Sursa foto: World Vision Romania/facebook

Un număr de 1.400 de copii de la sate beneficiază zilnic de o masă caldă şi două ore remediale, rechizite, haine şi alimente, în funcţie de nevoi, formarea profesorilor, consiliere parentală, dezvoltarea infrastructurii digitale şi activităţi de educaţie non-formală, prin programul „Pâine şi Mâine” derulat de fundaţia World Vision România.

Potrivit unui comunicat al fundaţiei, copiii sunt înscrişi în clasa pregătitoare, I, II, III şi IV în şase judeţe: Ialomiţa, Călăraşi, Vaslui, Vâlcea, Cluj şi Dolj.

Un procent de 96% dintre directorii şcolilor înscrise în programul fundaţiei spun că atât masa caldă, cât şi orele remediale îi ajută foarte mult în prevenirea abandonului şcolar. Astfel, jumătate dintre şcoli raportează o prezenţă de 99% a copiilor, iar o treime de 100%.

Directorii celor 23 de şcoli în care se implementează programul „Pâine şi Mâine” apreciază, în proporţie de 74%, că prezenţa la şcoală a copiilor a crescut cu mai mult de 40% datorită serviciilor din program. Ceilalţi afirmă că şi în şcolile lor prezenţa a întregistrat majorări între 5 şi 35%.

„Pâine şi Mâine” a început în 2016 cu 213 copii. Prezenţa la şcoală a copiilor de până la clasa a IV-a a crescut chiar şi cu peste 40% de-a lungul ultimilor şase ani, în satele unde este implementat programul.

Nevoia unui program ca „Pâine şi Mâine” este cu atât mai mare, în condiţiile în care doi din zece copii de la sate spun că familia le asigură doar uneori sau nu le asigură niciodată suficientă mâncare, iar unul din patru elevi din ciclul primar spune că nimeni nu-i ajută când nu se descurcă la teme.

Pe lângă programul de aftershool cu masă caldă, ore remediale şi educaţie non-formală, directorii de şcoli afirmă că cele mai multe investiţii ar trebui să meargă către:

  • implicare mai mare a părinţilor în educaţia copiilor şi în relaţia cu şcoala,
  • rechizite şi îmbrăcăminte pentru copii, cât şi materiale didactice pentru profesori,
  • echipamente digitale,
  • combaterea fluctuaţiei profesorilor, pentru că cei mici au nevoie de cadre didactice care să le ofere stabilitate pedagogică şi emoţională.