Încă din anul 2006, Primăria Capitalei a hotărât să amplaseze pe domeniul public, în zonele cu circulație pietonală intensă, 100 de infochioșcuri, care ar fi urmat să coste 6,3 milioane de lei. Acestea trebuiau să formeze „Sistemul Interactiv Teritorial de Informare a Cetățenilor” , care ar fi trebuit să ofere date administrative, hărți, trasee turistice, dar și informații cu privire la transportul public.

Instalarea infochioșcurilor a început abia în anul 2010, cu primele 33 de aparate, care au costat „doar” 1,5 milioane de lei. Numai că, până în 2012, acestea nu au fost branșate la rețeaua de energie electrică. După bransarea la rețeaua ENEL, infochioșcurile au funcționat scurtă vreme, deoarece au fost vandalizate. Apoi, au fost debransate de la reteaua de curent electric, deoarece se pare ca branșarea a fost „provizorie”.

La finalul anului 2013, reprezentanții Municipalității dădeau asigurări că, în scurt timp, vor fi obținute avizele necesare rebranșării celor 33 de aparate la rețeaua ENEL.

La vremea respectivă, se avea în vedere chiar și modernizarea interfeței infochioșcurilor, astfel încât informațiile să fie disponibile și în limba engleză, pentru turiștii străini.
Am regăsit infochioșcurile pe Bulevardul Regina Elisabeta, în Piața Victoriei, chiar în fața Muzeului Antipa, în Piața Română, în față la ASE, pe Bulevardul Magheru, în zona Patria, în zona Basarab, la intrarea în Parcul Herăstrau dinspre Arcul de Triumf etc.

În continuare, dupa șapte ani, sunt nefuncționale, nebranșate la rețeaua ENEL. În schimb „artiștii urbani” au scris pe ele diverse „urări de bine” ori și-au exprimat cele mai arzătoare dorințe în legătură cu echipe de fotbal, spre exemplu. Și lipitorii de afișe au considerat că aceste infochioșcuri sunt suporturi numai bune pentru zeci de afișe, lipite strat peste strat, apoi curățate și, din nou, lipite. Praful, mizeria groasă s-au adunat și ele, pentru a întregi „patina” de părăsire pe care o au aceste „relicve”.

De ani buni, București FM semnalează prezența inutilă a acestor „relicve” ale unui program eșuat, dar Municipalitatea nu știe cum să reacționeze. Să arunce, oare, la fier vechi infochioșcurile pe care le-a plătit din banii bucureștenilor…?

Integrandu-se perfect în ambientul format din pereții, gardurile și vitrinele mâzgălite cu tot felul de „opere de artă urbană” și din afișele lipite haotic pe orice zid, transformator de curent, stâlp, gard sau chiar vitrina părăsită din centrul orașului, infochioșcurile contribuie din plin la aspectul de oraș murdar, fără stăpân, unde fiecare face ce vrea și unde vrea pe care îl are Bucureștiul, din centru, de pe Magheru și Calea Victoriei, din Piața Victoriei și Piața Romană, până în zonele „aristocratice”, de tipul Kiseleff – Herăstrău, și până în cele mai „populare”, precum Gara de Nord sau Basarab.

Împarte cu prietenii tăi: