Hotelierii de pe litoral amenință cu grevă fiscală dacă lucrările de reparații pe A2 nu vor fi gata până pe 15 iunie.
Federatia Patronatelor din Turism acuză faptul că lucrările au loc la început de sezon estival, ceea ce afectează grav fluxul de turiști către litoral.
Patronatele cer demiterea directorului Companiei Rutiere și a Șefului Poliției Autostrăzi, pe care-i consideră vinovați de blocajele existente.
Hotelierii spun că, deși necesare, reparațile nu se desfășoară după o planificare rațională de către Compania de Infrastructură Rutieră.
Purtătorul de cuvânt al Companiei de drumuri, Alin Șerbănescu a declarat că lucrările se vor derula pe cât posibil la început și final de sezon estival:
”Avem două tipuri de lucrări, este vorba despre lucrările din zona Drajna, unde se va lucra până în data de 28 iunie, dacă nu mă înșel, și pe sectorul București – Fundulea, lucrările vor începe în funcție de sezonul estival. Încercăm să nu începem lucrările în plin sezon estival pentru a nu bloca autostrada.”
Traficul greu, de marfã, va fi restricționat mâine dar și în primele douã zile ale anului viitor. Măsura se aplică pe unele drumuri naționale si autostrãzi.
Autovehiculele cu masa totalã mai mare de 3,5 tone care transportã mãrfuri neperisabile NU vor putea circula mâine între orele 16 si 2 si luni și marți între orele 6 si 22 pe Autostrada A 2, pe ambele sensuri, pe traseul București- Fundulea- Fetești- Cernavodã- Murfatlar.
Autocamioanele mai grele de 7,5 tone NU vor putea circula în cele trei zile, între orele menționate, nici pe Drumul National 7, pe ambele sensuri, între Pitești si Veștem, dar nici pe DN 39, între Agigea si Mangalia.
3 miliarde de euro, puse la bătaie pentru infrastructura României. Un pod va intra în top 5 din Europa
Publicat de adinaiftime,
10 septembrie 2017, 18:30 / actualizat: 14 septembrie 2017, 10:44
CNAIR SA a scos la licitaţie în acest an proiecte în valoare de 13,8 miliarde de lei fără TVA (3 miliarde de euro), finanţate din fonduri europene, iar “prioritatea absolută” este în acest moment Autostrada Sibiu-Piteşti.
De asemenea, sunt în pregătire proiecte de infrastructură rutieră în valoare de 17,6 miliarde de lei fără TVA, care urmează să fie lansate în licitaţie publică anul acesta, susţine compania.
Potrivit CNAIR, prioritatea absolută a companiei este Autostrada Sibiu-Piteşti, parte importantă a Coridorului IV Pan-European, iar în acest context au fost scoase la licitaţie în acest an contractele pentru proiectarea şi execuţia loturilor 1 şi 5 ale acestui proiect “de o importanţă majoră pentru economia României”. Până la sfârşitul anului, CNAIR SA vrea să scoată la licitaţie şi documentaţiile pentru proiectarea şi execuţia loturilor 2, 3 si 4 ale acestei autostrăzi, după ce, împreună cu Institutul Geologic Român, va pune la punct documentaţia premergatoare.
Compania a mai scos la licitaţie proiectarea şi execuţia celor patru loturi ale Drumului Expres Craiova- Piteşti, cu o lungime totală de 121 de kilometri.
CNAIR spune că podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, pentru care a fost scos la licitaţie anul acesta contractul destinat proiectării şi execuţiei, reprezintă cel mai complex proiect de infrastructură lansat în ultimii 27 de ani în România, iar după ce va fi construit podul se va număra printre primele cinci din Europa ca deschidere centrală (1.120 de metri).
Lărgirea la patru benzi a actualei Centuri a Capitalei pe sectorul DN 2 – A2, proiect care pevede demararea unor lucrări de execuţie, reprezintă, de asemenea, “un pas important” pentru îmbunătăţirea fluenţei traficului periurban şi de tranzit în zona de nord a Bucureştiului şi tot pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie pe Centura de Nord a Capitalei a fost lansată în acest an licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Pasajului de la Mogoşoaia, mai susţine compania.
Pentru eliminarea punctelor de conflict rutier în cele mai importante zone ale Centurii de Sud a Bucureştiului, CNAIR SA spune că a lansat în licitaţie publică documentaţia pentru proiectarea şi execuţia pasajelor Berceni şi Olteniţa şi, configurate ca sensuri giratorii suspendate, cele două pasaje vor îmbunătăţi desfăşurarea circulaţiei în aceste zone.
Unul din cele mai importante proiecte pentru Capitală este Noua Autostradă de Centură, cunoscută şi sub denumirea de Ringul 0, proiect care a fost la rândul său scos la licitaţie publică anul acesta. Sectorul de Sud, postat în SEAP, face parte din noul Inel de Centură a Capitalei şi va fi similar proiectelor destinate fluidizării circulaţiei în zona metropolelor europene, mai spune CNAIR într-un comunicat de presă transmis sâmbătă.
Printre obiectivele de infrastructură pentru care CNAIR SA a scos la licitaţie anul acesta contracte de proiectare şi execuţie se mai numară: Varianta de ocolire Timişoara Sud, finalizarea Autostrăzii Braşov–Tg. Mureş-Cluj- Oradea (loturile 1,2,3 – Suplacu de Barcău-Borş), lărgirea la 4 benzi a DN7 (Bâldana – Titu) şi Varianta de Ocolire a Municipiului Bârlad.
Tot în acest an, compania a lansat licitaţii publice pentru elaborarea unor Studii de Fezabilitate şi Proiecte Tehnice destinate construcţiei Drumurilor de mare viteză Focşani – Bacău, Ploieşti – Buzău, Bacău – Paşcani şi Buzău – Focşani. A fost postată pe SEAP şi documentaţia destinată elaborării Studiului de Fezabilitate şi Proiectului Tehnic pentru construcţia drumului de legătură între A3 (Autostrada Bucureşti-Ploieşti) şi Aeroportul Henri Coandă.
CNAIR SA mai spune că are în pregatire proiecte de infrastructură rutieră în valoare de 17,6 miliarde de lei fără TVA, care urmează să fie lansate în licitaţie publică anul acesta.
Alături de documentaţia pentru loturile 2, 3 şi 4 ale Autostrăzii Sibiu-Piteşti se mai află în elaborare contracte pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău, a sectorului Nădaşelu – Mihaeşti, aferent Autostrăzii Transilvania şi a Sectiunii E, aferentă Lotului 2 al Autostrăzii Lugoj- Deva.
De asemenea, Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a solicitat şi a primit anul acesta aprobări de finanţare de la Comisia Europeana pentru proiectele autostrăzilor Timişoara – Lugoj şi Lugoj- Deva (sector Dumbrava – Deva), precum şi pentru reabilitarea DN6. La ora actuală se află în analiză la Comisia Europeană cererea de finanţare pentru reabilitarea DN76.
Conform sursei citate, în acest an vor fi trimise Comisiei Europene cereri de finanţare pentru proiectele autostrăzilor Câmpia Turzii–Ogra–Târgu Mureş şi Sebeş – Turda (faza II).
Este final de weekend, iar mulți români care au venit la mare pentru sfârșitul de săptămână pornesc astăzi înapoi spre case, pentru ca mâine dimineață să se întoarcă la serviciu. Din acest motiv, polițiștii Centrului Infotrafic din cadrul IGPR se așteaptă la valori de trafic crescute pe șoselele din sudul litoralului, dar și pe A2, pe sensul de mers către Capitală.
„Se circulă bine pe Autostrada Soarelui, însă ne așteptăm ca în orele următoare fluxul de mașini să crească pe sensul către Capitală. Din această cauză au fost deschise, în această dimineață, trei case unde se poate achita taxa de pod“, afirmă comisarul Paul Ulieru din cadrul Centrului Infotrafic.
Aceasta a mai dorit să precizeze și că „în județul Constanța traficul rutier se desfășoară în condiții bune, însă pe drumul național 39, în zona stațiunii Eforie Nord, valorile de trafic sunt ușor crescute. În aceste condiții, le recomandăm participanților la trafic să ruleze cu prudență și să respecte indicațiile polițiștilor rutieri prezenți și astăzi în număr destul de mare pe principalele artere rutiere din țară în scopul prevenirii unor accidente rutiere, dar și pentru a fluidiza traficul“.
De asemenea, agenții de la Rutieră le recomandă celor care vin dinspre sudul litoralului spre Constanța să folosească, pe cât posibil, și ruta alternativă adică podul rutier Apolodor, pentru a evita să stea blocați în coloane minute în șir.
Pe parcursul zilei, pe autostrada A2, pe sensul de mers Constanţa– Bucureşti, între kilometrii 199+100 şi 198+600 de metri, se vor executa lucrări de asfaltare pe banda numărul unu, iar autovehiculele vor fi redirecţionate pe banda a doua, informează Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române.
Pe acelaşi sens de mers, între kilometrii 168+600 şi 168+100 de metri, se va lucra pe banda destinată traficului greu.
Șoferii sunt sfătuiți să ruleze cu prudenţă, să se asigure corespunzător la efectuarea manevrei de schimbare a benzilor de circulaţie şi să respecte semnalizarea temporară instituită.
Astăzi, până în jurul orei 20:00, pe autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, pe tronsonul Brăneşti – Fundulea, între kilometrii 32 şi 30+500 de metri, se vor executa lucrări de reparaţii (plombare) pe prima bandă a sensului de mers către Bucureşti, iar circulaţia va fi redirecţionată pe banda a doua.
Soferii sunt sfătuiți să circule cu prudenţă şi să respecte semnalizarea temporară instituită în zona.
Traficul rutier va fi intrerupt astazi si pe Podul Calafat-Vidin, intre orele 13 si 14, pentru lucrari de intretinere si reparatii.
Conducătorii auto sunt sfătuiţi să treacă frontiera în Bulgaria pe la Bechet, tot în judeţul Dolj.
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că până în jurul orei 16:00, pe autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, se vor efectua lucrări de reparaţii (plombare) între kilometrii 20 şi 36, pe banda numărul unu, în ambele sensuri.
Până în jurul orei 14:00, pe autostrada A1, pe sensul de mers Sebeş – Deva, se execută lucrări de reparaţii la kilometrul 359 (pe tronsonul Simeria – Şoimuş), pe benzile unu şi de urgenţă, iar autovehiculele sunt redirecţionate pe banda a doua. În condiţii similare se circulă şi în sens invers, între kilometrii 353 şi 368.
Până în jurul orei 18:00, pe autostrada A1 Bucureşti – Piteşti, pe prima bandă a sensului de mers către Bucureşti se execută lucrări de reparaţii (plombare) între kilometrii 30 şi 23, iar pe sensul de mers către Piteşti se înlocuieşte glisiera mediană de protecţie între kilometrii 20 şi 36. În zonele de lucru, autovehiculele vor fi redirecţionate de pe o bandă pe alta.
Până în jurul orei 11:00, pe autostrada A1, pe sensul de mers Timişoara – Lugoj, se execută lucrări de reparaţii la kilometrul 476+500 de metri, cu redirecţionarea autovehiculelor pe banda a doua.
Inspectoratul General al Poliţiei Române anunţă că, până la finele acestei luni, circulaţia vehiculelor, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, va fi restricţionată la sfârşit de săptămână.
Pe autostrada A2 Bucureşti – Murfatlar, restricţia este valabilă pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.
Pe sensul de parcurs Bucureşti – Constanţa, restricţia se aplică vinerea, între orele 12.00 şi 24.00, iar sâmbăta, între orele 6.00 şi 14.00.
Pe sensul de parcurs Constanţa – Bucureşti, restricţia este valabilă duminica, între orele 12.00 şi 24.00.
Pe sensul de parcurs Feteşti – Cernavodă, circulaţia va fi restricţionată duminica, între orele 12.00 şi 24.00.
Pe DN 39 Agigea – Mangalia, interdicţia este în vigoare pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, în ambele sensuri, vinerea, între orele 12.00 şi 22.00, iar sâmbăta şi duminica, între orele 6.00 şi 22.00.
Pe DN 22C Murfatlar – Cernavodă, restricţia este valabilă pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, în ambele sensuri, duminica, între orele 12.00 şi 24.00.
CNADNR dezminte informatiile din presă, potrivit cărora circulatia pe autostrăzile A1 si A2 va fi taxată, de anul viitor
Publicat de Alina Dragomir,
28 mai 2014, 11:34 / actualizat: 30 mai 2014, 10:05
Compania Nationalã de Autostrãzi si Drumuri dezminte informatiile din presã, potrivit cãrora circulatia pe autostrãzile A1 si A2 va fi taxatã, de anul viitor. Optiunea cu privire la introducerea sistemului de taxare nu va fi luatã în discutie pânã la sfarsitul lui 2015, anuntã institutia. Potrivit informatiilor aparute ieri, reabilitarea celor doua autostrazi presupunea si introducerea unei taxe pentru soferi. Compania de Autostrazi sustine insa ca statul poate opta pentru introducerea sistemului de taxare atunci cand lucrarile vor fi finalizate. Reabilitarea autostrazilor va incepe in primavara anului viitor si va dura aproximativ 8 luni, spune directorul CNADNR, Narcis Neaga. Cât despre tronsonul Comarnic-Braşov, şeful CNADNR a spus că în luna iunie se va semna contractul.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.