Strategia de parcare în București: „Unde vrea mușchii mei”!
Publicat de adinaiftime, 27 iunie 2017, 21:00
Autoritățile ne tot vorbesc, de ani buni, de acum, despre faptul că orașul trebuie redat oamenilor, că spațiile publice trebuie să fie destinate mai ales pietonilor etc. Consiliul General aprobă strategii de parcare, care includ construcția a zeci de parcări subterane și modulare și eliberarea trotuarelor și a carosabilului de mașini. În realitate, fiecare parchează după bunul său plac, iar autoritățile nu doresc să facă nimic pentru a controla măcar fenomenul parcării neregulamentare, de teamă de a nu-și pierde popularitatea.
În afară de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, care are niște păreri foarte tranșante și care a ridicat, deja, mașini, restul edililor din București refuză să treacă la ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, sub pretextul populist că nu sunt suficiente locuri de parcare.
Așa se face că, în București, problema parcării a scăpat, pur și simplu, de sub control. Fără teama de a-i fi ridicată mașina, fiecare parchează „unde mușchii lui vrea”, pe mijlocul străzii, pe trotuar sau la marginea acestuia, blocând total accesul pietonilor, pe trecerea de pietoni, în stațiile RATB, blocând accesul la mijloacele de transport în comun, chiar sub semnul „parcarea interzisă”, oriunde.
Problema este caracteristică întregului centru, indiferent că ești pe Academiei, pe Edgar Quinet, pe Brezoianu, pe Episcopiei, pe Aviator Popisteanu sau pe Lascăr Catargiu, în Sectorul 1, pe străzile de jur împrejurul Centrului Istoric, în Sectorul 3, pe sau pe cele de lângă Primăria Capitalei, strada Izvor, pe Anghel Saligny sau pe Guttenberg etc, în Sectorul 5.
Problema e că, indiferent câte parcări subterane sau supraetajate ar face municipalitatea sau primăriile de sector, în lipsa unor măsuri concrete care să descurajeze accesul cu mașinile în centrul Capitalei și să sancționeze parcarea neregulamentară, niciodată nu vor fi suficiente locuri de parcare. Numărul mașinilor înmatriculate în București și în Ilfov a crescut cu 30 de mii, doar în primele patru luni ale acestui an. Niciodată, nu vom putea ține pasul unui asemenea ritm de creștere cu construcția de parcări.
Și, atunci, noi, pietonii, pe unde să circulăm, domnilor primari? Cum rămâne cu redarea orașului oamenilor? La ce folosesc toate acele strategii de sute de pagini, aprobate de către Consiliul General?