Astazi este Ziua Europeana fara Masini! Tu cum mergi azi prin oras?
Publicat de Mihaela Costache, 22 septembrie 2015, 07:20
22 septembrie este Ziua Europeana fara Masini!
In avans si fara a perturba prea mult traficul rutier, bicicliștii bucureșteni au iesit in strada pentru a sarbatori acest moment si pentru a milita pentru un Oraș pentru Oameni…
Sambata, cu mic cu mare au incalecat pe sa si au protestat împotriva modului în care autoritatile locale administrează orașul.
Biciclistii s-au intalni in piata Charles de Gaulles si au plecat intr-un mars lung de 18 Km prin oras, ei solicitand aceleasi lucruri de cativa ani de zile.
Comunitatea biciclistilor a depus la Primaria Capitalei un proiect de mobilitare urbana care ar fi trebuit sa fie dezbatut si pus in aplicare.
Ei acuza municipalitatea ca încurajeaza transportul motorizat în timp ce oraşul ramane cea mai poluată capitala europeană si ca nu se preocupa de eficientizarea transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
De asemenea, acestia invoca lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii si vorbesc despre menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete.
Fata de 2013, cand era informatie publica faptul ca Bucurestiul are un nivel al poluarii cu pulberi in suspensie de aproape 4 ori mai mare decat maxima admisa in Uniunea Europeana, lucrurile s-au inrautatit.
Anul trecut, Comisia Europeana a inceput procedurile de infrigement impotriva Romaniei din cauza faptului ca cetatenii din 3 orase (Bucuresti, Brasov si Iasi) au fost expusi in mod aproape continuu unor niveluri nesanatoase de factori poluanti inca din 2007.
S-a considerat ca administratia publica locala nu a intreprins actiunile necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor. Se estimeaza ca numarul persoanelor care mor din cauza poluarii din Bucuresti se situeaza intre 6 si 7 mii pe an.
Cu toate acestea, Primaria Municipiului Bucuresti nu a luat masuri pentru a reduce principala sursa a poluarii, anume traficul rutier.
Reprezentantii biciclistilor spun ca de fapt se irosesc sume enorme pentru a aduce si mai mult trafic (si poluare) in oras, cel mai recent exemplu fiind Pasajul Rutier de la Piata Presei Libere, care incurajeaza traficul de tranzit spre centrul orasului.
Potrivit acestora, consecintele unor astfel de masuri au adus Bucurestiului titlul de “Cel mai congestionat oras european” intr-un clasament realizat, pe baza masuratorilor, de catre compania Tom-Tom.
Comunitatea biciclistilor considera ca solutiile pentru rezolvarea problemelor generate de traficul rutier sunt simple: descurajarea traficului motorizat individual si oferirea de alternative viabile de deplasare prin incurajarea transportului alternativ, acestea fiind dealtfel si concluziile echipei de experti romani si straini care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov.