Până sâmbătă, în componenţa trenului interegio 12571 Bucureşti N – Galaţi există un vagon-model, modernizat în România şi adaptat exigenţelor europene, o investiţie proprie a CFR, în valoare de 5.000 de euro.

Vagonul, care a ajuns astăzi la Galaţi, reprezintă imaginea campaniei naţionale #SEPOATE, prin care Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane atrage atenţia publică asupra condiţiilor precare în care a ajuns infrastructura feroviară.

În cadrul campaniei, se strâng semnături online (pe portalul petitieonline.com) şi offline (la toate casieriile CFR) de la cetăţeni, pentru introducerea în Proiectul de ţară, ce va fi finalizat cu ocazia centenarului “România 2018” a investiţiilor multianuale pentru CFR.

Potrivit lui Viorel Istrate, secretar general al Federaţiei Naţionale Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, vagonul-model a fost realizat la atelierele Griviţa de către Industria Feroviară Românească, modernizarea vagonului (mochete şi banchete noi, sistem de climatizare, afişaj electronic, reţea wi-fi, contorizare automată a pasagerilor etc) costând doar 5.000 de euro. Potrivit sursei citate, din totalul de 1048 de vagoane ale CFR, până la finele anului sunt valide doar 700 de vagoane, foarte puţin faţă de traficul de pasageri. Prin campania #SEPOATE, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane pledează pentru modernizarea vagoanelor (circa 40 din actualul parc feroviar s-ar preta la modernizări) şi achiziţionarea de nou material rulant (automotoare electrice şi diesel şi locomotive noi), dar şi pentru modernizarea reţelei de infrastructură feroviară, astfel încât vagoanele să nu se mai deplaseze cu 40 de km la oră.

Potrivit lui Viorel Istrate, nevoia CFR de investiţii se ridică la 34 miliarde de euro, sume ce ar putea proveni din bugetul UE, oportunitate ce a fost ratată în exerciţiul financiar European 2007-2013.

Pentru astfel de deziderate, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane pune la dispoziţia călătorilor în toate gările CFR din ţară tabele pentru semnături de susţinere, ţinta fiind strângerea a 2 milioane de semnături.

Săptămâna viitoare, vagonul model va circula pe Regionala Timişoara, campania urmând să se încheie pe 11 noiembrie, după ce vagonul va fi fost parcurs rute pe toate cele 8 regionale feroviare din ţară. (Radio Iaşi/ FOTO Maria Măndiţa)

Împarte cu prietenii tăi: