Declanşarea procedurilor pentru atragerea fondurilor europene din care să se realizeze Centura Metropolitană a Clujului este principala aşteptare pe care Emil Boc o are de la noul guvern.

Şoseaua figurează în Masterplanul de Transport al României şi are deja asigurată finanţarea de la Bruxelles. Lucrările la centură nu pot însă începe deoarece Ministerul Transporturilor, prin Compania de Drumuri, nu a demarat procedurile de deblocare a fondurilor.
Primarul Emil Boc spune că acesta este cel mai mare proiect de infrastructură pe care municipiul Cluj-Napoca îl are, dar realizarea lui depinde de bunăvoinţa executivului de la Bucureşti.

Banii sunt la Uniunea Europeană şi nu se accesează, din cauza, în primul rând, lipsei de voinţă politică a Ministerului Transporturilor. Sper că odată le va veni mintea la cap să apese butonul Centurii metropolitane, pentru că bani există, traseul e stabilit, PUG-ul îl prevede. Inclusiv preşedintele Comitetului European al Regiunilor a rămas siderat, aflând că în Masterplanul de Transport avizat de Uniunea Europeană există creionată şi aprobată această centură, iar autorităţile române pur şi simplu nu demarează acest proiect.(Emil Boc)

Centura metropolitană a Clujului va fi o şosea cu două benzi pe sens şi va avea o lungime de 38 de km. În prima etapă, urmează să fie construită porţiunea dintre Autostrada Transilvania şi sensul giratoriu de la Cora. Ulterior, drumul va continua prin Făget, va intersecta Calea Turzii şi se va termina la centura Vâlcele – Apahida.

Împarte cu prietenii tăi: