Cum vom asculta radioul peste 5 ani?
Publicat de Sorin Pavel, 1 iulie 2015, 10:14
Cum vom asculta radioul peste 5 ani?
Steve Robinson, vicepreşedinte executiv pentru radio şi dezvoltarea proiectelor din reţeaua radiofonică WFMT din Chicago, Statele Unite: “Radioul are multe şanse, suntem şi noi acolo. Avem streaming, avem podcast. Pentru un podcast cu ştiri despre viaţa americană avem 14 milioane de descărcări. Este super bowl-ul chestiunilor de radio. Şi asta este radiou, radiol public, sunt ştiri, sunt documentare. Ne simţim parte a mass-media, suntem parte a mass-media.”
Vijayalaxmi Chhabra, director general la cel mai mare radiodifuzor public din India, Doordarshan: “În India, cei mai mulţi tineri ascultă deja radioul pe mobil. Acum sunt 900 de milioane de mobile în India. În 2020, numărul va atinge 1,200 miliarde şi va funcţiona 4G, astfel că telefoanele vor fi modalitatea de a face orice este posibil.”
Graham Ellis, BBC: “Cred că mulţi vor păstra un mod foarte convenţional de a asculta radioul. Vor asculta radio la aparatele de acasă, vor asculta în maşină, vor apărea maşini noi, dar radioul va fi tot acolo în continuare. Cred că puterea radioului stă în faptul că nu se schimbă prea mult şi nu s-a schimbat prea mult. La dumneavoastră, în România, merge spre suta de ani, iar experienţa pe care ţi-o oferă radioul nu s-a schimbat. Cred că ceea ce se va schimba este cine îţi oferă serviciul, vor fi nume noi aici, vei vedea sursa streaming-ului de muzică, transmiţând ceea ce pare a fi radio. Vor fi modificări în sistemul de distribuţie, poate că FM-ul va ceda loc digitalului.”
Abdulrahman Alhazzaa, până de curând preşedinte al Corporaţiei Audiovizualului din Arabia Saudită: “Îmi place radioul din copilărie. Când ascult radioul mă aştept să aflu ce se întâmplă în jur, să mă simt bine şi să mă distrez. Toate acestea se regăsesc în radio, astfel că radioul va fi media mea favorită oriunde mă duc.”
Astazi la Media 2020 se vor discuta alte trei subiecte de interes atat pentru comunitatea media cat si pentru publicul sau: jurnalism cetăţenesc şi social-media, rolul furnizorilor de servicii radio-tv în caz de dezastre si modul in care ar putea fi gestionate si distribuite informatiile pe pietele media din Asia si Europa in anul 2020.