Ce ne aşteaptă din punctul de vedere al evoluţiei digitale, pe măsură ce ne apropiem de anul 2020? Media digitala se dezvoltă aşa cum s-a estimat până în momentul de faţă? Ce strategii s-au dovedit a fi de succes şi care au eşuat? Acestea sunt temele celei de-a patra ediţii a conferinţei Media 2020, organizată de Radio România şi Asia-Pacific Broadcasting Union (ABU) la Astana, capitala Kazahstanului. Ediţia din acest an este găzduită de Kazmedia – postul public de radio şi televiziune din republica aflată în centrul Asiei.
Astăzi, în deschiderea conferinţei, Georgică Severin, Preşedinte Director General al Radio România, a menţionat: „Media 2020 şi-a dorit şi efectiv a reuşit să deschidă noi orizonturi pentru comunicarea dintre Asia şi Europa în domeniul difuzorilor radio şi televiziune. Radio România este unul dintre cele mai vechi posturi publice de radio din Europa, sărbătorind anul acesta 90 de ani de continuitate şi oferind conţinut profesional şi imparţial ascultătorilor noştri”.
„Suntem bucuroşi să avem acest parteneriat cu Radio România şi, prin intermediul Radio România, cu întreaga Europa. Media 2020 este deja un brand în lumea media, radiouri şi televiziuni de pe mai multe continente venind la acest eveniment pentru a îşi aduce contribuţia, dar şi pentru a beneficia de experienţa colegilor”, a declarat pentru Radio România dr. Javad Mottaghi, Secretar General al ABU.
Media 2020 reprezintă o punte de legătură esenţială între Europa şi zona Asia-Pacific, facilitând schimbul de informaţii, atât de important în secolul XXI, între diferitele organisme de radio, televiziune dar şi cooperarea şi adaptarea unor strategii comune.
Organizat pentru prima data în anul 2015 la iniţiativa Radio România, evenimentul a reprezentat o premieră absolută: ABU a organizat prima reuniune în afara spaţiului geografic Asia-Pacific, oferind astfel reprezentanţilor celor mai importante corporaţii media de pe patru continente posibilitatea să participe la un dialog de anvergură dintre organizaţiile mass-media din Asia şi Europa.
Conferinţa se bucură de o largă participare din partea celor mai semnificative organisme media din Europa şi Asia, în acest an posturi din peste 40 de ţări fiind prezente, împreună cu reprezentanţi ai Conducerii ABU şi ai EBU – Uniunea Europeană de Radio şi Televiziune.
Reporter – Florin Orban: Cum poate cooperarea dintre Asia şi Europa să ajute la a face faţă noilor provocări media?
Javad Mottaghi: Eu cred că noi, difuzorii din regiunea Asia-Pacific, ne confruntăm cu aceleaşi provocări ca şi dumneavoastră sau alţi difuzori din Europa. Există oportunităţi, oportunităţile pot fi diferite de la continent la continent. Dar cel mai important lucru ca să avem aceste platforme internaţionale este să cunoaştem ce veţi face dumneavoastră pentru a schimba provocarea în oportunitate în Europa, ce facem noi ca să schimbăm provocarea în oportunitate în Asia şi să învăţăm din experienţele noastre şi să privim la modalităţile viitoare. Noi nu avem nevoie să facem aceleaşi greşeli pe care alţii ar fi putut să le facă în alte ţări. Deci, lecţiile trebuie învăţate unii de la alţii şi numai aşa noi vom fi în stare să trasăm viitoarele acţiuni.
Reporter – Florin Orban: Radio România este un membru relativ nou al ABU. Ce rol poate juca Radio România în cadrul ABU?
Javad Mottaghi: Radio Romania, da, este un nou membru al ABU, dar este un membru foarte activ al ABU. Şi s-a dovedit a fi foarte activ şi a jucat un rol foarte important în – nu aş putea spune în a reduce decalajul între Est şi Vest, dar încearcă să creeze o astfel de platformă, a ajutat profesioniştii media din ambele continente să se întâlnească şi să aibă o mai bună înţelegere unul despre celălalt. Şi de aceea, astfel de platforme vor ajuta oportunităţi pentru reţele. Şi Radio România a fost instrumental în acest aspect. Noi am avut, de asemenea, un parteneriat cu Radio România când Orchestra Simfonică a dumneavoastră a venit în Kuala Lumpur şi a susţinut două concerte, în 2014. Şi noi aşteptăm cu nerăbdare să consolidăm şi să extindem un parteneriat între ABU şi Radio România. Iar eu pot spune că Radio România a putut să acţioneze ca o fereastră, o fereastră pentru a arăta lumii cultura românească. Şi o fereastră pentru a aduce savoarea altor culturi audienţelor din România. Şi în acest sens, faceţi o muncă minunată. Vă felicit şi felicit Radio România pentru că este un post atât de activ. Noi salutăm parteneriatul cu Radio România şi vom întări parteneriatul nostru în viitor.
Reporter – Simina Botar: Fiecare ţară îşi prezintă cele mai bune proiecte. Acum doi ani, noi am prezentat celorlalţi experienţa teatrului radiofonic şi a orchestrelor. Anul acesta o să vă prezentăm un proiect de cooperare cu ştiinţa, cu unul din cele mai mari lasere din lume. Ce ne puteţi spune despre realizările din aceşti doi ani, în colaborarea Radio România – ABU? Ştiam de un proiect privind o platformă de schimb de înregistrări de muzică clasică.
Javad Mottaghi: Aşa este. De fapt, aceea este acolo şi platforma online pentru muzica ABU, a fost lansată şi ea va fi operaţională, dar /…/ în două luni dumneavoastră veţi şti progresul înregistrat în acest sens. Şi aceasta va continua să fie una dintre cele mai importante platforme bazate pe Internet pentru schimbul de muzică. Veţi asculta, de asemenea, /…/ pe 3 noiembrie. Punctul de vedere Asia-Pacific, /…/ va oferi oportunităţi producătorilor din diferite continente şi ţări să-şi încarce programe şi să facă schimburi de programe prin internet. Noi avem, de asemenea, viziunea asiatică asupra schimburilor de ştiri, care există de trei decade /…/ aproximativ 19.000 de ştiri pe an printre 34 de ţări din regiune, la fel ca şi Europa şi ţări arabe. Oportunităţile sunt, de fapt, acolo şi parteneriatul ne va pune pe noi într-o poziţie mai bună pentru a folosi oportunităţile în interesul membrilor.
Natural, dacă priviţi la mărimea regiunii Asia-Pacific, cu 275 de membri din 69 de ţări, într-o regiune foarte diversă, unde noi avem cele mai avansate posturi de televiziune din lume. Şi, de asemenea, unele posturi de radio şi televiziune care se dezvoltă şi chiar cele în ţările cele mai puţin dezvoltate. Dar dacă aţi avut posibilitatea să echilibraţi activităţile şi să asiguraţi că poate servi toţi membrii săi. Dar parteneriatul cu Europa este important pentru noi. Avem acelaşi parteneriat cu Africa, prin African Union of Broadcasting, avem acelaşi parteneriat cu ţări arabe, prin Arab States Broadcasting Union, pentru că Asia devine din ce în ce mai puternică. În termeni economici, Asia merge înainte şi, natural, este o destinaţie pentru numeroşi difuzori în regiune şi din afara regiunii, precum şi pentru multe ţări care doresc să investească în Asia. Şi de aceea media ar putea facilita acel parteneriat. Iar noi vom saluta parteneriatul cu Radio România. Şi trebuie să vă spun că /…/ noi am discutat şi plănuit ca să lansăm o nouă iniţiativă cu Radio România, iar aceasta va fi anunţată ulterior la momentul potrivit. Vă mulţumesc!
Conferinţa Media 2020 – despre tendinţele majore în dezvoltarea mass media
Publicat de Camelia Teodosiu,
11 septembrie 2017, 09:27 / actualizat: 11 septembrie 2017, 10:57
Radio România şi Uniunea Audiovizualului Asia Pacific organizează, astăzi, la Sinaia, reuniunea Media 2020, cu tema „Cum poate ajuta cooperarea dintre Europa şi Asia în faţa noilor provocări în domeniul media”. Conferinţa reuneşte experţi din întreaga lume care vor dezbate tendinţele majore în dezvoltarea mass media şi se vor concentra asupra modului în care radiodifuzorii, atât cei din regiunea Asia Pacific, cât şi cei din Europa, se raportează la transformările din industria media. În continuarea conferinţei Media 2020, mâine şi miercuri, tot la Sinaia, se vor reuni şefii instituţiilor publice de radio şi televiziune din mai multe ţări ale lumii. Este prima reuniune de acest gen pe care forul internaţional al radiodifuzorilor publici îl organizează în Europa de Sud Est.
Noile provocări într-un peisaj media care evoluează rapid şi abilitatea de a face faţă schimbărilor pe care le presupune comunicarea în secolul XXI sunt temele principale de dezbatere.
Reprezentanţi ai radioului şi televiziunii, dar şi ai altor difuzori de media încearcă să beneficieze fiecare de experienţa celuilalt pentru a răspunde cât mai bine nevoilor publicului.
Se discută despre tendinţele în dezvoltarea mass-media, valorile care ar trebui adoptate de serviciile publice şi noile modalităţi prin care radiodifuzorii pot interacţiona cu ascultătorii.
În deschiderea dezbaterilor, directorul general interimar al Radioului Public, Georgică Severin, a subliniat că tema aleasă este o recunoaştere a puterii mass-media într-o lume în care această industrie avansează rapid, iar acurateţea informaţiilor este foarte importantă.
Ministrul culturii, Lucian Romaşcanu, a vorbit despre misiunea posturilor publice şi rolul acestora în informare şi educaţie, subliniind că o astfel de reuniune realizează adevărate poduri între culturile din Asia şi Europa.
Despre identificarea de strategii prin care informaţia să ajungă la public în mod corect şi să combată astfel ştirile false a vorbit şi secretarul general al Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific, Javad Mottaghi.
Finanţarea prin taxă a radioului şi televiziunii publice corespunde rolului fundamental al acestor servicii de a promova educaţia şi cultura şi de a informa corect. Secretarul general al Uniunii de Radio şi Televiziune Asia-Pacific, Javad Motaghi, pledează pentru menţinerea acestui mecanism, subliniind că schimbarea lui nu poate decât să afecteze independenţa şi imparţialitatea audiovizualului public.
Javad Motaghi: „Serviciile publice de radio şi televiziune au un rol bine definit în orice societate, acela de a promova educaţia, cultura şi de a informa. Radioul public, televiziunea publică sunt menite să servească întreaga populaţie, să se dedice moştenirii naţionale, interesului naţional. Audiovizualul public trebuie să fie finanţat, condus, controlat direct de către public, pentru a-l putea servi mai bine”.
La invitaţia NHK, serviciul public de radio şi televiziune din Japonia, preşedintele director general al Radio România, Ovidiu Miculescu, s-a întâlnit cu preşedintele NHK, Katsuto Momii, discuţie în cadrul căreia s-au agreat variante de colaborare între cele două instituţii.
Întâlnirea a fost prima la acest nivel din istoria serviciilor publice de media din România şi Japonia, înfiinţate în 1928, respectiv 1925. În acest context a fost prezentat centrul de radio şi televiziune din Tokyo, dar şi cea mai puternică filială regională, NHK Osaka Station, care, în caz de dezastru, preia funcţiile celei de la Tokyo.
Reprezentanţii NHK au apreciat performanţele Radio România în contextul serviciilor publice din cadrul EBU (European Broadcasting Union) şi ABU (Asia-Pacific Broadcasting Union), Japonia fiind cea care, prin intermediul lui Toshiyuki Sato, secretarul general al PBI (Public Broadcasting International – asociaţia mondială a radiourilor şi televiziunilor publice) a propus organizarea de către Radio România a Conferinţei anuale internaţionale a PBI din anul 2017 la Bucureşti. Propunerea Japoniei a fost aprobată de Comitetul Director al PBI de la Montreal şi acceptată de Radio România.
NHK este cel mai puternic serviciu public de media din lume, iar dorinţa de a colabora direct cu Radio România reprezintă recunoaşterea implicită a performanţei SRR şi a rolului important pe care aceasta îl joacă în mass-media publică pe plan internaţional.
Javad Mottaghi: Schimbarea legislaţiei se face, de obicei, în scopul de a îmbunătăţi activitatea unei instituţii, nu pentru a distruge ceva ce funcţionează bine
Javad Mottaghi Secretar General al Uniunii Audiovizualului Asia – Pacific (ABU): Schimbarea legislaţiei se face, de obicei, în scopul de a îmbunătăţi activitatea unei instituţii, nu pentru a distruge ceva ce funcţionează bine.
Javad Mottaghi Secretar General al Uniunii Audiovizualului Asia – Pacific (ABU): ”În urmă cu câtiva ani, audiovizualul din regiunea Asia-Pacific ştia foarte puţine lucruri despre România.
În prezent, 280 de membri din 69 de ţări cunosc foarte multe lucruri despre România, despre cultura şi civilizaţia bogată a acestei ţări.
Acest lucru se datorează participării active şi implicării Radio România în activităţile desfăşurate de ABU.
Orchestra Naţională a Radio România a concertat în Turnurile Petronas, obiectiv emblematic din Kuala Lumpur, în septembrie 2014, spectacolul fiind difuzat milioanelor de melomani din Malaezia.
În iunie 2015, Radio România a găzduit la Bucureşti conferinţa MEDIA 2020, eveniment care a constituit primul dialog dintre reprezentanţi ai audiovizualului din vest şi est, la care au participat peste 100 de profesionişti din domeniu.
Radio România a susţinut mai multe prezentări în cadrul a numeroase reuniuni regionale şi internaţionale de radio găzduite de ABU, inclusiv în cadrul conferinţei RadioAsia. La fel s-a întâmplat şi cu ocazia Adunării Generale a ABU organizate în octombrie 2015 la Istanbul.
Radio România şi ABU au avut o strânsă colaborare şi în vederea înfiinţării unei platforme de schimburi muzicale cu ABU, care va funcţiona la capacitate maximă începând cu martie 2016, când muzica românească va fi difuzată miliardelor de ascultători din regiune.
Radio România a devenit, de fapt, o fereastră deschisă care prezintă lumii România şi frumuseţile ei.
În prezent, Radio România s-a transformat într-o forţă motrice care aduce la cunoştiinţă lumii frumuseţile culturii şi valorile României.
Toate acestea s-au întâmplat în cei doi ani în care Radio România a devenit membru asociat al ABU.
Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific (ABU) reprezintă cea mai mare asociaţie media din lume care se declară mândră de parteneriatul său cu Radio România.
ABU este cu adevărat preocupată de viitorul Radio România ca instituţie mass-media puternică şi respectată la nivel internaţional.
ABU este cu adevărat preocupată de efectele unor eventuale schimbări care s-ar putea produce şi care ar pune în pericol independenţa Radio România, cu un impact negativ asupra rolului său de lider recunoscut pe plan internaţional.
Schimbarea legislaţiei se face, de obicei, în scopul de a îmbunătăţi activtatea unei instituţii, nu pentru a distruge ceva ce funcţionează bine.
Fac apel la raţiunea dumneavoastră în vederea susţinerii Radio România, dându-i posibilitatea acestei platforme media influente să-şi contiune rolul său important în întreaga lume.”
Miercuri, 1 iulie 2015, la Palatul Elisabeta a avut loc, în prezenţa Alteţelor Lor Regale Principesa Moştenitoare Margareta şi Principele Radu, o seară dedicată Conferinţei Internaţionale Media 2020 – Bringing Media to the Future, organizată la Bucureşti de Radio România şi de Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific.
Cu acest prilej a fost încheiat un protocol de colaborare între Casa Majestăţii Sale Regelui Mihai şi Societatea Română de Radiodifuziune ce prevede recunoaşterea reciprocă a legitimităţii, utilităţii şi notorietăţii, precum şi cooperarea între cele două instituţii.
Documentul a fost semnat, în Sala Regilor, în prezenţa Alteţelor Lor Regale, de către domnul Ovidiu Miculescu, Preşedinte Director General al Societăţii Române de Radiodifuziune şi domnul Ion Tucă, director al Casei Majestăţii Sale Regelui Mihai.
Cele două părţi vor colabora în continuare pentru desfăşurarea unor evenimente găzduite de cele două instituţii, pentru promovarea acestora şi pentru dezvoltarea unor proiecte comune.
La dineul oferit de Alteţele Lor Regale Principesa Moştenitoare Margareta şi Principele Radu au participat profesionişti mass-media din Statele Unite ale Americii, Australia, Japonia, India, Thailanda, Malaezia, Sri Lanka, Myanmar, Arabia Saudită, Pakistan, Iran, Marea Britanie, Germania, Olanda, Italia, Vatican, Irlanda, Austria, Ungaria, Turcia şi România, prezenţi la Bucureşti cu prilejul Conferinţei Internaţionale Media 2020 – Bringing Media to the Future.
Conferinţa Internaţională Media 2020 – Bringing Media to the Future a avut loc în zilele de 30 iunie – 1 iulie, fiind primul eveniment de acest gen organizat de Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific în Europa. Conferinţa a abordat modul în care mass-media va evolua în următorii cinci ani. La eveniment au luat parte manageri din industria media, jurnalişti, producători, specialişti în platforme radio digitale şi reprezentanţi ai organizaţiilor internaţionale media de pe patru continente: Europa, Asia, America şi Australia.
Având în vedere necesitatea de a răspunde sistematic şi continuu provocărilor şi oportunităţilor create de revoluţia digitală şi progresul erei informaţiei,
Noi, participanţii la şedinţa inaugurală a Conferinţei Media 2020 din 30 iunie- 1 iulie 2015 de la Bucureşti, stabilim acest forum ca platformă permanentă de cooperare între Asia, Europa şi alte regiuni în următoarele scopuri:
– să răspundă nevoilor publicului pe platforme cât mai diverse;
– să utilizeze mijloacele mass-media pentru atingerea scopurilor de dezvoltare pe termen lung;
– să încurajeze înţelegerea, toleranţa şi dialogul între culturile lumii;
– să sprijine diversitatea culturală;
– să încurajeze cooperarea şi coproducţiile radio şi TV între regiunile Europa şi Asia-Pacific.
În vederea ideii că mass-media reprezintă o potenţială punte între Europa şi regiunea Asia-Pacific,
Ne declaram intentia de a organiza Conferinţa Media 2020 în mod regulat, prin rotaţie între România şi regiunea Asia-Pacific.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Steve Robinson, vicepreşedinte executiv pentru radio şi dezvoltarea proiectelor din reţeaua radiofonică WFMT din Chicago, Statele Unite: “Radioul are multe şanse, suntem şi noi acolo. Avem streaming, avem podcast. Pentru un podcast cu ştiri despre viaţa americană avem 14 milioane de descărcări. Este super bowl-ul chestiunilor de radio. Şi asta este radiou, radiol public, sunt ştiri, sunt documentare. Ne simţim parte a mass-media, suntem parte a mass-media.”
Vijayalaxmi Chhabra, director general la cel mai mare radiodifuzor public din India, Doordarshan: “În India, cei mai mulţi tineri ascultă deja radioul pe mobil. Acum sunt 900 de milioane de mobile în India. În 2020, numărul va atinge 1,200 miliarde şi va funcţiona 4G, astfel că telefoanele vor fi modalitatea de a face orice este posibil.”
Graham Ellis, BBC: “Cred că mulţi vor păstra un mod foarte convenţional de a asculta radioul. Vor asculta radio la aparatele de acasă, vor asculta în maşină, vor apărea maşini noi, dar radioul va fi tot acolo în continuare. Cred că puterea radioului stă în faptul că nu se schimbă prea mult şi nu s-a schimbat prea mult. La dumneavoastră, în România, merge spre suta de ani, iar experienţa pe care ţi-o oferă radioul nu s-a schimbat. Cred că ceea ce se va schimba este cine îţi oferă serviciul, vor fi nume noi aici, vei vedea sursa streaming-ului de muzică, transmiţând ceea ce pare a fi radio. Vor fi modificări în sistemul de distribuţie, poate că FM-ul va ceda loc digitalului.”
Abdulrahman Alhazzaa, până de curând preşedinte al Corporaţiei Audiovizualului din Arabia Saudită: “Îmi place radioul din copilărie. Când ascult radioul mă aştept să aflu ce se întâmplă în jur, să mă simt bine şi să mă distrez. Toate acestea se regăsesc în radio, astfel că radioul va fi media mea favorită oriunde mă duc.”
Astazi la Media 2020 se vor discuta alte trei subiecte de interes atat pentru comunitatea media cat si pentru publicul sau: jurnalism cetăţenesc şi social-media, rolul furnizorilor de servicii radio-tv în caz de dezastre si modul in care ar putea fi gestionate si distribuite informatiile pe pietele media din Asia si Europa in anul 2020.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Cum si in ce fel se vor schimba mijloacele de comunicare in anii urmatorii?
Publicat de Sorin Pavel,
1 iulie 2015, 07:25 / actualizat: 1 iulie 2015, 10:29
Conferinta “ABU Media 2020- Bringing media to the future”, organizata de Radio Romania si Uniunea Audiovizualului Asia- Pacific, continua astazi la Bucuresti.
Reprezentanti ai industriei media de pe patru continente discuta pe marginea provocărilor la care trebuie să facă faţă radiodifuzorii, în contextul dominaţiei din ce în ce mai accentuate a altor mijloace moderne de comunicare, cum ar fi internetul sau telefonia mobilă.
Am rezumat cateva impresii de la dezbaterile de ieri.
Ovidiu Miculescu, Radio Romania: “Tehnologia a luat-o înaintea conţinutului şi trebuie să ne adaptăm toţi la această explozie de tehnologie, pentru că, dacă nu, vor apărea probleme. Doi, în multe părţi din lume industria de media a înţeles că trebuie să facă corp comun ca să se apere împotriva giganţilor globali, gen Facebook, Netflix, Youtube sau Google, şi pentru asta trebuie performat şi trebuie găsite soluţii. Şi cred că, în pofida tuturor acestor performanţe tehnice, spiritul televiziunii şi al radioului este pe mâini bune. Adică majoritatea vorbitorilor – şi sunt oameni cu experienţă extraordinară, oameni care conduc organizaţii, oameni care au o viaţă lungă în media – toţi, direct sau printre rânduri, au exprimat acest lucru: indiferent de cât de puternic este asaltul tehnologiei, spiritul radioului şi al televiziunii este pe mâini bune.”
Javad Mottaghi, ABU: “Suntem aici pentru a promova dialogul, pentru a ne asculta unul pe altul, pentru a învăţa unul de la altul, pentru a face schimb de experienţă, experienţe pe care le avem în ţările noastre şi regiunile noastre. Ne aflăm aici pentru a asculta provocările pe care le avem în ţările şi regiunile noastre şi să încercăm să vedem cum putem schimba în mai bine provocările şi oportunităţile. Suntem aici pentru a gândi global, şi nu local, pentru că noi, din audiovizual, suntem dedicaţi publicului şi suntem obligaţi să ascultăm de publicul nostru din fiecare ţară şi să învăţăm de la ei să îndeplinim dorinţele publicului nostru. Suntem aici, de asemenea, pentru a ne uita la alţii, pentru a vedea ce fac alţii şi de a vedea cum reacţionează la provocări şi asta facem în Asia: gândim global şi acţionăm local. Ne concentrăm pe punctele comune şi, în acelaşi timp, analizăm diferenţele, în scopul de a reduce diferenţele şi de a vedea cum am putea, în final, să ne servim publicul şi membrii mai bine, care atinge 4 miliarde de oameni în toate reţelele din zona Asia-Pacific.”
Toshiyuki Sato, NHK- Japonia: “Se pare că industria tradițională de broadcasting se erodează, dar ne păstrăm leadershipul, pentru că introducem noile tehnologii. Noi am introdus HD-ul în televiziune, astfel că într-un fel sau altul am supraviețuit. Cînd transmiți știri, când faci emisiuni, este nevoie de profesionalism, astfel că într-o mare de oferte de pe piață oamenii își aleg un conţinut cu cât mai multă substanţă. Radioul vă oferă un fel de imagine audio, dar există un fel de structură care permite ca unul să poată urmări doar televizorul şi altul să poată asculta doar radioul. Datorită apariţiei internetului, însă, această structură de bază începe să se erodeze. Cele două sunt amestecate şi nu cred că mai exist o mare diferenţă. Cu toate acestea, în timpul unor crize – cum a fost cutremurul din 2011, de exemplu – oamenii au tendinţa să asculte radioul, deci radioul este simplu dar are putere, mai ales în astfel de perioade dificile. Astfel, dacă oamenii nu ascultă în mod normal radioul, vor apela la radio atunci când se întâmplă ceva. Deci noi, radiodifuzorii, trebuie să ne menţinem audienţa obişnuită să asculte radioul. Pentru a îndeplini acest scop, trebuie să creăm ştiri şi programe bune.”
Graham Ellis, BBC: “Cred că pentru mass-media publică este important să-și amintească de fapt ce o diferenţiază de mass-media pur comercială. Și, dacă ne uităm cu atenție, vedem că este vorba despre modul în care media publică este direct răspunzătoare în fața publicului. Este vorba despre telespectatori și radioascultători ca şi cetăţeni, nu doar de clienți, și trebuie să ne reamintim că avem datoria să reflectăm întreaga societate din ţările noastre, nu doar să oferim știri bune și independente, informații politice, ci totodată să arătăm societatea înapoi ei însăşi, prin artă, prin cultură, prin muzică.”
Steve Robinson, WFMT- SUA: “Avem o șansă imensă, avem streeming, avem podcast. Un podcast, un documentar a avut 40 de milioane de downloadări în 3 luni. Este foarte mult, e de calibrul Superbowl. Noi suntem parte a media. Programul meu explorează muzică, arhiva noastră are 200 de săptămâni de programe, mii de ore de înregistrări. Avem 2 mii de abonați. Cred că noi ieșim întăriţi.”
Astazi se vor discuta alte trei subiecte de interes atat pentru comunitatea media cat si pentru publicul sau: jurnalism cetăţenesc şi social-media, rolul furnizorilor de servicii radio-tv în caz de dezastre si modul in care ar putea fi gestionate si distribuite informatiile pe pietele media din Asia si Europa in anul 2020.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Interviu cu secretarul general al reţelelor publice internaţionale din Japonia, Toshiyuki Sato
Reporter: Domnule Sato, bun venit în România şi bun venit la Societatea Română de Radiodifuziune. Veniţi dintr-o ţară care dispune de tehnologii foarte avansate, cum vi se pare Europa în acest moment?
Toshiyuki Sato: Este o întrebare grea. Când te uiţi înapoi la ultimul deceniu, sau chiar două decenii, sunt multe lucruri care nu se învechesc, iPad şi avem Walkmanul Sony. Walkman-ul este foarte popular peste tot în lume, dar, dintr-o dată, mergând pe străzile din New York am găsit un mic dispozitiv iPad şi nu mi-am putut da seama ce este pentru că era atât de mic, dar am aflat că oamenii ascultă muzică la acest dispozitiv atât de mic. Multe cântece pe un singur stick. De asemenea, este adevărat că există şi Youtube, Net Freaks, Hulu, avem multe canale noi, o întreagă industrie… şi se pare că industria tradiţională, radiofonică se erodează, dar continuăm să fim lideri pe piaţă doar pentru că… noi, de asemenea, am introdus tehnologie nouă, ca cea HD pentru televiziune şi, cumva, am supravieţuit… Dar ce vreau să spun este că atunci când transmiţi ştiri şi când realizezi emisiuni, profesionalismul este necesar şi lumea caută calitatea şi conţinutul de calitate când sunt atât de multe canale pe piaţă.
Reporter: V-am văzut prezentarea Power Point din cadrul conferinţei. Este interesant, acum câţiva ani, zece sau douăzeci de ani, un televizor era suficient pentru o familie. Acum, evoluţia în tehnologie este uimitoare, nimeni nu ştie unde va duce această evoluţie. Dar să încercăm totuşi, în 2020 cât de mare poate fi evoluţia canalelor media, în special a radioului? Dvs spuneţi că radioul este acum ca o carte…
Toshiyuki Sato: Aceasta este problema, pentru că radioul vă oferă un fel de „imagine” audio, dar există un fel de structură care permite ca unul să poată urmări doar televizorul şi altul să poată asculta doar radioul. Datorită apariţiei internetului, însă, această structură de bază începe să se erodeze./dstanesc Cele două sunt amestecate şi nu cred că mai exist o mare diferenţă. Cu toate acestea, în timpul unor crize – cum a fost cutremurul din 2011, de exemplu – oamenii au tendinţa să asculte radioul, deci radioul este simplu dar are putere, mai ales în astfel de perioade dificile. Astfel, dacă oamenii nu ascultă în mod normal radioul, vor apela la radio atunci când se întâmplă ceva. Deci noi, radiodifuzorii, trebuie să ne menţinem audienţa obişnuită să asculte radioul. Pentru a îndeplini acest scop, trebuie să creăm ştiri şi programe bune.
Reporter: Ce este mai important, să dispui de tehnologie de ultimă oră sau de programe de calitate?
Toshiyuki Sato: Ai nevoie de ambele. Dacă nu introduci inovaţii în industria ta, nu poţi supravieţui. Acest lucru este adevărat mai ales în cazul televiziunii, pentru că iniţial am avut televiziune alb-negru, apoi am avut televiziunea color, iar ecranul plat înainte a fost o cutie, iar acum avem HD, care este o invenţie a companiei NHK (Japan Broadcasting Corporation), invenţie care a fost distribuită tuturor, pentru că oamenii vor să vadă imagini clare, un ecran frumos. Poţi vedea o operă sau un balet la Covent Garden, sau la Opera Metropolitan din New York, sau la Opera din Paris în acelaşi timp, în toată lumea prin intermediul HD şi în cinematografe diferite. Deci HD-ul, extinderea noii tehnologii oferă experienţe noi, şi prin intermediul acestor experienţe pot fi create noi afaceri, aşa că suntem deschişi multor schimburi şi trebuie să dispunem de noi dispozitive ca unelte de lucru.
Reporter: Avem de-a face cu un cerc. Imagine mai bună, reţele mai bune, tehnologii mai bune înseamnă mai mulţi bani. Mai mulţi bani înseamnă venituri mai mari pentru oameni. Când poate fi întrerupt un astfel de cerc?
Toshiyuki Sato: Nu este obligatoriu să cheltuieşti mai mulţi bani pentru tehnologii mai bune, pentru că, după cum vedeţi, un televizor cu ecran plat costa de 10-15 ori mai mult cu zece ani în urmă, dar acum este ieftin, oricine îşi poate permite unul. Deci inovaţia înseamnă apariţia unor noi tehnologii, dar după un timp preţurile scad şi fiecare poate cumpăra această tehnologie nouă.
Reporter: Asta este valabil şi pentru profesionişti, pentru tehnologia profesională?
Toshiyuki Sato: Ei nu pot face producţie în masă pentru radiodifuzori, pentru că aparatele noastre sunt speciale. Din acest punct de vedere, schimbarea este necesară, dar va trebui să cheltuiţi mai mult – mă refer la radiodifuzori – pentru a introduce noile tehnologii.
Reporter: De unde vin banii?
Toshiyuki Sato: Banii vin de la telespectatori şi ascultători. Acesta este sistemul în această industrie.
Reporter: Cum apreciaţi că România are acest fel de iniţiativă, aceea de a aduce împreună la Bucureşti radiodifuzori din Europa şi Asia?
Toshiyuki Sato: Cred că este o abordare bună şi prietenească pentru asiatici. Mulţi asiatici călătoresc în Europa de Est şi aceasta a fost o mare oportunitate pentru mine să vin în România de această dată. Când eram student trebuia să iau vize pentru ţările est-europene. O vară întreagă m-am pregătit să obţin vize de la 6 state, dar nu am putut obţine decât două, de la Polonia şi de la Cehoslovacia şi nu am putut vedea alte foste ţări est-europene. Acum pot veni în Ungaria şi România, deci mi-am realizat visul din perioada studenţiei. Deci este o şansă importantă pentru noi să venim şi să vedem ce s-a schimbat şi de asemenea de a schimba puncte de vedere cu românii.
Reporter: Ar putea exista un pod între Europa şi Asia?
Toshiyuki Sato: Sper să fie aşa. Dumneavoastră şi noi trebuie să fim un pod.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Aceea de a contribui la democraţie prin asigurarea că cetăţenilor li se livrează informaţie independentă care le permite să ia decizii democratice potrivite.
Interviu cu Graham Ellis de la BBC
Reporter: Domnule Graham Ellis, vedem acum un asalt din partea Google şi a altor platforme puternice de internet împotriva mediei tradiţionale şi în special împotriva radioului. Există o strategie în Europa şi la BBC pentru contracararea unei astfel de situaţii?
Graham Ellis: Trebuie să recunoaştem faptul că sunt mai multe deschideri pe piaţa noastră de profil şi fiecare oferă ceva nou, ceva diferit. Consider că important pentru serviciul public de media este să nu uite ce diferenţiază media publică de media comercială. Dacă analizăm acest lucru, vedem că este vorba de responsabilitatea faţă de ascultători, este vorba de exprimarea viziunilor şi opiniilor ascultătorilor şi cetăţenilor şi nu despre exprimarea viziunilor clienţilor. Este vorba despre a ne aminti că avem o datorie, aceea de a reflecta toate aspectele societăţii din ţările noastre şi acest lucru înseamnă nu numai livrarea de ştiri bune şi independente, informaţii politice, dar înseamnă şi reflectarea societăţii prin arta sa proprie, prin cultura sa, prin muzica sa. Facem acest lucru în Marea Britanie, ştiu că faceţi acest lucru şi aici, în România. Am fost foarte impresionat, de exemplu, de proiectul dumneavoastră „Pianul călător” şi felul în care este recepţionat şi primit, mai ales în comunităţile rurale din România.
Reporter: În cadrul acestui „asalt”, oamenii primesc foarte multe informaţii în fiecare zi, dar consider că unii ar trebui să pună aceste informaţii într-o ordine. Putem fi noi oare acestă media care să pună în ordine ştirile?
Graham Ellis: Da, sigur. Consider că radiodifuzorii publici, radiodifuzorii naţionali vor avea întotdeauna un simţ foarte bun cu privire la ce doreşte ţara, la ce doresc cetăţeni. Din acest punct de vedere da, noi ordonăm informaţiile.
Reporter: Cum se vede Radio România de la Londra şi cum se vede de la Geneva?
Graham Ellis: Ei bine, nu sunt deloc un expert în Radio România, dar părearea noastră este că aici, în România, aveţi o cultură foarte sănătoasă şi vibrantă a radioului, în general şi, în cadrul acestei culturi, Radio România îşi recunoaşte misiunea sa publică şi joacă un rol important în ce priveşte interesul naţional, prin prisma serviciului public de radio. La Geneva, Radio România a fost şi continuă să fie un membru important al Uniunii Europene de Radio (EBU), este membru activ şi nu doar în sensul formal, ci în sensul că preşedintele director general, domnul Ovidiu Miculescu, este implicat constant în reuniunile şi discuţiile noastre. Din acest punct de vedere, Radio România este un participant extrem de activ şi suntem foarte onoraţi de acest lucru.
Reporter: Din punct de vedere democratic, putem spune că Radio România a păstrat o cale dreaptă?
Graham Ellis: Vă rog?
Reporter: Vorbind despre democraţie, Radio România poate reprezenta o linie directoare pentru democraţia dreaptă?
Graham Ellis: Ei bine, consider că toate serviciile publice de media, inclusiv Radio România, au o datorie-cheie de a contribui la democraţie prin asigurarea că cetăţenilor li se livrează informaţie independentă care le permite să ia decizii democratice potrivite.
Reporter: Şi ultima întrebare, dacă îmi daţi voie. Aici, la Bucureşti, am adus împreună Asia şi Europa. Este bine? Nu este bine? Este o formulă şi pentru o dată viitoare… nu ştiu.
Graham Ellis: Este un lucru foarte bun acesta. Am vorbit mai devreme, în cadrul lucrărilor conferinţei, despre impactul giganţilor globali de internet asupra mediei naţionale şi este foarte clar că ei au mai mulţi bani decât avem noi, radiodifuzorii naţionali luaţi individual. Consider că este foarte important ca serviciile publice de media să colaboreze unele cu altele pentru a-şi influenţa reciproc balanţa financiară. Deci, dacă privim la venitul companiei Google, să spunem, veniturile acesteia se ridică la aproximativ 60 de miliarde dolari pe an. Dacă privim la BBC, ca unul dintre marii radiodifuzori din Europa, veniturile sale se ridică la doar 5 miliarde de lire sterline pe an. În mod similar, veniturile Radio România sunt mult mai mici, dar dacă priviţi în ansamblu membrii EBU, veniturile totale se ridică la aproximatov 33 de miliarde de euro. Cu o asemenea sumă de bani, dacă acţionăm împreună, vom obţine mult mai mult. Mai mult, dacă aducem alături două uniuni surori – mă refer la EBU şi Asia-Pacific Broadcasting (ABU) – dacă îi aducem pe oameni împreună, este o şansă şi mai mare pentru sectorul mediei publice de a realiza mai mult împreună.
Reporter: Ar putea fi [această conferinţă] începutul construcţiei unui pod între Asia şi Europa?
Graham Ellis: Ar fi foarte frumos să ne gândim că ar putea fi un pod, dar cred că întotdeauna vor fi unele diferenţe – ceea ce nu înseamnă că nu putem alege lucrurile folositoare.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, a oferit un interviu in exclusivitate BucurestiFM in ziua inaugurala a conferintei ABU Media2020 gazduita de Radio Romania la Bucuresti.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Manageri importanţi din industria media, jurnalişti, producători şi prezentatori ai platformelor radio digitale de pe patru continente s-au reunit la Bucureşti, la o conferinţă organizată de Radio România şi Uniunea Audiovizualului din Asia- Pacific.
Ei discută despre provocările radiodifuzorilor în contextul în care tot mai mulţi ascultători preferă mijloacele moderne de comunicare, cum ar fi internetul sau telefonia mobilă.
