Consiliul Local Limanu a aprobat, de curând, „Regulamentul privind Organizarea și Desfășurarea Activităților Comerciale și a Serviciilor de Piață în Comuna Limanu”. Documentul prevede un set de reguli privind procedurile de autorizare pentru activitățile desfășurate în structuri cu sediul fix, dar și procedurile pentru desfășurarea activităților cu caracter temporar în zone publice sau cu acces public.

„Până la inițierea acestui set de reguli, în comuna Limanu nu exista o centralizare a condițiilor pe care ar trebui să le îndeplinească un agent economic. Acest regulament explică cât se poate de clar care sunt obligațiilor celor care doresc să primească autorizații din partea noastră. Sunt gândite unitar, astfel încât, mai ales în sezonul estival când funcționează cele mai multe activități economice, să existe un reper după care să ne putem ghida atât noi, că și autorități locale cât și agenții economici”, afirmă Daniel Gheorghe Georgescu, primarul comunei Limanu.

Astfel, Regulamentul punctează condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care doresc să desfășoare activități comerciale în privința documentațiilor privind apartenența spațiului, tipul de activitate, orarul de funcționare în funcție de specificul activității precum și tipul de mobilier sau cromatica acestuia. O condiție esențială pentru a beneficia de autorizație, indiferent de tipul de activitate, este încheierea unui contract cu Serviciul Comunitar de Utilități Publice de Interes Local Limanu – SCUPIL.

„Nici în 2 Mai și nici în Vama Veche nu a existat până acum un astfel de set de reguli. Este anormal că în două dintre cele mai vizitate destinații de vacanță de pe litoralul românesc să se deruleze activitățile economice într-un haos total. Desigur că acest Regulament poate să sufere modificări, însă consider că se impunea adoptarea unor reguli generale. Cred că în acest mod, cei care desfășurau activități comerciale la limită legislației vor fi obligați să între în legalitate. Este absurd că în urmă unui sezon, încasările primăriei Limanu să se situeze sub cele ale unei commune aflate tot pe litoral, dar unde nu există activități turistice. De asemenea, consider că este absurd că pe domeniul public să se desfășoare activități comerciale fără niciun beneficiu pentru Primăria Limanu. Este anormal să permitem că aceste situații să se perpetueze de la un sezon la altul, mai ales în contextul în care în această comună trăiesc peste 6300 de persoane, pentru care noi, autoritățile locale suntem responsabili să le asigurăm o viață mai bună”, a mai precizat Daniel Gheorghe Georgescu.

Regulamentul privind Organizarea și Desfășurarea Activităților Comerciale și a Serviciilor de Piață în Comuna Limanu a fost adoptat în luna martie a acestui an, iar persoanele interesate îl pot descărca de pe site-ul Primăriei Limanu.

Împarte cu prietenii tăi: