-ne sa vedem si sa auzim mai bine, iar noi putem fi mai creativi dupa ce acordam mintii putin timp pentru relaxare.

Hyatt a marturisit ca la inceput se simtea vinovat datorita obiceiului sau de a dormi dupa-amiaza, dar ca acest sentiment a disparut dupa ce si-a dat seama cat de mari sunt beneficiile si cate personalitati importante din istorie au fost si sunt iubitori ai atipelii.
De la Leonardo da Vinci la Thomas Edison si pana la Winston Churcill, mai toate mintile luminate ale lumii erau adeptii unui pui de somn in mijlocul zilei si noi am vrea sa credem ca acesta a fost un factor esential pentru mentinerea si antrenarea unui intelect deosebit.
Avand in vedere aceste aspecte, nu este de mirare ca a aparut inventia ideala pentru a prinde un pui de somn la serviciu.

Time Magazine lauda o firma greceasca de design, Studio NL, care a creat biroul ce se transforma intr-un pat.
Desi la prima vedere pare a fi un pat obisnuit, panoul din fata al biroului culiseaza spre exterior, pe cand unul dintre panourile laterale se desface pentru a crea un sprijin pentru cap.
Astfel obtinem culcusul perfect pentru a ne reincarca bateriile si a ne pregati pentru cea de-a doua parte a zilei de munca.

Conform Sleep.org, cu toate ca dormitul la birou nu este in prezent o activitate tolerata de catre angajatori, din ce in ce mai multe companii progresiste au inceput sa isi incurajeze un somn scurt in mijlocul zilei, pentru a creste productivitatea angajatilor.
La sediul Nike din Portland, Oregon, angajatii se pot bucura de liniste in camerele special amenajare de catre companie pentru cei care doresc sa doarma sau chiar sa mediteze.
De altfel, capsulele de somn de la sediul central Google din California sunt deosebit de apreciate de catre salariati.
Desi au un aspect bizar, acestea sunt doar simple fotolii extensibile care permit un somn linistit, ferit de zgomotele din exterior.

In anii `90, cei de la NASA au decoperit ca somnul este un element crucial in incercarea de a creste ranadamentul si capacitatea de concentrare a astronautilor si au experiementat cu perioade scurte de somn in timpul zilelor de lucru.
In mod deloc surprinzator, performantele acestora s-au imbunatatit considerabil.
De atunci, „somnul NASA” este o practica deosebit de raspandita printre pilotii de avioane care executa curse internationale de lunga durata.

Dupa ce am aflat toate acestea, poate ca ar trebui sa luam cu totii exemplul tuturor acestor mari personalitati si companii si sa ne cream un obicei din a dormi dupa-amiaza.
In fond, chiar si bunica spunea ca vezi lucrurile altfel dupa un somn bun, asa ca probabil nu ar fi o idee rea ca in loc sa cautam energie intr-o cana de cafea dupa ce mancam, sa rezervam 20 de minute din pauza de pranz pentru a inchide putin ochii.

Împarte cu prietenii tăi: