Tot mai multi romani isi petrec concediile in tarile Uniunii Europene
Publicat de Andrei Cretoiu, 2 iulie 2015, 11:20
De cele mai multe ori rezervarile la hotel sunt facute on line. Suntem cetateni europeni si trebuie sa ne cunoastem drepturile şi obligaţiile pentru a avea o vacanta reusita!
De asemenea trebuie sa stim că în cazul în care cand oferta de pe internet nu corespunde cu realitatea trebuie sa sesiyam atat hotelul unde am facut rezervarea cât si centrul Europena al Consumatorului Roman.
Claudia Ruse de la Bucureşti Fm s-a interesat si vine cu sfaturi utile în rubrica Euranet Plus de astazi.
A inceput perioada concediior şi cei mai mulţi dintre noi aleg să-şi facă singuri rezervările pe principiul că nu e mare filozofie să-ţi rezervi o cameră de hotel.
Faci un click, dai un e-mail sau vorbesti cu o agenție de turism și s-a rezolvat totul.
Practica însă arată că există multe probleme care țin de grabă, neatenție sau, pur și simplu, necunoașterea unor drepturi, care pot transforma visul frumos al unei vacanțe într-un adevărat coșmar.
O recomandare este să verificăm, înainte de a face rezervarea, ce au spus alți consumatori despre agenția de turism, platforma online sau hotelul pe care intenționăm să le folosim.
Chiar dacă agenţiile de turim par mai sigure pentru că putem discuta personal cu un angajat și-i putem cere acestuia toate informațiile de care avem nevoie, tot mai mulţi români îşi fac rezervările pe platformele online care sunt din ce în ce mai numeroase și mai utlizate.
Principalele avantaje ar fi rapiditatea procesului de rezervare, sistemele de notare a hotelurilor în funcție de sasfacția clienților, oferta extrem de mare. La fel ca în cazul agențiilor de turism, și platformele online trebuie să ofere un anumit număr de informații înainte de a realiza rezervarea unei camere de hotel:
Este vorba despre număr de stele, tipul camerei, alte facilități precum accesul la internet, prețul total al rezervării cu toate taxele incluse, modalitățile de plată și după caz, procedura profesionistului de soluționare a reclamațiilor
Odată finalizată rezervarea, trebuie să primești prin email confirmarea comenzii de la platforma online. Sunt cateva sfaturi de care trebuie sa tinem cont atunci cand apelam la rezervarile on line spune Irina Chiriţoiu, directorul Centrului European al Consumatorului Roman.
“În momentul în care facem o rezervare pe o platformă on lineunde există o multitudine de oferte , trebuie să avem cardul activ, de asemenea, contul trebuie să fie activ şi să avem bani în el, pentru că retervarea se face în urma plăţii. Trebuie, de asemenea, să citim termenii şi condiţiile acestei platforme şi să căutăm informaţii cu privire la politicile de anulare a rezervării. De regulă, politicile de anulare şi nivelul penalităţilor depinde de fiecare hotel în parte şi de facilităţile oferite de hotel”.
Uneori este posibil ca tarifele oferite de un hotel la rezervarea directă pe site-ul acestuia sau prin telefon să fie mai convenabile decât atunci când îți rezervi camera printr-un intermediar.
Politica de anulare, indiferent de modalitatea în care facem rezervarea, depinde întotdeauna de hotel.
Dacă apar probleme, atât în timpul rezervării, cât și ulterior, în timpul șederii la hotel, este bine să facem o reclamație spune Irina Chiritoiu. directorul Centrului European al Consumatorului Roman.
“Operatorul platformei de rezervări online nu este decât un intermedir în acest process de rezervare, astfel încât responsabilitatea pentru calitatea camerei şi a serviciilor oferite cad de regulă în sarcina hotelului. Deci în cayul în care facem o rezervare şi constatăm la faţa locului că pozele prezentate pe platform nu au nicio legătură cu hotelul în momentul cazării şi facilităţile publicate pe platformă nu există în realitate putem face o reclamaţie la hotel şi în momentul în care ne întoarcem în ţară, dcă este vorba de un stat membru al Uniunii Europene consumatorul se poate adresa şi Centrului European al consumatorului Roman”.
Irina Chiriţoiu mai spune că pe siteul Centrului European al Condumatorului din Romania există un comparator deocamdată doar pentru hotelurile de trei stele care prezintă condiţiile aferente acestei categorii de hoteluri din ţarile din ţările Uniunii Europene.