Comisia Europeană a adoptat planurile privind crearea unei pieţe unice digitale
Publicat de Andrei Cretoiu, 7 mai 2015, 11:45
Comisia Europeană a adoptat planurile detaliate privind crearea unei pieţe unice digitale, stabilind 16 acţiuni esenţiale, grupate în 3 piloni, pe care Comisia le va întreprinde până la sfârşitul anului 2016
Strategia pieţei digitale unice îşi propune să urgenteze încheierea negocierilor între statele membre privind normele comune pentru protecţia datelor şi reformarea pieţei telecomunicaţiilor de pe teritoriul Uniunii Europene.
Obiectivul pieței unice digitale constă în trecerea de la 28 de pieţe naţionale la una singură. O piaţă unică digitală pe deplin funcţională ar putea să contribuie cu 415 miliarde euro pe an la economia UE şi să creeze sute de mii de noi locuri de muncă.
Andrus ANSIP, vicepreşedinte al Comisiei Europene responsabil cu piaţa unică digital
Digitalizarea a schimbat mediul în care trăim. Piaţa internă nu funcţionează cum ar trebui. Este nevoie de schimbare, de crearea a noi locuri de muncă şi de creştere economică. Piaţa digitală unică oferă soluţii pentru oameni şi întreprinderi. Programul nostrum este ambiţios, dar Europa va beneficia astfel de avantajele unui viitor digital. Oamenii şi companiile vor profita pe deplin de piaţa internă a Europei. Iniţiativele trebuie să fie livrate rapid pentru a ajuta la crearea de noi locuri de muncă şi creşterea economică. Strategia este punctul nostru de plecare, nu de sosire.
Strategia privind piaţa unică digitală care a fost adoptată de Comisia Europeană are la bază trei piloni:
- un acces mai bun al consumatorilor şi al întreprinderilor la bunuri şi servicii digitale în întreaga Europă;
- crearea condiţiilor de concurenţă echitabile pentru dezvoltarea reţelelor digitale şi a serviciilor inovatoare şi, cel de-al treilea pilon
- valorificarea la maximum a potenţialului de creştere al economiei digitale