Ascultă Radio România Regional Live

Îmbătrânirea forței de muncă va reprezenta o problemă majoră pentru transportatori

Îmbătrânirea forței de muncă va reprezenta o problemă majoră pentru transportatori

Publicat de Andrei Cretoiu, 8 iunie 2015, 10:00 / actualizat: 16 iunie 2015, 0:59

Transportul are un rol esenţial atât pentru economia unei ţări, cât şi pentru viaţa de zi cu zi a populaţiei. Acest sector asigură peste 11 milioane de locuri de muncă şi a reprezentat una dintre primele politici comune ale Uniunii Europene, datorită căreia în ultimii 20 de ani s-au înregistrat progrese considerabile, de la eliminarea obstacolelor frontaliere între statele membre şi extinderea reţelelor de transport până la un transport aerian, maritim și rutier mai sigur şi mai puţin poluant.

Provocările nu se opresc însă aici, îmbătrânirea forței de muncă va reprezenta o problemă majoră în viitor, sectorul transporturilor va trebui să atragă angajaţi tineri, cu aptitudinile potrivite și bineînţeles forța de muncă va trebui adaptată la evoluţia tehnologică, spune comisarul european pentru transporturi, Violeta Bulc:

Transportul este şoferul economiei, însă personalul este îmbătrânit, o treime dintre lucrători au peste 50 de ani. Trebuie să atragem tineri către acest sector. Programul de lucru este neregulat, drept pentru care trebuie să lipsească timp îndelungat de acasă. Munca fizică a fost înlocuită cu stresul şi asta din cauza presiunii timpului. În plus acest sector presupune anumite riscuri, transportul fiind considerată o activitate riscantă.

Este trist că din acest motiv doar 22% dintre angajaţi sunt femei, în timp ce în alte sectoare economice procentul este de 46%.

Sectorul transporturilor din Uniunea Europeană se confruntă cu probleme şi din cauza preţurilor scăzute de pe alte piețe de pe glob, care cunosc o dezvoltare rapidă, spune comisarul european pentru transporturi, Violeta Bulc.

Situația economică actuală a dus la creșterea concurenței și pune presiune pe companii, acestea fiind nevoite să reducă costurile, ceea ce poate avea impact negativ asupra condiţiilor de lucru. În plus, s-a constatat şi dezvoltarea unor practici dubioase de angajare cum ar fi companiile casetă de scrisoare sau companiile false de auto-ocupare a forței de muncă. Nu suntem orbi, nu ne facem că nu vedem ce se întâmplă, încercăm să găsim soluţii constructive.

Punerea în aplicare a normelor existente este uneori dificilă deoarece o parte din forța de muncă din sectorul transport este mobilă, a mai spus comisarul european pentru transporturi.

Pornind de la decizia Germaniei de a impune operatoriilor de transport străini, un salariu minim de 8,5 euro brut pe oră, măsură momentan suspendată, Violeta Bulc a spus că trebuie găsit echilibrul corect între preocupările sociale și piața internă.

Din ianuarie 2014, Uniunea Europeană dispune de o nouă politică privind infrastructura de transport, care va conecta continentul de la est la vest și de la nord la sud. Această politică urmărește să reducă decalajele existente la nivelul rețelelor de transport naționale şi să elimine blocajele care împiedică buna funcționare a pieței unice.

 

 

 

 

 

 

 

 

Generaţia Z. Războiul din Ucraina: Voluntari în sprijinul refugiaţilor
EuranetPlus vineri, 20 mai 2022, 14:30

Generaţia Z. Războiul din Ucraina: Voluntari în sprijinul refugiaţilor

24 februarie 2022. Încă din prima zi a invaziei Rusiei în Ucraina, valuri de locuitori din ţara vecină au trecut graniţele României prin Vama...

Generaţia Z. Războiul din Ucraina: Voluntari în sprijinul refugiaţilor
Poluarea digitală
EuranetPlus vineri, 20 mai 2022, 12:00

Poluarea digitală

În lumea digitală, la fel ca în natură, există o cantitate imensă de deșeuri, de la e-mailuri inutile, fișiere și aplicații neutilizate,...

Poluarea digitală
Fast Fashion
EuranetPlus vineri, 13 mai 2022, 12:00

Fast Fashion

Înainte de pandemie, Comisia Europeană a identificat textilele drept „categoria de produse prioritare pentru economia ciculară”. Dacă în...

Fast Fashion
Generația Z
EuranetPlus joi, 12 mai 2022, 12:00

Generația Z

Pentru unii, Generația Z înseamnă copiii care s-au născut cu tableta în mână, pentru alții, ea este aerul nou din politică, iar pentru o...

Generația Z
EuranetPlus luni, 20 noiembrie 2017, 10:59

Uniunea Europeană pentru cetăţeni (II)

Oricare cetățean al unui stat membru este considerat în mod automat a fi un cetățean al Uniunii Europene. Cetățenii europeni au dreptul la:...

Uniunea Europeană pentru cetăţeni (II)
EuranetPlus vineri, 17 noiembrie 2017, 11:20

„Forumul pentru aer curat” aduce noi măsuri

Cu ocazia Forumului pentru aer curat, organizat de Comisia Europeană, între 16-17 noiembrie, la Paris, Agenția Europeană de Mediu va lansa un...

„Forumul pentru aer curat” aduce noi măsuri
EuranetPlus joi, 16 noiembrie 2017, 08:05

Uniunea Europeană pentru cetăţeni

Oricare cetățean al unui stat membru este considerat în mod automat a fi un cetățean al Uniunii Europene. Cetățenii europeni au dreptul la:...

Uniunea Europeană pentru cetăţeni
EuranetPlus miercuri, 15 noiembrie 2017, 13:11

„Hemoragie” nestăvilită de companii şi capitaluri dinspre Grecia spre Bulgaria şi România

În momentul în care Grecia intra în furtuna perfectă, rezultat al „negocierii” din 2015 care se bazate pe iluzii de tipul (creditorii...

„Hemoragie” nestăvilită de companii şi capitaluri dinspre Grecia spre Bulgaria şi România