20 de şcoli din mediul rural, dotate cu materiale didactice pentru desfăşurarea orelor de educaţie muzicală!
Publicat de Andra Radu, 14 decembrie 2021, 13:51
Corul Naţional de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” prin Programul Naţional Cantus Mundi, cu sprijinul Companiei Naţionale Loteria Română, a dotat cu materiale didactice pentru desfăşurarea orelor de educaţie muzicală 20 de şcoli din mediul rural sau din zone defavorizate, în cadrul proiectului „Ora de muzică rămâne în orar”.
Kit-ul creat în perioada de desfăşurare a proiectului conţine: clopoţei Thomann Rainbow Deskbells, boomwhackers BW-DG, metronom, culegeri de partituri şi alte materiale didactice moderne, necesare desfăşurării orelor de educaţie muzicală în condiţii optime.
Toate aceste materiale didactice au ca scop perfecţionarea experienţei didactice la orele de educaţie muzicală şi de cor din 20 de şcoli, care au fost selectate pe baza unor criterii de natură socială şi geografică.
Proiectul „Ora de muzică rămâne în orar” vizează totodată promovarea diversităţii, a toleranţei în mediul şcolar şi incluziunea copiilor.
„Instrumentele muzicale primite în cadrul proiectului „Ora de muzică rămâne în orar” constituie baza oricărei şcoli în activităţile de educaţie muzicală instrumentală şi sunt absolut necesare pentru ca orice oră de educaţie muzicală să se desfăşoare corect, în timp ce copiii au o experienţă educativă de calitate, distractivă, dinamică.
De exemplu, practica instrumentală realizată cu ajutorul clopoţeilor muzicali reprezintă punctul de pornire pentru dezvoltarea abilităţilor muzicale, a gustului muzical şi estetic. Oferirea lor reprezintă un real ajutor pentru profesori.
Alături de resursele postate pe platforma Cantus Mundi, aceste instrumente oferă copiilor o viziune artistică asupra artei sunetelor, mult mai largă. Felicit iniţiativa Programului Naţional Cantus Mundi!” – a declarat Ana – Maria Rusu, Profesor de muzică, dirijor, formator Cantus Mundi.
Implementarea proiectului „Ora de muzică rămâne în orar” reprezintă un demers mai mult decât necesar în mediul rural şi în zonele defavorizate, unde riscul abandonului şcolar atinge cote îngrijorătoare. În aceste condiţii, proiectul urmăreşte diminuarea barierelor care ar putea genera discriminare între elevi, prin crearea unui mediu în care toţi elevii se pot dezvolta împreună armonios.