Ascultă Radio România Regional Live

Cum si in ce fel se vor schimba mijloacele de comunicare in anii urmatorii?

Cum si in ce fel se vor schimba mijloacele de comunicare in anii urmatorii?

Publicat de Sorin Pavel, 1 iulie 2015, 07:25 / actualizat: 1 iulie 2015, 10:29

Conferinta “ABU Media 2020- Bringing media to the future”, organizata de Radio Romania si Uniunea Audiovizualului Asia- Pacific, continua astazi la Bucuresti.

Reprezentanti ai industriei media de pe patru continente discuta pe marginea provocărilor la care trebuie să facă faţă radiodifuzorii, în contextul dominaţiei din ce în ce mai accentuate a altor mijloace moderne de comunicare, cum ar fi internetul sau telefonia mobilă.

Am rezumat cateva impresii de la dezbaterile de ieri.

Ovidiu Miculescu, Radio Romania: “Tehnologia a luat-o înaintea conţinutului şi trebuie să ne adaptăm toţi la această explozie de tehnologie, pentru că, dacă nu, vor apărea probleme. Doi, în multe părţi din lume industria de media a înţeles că trebuie să facă corp comun ca să se apere împotriva giganţilor globali, gen Facebook, Netflix, Youtube sau Google, şi pentru asta trebuie performat şi trebuie găsite soluţii. Şi cred că, în pofida tuturor acestor performanţe tehnice, spiritul televiziunii şi al radioului este pe mâini bune. Adică majoritatea vorbitorilor – şi sunt oameni cu experienţă extraordinară, oameni care conduc organizaţii, oameni care au o viaţă lungă în media – toţi, direct sau printre rânduri, au exprimat acest lucru: indiferent de cât de puternic este asaltul tehnologiei, spiritul radioului şi al televiziunii este pe mâini bune.”

Javad Mottaghi, ABU: “Suntem aici pentru a promova dialogul, pentru a ne asculta unul pe altul, pentru a învăţa unul de la altul, pentru a face schimb de experienţă, experienţe pe care le avem în ţările noastre şi regiunile noastre. Ne aflăm aici pentru a asculta provocările pe care le avem în ţările şi regiunile noastre şi să încercăm să vedem cum putem schimba în mai bine provocările şi oportunităţile. Suntem aici pentru a gândi global, şi nu local, pentru că noi, din audiovizual, suntem dedicaţi publicului şi suntem obligaţi să ascultăm de publicul nostru din fiecare ţară şi să învăţăm de la ei să îndeplinim dorinţele publicului nostru. Suntem aici, de asemenea, pentru a ne uita la alţii, pentru a vedea ce fac alţii şi de a vedea cum reacţionează la provocări şi asta facem în Asia: gândim global şi acţionăm local. Ne concentrăm pe punctele comune şi, în acelaşi timp, analizăm diferenţele, în scopul de a reduce diferenţele şi de a vedea cum am putea, în final, să ne servim publicul şi membrii mai bine, care atinge 4 miliarde de oameni în toate reţelele din zona Asia-Pacific.”

Toshiyuki Sato, NHK- Japonia: “Se pare că industria tradițională de broadcasting se erodează, dar ne păstrăm leadershipul, pentru că introducem noile tehnologii. Noi am introdus HD-ul în televiziune, astfel că într-un fel sau altul am supraviețuit. Cînd transmiți știri, când faci emisiuni, este nevoie de profesionalism, astfel că într-o mare de oferte de pe piață oamenii își aleg un conţinut cu cât mai multă substanţă. Radioul vă oferă un fel de imagine audio, dar există un fel de structură care permite ca unul să poată urmări doar televizorul şi altul să poată asculta doar radioul. Datorită apariţiei internetului, însă, această structură de bază începe să se erodeze. Cele două sunt amestecate şi nu cred că mai exist o mare diferenţă. Cu toate acestea, în timpul unor crize – cum a fost cutremurul din 2011, de exemplu – oamenii au tendinţa să asculte radioul, deci radioul este simplu dar are putere, mai ales în astfel de perioade dificile. Astfel, dacă oamenii nu ascultă în mod normal radioul, vor apela la radio atunci când se întâmplă ceva. Deci noi, radiodifuzorii, trebuie să ne menţinem audienţa obişnuită să asculte radioul. Pentru a îndeplini acest scop, trebuie să creăm ştiri şi programe bune.”

Graham Ellis, BBC: “Cred că pentru mass-media publică este important să-și amintească de fapt ce o diferenţiază de mass-media pur comercială. Și, dacă ne uităƒm cu atenție, vedem cムeste vorba despre modul în care media publică este direct răƒspunzătoare în fața publicului. Este vorba despre telespectatori și radioascultători ca şi cetăţeni, nu doar de clienți, și trebuie să ne reamintim că avem datoria să reflectăm întreaga societate din ţările noastre, nu doar să oferim știri bune și independente, informații politice, ci totodată să arătăm societatea înapoi ei însăşi, prin artă, prin cultură, prin muzică.”

Steve Robinson, WFMT- SUA: “Avem o șansă imensă, avem streeming, avem podcast. Un podcast, un documentar a avut 40 de milioane de downloadări în 3 luni. Este foarte mult, e de calibrul Superbowl. Noi suntem parte a media. Programul meu explorează muzică, arhiva noastră are 200 de săptămâni de programe, mii de ore de înregistrări. Avem 2 mii de abonați. Cred că noi ieșim întăriţi.”

 

Astazi se vor discuta alte trei subiecte de interes atat pentru comunitatea media cat si pentru publicul sau: jurnalism cetăţenesc şi social-media, rolul furnizorilor de servicii radio-tv în caz de dezastre si modul in care ar putea fi gestionate si distribuite informatiile pe pietele media din Asia si Europa in anul 2020.

 

Cum vom asculta radioul peste 5 ani?
ABU Media 2020 miercuri, 1 iulie 2015, 10:14

Cum vom asculta radioul peste 5 ani?

 Cum vom asculta radioul peste 5 ani? Steve Robinson, vicepreşedinte executiv pentru radio şi dezvoltarea proiectelor din reţeaua radiofonică...

Cum vom asculta radioul peste 5 ani?
Când transmiţi ştiri şi realizezi emisiuni, profesionalismul este necesar şi lumea caută calitatea şi conţinutul de calitate
ABU Media 2020 marți, 30 iunie 2015, 18:06

Când transmiţi ştiri şi realizezi emisiuni, profesionalismul este necesar şi lumea caută calitatea şi conţinutul de calitate

Interviu cu secretarul general al reţelelor publice internaţionale din Japonia, Toshiyuki Sato Reporter: Domnule Sato, bun venit în România şi...

Când transmiţi ştiri şi realizezi emisiuni, profesionalismul este necesar şi lumea caută calitatea şi conţinutul de calitate
Toate serviciile publice de media, inclusiv Radio România, au o datorie-cheie
ABU Media 2020 marți, 30 iunie 2015, 17:51

Toate serviciile publice de media, inclusiv Radio România, au o datorie-cheie

Aceea de a contribui la democraţie prin asigurarea că cetăţenilor li se livrează informaţie independentă care le permite să ia decizii...

Toate serviciile publice de media, inclusiv Radio România, au o datorie-cheie
VIDEO: Ovidiu Miculescu – Media se va schimba fundamental in urmatorii cinci ani!
ABU Media 2020 marți, 30 iunie 2015, 12:30

VIDEO: Ovidiu Miculescu – Media se va schimba fundamental in urmatorii cinci ani!

Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, a oferit un interviu in exclusivitate BucurestiFM in ziua...

VIDEO: Ovidiu Miculescu – Media se va schimba fundamental in urmatorii cinci ani!
ABU Media 2020 marți, 30 iunie 2015, 12:30

Imagini de la ABU Media 2020

...

Imagini de la ABU Media 2020
ABU Media 2020 marți, 30 iunie 2015, 11:53

Provocarile media 2020, informatie transmisa rapid si corect prin internet si mobil

Manageri importanţi din industria media, jurnalişti, producători şi prezentatori ai platformelor radio digitale de pe patru continente s-au...

Provocarile media 2020, informatie transmisa rapid si corect prin internet si mobil
ABU Media 2020 marți, 30 iunie 2015, 11:02

Conferinta ABU Media 2020

Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...

Conferinta ABU Media 2020
ABU Media 2020 marți, 30 iunie 2015, 10:32

ABU Media 2020 – Bringing media to the future

Ovidiu Miculescu- Presedinte Director general al Societatii Romane de Radiodifuziune: “Până în 2020, audio-vizualul va suferi transformări...

ABU Media 2020 – Bringing media to the future