In aprilie 2014, fostul primar general, Sorin Oprescu, demara un ambitios program de reabilitare a trotuarelor de pe marile bulevarde din centrul Bucurestiului. Programul cuprindea intreaga axa principala nord-sud, de la Piata Romana, pana la Piata Unirii, deci Bulevardul Nicolae Balcescu - lucrari asfaltarebulevardele Gheorghe Magheru, Nicolae Balcescu, I.C. Bratianu plus Regina Elisabeta, artera pe care se afla si sediul Primariei Capitalei.

Programul presupunea reabilitarea a 28 de intersectii, intre care se aflau pietele Romana, Universitatii si Unirii si intersectia Bulevardului Regina Elisabeta cu Calea Victoriei.02. Bulevardul Magheru - lucrari

Au fost refacute trotuarele, asfaltul fiind inlocuit cu placi de piatra, a fost schimbat mobilierul stradal, inclusiv stalpii care interzic accesul masinilor pe trotuare, si a fost modernizat sistemul de iluminat public, fiind inlocuiti stalpii de iluminat vechi, care nu se aflau in proprietatea Municipalitatii, cu unii noi. Lucrarile s-au intins pe durata intregului an 2014 si in tot anul urmator. Nu am reusit sa aflam care au fost costurile intregului program, nicidecum costurile pentru reabilitarea fiecarui bulevard in parte.

Astazi, la doi – trei ani de la aceste lucrari de reabilitare, trotuarele de pe cele trei mari artere reprezentative din centrul Bucurestiului, bulevarde strabatute, zilnic, de zeci de mii de bucuresteni si de sute de turisti straini, au nevoie de reparatii serioase. Placile de piatra 09. Reabilitare strazi - Bucurestisunt in multe locuri sparte si stau intr-un echilibru instabil, iar, in altele, au disparut ramanand pur si simplu goluri in trotuare. Aceste portiuni, care pot fi intalnite la tot pasul, de la Romana, pana la Universitate, la terminalul RATB de la Sfantul Gheorghe si pana la Piata Unirii, sunt adevarate curse cu obstacole si capcane pentru pietoni, care se pot dezechilibra, se pot impiedica, chiar si pe vreme buna, cand nu este zapada sau gheata si chiar daca se afla intr-o buna conditie fizica. Nu are rost sa mai subliniem riscurile la care sunt expuse persoanele cu necesitati speciale in privinta deplasarii, varstnicii, persoanele cu dizabilitati… Imaginati-va un nevazator care trebuie sa treaca printr-o asemenea zona plina de capcane mortale pentru el, mamele cu copii in brate sau in carucioare sau chiar persoanele intr-o stare fizica perfecta, dar care au un bagaj voluminos…

Cat priveste elementele decorative de mobilier urban care au inlocuit traditionalii stalpisori de plastic sau de metal, pentru a interzice accesul masinilor pe trotuare, nici acestea nu 02. Reabilitare strazi - Bucurestiau avut o soarta mai buna decat pavajul de piatra. „Ouale lui Oprescu” din Piata Romana au fost dislocate, adunate cate doua-trei la un loc, pentru a face loc masinilor de aprovizionare sau limuzinelor smecherilor care nu pot parca la mai mult de 20 de metri de biroul unde isi desfasoara activitatea prodigioasa ori de magazinul de fite sau de cafeneaua unde doresc sa isi desfete simturile.

Alte „oua” au fost taiate pe jumatate si transformate in scrumiere ad-hoc, de catre expozantii de la targurile organizate de catre Municipalitate in Piata Romana, de Craciun, de Martisor etc.

Bolarzii de piatra au fost si ei rasturnati, mutati din loc, sparti, iar unii dintre ei au disparut chiar. Tot pentru a le face loc domnilor soferi.

Desigur, Primaria Capitalei a anuntat demararea unui program de reparatii, care include si trotuarele, de la Romana, pana la Unirii, inclusiv Bulevardul Unirii, ale carui trotuare nu au mai fost reparate din anii ’80, de pe vremea cand Nicolae Ceausescu finaliza asa-numitul Centru Civic. Intrebarea este insa, dat fiind faptul ca au trecut doar 2-3 ani de la executia lucrarilor de reabilitare a trotuarelor de pe Magheru, Balcescu si Bratianu, de ce trebuie facute deja reparatii? Evident ca dupa aceasta intrebare vine in mod firesc o alta: daca lucrarile au fost de proasta calitate, de ce trebuie sa plateasca Municipalitatea pentru aceste reparatii? Oare constructorii care au executat lucrarile pe cele trei mari bulevarde nu ar trebui sa faca reparatiile gratuit, in baza garantiei pe care trebuie sa o dea pentru orice lucrare?

Împarte cu prietenii tăi: