Consilierii generali ai Capitalei au planuri mari. In sedinta de joi (8 iunie), ei vor dezbate mai multe proiecte de hotarare, care ar putea schimba vietile bucurestenilor.

Rastele pentru biciclete, institutiile publice!

Pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General al Municipiului Bucurest (CGMB) de joi se afla un proiect de hotarare privind amplasarea de rastele pentru parcarea bicicletelor in vecinatatea institutiilor publice din Capitala.

Sursa foto: bikefriendly.ro
Sursa foto: bikefriendly.ro

Conform proiectului, pe strazile din vecinatatea institutiilor publice de pe teritoriul Municipiului Bucuresti, ar urma sa fie amplasate rastele pentru parcarea bicicletelor.

Amplasarea acestora se va face de catre administratorii strazilor respective, adica de catre Administratia Strazilor din subordinea Primariei Capitalei, pentru marile bulevadre, si de catre primariile de sector, pentru strazile secundare, cu avizul Comisiei Tehnice de Circulatie a Municipiului Bucuresti, spune proiectul.

Intr-un limbaj stangaci, expunerea de motive a proiectului de hotarare incearca sa ne explice ca „pentru obtinerea unui grad mai mare de mobilitate durabila, deplasarile trebuie sa fie atat rapide, sigure, confortabile si eficiente, cat si mai putin poluante. Aceste cerinte nu pot fi satisfacute decat prin utilizarea transportului alternativ, fie public, fie individual nemotorizat, pentru ambele necesitand a fi create facilitatile fata de transportul individual”.

Lasand la o parte exprimarea „… pentru ambele necesitand a fi create …”, expunerea de motive incearca sa ne spuna ca instalarea rastelelor pentru parcarea bicicletelor in proximitatea institutiilor publice se doreste a fi una dintre masurile destinate incurajariii transportului cu bicicleta, care nu genereaza aglomeratie si poluare.

In context, ar mai trebui mentionat faptul ca, vara trecuta, primarul general, Gabriela Firea, a inaugurat un sistem de bike-sharing, care acopera centrul Bucurestiului. Utilizatorii acestuia pot lua o bicicleta din Piata Romana, Piata Revolutiei, Piata Victoriei sau de la Universitate, putand lasa bicicleta in alt loc decat cel de unde au luat-o.

Bani pentru nou-nascuti! 

La propunerea edilului sef, Gabriela Firea, pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General de joi se afla un proiect de hotarare privind „Acordarea unui stimulent financiar pentru nou-nascuti”. Potrivit proiectului, pentru fiecare nou-nascut s-ar putea da suma de 2500 de lei.

Stimulentul se acorda o singura data pentru fiecare copil, daca banimacar unul dintre parinti are domiciliul sau resedinta in Bucuresti. Tot conform proiectului, nasterea trebuie sa fie inregistrata intr-o maternitate din cadrul unitatilor medicale cu paturi de pe raza Capitalei.

Pentru a beneficia de stimulent, parintele sau parintii copilului trebuie sa completeze si sa depuna la Directia Generala de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti (DGASMB) o cerere tipizata, insotita de actul de identitate al unuia dintre parinti si de certificatul de nastere al copilului. De asemenea, la dosar, mai trebuie depus biletul de iesire din spital sau certificatul medical constatator al nasterii emis de catre unitatea medicala unde aceasta a avut loc.

Cererea pentru acordarea stimulentului, insotita de actele doveditoare, trebuie depusa la DGASMB in termen de o luna din ziua nasterii copilului, conform proiectul.

Amenzi pentru gurile de canal care rup cauciucurile si planetarele!

Pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General de joi se afla un proiect de hotarare ce vizeaza adoptarea „Regulamentului privind instalarea/aducerea la cota/intretinerea capacelor, gurilor de acces la retelele subterane, rasuflatorilor de gaze si a gratarelor gurilor de scurgere a apelor meteorice aflate pe domeniul public al Municipiului Bucuresti”.

Proiectul stabileste obligatia tuturor detinatorilor de retele edilitare subterane de a mentine capacele de canal sau de acces pentru vizitarea retelelor, rasuflatorile de gaze, grilajele de la gurile de scurgere a apelor pluviale intr-o „stare tehnica corespunzatoare, astfel incat sa fie asigurata functia carosabila, pietonala si de acoperire”, pe toata durata existentei acestora.

canal6De asemenea, prin proiect, este prevazuta obligativitatea inscriptionarii capacelor noi ale retelelor edilitare subterane cu numele detinatorului sau administratorului. Aceeasi obligatie se aplica si capacelor vechi, in termen de un an, daca proiectul de hotarare va fi adoptat.

Constructorii care au executat lucrarile la drum ar putea fi obligati sa faca reparatiile gurilor de canal, daca strazile se afla in perioada de garantie sau in intretinerea lor.

Pentru neconformarea la dispozitiile hotararii, proiectul prevede amenzi cuprinse intre 2.500-5.000 de lei de capac de canal si dispunerea conformarii.

Prin acest proiect se incearca evitarea acelor situatii, desprinse, parca, din filmele cu prosti, in care nu se stie cine este proprietarul sau administratorul unui capac de canal care rupe cauciucurile si planetarele a sute de masini si responsabilitatea pentru repararea canalului este pasata de la Ana la Caiafa.

Împarte cu prietenii tăi: