Sursa foto: Andra Radu

OMS şi UNICEF susţin că producătorii de lapte praf pentru copii utilizează practici publicitare neetice pe reţelele de socializare. Potrivit unor noi cercetări, industria foloseşte aplicaţii, influenceri pe reţele de socializare şi grupurile de susţinere online pentru a-şi promova produsele.

Aceste forumuri sunt ulterior folosite pentru colectarea de informaţii şi trimiterea de promoţii personalizate femeilor însărcinate şi noilor mame.

OMS susţine că aceste tactici sunt o încălcare flagrantă a unui acord internaţional, semnat cu 40 de ani în urmă, menit să protejeze proaspetele mame de marketingul agresiv. În acest fel, se ajunge la milioane de femei, de trei ori mai multe decât cele care primesc informaţii despre alăptare.

Ca urmare, vânzarea de lapte praf creşte şi mamele sunt descurajate să alăpteze exclusiv, metodă despre care experţii în sănătate susţin că este cea mai bună pentru primele şase luni de viaţă. Astfel de practici ar fi trebuit oprite cu decenii în urmă, susţine noul raport, şi nu există nicio scuză pentru continuarea lor.