Ediţia a IV-a a campaniei “Eu aleg România” s-a încheiat ieri cu un nou record de audienţă.
Peste 1,5 milioane de ascultători au putut audia în programele Reţelei Studiourilor Regionale Radio România 100 de melodii ale românilor. Alături de aceştia, peste 3 milioane de utilizatori ai paginilor web şi o jumătate de million de vizitatori ai paginilor reţelelor de socializare ale posturilor regionale au putut vedea filmele campaniei.
Maria Tănase, Ion Dolănescu, Maria Ciobanu, Margareta Pâslaru, Holograf, Voltaj, Smiley, Andra sunt doar câţiva dintre interpreţii celor 100 de melodii ale românilor ale căror poveşti le-aţi putut asculta sau vedea în cadrul ediţiei din acest an.
Din anul 2014, în fiecare an, Radio România Regional a prezentat cel puţin 100 de motive să spui Eu aleg Romănia! Am vizitat 100 de locuri de vis din ţară, am redescoperit împreuna 100 de români pentru istoria lumii, am cântat imnul împreună cu sportivii de aur ai României, am ascultat 100 de melodii nemuritoare ale românilor.
Şi povestea continuă. Anul viitor, când se împlinesc 100 de ani de la Marea Unire din 1918, vom prezenta Istoria românilor în 100 de momente esenţiale pentru a le transmite spre păstrare noilor generaţii, pentru că un popor care nu îşi cunoaşte şi respectă trecutul, nu are viitor.
www.eualegromania.ro 500 de motive de mândrie naţională – locuri, evenimente şi oameni de excepţie pentru o naţiune puternică, demnă şi independentă.
Eu aleg România – ediţia 2017 Ascultă-ţi muzica! 100 de melodii ale românilor
Publicat de adinaiftime,
10 septembrie 2017, 09:10
La 1 decembrie 2018 se împlinesc 100 de ani de la făurirea României Mari.
În fiecare an, Reţeaua Studiourilor Regionale Radio România îţi prezintă cel puţin 100 de motive să spui Eu aleg România.
În anul 2014, am vizitat 100 de locuri de vis ale României.
În 2015, am redescoperit împreună 100 de români pentru istoria lumii din ştiinţă şi cultură.
Anul trecut am aflat 100 de poveşti de aur ale sportului românesc, 100 de sportivi sau echipe care au făcut să răsune imnul ţării noastre la marile competiţii internaţionale.
Anul acesta, din 11 septembrie, lansăm o nouă ediţie a campaniei Eu aleg România: Ascultă-ţi muzica! 100 de melodii ale românilor.
Care este secretul acestor melodii interpretate de mari artişti, care au încântat sufletul multor generaţii şi care au rezistat în timp? Vei afla de la noi fie ascultând programele radio ale studiourilor regionale Radio România din Bucureşti, Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi, Reşiţa, Timişoara şi Târgu-Mureş, fie vizionând cele 100 de filme de prezentare pe site-urile www.eualegromania.ro sau ale studiourile regionale şi pe paginile de socializare ale Reţelei Regionale Radio România (Facebook şi Twiter) sau pe canalul de Youtube dedicat proiectului eualegromania.ro.
8 echipe de producţie din toată ţara, 90 de ore de filmare şi înregistrări audio, mărturii inedite, sute de ore de editare audio şi video, toate pentru a ilustra povestea celor 100 de melodii ale românilor în interpretări de excepţie ale elitei muzicii uşoare şi populare româneşti.
100 de zile, 100 de materiale audio difuzate de 3 ori pe zi în programele studiourilor regionale, 100 de filme de prezentare pe canalul Youtube al campaniei sau 100 de spoturi video pe paginile reţelelor de socializare ale posturilor regionale.
Ştiţi câte motive avem să fim mândri că suntem români? Ascultă Radio România Regional şi vei afla! Eu aleg România!
Radio Romania Regional vă prezintă proiectul “Eu aleg România – 100 de români pentru istoria lumii”.
100 de personalităţi din cultură sau ştiinţă care au marcat dezvoltarea lumii prin realizările lor.
