Programul educațional, ”Copiii și adolescenții de azi, liderii de mâine”, reunește părinții, dascălii și specialiști în educație. Scopul acestui program este de a găsi soluții la câteva dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă copiii/adolescenții, părinții acestora și profesorii.
Printre aceste probleme se numără:
- importanța identificării potențialului copiilor/adolescenților și valorizării acestuia;
- instrumentele și tehnicile pe care profesorii le pot folosi pentru a susține și ajuta evoluția elevilor în funcție de vocația fiecărui copil;
- identificarea timpurie a potențialului, dar și a nevoilor și intereselor individuale și unice ale fiecărui copil în parte;
Cei care au venit cu această ideea au fost oragnizațiile Yourway Life & Career Counseling, Eurolingva Examinations Centre și AVE (Asociația pentru Valorizarea Educației). Aceștia au sesizat starea sistemului educațional, aflat într-o continuă schimbare și adaptare, și au simțit nevoie de a implementa un astfel de proiect.
Yourway Life & Career Counseling nu este la primul proiect de acest tip, așa cum a declarat Mihaela Feodorof, Managing Partner Yourway Life & Career Counseling:
”Am demarat, acum 9 ani, un proiect pilot pentru profesorii dintr-o școală de stat. Scopul nostru a fost de a oferi acestor profesori un program de dezvoltare personală în acord cu obiectivele profesionale. Am venit cu această metodă în dorința de a armoniza relația profesor-elev, încercând astfel să asigurăm performanța profesională a cadrelor didactice și reușita elevilor. Replicarea acestui pilot a condus la ideea de a împărtăși tuturor adulților implicați în formarea copiilor (profesori, părinți, antrenori, mentori) din cunoștințele și experiența de 10 ani în dezvoltarea minorilor”
Deva și Târgu Mureș au fost primele orașe care s-au bucurat de prezența caravanei ”Copiii și adolescenții de azi, liderii de mâine”.
Discuția în cadtul acestor două avenimente s-a axat pe problemele cu care se confruntă copiii, diferențele de personalitate ale acestora, pe baza cărora fiecare trebuie abordat într-o manieră diferită. De asemenea, accentul a căzut pe importanța identificării potențialului copiilor, despre instrumentele și tehnicile pe care profesorii le pot folosi pentru a susține și ajuta evoluția elevilor, în funcție de vocația fiecărui copil, și despre identificarea timpurie a potențialului.
Au fost prezentate echipamente interactive care pot fi folosite la predarea la clasă, la lucrul cu copiii, pot fi utilizate fără griji, fără probleme, sunt echipamente pe viață.
”Acest remider despre ce înseamnă o relație funcțională cu elevul, este un moment de reflecție și răgaz în a se repoziționa în relația cu copilul la clasă. Profesorii s-au gândit mai degrabă la ei, cum ar putea să se așeze mai facil, mai repede, în relație cu fiecare copil, ținând cont că am pus în lumină diferențele de personalitate. S-au gândit cumva că ei ar putea să facă lucrurile și altfel sau și mai bine, și nu neapărat copilul. Cred că noi toți greșim, uitând că am fost, la rândul nostru, copii. Ar trebui, deci, o mai bună comunicare și empatizare în relația cu interlocutorul”, a spus Mihaela Feodorof.
Proiectul ”Copiii și adolescenții de azi, liderii de mâine” va ajunge și în Ploiești, Sibiu, Oradea, Arad, Zalau, Cluj, Bistrița, Pitești, Craiova, Tg. Jiu, Buzău, Galați, Bacău, Suceava, Iași.