Întâlnirea aduce împreună în România reprezentanti importanţi din Asia, Europa, America de Nord şi Australia, într-o reuniune care reprezintă interes pentru un subiect care ne priveşte pe toţi: „schimbarea rapidă a peisajului media”, a afirmat, în deschiderea conferinţei, preşedintele-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu.
„Tema acestui eveniment reflectă recunoaşterea crescândă a puterii mass-media şi importanţa acesteia în a prezenta cu acurateţe informaţii pentru miliarde de oameni, peste tot în lume”, a adăugat Ovidiu Miculescu.
„Oportunitate pentru a privi spre viitor”
Secretarul general al Uniunii Furnizorilor de Servicii Media-Audiovideo, Javad Mottaghi, afirmă că Radio România a devenit, la rândul său, „o fereastră către lume, nu numai pentru promovarea sa, ci şi pentru promovarea culturii şi valorilor româneşti”.
Evenimentul care se desfăşoară la Bucureşti reprezintă şi o oportunitate pentru a privi în viitor şi pentru a vedea cum putem începe un dialog permanent între furnizorii de produse media audio-video dintre Est şi Vest.
„Ne aflăm aici pentru a ne concentra asupra punctelor comune, analizând, în acelaşi timp, diferenţele care există pe două continente, de-a lungul şi de-a latul globului, diferenţele şi la nivel regional.
„Facem acelaşi lucru şi în Zona Asia-Pacific. Asia-Pacific este o regiune diversă, diversitate în economie, diversitate în politică, în populaţie, în culturi, în religii”, a spus Javad Mottaghi.
„Transmiterea rapidă, dar şi corectă a informaţiei”
Prezent la deschiderea Conferinţei „Mass-media 2020”, ministrul de externe, Bogdan Aurescu, a apreciat rolul mass-media în informarea corectă şi rapidă a cetăţenilor.
El a subliniat, însă, că, la ora actuală, tehnologia, care permite o viteză de transmitere a informaţiilor uimitoare, pune, în acelaşi timp, întreaga societate media în faţa unei duble provocări: transmiterea rapidă, dar şi corectă a informaţiei.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe, Bogdan Aurescu si Secretarul general al Uniunii Audiovizualului din zona Asia-Pacific, Javad Mottaghi.
Ovidiu Miculescu: Avem aici patru continente, nu doar două, mai mult decât ne aşteptam. Deci, Excelenţele dumneavoastră, distinse domnule doctor Javad Mottaghi, distinşi delegaţi, doamnelor şi domnilor, dragi colegi, este plăcerea mea şi privilegiul de a vă ura un călduros bun venit, din partea Radio România, şi a vă spune cât de recunoscători suntem faţă de Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific pentru acceptarea invitaţiei de a ne reuni la Bucureşti pentru acest eveniment remarcabil, care are loc pentru prima dată în afara ariei geografice Asia-Pacific. Ne exprimăm profunda recunoştinţă domnului doctor Javad Mottaghi, care a manifestat încredere în noi, care a înţeles faptul că Radio România poate fi şi este un partener de nădejde. Aş dori să le mulţumesc, de asemenea, tuturor organiţiilor mass media internaţionale care au considerat că este important să participe la Conferinţa Media 2020, precum Conferinţa Permanentă a Audiovizualului Mediteranean, Grupul European de Reclamă, Grupul European pentru Reclamă Televizată, Uniunea Audiovizualului din Statele Arabe. Faptul că ne adunăm aici, din nou, sub egida comună a Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific, a Uniunii Europene a Audiovizualului şi Radio România este de bun augur şi consider că aceste zile constituie o ocazie deosebit de bună pentru a reînnoi contracte, pentru a construi această punte prodigioasă între continente. Această reuniune remarcabilă adună laolaltă reprezentanţi cheie din Asia, Europa, America de Nord şi Australia, uniţi de subiectul comun al peisajului deosebit de dinamic în mass media. Sunt uimit de rapiditatea cu care lucrurile au progresat în ultima vreme. Tema evenimentului reflectă puterea din ce în ce mai mare pe care o are mass media şi importanţa furnizării de informaţii de acurateţe miliardelor de oameni de pe toată planeta. În anul 2020 ne aşteptăm ca mass media să se transforme profund, transformarea a început de altfel deja. Printre acestea aş vrea să menţionez câteva, consumul de mass media pe aplicaţii, telefoane mobile, tablete, platforme hibride, care vor continua să ne provoace şi să aducă provocări creatorilor de conţinut. Aceasta este o provocare deosebită pentru industria mass media şi pentru audiovizual, pentru platformele sociale, pentru a crea conţinut mai atrăgător, mai interesant pentru public nişă şi, mai ales, pentru publicul tânăr. Trebuie să fim proactivi în recunoaşterea provocărilor pe care le avem în fiecare zi, să facem schimb de experienţă, ne trebuie mai multe întâlniri de acest tip. În următoarele zile avem ocazia şi chiar răspunderea de a pregăti jaloanele viitorului în mass-media.
Bogdan Aurescu: Doamnelor şi domnilor, pentru mine este o mare plăcere să mă aflu aici cu dumneavoastră, la acest eveniment care ne aduce împreună la Bucureşti, reprezentanţi ai mass media din toată lumea, şi îmi exprim satisfacţia deosebită din partea Guvernului României că aţi ales România ca punctul de întâlnire pentru un asemenea prilej deosebit şi SRR a făcut orice efort pentru a face aceste eveniment un succes. Dragi colegi, daţi-mi voie să mă adresez dumneavoastră superficial, sunt doar un diplomat, nu un om de mass media, să mă adresez subiectului principal al conferinţei – a aduce mass-media în viitor. Ca diplomaţi în Ministerul de Extene, noi ştim că informaţia este putere. Cu o vreme în urmă, jurnalismul se transmitea prin trei canale importante: radio, TV şi presa scrisă, dar internetul a schimbat totul, de la obţinerea până la împărţirea de informaţii, iar acum puterea este cât de repede poţi obţine şi comunica această informaţie. Câteodată, totul se face aproape în timp real şi cei care primesc primii ştirile au puterea, dar adevărata provocare este concurenţa de zi cu zi, aceea de a furniza informaţii, bazat pe surse pe care ne putem baza. Şi avem o dublă provocare, de a obţine informaţia rapid şi de a o obţine cu acurateţe. Consider că aceasta va continua să fie provocarea principală a peisajului mass-media în 2020, dar ne putem doar închipui cum va arăta asta în anul 2020. Noi modalităţi de comunicare se nasc în termeni istorici, se nasc ieri şi deja au devenit indispensabili. Primul SMS s-a trimis acum 22 de ani, Google s-a fondat acum 17 ani, Facebook a apărut acum aproape 11 ani, la fel şi Flickr şi YouTube, la un an după aceea Twitter, în 2006. Acestea sunt cele mai de popularitate platforme, dar altele prind teren şi reformează modul în care arată presa. Ca şi actori instituţionali, precum ministerele de externe, alte ministere, guvernele, modul în care acestea îşi gestionează comunicarea publică, iar aceste platforme sunt folosite ca sursă de informare şi canale de împărţire a informaţiilor cu un simplu clic sau o apăsare de buton. În plus, internetul este mobil şi obiceiurile consumatorilor se aşteaptă a se schimba dramatic, de aceea instituţiile publice, de asemenea, trebuie să se adapteze. Ministerul Afacerilor Externe se adaptează la platforme digitale pentru comunicare în chestiuni diplomatice şi afaceri de externe. Recunoaştem rolul mass media tradiţională, dar şi rolul din ce în ce mai mare al reţelelor sociale şi a publicării online şi a pieţelor viitoare. În spiritul popularităţii, reţelele sociale au deschis noi modalităţi în care ştirile pot ajunge la public şi modul în care acestea reacţionază, la rândul lor, devenind ele însele o sursă de informare. Iar astăzi, mai mult decât oricând, putem vorbi despre angajarea cetăţeanului în procesul de a crea ştiri şi al politicilor publice, indiferent de canalul care se foloseşte pentru transmitere. Jurnalismul cetăţenesc pe care l-am văzut pe programul dumneavoastră se va concentra pe faptul că există o schimbare în jurnalism, care are un impact deosebit în schimbarea agendei publice pentru instituţii. Nu cu multă vreme în urmă, jurnalismul era pentru cei puţini care aveau o pregătire, o şcoală. Ei şi opiniile lor dădeau forma agendei publice, însă, în timpuri mai recente, tehnologia a adus provocări enorme. Internetul a devenit o prezenţă zilnică şi a evoluat de la rolul dedivertisment până la rolul de reţea de informare globală. oamenii creează ştiri, folosind acelaşi mediu. Deci cetăţenii raportează, publică, laudă şi critică pentru un public global, care înainte era la dispoziţia numai a unor reţele mondiale. Deci, cetăţenii pot face o diferenţă enormă. Cazurile umanitare sunt un exemplu excelent. Ştiu, de asemenea, că vorbim de raportarea de dezastre, pentru salvare de vieţi. Conferinţa aceasta dovedeşte că jurnalismul ajută şi pe cei nevoiaşi. După cutremurul care a lovit Nepalul pe 25 aprilie, Facebook şi-a activat capacitatea de a disemina informaţii pentru cei care aşteptau ştiri despre cei dragi lor. Fiecare imagine pusă online făcea mai mult decât o mie de cuvinte şi fără ajutorul dumneavoastră, a mass-media, n-am fi putut realiza atât de repede magnitudinea dezastrului şi nevoia de a lua atitudine imediat. Acum un secol şi jumătate trebuiau zile sau săptămâni, în funcţie de distanţă, pentru ca o telegramă să ajungă la destinaţie; astăzi, totul este transmis aproape instantaneu. Diplomaţia digitală şi comunicaţiile digitale sunt indispensabile, complementare comunicărilor clasice. Dupa cum s-a spus de către şeful YouTube, s-a creat o formă mai deschisă de distribuţie, rezultând descentralizare, şi, mai important, de participare, având în vedere impactul Internetului, reţele sociale promovează politici sociale şi alte metode deja stabilite. Deci, diplomaţia digitală aduce noi faţete diplomaţiei, aducând provocări şi oportunităţi. Comunicarea accelerează, există o curgere mult mai rapidă, un flux de informaţii mai rapid şi capacitate mai bună de reacţie la dezastre, posibilităţi de alertare a cetăţeanului la pericole iminente saucoordonări pentru evacuări, de exemplu, din zone de risc. Avem un public mai larg şi comunicări bidirecţionale care permit publicului să stabilească un dialog pentru emiţător sau unul cu altul, dar generează şi concurenţă pentru angajarea publică. Întrebarea la care trebuie răspuns acum este cum putem să convingem publicul să ne asculte mesajele? Dintre miliardele de mesaje pe care le au din atâtea surse, oficiale sau nu, după părerea mea, în plus, gestionarea şi transmiterea de informaţii, provocarea pentru creatorii de conţinut este livrarea unor date bazate pe dovezi clare. Ca ministru, nu pot să nu menţionez că am mare încredere că puterea mass-media va fi covârşitoare în secolul XXI. Media are impact asupra tuturor din lume şi îşi va aduce contribuţia la construirea democraţiei, prosperităţii. mass-media este numit câinele de pază al democraţiei, iar în contextul prezent geopolitic, mai ales în zona noastră imediată, cu crizele de securitate din multe locuri, dar şi cu tendinele extremiste, este crucial ca presa să fie conştientă de acest rol important pe care îl are. Ne bazăm pe dumneavoastră să vă continuaţi misiunea, ocrotind statul de drept, drepturile omului şi libertăţile fundamentale, ca şi principiile şi normele dreptului internaţional. Dedicarea dumneavoastră la promovarea unei pieţe media accesibile, dar care este dedicată principiilor de bază, de transparenţă şi democraţie, îmi dă speranţa că mesajul dumneavoastră va ajunge la public nedistorsionat şi clar, iar aceasta este cu atât mai relevant în acest moment, când vedem cum alter-ego-ul jurnalismului, propaganda, cum încearcă să prindă teren, se spune că adevărul te va elibera, iar jurnalismul adevărat reuşeşte asta, pe o scară fără precedent, eliberând minţile oamenilor de opresie, ignoranţă şi teamă. În era digitală de astăzi jurnalismul a ajutat oamenilor, a transformat oamenii obişnuiţi în cetăţeni globali, importanţa misiunii sale nu poate fi ignorată şi de aceea vă doresc succes şi aş dori să ne vedem în parteneriat. Vă urez succes la organizarea acestei conferinţe! Şi, din nou, un cald bun venit la Bucureşti! Vă mulţumesc foarte mult.
Javad Mottaghi: Vă mulţumesc foarte mult. Excelenţa Voastră, domnule Aurescu, ministru de externe, domnule Miculescu, Preşedintele Director General Radio România, distinşi oaspeţi, colegi, doamnelor şi domnilor, bine aţi venit la „Media 2020”, bine aţi venit la Bucureşti! Sunt recunoscător Excelenţei Sale domnului ministru că a venit între noi, sunt recunoscător domnului Miculescu pentru invitaţia extinsă de a veni la Bucureşti şi pentru iniţierea acestui eveniment important. Sunt recunoscător tuturor celor care se află aici şi care au venit şi din Europa, şi din America de Nord, şi din zona Asia-Pacific, atât de îndepărtată. Sunt încântat că sunteţi cu noi şi vă mulţumesc pentru parteneriat şi pentru contribuţii. Suntem aici pentru a face parteneriat pentru a ne spori parteneriatul între Est şi Vest. Suntem aici pentru a promova dialogul, suntem aici pentru a ne asculta unul pe altul, pentru a învăţa unul de la altul, pentru a face schimb de experienţă, experienţe pe care le avem în ţările noastre şi regiunile noastre. Ne aflăm aici pentru a asculta provocările pe care le avem în ţările şi regiunile noastre şi să încercăm să vedem cum putem schimba în mai bine provocările şi oportunităţile. Suntem aici pentru a promova coproducţii, parteneriate, care ar putea să facă punte între Est şi Vest. Suntem aici pentru a privi spre viitor şi, de aceea, domnul Miculescu şi Radio România şi ABU au iniţiat „Media 2020” şi aceasta înseamnă „Media 2020”. În acelaşi timp, suntem aici pentru a începe un dialog pe calea de a instituţionaliza şi pe bază permanentă un dialog între audiovizualul din Est şi Vest. Suntem aici pentru a gândi global, şi nu local, pentru că noi, din audiovizual, suntem dedicaţi publicului şi suntem obligaţi să ascultăm de publicul nostru din fiecare ţară şi să învăţăm de la ei să îndeplinim dorinţele publicului nostru. Suntem aici, de asemenea, pentru a ne uita la alţii, pentru a vedea ce fac alţii şi de a vedea cum reacţionează la provocări şi asta facem în Asia: gândim global şi acţionăm local. Ne aflăm aici, de asemenea, pentru a ne concentra asupra punctelor comune, analizând, în acelaşi timp, diferenţele care există pe două continente, de-a lungul şi latul globului. Şi la nivel regional facem acelaşi lucru, şi în zona Asia-Pacific. Asia-Pacific este o regiune diversă – diversitate în economie, diversitate în politică, în populaţie, în culturi în religie, în dimensiuni, în totul. Considerăm că diversitatea nu este o provocare, nu este o ameninţare. Noi celebrăm diversitatea. Acesta este modul în care ABU, ca cea mai mare uniune de audiovizual din lume, funcţionează. Respectăm diversitatea şi celebrăm diversitatea. Ne concentrăm pe punctele comune şi, în acelaşi timp, analizăm diferenţele, în scopul de a reduce diferenţele şi de a vedea cum am putea, în final, să ne servim publicul şi membrii mai bine, care atinge 4 miliarde de oameni în toate reţelele din zona Asia-Pacific, cu 278 de membri în 68 de ţări. Şi îi sunt recunoscător lui Ovidiu pentru că ne-a adus aici, la Bucureşti, oraşul dumneavoastră atât de frumos, acum doi ani, când Radio România a devenit membru ABU. Audiovizualul din zona Asia-Pacific abia dacă ştia că există Radio România şi ce activităţi are. Acum, toţi membri audiovizualului ABU cunosc Radio România şi ştiu ce activităţi are, pentru că Radio România a fost implicată activ în ABU. Radio România participă la multe iniţiative pe care le-am avut şi poate aţi auzit, în septembrie, anul trecut, Orchestra Simfonică Radio România, cea care ne-a dat acel spectacol frumos de astă-seară, a fost în Malaysia, pentru summitul pentru copii. Şi unul dintre spectacole a fost transmis în direct pentru milioane de oameni. Ce văd aici, Excelenţa Voastră, şi colegi, Radio România a devenit o fereastră, o fereastră nu numai pentru promovarea de sine şi a activităţilor sale, ci pentru promovarea culturii româneşti. Şi acesta este un lucru important, trebuie să vedem asta cu toţii, toţi lucrăm în audiovizual în final şi trebuie să promovăm dialogul, să stabilim legături între est şi vest, iar Radio România a prezentat cu succes cultura dumneavoastră în regiunea noastră şi va continua să facă asta. Sunt recunoscător, din nou, tuturor pentru că se află cu noi şi sunt recunoscător vorbitorilor şi moderatorilor şi gazdelor noastre. Pe această notă, vă doresc o conferinţă de succes! Vă mulţumesc foarte mult.
Ovidiu Miculescu- Presedinte Director general al Societatii Romane de Radiodifuziune:
“Până în 2020, audio-vizualul va suferi transformări majore în ce privește consumul de conținut radio- TV pe mobile, prin Internet și pe platformele hibride.
Pe un singur device vor veni imagine, voce, muzică şi date.
În maşină, de exemplu, radioul dispare ca şi funcţie în momentul acesta.
În Europa aproape jumătate dintre maşinile care se produc nu mai au radio şi funcţia radioului este preluată, de exemplu, de către device-ul care se cheamă GPS.
Chestiunea extrem de importantă pe care trebuie s-o înţelegem este că toate aceste condiţii de transmitere şi de audienţă din partea publicului s-au schimbat dramatic. Ştiţi că Norvegia renunţă la transmisia FM cu totul, ştiţi că transmisia digitală în toată Europa face paşi mari, inclusiv ţări foste comuniste sunt într-un proces avansat de digitalizare.
În acelaşi timp, mediul prin care se transmite semnalul radio este cel al anilor pe care îi trăim. Semnalul radio vine pe telefon, vine pe tabletă, vine pe aplicaţii, vine pe orice mediu pe care oamenii îl folosesc.
Obişnuinţa de a asculta radioul pe frigider în bucătărie dispare sau în multe locuri a dispărut cu totul. Este extrem de important să ne adaptăm foarte repede acestei provocări care nu mai este viitor, este prezent deja.”
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Noile posibilităţi pe care le oferă consumatorului de radio şi televiziune progresul rapid al tehnicii, ca şi noile cerinţe ale publicului ascultător pentru conţinutul programelor – vor fi teme de discuţie timp de două zile, la Bucureşti, în cadrul Conferinţei “Media 2020”.
Deschiderea conferinței a fost difuzată în direct la Radio România Actualități și o puteți asculta înregistrată mai jos.
Au vorbit, printre alții, președintele Societății Române de Radiodifuziune Ovidiu Miculescu, Dr Javad Mottaghi – secretar general ABU.
Ovidiu Miculescu – Președinte Director General – Radio Romania: Până în 2020, audio-vizualul va suferi transformări majore în ce privește consumul de conținut radio – TV pe mobile, prin Internet și pe platformele hibride.
Trebuie să ieșim în întâmpinarea provocărilor de zi cu zi, trebuie să fim informați și trebuie să ne împărtășim experiențele.
Dr Javad Mottaghi – secretar general ABU: Suntem aici pentru a porni un dialog constructiv intre furnizorii de media din est si vest.
Suntem aici pentru a transforma provocarile in oportunitati, pentru a invata din experienta celorlalti.
Suntem aici pentru a privi catre viitor.
Think globally, act locally – asa facem in Asia!
Bogdan Aurescu, ministru de externe: Diplomația digitală și comunicarea social media au devenit instrumente indispensabile, complementare ale comunicării clasice.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Conferinţa Media 2020, primul eveniment de acest fel organizat de Societatea Română de Radiodifuziune în parteneriat cu Uniunea Audiovizualului din zona Asia-Pacific, ABU a inceput.
Până în 2020, audiovizualul va fi supus unor transformări substanţiale, cum ar fi reacţia audienţei de pe diversele platforme media comerciale faţă de platformele audiovizuale.
Consumul de conţinut radio şi TV pe telefoanele mobile, internet şi platformele hibrid vor continua să devină o provocare pentru ingeniozitatea radiodifuzorilor şi creatorilor de conţinut în vederea menţinerii avantajului pe piaţă şi pentru păstrarea audienţei.
Interviu cu preşedintele director general al SRR, Ovidiu Miculescu.
L-am invitat alături de noi la „Apel matinal” pe preşedintele Societăţii Române de Radiodifuziune, domnul Ovidiu Miculescu, co-organizator al evenimentului. Bună dimineaţa, bine aţi venit.
Ovidiu Miculescu: Bună dimineaţa.
Realizator: Ce oferă această premieră media 2020 profesioniştilor din industria media?
Ovidiu Miculescu: În primul rând, aş dori să menţionez faptul că acest tip de întâlnire se petrece pentru prima dată, este o premieră aş spune internaţională majoră pentru ca, pentru prima oară, audiovizualul din Asia-Pacific se întâlneşte cu audiovizualul din Europa. Acest lucru până acum nu s-a mai întâmplat. În al doilea rând, este pentru prima dată când Asia Pacific Broadcasting Union, ABU, în cei 52 de ani de existenţă, iese din teritoriul său, care cuprinde mai mult de jumătate de glob, posturile membre ale ABU, în număr de peste 300, generează zilnic o audienţă de aproape 4 miliarde de ascultători şi telespectatori. În al treilea rând, faptul că această conferinţă privind viitorul mediei se desfăsoară în România este rezultatul prezenţei Radio România în interiorul ABU ca un membru şi partener extremde activ, extrem de serios, extrem de constructiv. Acest ABU, cea mai puternică organizaţie de media din lume, nu face lucruri gratuite şi nu generază evenimente sau intră în paterneriate cu, ştiu eu, entităţi de nota mai puţin de 10, dacă pot să mă exprim aşa. Inclusiv Uniunea Europeană de Radio şi Televiziune. ABU are în sloganul său „the future is hibrid”, deci viitorul mediei este hibridul, platforma comună.
Realizator: Ce înseamnă mai exact această platformă comună?
Ovidiu Miculescu: Înseamnă că deja nu mai e viitor, e prezent. Vor exista şi există deja situaţii multe în care pe un singur device vor veni imagine, voce, muzică şi date. În maşină, de exemplu, radioul dispare ca şi funcţie în momentul acesta. În Europa aproape jumătate dintre maşinile care se produc nu mai au radio şi funcţia radioului este preluată, de exemplu, de către device-ul care se cheamă GPS. Una dintre opţiuni va fi radio. Chestiunea extrem de importantă pe care trebuie s-o înţelegem este că toate aceste condiţii de transmitere şi de audienţă din partea publicului s-au schimbat dramatic. Ştiţi că Norvegia renunţă la transmisia FM cu totul, ştiţi că transmisia digitală în toată Europa face paşi mari, inclusiv ţări foste comuniste sunt într-un proces avansat de digitalizare. În acelaşi timp, mediul prin care se transmite semnalul radio este cel al anilor pe care îi trăim. Semnalul radio, deci conţinutul, care este foarte important, vine pe telefon, vine pe tabletă, vine pe aplicaţii, vine pe orice mediu pe care oamenii îl folosesc. Obişnuinţa de a asculta radioul pe frigider în bucătărie dispare sau în multe locuri a dispărut cu totul. Este extrem de important să ne adaptăm foarte repede acestei provocări care, repet, nu mai este viitor, este prezent deja, pentru că altfel lucrurile nu vor arăta bine pentru radio.
Realizator: Şi atunci vă întreb: radioul va conţine şi imagini pe viitor, pentru a fi atractiv?
Ovidiu Miculescu: Absolut, absolut. Sigur că da. Iar, dacă audienţa va fi pe aplicaţii de telefoane mobile, acolo va trebui să mergem. Trebuie să ieşim în calea consumatorului, nu să-l mai aşteptăm la noi acasă, poate vine, poate nu vine. Or, acestea sunt provocări pe care atât Asia, cât şi Europa le au, pentru că industria este una singură, oriunde s-ar întâmpla ea.
Realizator: Revenim puţin la Conferinţa Media 2020. Aţi spus că este pentru prima dată când ABU iese din bazinul său şi ajunge în Europa, ajunge în România. Şi atunci vă întreb: ce înseamnă în principal pentru Radio România această conferinţă, organizată de către Radio România, în parteneriat cu ABU?
Ovidiu Miculescu: Înseamnă, dacă vreţi, intrarea Radio România în liga mare, în acea parte din lume extrem de dezvoltată economic. Ştim că banii lumii în ultimii ani sunt acolo, inclusiv marile companii europene investesc acolo. Este o recunoaştere a faptului că livrăm lucruri serioase, avem audienţă, suntem stabili financiar, generăm evenimente şi proiecte culturale de foarte bună calitate, unul dintre ele, sigur, şi a fost important, turneul de anul trecut de la Kuala Lumpur al Orchestrei Naţionale Radio/schelaru/ şi alte acţiuni pe care le facem, de exemplu acum am propus ABU crearea unei platforme de schimburi muzicale pe care Radio România o pilotează, deci vin aici pentru că suntem un partener de încredere şi pe care ei îl consideră de viitor.
Realizator: Domnule preşedinte, cine participă la evenimentul organizat de postul public de radio?
Ovidiu Miculescu: Sunt oameni care vin de pe patru continente, din Europa, din Asia, din America, din Australia, sunt şefi de media, atât publice, cât şi private, sunt universitari care predau media în lume, sunt oameni cu o expertiză şi cu o experienţă extraordinară, sunt oameni care au cuvânt de spus, oameni care reprezintă organizaţii puternice. Vă dau, ştiu eu, doar exemplul Graham Alice, care este directorul de radio al BBC şi preşedintele Comisiei Radio în cadrul European Broadcasting Union, sunt preşedinţi de radiouri publice, vorbesc de preşedintele din Ungaria, preşedintele serviciului public din Arabia Saudită, directorul general al celui mai mare post de radio din Chicago şi zonă, sunt oameni extrem de importanţi şi influenţi din Germania, din Olanda, din Japonia, Coreea de Sud, deci sunt oameni care au ceva de spus şi care sunt extrem de conştienţi că provocarea este aceeaşi pentru toţi, soluţia trebuie găsită pentru că asaltul asupra radioului şi televiziunii practicat de către corporaţiile globale gen Facebook, Twitter, Google şi alţii… ştim foarte bine că Youtube-ul a atacat furibund şi a învins la nivel global industria de televiziune din întreaga lume, deci toţi suntem conştienţi că trebuie să reacţionăm şi să ne păstrăm calea, în beneficiul ascultătorilor şi telespectatorilor noştri.
Realizator: Iar pe final, Radio România este pregătit să treacă la radioul viitorului, în acest moment?
Ovidiu Miculescu: Avem încă o problemă mare de mentalitate, a noastră, nu a publicului. Publicul ne dă semnale că ne aşteaptă şi pe alte suporturi. Lucrăml a corecţiile pe care trebuie să le facem în interior, suntem obligaţi să înţelegem că lumea se schimbă cu o viteză foarte mare şi neadaptarea la prezent înseamnă pierderi pe toate capitolele. Dar sunt optimist şi sunt convins că şi colegii mei din Radio România înţeleg că nu avem decât o singură cale: digitalul, online-ul, dezvoltarea permanentă a conţinutului, pentru că acestea sunt lucrurile care în foarte scurt timp vor face diferenţa capitală între a fi şi a nu fi.
Realizator: Domnule preşedinte, mulţumesc pentru prezenţa dvs la „Matinal”.
Ovidiu Miculescu: Vă mulţumesc şi eu.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Radio România găzduieşte la Bucureşti conferinţa Media 2020 organizată împreună cu cea mai mare uniune a radiodifuzorilor din Asia, Uniunea Asiatică a Audiovizualului.
Participă mari jucători din industria media, experţi, preşedinţi de medii publice, prezentatori de platforme digitale, personalităţi mass media din Uniunea Audiovizualului din Europa şi din zona Asia-Pacific.
Câteva elemente despre evenimentul care începe marți, aşa cum reiese din interviurile realizate de Simina Botar şi Alin Şerbănescu cu doi dintre organizatori.
Observaţi că în timp ce perspectiva planurilor de care vorbim în mod curent este 2030, 2050 deja, în media discutăm de orizontul 2020.
Viteza cu care se schimbă peisajul în mass media, mai ales în audiovizual este atât de mare încât este greu să vezi clar pe o perspectivă mai îndepărtată.
La Bucureşti se va vorbi cum ne vom putea auzi mai uşor marți, ce posibilităţi şi servicii noi, utile şi interesante vom putea oferi.
Cine sunt organizatorii conferinţei Media 2020- ne spune secretarul general al Uniunii Audiovizualului din Asia-Pacific dr. Javad Mottaghi:
Javad Mottaghi: Lumea este ca o sat global, nu trebuie să te concentrezi numai pe probleem locale, trebuie să acţionezi local, dar să gândeşti global. Asta ne-a adus aici, în România. Media 2020 este o platformă care a reunit broadcasterii din Asia-Pacific şi Europa şi alte continente pentru a gândi global şi a acţiona local. Uniunea Audiovizualului Asiatic este cea mai mare uniune a radiodifuzorilor din lume. Avem 276 de membri în 68 de ţări, avem o audienţă de 4,2 miliarde de oameni în întreaga lume. Noi credem în diversitate, noi resimţim diversitatea în multiple forme: diversitatea în populaţie, în cultură, în dimensiune, religie, economie, politică, în toate aspectele vieţii. Dar noi nu vedem diversitatea ca o ameninţare, o vedem ca pe o oportunitate.
Reporter: Este pentru prima oară când reprezentanţii de vârf ai Uniunii Audiovizualului din Asia şi Pacific co-organizează o reuniune în afara continetului asiatic şi au ales România, Bucureştiul.
Javad Mottaghi: RADIO ROMÂNIA a realizat un rol foarte important ca punte care face legătura între Vest şi Est. Cu tipul de cultură pe care-l simt aici, cu tipul de ospitalitate şi de cultură socială pe care o văd în România – şi sunt familiar cu cultura României, România este o oportunitate foarte bună, este o foarte bună platformă pentru a crea puntea necesară pentru depăşirea diferenţelor dintre Vest şi Est, şi este ceea ce a reuşit România. Să dau un exemplu. Acum 2 ani, când RADIO ROMÂNIA a devenit membru al Asociaţiei Audiovizualului din Asia-Pacific, prea puţini ştiau ce este RADIO ROMÂNIA, ce faceţi voi şi ce tip de activităţi oferiţi publicului. Într-o perioadă scurtă de numai 2 ani, datorită implicării în câteva activităţi în Asia, RADIO ROMÂNIA a devenit o fereastră prin care România este văzută de diferite ţări. Anul trecut orchestra dvs simfonică a avut două concerte în Malaezia, cu ocazia Forumului Mondial al Copilului, pentru un auditoriu de 20-30 de milioane de ascultători. Ce oportunitate mai bună poate fi pentru ca România sa fie văzuta de pe cealaltă parte a globului? Aceasta este însă şi o fereastră de oportunitate pentru ca publicul de afară să-şi împărtăşească experienţa cu publicul român prin intermediul RADIO ROMÂNIA. RADIO ROMÂNIA este gazda evenimentului de mâine şi poimâine.
Asia va fi un teren extrem de important în care România trebuie să fie prezentă
Despre cât de utile vor fi rezultatele dialogului de două zile din Bucureşti pentru ascultătorii RADIO ROMÂNIA şi depre rolul pe care RADIO ROMÂNIA îl joacă în relaţia cu Uniunea Audiovizualului din Asia-Pacific am vorbit cu preşedintele director general al RADIO ROMÂNIA, Ovidiu Miculescu:
Ovidiu Miculescu: În primul rând, Asia-Pacific Broadcasting Union este cea mai mare şi cea mai puternică organizaţie de media din lume. Prezenţa noastră acolo reprezintă mai mult decât RADIO ROMÂNIA, reprezintă România. Or, acesta este un lucru extrem de important. Expunerea pe care România o are în această extrem de puternică şi de serioasă organizaţie aduce numele României în atenţia câtorva mii de broadcasteri care pot multiplica – şi au făcut-o – deci multiplică mesajele pe care noi le dăm. A fost exemplul de anul trecut, cu turneul Orchestrei Naţionale de Radio la Kuala Lumpur, când au aflat despre România sau au urmărit pe tv sau pe platformele online o performanţă culturală a României peste un miliard de oameni. Pe de altă parte, Asia ne aduce o expertiză extraordinară în ceea ce priveşte capacitatea de adaptare tehnologică şi de conţinut a ceea ce înseamnă media astăzi, pentru că sunt extrem de dezvoltaţi tehnologic. Totodată, Asia înseamnă o lume în care se adună banii de pe întregul glob, pentru că în momentul acesta eu cred că finanţele se concentrează în acea parte din lume, şi vedem cu toţii că inclusiv marile companii europene sau americanii investesc acolo. Deci cred că, în momentul acesta şi pentru următorii ani, Asia va fi un teren extrem de important în care România trebuie să fie prezentă, iar RADIO ROMÂNIA a intrat acolo cu capul sus. Suntem un partener extrem de serios, un partener performant, un membru activ şi, chiar dacă suntem doar de doi ani în ABU, suntem un membru extrem de respectat.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Radio România şi ABU organizează la Bucureşti Conferinţa Media 2020
Publicat de Andrei Cretoiu,
29 iunie 2015, 15:00 / actualizat: 30 iunie 2015, 9:11
Profesionişti din industria media, experţi, conducători de medii publice şi private, personalităţi ale Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific (ABU), precum şi ale altor organisme internaţionale din Asia, Europa, America şi Australia se vor reuni între 30 iunie şi 1 iulie la Bucureşti, în cadrul Conferinţei „Media 2020 – Bringing Media to the Future”, organizată de Radio România şi ABU.
Deschiderea conferinţei va avea loc marţi, 30 iunie, ora 9:00, la hotel Radisson Blu, în prezenţa Ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu.
Acesta este primul eveniment pe care ABU, cea mai mare organizaţie de cooperare audiovizuală pe plan mondial, acceptă să îl organizeze în afara spaţiului geografic Asia – Pacific. Conferinţa se va concentra pe modul în care mass-media va evolua în următorii cinci ani. Agenda conferinţei acoperă subiecte de primă importanţă, cu care se confruntă industria mass-media aflată în plină reconfigurare: Peisajul media în 2020 – tendinţe în dezvoltarea mass-media, Consumul de radio şi de conţinut TV prin new media, telefoane mobile, internet (OTT), platforme hibride etc, Crearea de conţinut atractiv, interactiv, generator de audienţă, Media pentru copii, Producţii tv în UHD.
Participanţii, sosiţi la Bucureşti de pe patru continente, vor aborda transformările fundamentale care se produc deja în industria media şi provocările viitorului. Acest eveniment de anvergură este o oportunitate extraordinară pentru România, ţară europeană ce devine în acest context o punte de legătură între media audiovizuală din Europa şi Asia.
Programul evenimentului şi alte amănunte, pe http://abumedia2020.radioromania.ro/
În imagine, Ovidiu Miculescu, Preşedinte Director General Radio România, împreună cu dr. Javad Mottaghi, Secretarul General al ABU.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Într-un secol în care canalele de comunicare sunt din ce în ce mai multe şi mai diverse, însă mesajul transmis este din ce în ce mai facil şi poate deveni şi periculos pentru educaţia copiilor, responsabilitatea radioului public de a educa prin cultură devine cu atât mai mare.
Problema educaţiei este una globală, tocmai de aceea, prezenţa Radio România în Kuala Lumpur (capitala Malaeziei) la un summit mondial dedicat mediei pentru copii, organizat de Uniunea Audiovizualului din Asia-Pacific (Asia-Pacific Broadcasting Union) – ABU dovedeşte că Radio România este un jucător internaţional puternic inclusiv în acest domeniu.
Preşedintele Director General, Ovidiu Miculescu spunea:
Organizatorii nu ne-au invitat aici din politeţe sau cu vreun motiv diplomatic. În general organizaţiile puternice aleg medii puternice care vin să pună pe masă experienţa lor. Radio România este un astfel de exemplu pozitiv şi foarte apreciat. Radio România este un jucător, produce conţinut important, inclusiv pe această componentă culturală şi educativă. Pot spune că suntem în momentul acesta în grupul mediilor puternice a căror voce este ascultată
Acest fapt este dovedit în România şi prin cele mai noi sondaje de opinie, care plasează radioul public ca lider de piaţă. Audienţa puternică a Radio România care transmite zilnic programe educative reconfirmă impactul pe care radioul public îl are în acest sens.
În cadrul evenimentului de la Kuala Lumpur, Preşedintele Director General, Ovidiu Miculescu a fost invitat să participe la dezbaterea de deschidere a summitului privind rolul media în educaţia copiilor, alături de preşedinţi ai altor instituţii media din lume. La acest eveniment sunt prezenţi peste 1000 de reprezentanţi ai posturilor publice din întreaga lume.
Această participare înseamnă un pas important în contextul extinderii parteneriatelor strategice ale Radio România şi în afara Uniunii Europene de Radio şi Televiziune şi are rolul de a sublinia misiunea pe care Radio România o are: aceea de a educa prin cultură.
Unul dintre momentele importante a fost întâlnirea dintre Preşedintele Director General, Ovidiu Miculescu şi Ministrul Comunicaţiilor din Malaezia, Dato’ Sri Ahmad Shabery Cheek, care aprecia: „România produce multe dintre jocurile video pe care le folosesc copiii astăzi şi cu siguranţă este preocupată de problema educaţiei lor, tocmai de aceea, văd prezenţa dumneavoastră aici ca pe un important şi necesar schimb de experienţă.”
World Summit on Media for Children este cele mai important summit media pe tema copiilor, fiind prima oară când evenimentul internaţional este organizat la Kuala Lumpur, după Melbourne, Londra, Salonic, Rio de Janeiro, Johannesburg şi Karlstad
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.