100 de români care prin creativitate, muncă şi curaj au adus România intre ţările care au imbogăţit cunoaşterea universală.
Astăzi vi-l prezentăm pe Dumitru Haralamb Chipăruș.
Renumit datorită sculpturilor sale din bronz și fildeș, care reprezintă (în stilul „Art Déco”) dansatoare exotice, sculptorul s-a născut în 16 septembrie 1886 la Dorohoi si a trecut la cele veșnice pe 22 ianuarie 1947, fiind îngropat în cimitirul „Bagneux”, din sudul Parisului.
Cunoscut și sub numele de Dimitri, Dmitri, Demetre sau Dimitrius Chiparus, deține un record pe piața internațională de artă… Aprilie 2007 înseamnă performanța supremă a recunoașterii postume a valorii sculptorului și ceramistului; în New York, la casa „Sotheby’s”, opera „Les Girls” era adjudecată cu 590.240 de euro; altă capodoperă, „Finale”, a fost estimată in septembrie 2013 la 355.000 de euro…
În 1909, Dumitru Chipăruș plecase în Italia pentru a lua lecții de la sculptorul italian Raffaello Romanelli iar în 1912, mutat la Paris pentru a studia la „École des Beaux-Arts”, a luat lecții de la Antonin Mercie și Jean Boucher.
Radio Romania Regional va prezinta proiectul “Eu aleg Romania – 100 de romani pentru istoria lumii”.
100 de personalitati din cultura sau stiinta care au marcat dezvoltarea lumii prin realizarile lor. 100 de romani care ca prin creativitate, munca si curaj au adus Romania intre tarile care au imbogatit cunoasterea universală.
Astazi vi-l prezentam pe Henri Coandă.
Geniul creator al poporului roman s-a afirmat cu tarie si in cucerirea vazduhului.
Zborul a fost, este si va fi totdeauna pentru om cea mai ispititoare chemare a inaltului nemarginit si etern.
Henri Coanda se inscrie in galeria pionierilor aviatiei mondiale, numele sau fiind strans legat de dezvoltarea aviatiei cu reactie.
Henri Coanda s-a nascut la Bucuresti la 7 iunie 1886.
Dupa absolvirea liceului Sf Sava din Capitala, a urmat Scoala militara.
In 1907, a conceput si construit o serie de rachete pirotehnice pentru a experimenta propulsia prin reactie a aparatelor de zbor mai grele decat aerul.
Pasiunea pentru cercetarea stiintifica l-a facut pe proaspatul ofiter sa paraseasca armata si sa-si continue studiile in strainatate.
A facut specializari in pirotehnie, electricitate, aerodinamica si aeronautica la Berlin, Liege, Torino si Paris.
In 1910, la Salonul International de Aeronautica de la Paris a expus avionul proiectat si conceput de el, echipat cu un motor cu reactie.
Inventia sa, iesita complet de pe fagasul drumului batatorit la acea vreme in domeniul aeronauticii si al zborului, reprezinta de fapt primul avion reactie din lume.
Fiind unul dintre cele mai atractive exponate ale salonului, avionul lui Coanda a atras atentia inginerului Gustave Eiffel, constructorul turnului ce-i poarta numele.
Acesta, impresionat de originalitatea conceptiei inventatorului roman, care avea doar 24 de ani, l-a batut pe umar si i-a spus: “Pacat, baiete, ca te-ai nascut cu 30, daca nu chiar 50 de ani prea devreme.”
Intr-adevar, pentru anul 1910 conceptiile tanarului inginer erau prea avansate, daca tinem cont ca primele avioane cu reactie au fost construite in perioada 1940-1945.
In decembrie acelasi an, Henri Coanda si-a transportat avionul pe un camp de langa Paris si a incercat un rulaj. Masina a capatat brusc viteza si s-a desprins de pamant. Inventatorul, care nu era pilot, a fost surprins de situatie si a redus motorul. La aterizare aparatul s-a deteriorat.
Bimotorul Coanda-1911, Bristol-Coanda 1914, Bristol Flughter, Bristol Canard sunt doar cateva din tipurile de avioane realizate de el, dup ace a devenit director tehnic, in 1911, la Uzinele de avioane si motoare pentru avion Bristol din Anglia.
1934 este anul in care a brevetat un ”procedeu si dispozitiv pentru devierea unui fluid intr-un alt fluid”, cunoscut astazi sub numele de “efectul Coanda”.
În Golful Persic a construit un rezervor din beton subacvatic pentru depozitarea petrolului.
Trenul de aterizare escamotabil, aripa joasa, aparat de zbor cu decolare si aterizare vertical, dispozitiv pentru combaterea zgomotului si poluarii atmosferei, aparatul pentru extragerea apei potabile din mare…acestea sunt doar cateva exemple din cele 250 de inventii si peste 7000 de brevete si aplicatii tehnice ale lui Henry Coanda.
La implinirea a 70 de ani numeroase reviste de specialitate i-au dedicat inventatorului roman pagini intregi.
Autorul unui articol publicat la New York aprecia ca: “Inginerul Coanda simbolizeaza prin el insusi trecutul, prezentul si viitorul progreselor aeriene”, numindu-l pe drept cuvant “parintele aviatiei cu reactie”.
In 1960, in cadrul unei festivitati organizate de UNESCO, in cinstea savantului roman, i-a fost acordat Ordinul “Meritul pentru cercetari stiintifice” in grad de comandor, iar un an mai tarziu guvernul francez i-a inmanat “Medalia militara” a aeronauticii militare. A fost membru de onoare al al Societatii Regale de Aeronautica din Marea Britanie.
A revenit in tara in anul 1970, iar in cei doi ani cat a mai trait, desi octogenar, si-a continuat munca de cercetare, fiind preocupat sa realizeze noi inventii si inovatii, sa construiasca noi masini bazate pe “efectul Coanda”.
Dorinta omului de a zbura s-a nascut odata cu el. Omul, pentru ca a smuls propriei inteligente aeronava si s-a inaltat pe sine a devenit el insusi regale vulturilor, Prometeu si mit.
V-am prezentat astazi activitatea lui Henri Coandă în cadrul proiectului “Eu aleg Romania – 100 de romani pentru istoria lumii”.
Maine Radio Romania Regional va propune sa cunoasteti o noua personalitate care a marcat stiinta sau cultura mondiala.
Avem motive sa fim mandri ca suntem romani!
Reteaua studiourilor regionale Radio Romania va provoaca la un nou proiect national.
Sunteti invitati sa redescoperiti 100 de romani pentru istoria lumii, care ne-au schimbat soarta cu talentul lor uluitor sau mintea sclipitoare.
Este vorba despre personalităţi din ştiinţă şi cultură, autori ai unor invenţii revoluţionare si descoperiri spectaculoase.
Poveştile oamenilor din spatele acestor realizări le veţi putea afla ascultând emisiunile Bucureşti FM, in fiecare zi, de luni pana duminica sau pe site-ul eualegromania.ro.
Marti, 15 septembrie vi-l prezentam pe Constantin Brancusi, marele sculptor roman, nascut la 19 februarie 1876 în Hobiţa, judetul Gorj.
Constantin era al șaselea copil al lui Radu Nicolae Brâncuși și Maria Brâncuși. Prima clasă primară a făcut-o la Peștișani, apoi a continuat școala la Brădiceni. Copilăria sa a fost marcată de dese plecări de acasă și de ani lungi de ucenicie în ateliere de boiangerie, prăvălii și birturi.
În Craiova, în timp ce lucra ca ucenic, își face cunoscută îndemânarea la lucrul manual prin construirea unei viori din materiale găsite în prăvălie. Este înscris cu bursă la Școala de Arte și Meserii din Craiova, apoi urmeaza Scoala de Belle Arte din Bucuresti. La începutul carierei sale, sculpturile lui Brâncuși au constat mai ales in reprezentări clasice ale formei umane. Bustul lui Vitellius, Laocoon, Studiu dateaza din acei ani, caracterizati de o acumulare sensibilă de cunoștințe și îndemânare, dar și de căutarea a diferite soluții de modelare a materialelor.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.