Românii sunt nemulțumiți de serviciile de transport
Publicat de Andra Radu, 17 aprilie 2019, 13:45
Autoritatea pentru Protecția Consumatorului a primit anul trecut aproape 600 de reclamații privind transportul rutier de persoane.
Condițiile de călătorie din microbuze și autocare au primit cele mai multe reclamații. Peste 100 de operatori economici, cu autorizație în acest domeniu, au fost controlați.
”În urma controlului am descoperit următoarele situașii: au existat curse care nu respectau orele de plecare pe traseu, nu aveau loc curse pe trasee unde exista licență, nu se respectau traseele în unele situații, șoferii aveau un comportament neadecvat în raport cu clienții, condițiile de transport erau insalubre, se refuza eliberarea abonamentului lunar de către firmele de transport particulare, prețul abonamentului era modificat fără o informare prealabilă, transportul gratuit pentru persoanele cu dizabilități era refuzat, nu se respectau numărul de locuri, iar mijloacele de transport erau supraîncprcate, mai ales în perioadele estivale”, a declarat Paul Anghel, directorul general al ANPC.
Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței , este de părere că liberarizarea transportului rutier de persoane vine în ajutorul clienților și ar aduce servicii mai bune pe piață.
”Dacă apare un operator care are experiență pe alt traseu, să spunem chiar dacă acela poate să ofere servicii mai bune călătorilor, nu lăsăm noi, statul, pe acel om să intre. Vrem să îi condamnăm pe cetățeni să funcționeze cu operatorii existenți. În esență este un mecanism anticoncurențial, este o barieră la intrarea pe piață”, este de părere Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.