Europa Jurnaliştilor din Amfiteatre
Publicat de Monica Slavici, 2 decembrie 2014, 09:44
Reprezentanţa Comisiei Europene în România a început vizitele de prezentare a programului ”Europa Jurnaliștilor din Amfiteatre”. Competiţia de comunicare pe teme europene se adresează studenţilor din facultăţile de jurnalism. Dana Sterghiuli de la Radio Constanţa, în rubrica Local-Regional- European, EuranetPLus.
La întânirile de prezentare a competiţiei, studenţilor li se explică felul în care poate fi abordată o temă cu deschidere europeană. Recomandarea organizatorilor este de a pune în discuţie subiecte care sunt pe agenda de priorităţi a Uniunii Europene, şi, implicit, la nivel local şi regional.
Temele europene trebuie abordate din unghiuri diferite tocmai pentru a surprinde complexitatea implicaţiilor în viaţa cetăţenilor. De la Reprezentanţa Comisiei Europene în România, ofiţerul de presă Mihai Roşioru:
„Este vorba despre cea de- a V-a ediţie a programului „Europa Jurnaliştilor din Amfiteatre ”, un program pe care Reprezentanţa Comisiei Europene l-a început în anul 2010, când am făcut un fel de experiment, să vedem cum ar răspunde universităţile care au în componenţă facultăţi de jurnalism şi cum ar răspunde studenţii la jurnalism , la un astfel de program. Este de fapt vorba de o competiţie de materiale audio-video, dar şi materiale publicabile în mediul online, pe teme europene, o competiţie pe care reprezenţanţa CE o deschide studenţilor la jurnalism şi comunicare, tocmai pentru a le aduce în vedere temele aflate, în acest moment, în dezbatere, teme care au legătură atât cu UE dar şi cu România, ca stat membru al UE.“
Domnule Mihai Roşioru, ce înseamnă pentru jurnalişti, dar şi pentru publicul ascultător, un reportaj cu deschidere europeană ?
Mihai Roşioru : „Un reportaj cu deschidere europeană înseamnă, în primul rând, acel material jurnalistic care reuşeşte să ia informaţia de la Bruxelles şi să o traducă pe înţelesul ascultătorilor din România şi să scoată acele elemente care sunt relevante pentru România şi pentru cetăţenii ei.“
Ca jurnalist, ca ofiţer de presă în Reprezentanţa din România a Comisiei Europene, ce recomandare puteţi face participanţilor în concurs ?
Mihai Roşioru : ”Să-şi aleagă o temă cu care se simt confortabili, o temă pe care o simt c-ar fi aproape de interesul lor, pentru că e nevoie de documentare şi de un studiu puţin mai aprofundat, pentru a fi în măsură să realizeze un material audio-video care să corespundă cerinţelor pe care noi le avem şi limitărilor pe care noi le impunem şi care să reuşească să transmită un mesaj foarte clar către publicul căruia i se adresează.“
În ultimii trei ani, peste 2000 de jurnalişti din 53 de universităti româneşti au fost implicaţi în programul „Europa Jurnaliştilor în Amfiteatre. 45 dintre ei au ajuns la Bruxelles, într-o vizită de studiu, unde se s-au întâlnit cu oficiali ai instituțiilor europene şi cu jurnalişti de prestigiu.
De această dată, competiţia de comunicare pe teme europene se desfăşoară până în aprilie 2015.