Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt face ultima strigare pentru înscrierile de persoanele interesate să muncească în domeniul construcţiilor în Israel. Obţinerea unui astfel de job este posibilă în urma semnării unui protocol între Ministerul Muncii şi Ministerul Afacerilor Interne din Israel.

Oltenii care vor să muncească în Israel o vor face în baza unui protocol pus în aplicare de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă din România, prin intermediul filialelor sale din ţară – în acest caz, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt, şi, respectiv, Autoritatea pentru Populaţie, Emigrare şi Frontieră din Israel. Astfel,  persoanele din judeţul Olt care vor să muncească în Israel în sectorul construcţiilor trebuie să ştie că înscrierile în acest sens se fac doar la Slatina, adică acestea îşi pot depune dosarele doar la sediul AJOFM Olt de pe strada Crişan.

Angajatorii israelieni caută să angajeze persoane în meserii precum: zidari-tencuitori, dulgheri pentru cofraje de construcţie industrializată; fierari-betonişti în îndoirea fierului şi zidari-faianţari, pentru toate cele trei categorii de meserii fiind obligatorie cunoaşterea citirii planurilor de construcţii.

Reprezentanţii AJOFM Olt precizează că vor fi acceptate la înscriere doar persoanele care au o minimă experienţă în sectorul de muncă amintit şi, mai ales, NU au mai muncit în ţara angajatoare Israel.

De asemenea, persoanele interesate mai trebuie să îndeplinească câteva condiţii: să nu aibă rude de gradul I ce lucrează deja în această ţară (cu excepţia fraţilor), să nu aibă cazier judiciar, să fie apţi psihic şi fizic de muncă intensă în condiţiile climatice specifice statului de destinaţie (inclusiv muncă la înălţime) şi manipulare de greutăţi, şi să nu sufere de anumite boli cronice.

Contractele de muncă în Israel se vor încheia pentru o perioadă determinată de un an, dar acestea pot fi prelungite până la cel mult 63 de luni. Salariul lunar minim brut va porni de la 1.450 dolari SUA”, a declarat Elena Ţane, coordonator Biroul EURES din cadrul AJOFM Olt.

Candidaţii ce vor să-şi depună dosare pentru a fi luaţi în evidenţă vor completa o cerere tip şi vor aduce cu sine următoarele documente: curriculum vitae, declaraţie – tip bilingvă, copie carte de identitate, copie paşaport, copii ale actelor de studii şi de calificare, copii ale documentelor ce atestă experienţa şi vechimea în muncă, cazier judiciar valabil, în original.

Împarte cu prietenii tăi: