Comisia europeana oferă peste 100 milioane de euro pentru promovarea agriculturii europene în 2016
Publicat de Monica Slavici, 22 octombrie 2015, 09:20
Savurează produsele europene!
Este indemnul pe care îl lansează Comisia europeana și oferă peste 100 milioane de euro pentru promovarea agriculturii europene în 2016…
Claudia Ruse de la București fm ne oferă mai multe detalii în rubrica Euranet plus de astăzi…
Producătorii agroalimentari europeni vor avea la dispoziție anul viitor programe în valoare de 111 milioane de euro pentru a găsi noi piețe în afara Uniunii și pentru a promova consumul atât în interiorul, cât și în exteriorul acesteia.
Sloganul noii campanii este ”Savurează produsele europene!” iar obiectivul este de a avea o politică dinamică și proactivă, adaptată în fiecare an la noile oportunități de piață și la nevoile sectorului.
Măsurile de promovare reprezintă o parte esențială din obiectivele prezentate de Comisia Europeană în sprijinul agricultorilor.
Noua politica de promovare adoptată de Comisia Europeană va sprijini profesioniștii din sector să pătrundă pe piețele internaționale sau să își consolideze poziția pe aceste piețe și să sensibilizeze consumatorii europeni la eforturile depuse de agricultorii europeni.
Pentru a atinge acest obiectiv, Comisia va pune la dispoziție mai multe resurse, va crește rata de cofinanțare și va reduce formalitățile administrative pentru aprobarea proiectelor.
Aceste măsuri fac parte din efortul de creștere progresivă a bugetului UE disponibil pentru promovare, de la 61 de milioane EUR în 2013 (anul în care au fost propuse noile reguli), până la 200 de milioane EUR în 2019.
Potrivit noilor reguli, ratele de cofinanțare ale UE vor crește de la 50 % la 70-80 % ba chiar până la 85 % pentru Grecia și Cipru.
În același timp, cofinanțarea națională dispare, creând astfel condiții de concurență echitabile între statele membre. Formalitățile administrative se vor reduce în mod semnificativ în timpul procesului de selecție a proiectelor, făcând-o mai ușor de aplicat.
Programul pentru 2016 vizează o listă de țări selectate care prezintă cel mai mare potențial de creștere, în special pentru sectoarele care se confruntă cu o situație deosebit de dificilă pe piață, cum ar fi sectorul produselor lactate și sectorul cărnii de porc.
Din suma totală, 30 de milioane EUR au fost alocate cu precădere în pachetul de sprijin prezentat de Comisarul Hogan la începutul lunii septembrie pentru a sprijini acțiunile de promovare în aceste două sectoare.
Comisarul UE pentru agricultură și dezvoltare rurală,
a declarat că producția agroalimentară europeană deține locul întâi pe piața mondială. Piața de export a UE, în valoare de 110 miliarde de euro este creatoare de locuri de muncă și de creștere economică în zonele rurale din întreaga Europă. Pentru a încuraja acest efort al activităților de export oficialul european a prezentat acest nou sistem de promovare, care va face ca cele 111 miloane de euro să creeze oportunități suplimentare pentru producția agroalimentară a UE pe piețe noi și să sporească prezența noastră pe piețele existente.
Phil Hogan…
”Stiți că Europa are alimente de înaltă calitate, are sisteme de alimente de înaltă calitate și producători excelenți. Dar, într-o eră în care avem ofertă în exces la nivel global și european, avem nevoie de noi oportunități de piață pentru aceste produse europene de calitate. Iar eu sunt hotărât să mă implic într-o ofensivă diplomatică, care va conduce misiuni comerciale pentru deschiderea de noi oportunități pentru producătorii din UE pe plan mondial.”
Un element-cheie al noii politici de promovare este stabilirea unui program anual de lucru care prevede prioritățile strategice pentru măsuri de promovare în ceea ce privește produsele, sistemele și piețele vizate și bugetele alocate corespunzătoare.
Obiectivul este de a avea o politică dinamică și proactivă, adaptată în fiecare an la noile oportunități de piață și la nevoile sectorului.