Aproape 5.000 de amenzi au fost aplicate, de la începutul anului, unor persoane care au făcut apeluri false la 112
Publicat de Andrei Cretoiu, 23 iunie 2014, 09:43
Persoanele care apelează în mod abuziv Serviciul 112, de regulă, se joacă la telefon, fac glume proaste, ţipă, cântă, pun muzică, aduc injurii operatorilor, doresc să converseze sau să fie ascultaţi de către cineva ori solicită diverse informaţii cu caracter nonurgent.
În situaţia în care persoanele care apelează abuziv Serviciul 112 sunt identificate, acestea pot primi amendă între 500 şi 1.000 lei.
De regulă, acest tip de apel este iniţiat de pe telefoane cu serviciu preplătit şi nu sunt identificabile, astfel că sancţiunile nu relevă numărul mare de apeluri false.
Apelurile false întârzie tratarea celor reale, timpul mediu de tratare a unui apel fiind de 50 de secunde.
În afara acestei întârzieri care creează operatorilor un mare disconfort, se mai poate prejudicia calitatea serviciului prestat, mai spun reprezentanţii STS