Festivalul de film de la Cannes de anul acesta reprezintă o excelentă ocazie pentru a sărbători cea de a 25-a aniversare a Programului MEDIA, programul de sprijin al UE pentru industria audiovizuală europeană.

Programul MEDIA a jucat un rol major pentru a sprijini filmele europene să ajungă în faţa unui public nou, din alte ţări decât cea de origine.

În ultimii 25 de ani, 40 de filme finanţate din programul MEDIA au primit Palme d’Or, Premiul pentru cel mai bun regizor sau Marele premiu.

Vicepreşedintele Comisiei Europene, Andrus Ansip – prezent anul acesta la Festivalul de film de la Cannes – a discutat în cadrul unui simpozion despre realizările programului MEDIA şi a subliniat modul în care UE poate oferi un sprijin important sectorului audiovizual, care angajează peste 1,3 milioane de persoane în UE.

Andrus Ansip, vicepreşedinte pentru piasţa unică digitală, a declarat: “Normele UE despre care vorbim datează din anul 2007.  Astăzi, transmisiile TV, cele video la cerere şi platformele de partajare video se încadrează în reguli diferite. Este timpul să le actualizăm pentru a reflecta noile realităţi on-line şi  lumea digitală aflată în permanentă schimbare. Iar aici ne referim şi la crearea unui mediu concurenţial echitabil. Propunerea noastră va aduce o mai mare flexibilitate regulilor de publicitate, de susţinere şi promovare a creaţiei europeane.”

Strategia privind piaţa unică digitală a UE cuprinde măsuri care să stimuleze sectoarele cultural şi creativ din Europa şi să îi sprijine pe realizatorii de film şi pe creatorii de conţinut audiovizual să îşi prezinte operele în faţa unui public mai larg.

Programul MEDIA se adaptează în permanenţă la nevoile sectorului – astfel încât, în luna iunie va fi lansat un mecanism de garantare în valoare de 121 de milioane de euro pentru sectoarele cultural şi creativ, care va fi accesibil proiectelor audiovizuale.

Iar până la sfârşitul anului, Comisia Europeană va prezenta noi măsuri privind drepturile de autor şi de combatere a pirateriei.

Împarte cu prietenii tăi: