Oamenii au dat astfel curs obligativității de a anunța schimbarea domiciliului ori a reşedinţei.

Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Mureș atrage atenția asupra acestei obligații în conformitate cu legea. Reşedinţa este acolo unde persoana fizică declară că are locuinţa secundară, alta decât cea de domiciliu, precizează directorul executiv al Serviciului, Codruța Sava:

”Înscrierea reşedinţei în actul de identitate se face la cererea persoanei fizice care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară. Menţiunea de stabilire a reşedinţei se acordă pentru perioada solicitată, care nu poate fi mai mare de un an şi are valabilitate pe timpul cât persoana locuieşte în mod efectiv la adresa declarată ca reşedinţă.”

Pentru stabilirea reşedinţei solicitantul trebuie să prezinte cererea tip, documentul de identitate şi actul care face dovada adresei de reşedinţă, în original şi copie. În lipsa acestuia din urmă, gazda, sau după caz, reprezentantul său legal îşi va exprima consimţământul la ghişeu, în prezenţa personalului sau printr-o declaraţie dată în fața unei autorități, conform legii.

Împarte cu prietenii tăi: