Autorităţile clujene au suplimentat numărul de paturi în spitale!
Publicat de Andra Radu,
3 februarie 2022, 16:40 / actualizat: 3 februarie 2022, 19:21
Autorităţile clujene au decis să suplimenteze numărul de paturi în spitale, pentru ca ponderea celor ocupate de pacienţi să nu depăşească 75%, procent la care activitatea şcolilor trebuie să treacă în online, conform normelor în vigoare.
Astfel, dacă în urmă cu o săptămână, joi 27 ianuarie, gradul de ocupare a paturilor era în judeţul Cluj de 67,5%, s-a ajuns ca joi, 3 februarie, gradul de ocupare să scadă la 65,4%, deşi numărul de îmbolnăviri şi de internări a crescut constant.
În 27 ianuarie în judeţul Cluj erau ocupate 430 de paturi, iar în 3 februarie, numărul paturilor ocupate a ajuns la 534.
De asemenea, incidenţa COVID-19 în judeţul Cluj era de 17,85 la mie în 27 ianuarie şi a crescut la 26,23 la mie în 3 februarie.
Luni, 31 ianuarie, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, declara că toate unităţile de învăţământ din judeţul Cluj ar putea să treacă în online începând de săptămâna viitoare.
Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov va suspenda, începând de joi, activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică a elevilor, în urma apariţiei unor cazuri de COVID-19 la jumătate din numărul de clase din instituţia de învăţământ.
Decizia a fost luată astăzi de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Braşov, luând în considerare avizul Inspectoratului Şcolar Judeţean şi avizul Direcţiei de Sănătate Publică a judeţului, a informat Instituţia Prefectului.
Procesul de învăţământ la acest liceu poate continua în sistem online în următoarele 14 zile, perioadă după care se va face o reevaluare a situaţiei.
La Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, astăzi, 14 clase îşi desfăşurau activitatea online din 28.
La Muzeul Astra, vizitatorii vor putea, până joi, să încondeieze 16 ouă de carton, de aproximativ un metru şi jumătate, sub îndrumarea muzeografilor care le vor explica însemnătatea folosirii culorilor naturale.
Activitatea „Oul uriaş” are loc în aer liber, între orele 10:00-16:00, în Pavilionul nou – zona Etno Tehno Parc.
„Muzeul ASTRA organizează în această săptămână o activitate inedită, destinată vizitatorilor de toate vârstele şi denumită sugestiv „Oul uriaş”. Aşa se face că participanţii vor avea ocazia să picteze planşe din carton, sub forma unor ouă uriaşe, care măsoară aproximativ 1,30 m.
Sub îndrumarea muzeografilor şi pedagogilor din Muzeul ASTRA, ouăle „gigant” vor fi pictate cu motive tradiţionale regăsite pe ouă încondeiate. În tot acest timp, muzeografii le vor oferi pictorilor de ocazie informaţii despre tehnica încondeierii ouălor, dar şi despre folosirea culorilor naturale în acest proces şi ce simbolizau desenele respective.
Ca să încurajăm vizitatorii să se implice în acest eveniment, am expus prin mai multe gospodării din Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului nu mai puţin de 16 ouă uriaşe, pictate recent de copii care au participat la activităţile educaţionale din muzeu”, se arată în comunicatul muzeului.
Sistemul medical modular de izolare şi tratament (SMMIT) Timişoara, care funcţionează ca secţie externă de Boli Infecţioase a Spitalului Clinic Militar de Urgenţă „Dr. Victor Popescu” din localitate, şi-a început activitatea medicală, au anunţat reprezentanţii Ministerului Apărării Naţionale.
Potrivit unei informări a MApN, în respectiva locaţie se tratează cazurile cu formă uşoară sau medie de infecţie cu SARS-CoV-2 şi, în prezent, SMMIT poate să asigure asistenţa medicală pentru un număr maxim de 50 de pacienţi.
Capacitatea secţiei de ATI este de patru paturi destinate pacienţilor a căror stare se agravează în timpul internării, fiind posibilă asigurarea suportului vital până la transferul acestora pe o secţie de ATI într-un spital COVID-19 pentru monitorizare şi tratament.
Aceeaşi sursă precizează că SMMIT are în dotare un laborator de analize RT-PCR pentru diagnosticarea COVID-19 cu o capacitate de prelucrare de 40 de teste pe zi.
Personalul medical care îşi desfăşoară activitatea este format din medici încadraţi la Spitalul Clinic Militar de Urgenţă „Dr. Victor Popescu” Timişoara, precum şi personal nou angajat pe o perioadă de 6 luni pentru sprijin epidemiologic.
Între 24 și 30 septembrie este sărbătorită săptămâna fericirii la locul de muncă.
Potrivit iniţiatoarelor, olandezele Maartje Wolff și Fennande van der Meulen, cum la job stăm mare parte din zi, iar alături de colegi ne petrecem uneori mai mult decât împreună cu familia, este important să ne simţim bine la birou.
Directorii de companii mari sau mici sunt invitaţi să se implice în aplanarea oricărui fel de conflict între subalterni.
La rândul lor, aceştia din urmă ar trebui să fie mai înţelegători cu cei alături de care lucrează.
Fericirea la locul de muncă are efecte benefice şi după program, susțin experții.
Cercetătorii ne încurajează acum cu un studiu nou, afirmând că au descoperit metodele prin care poţi fericit şi la locul de muncă.
Secretul fericirii la locul de muncă ţine, în primul rând de condiţiile în care lucrăm. Astfel, mediul de birou este cel mai nociv, nu numai pentru starea fizică, însemnând ore în şir de stat pe scaun, ci şi lipsa unor condiţii „naturale”, ştiut fiind faptul că cele mai multe dintre dintre birourile din ziua de astăzi beneficiază de un confort „artificial”, cu spaţii închise, lumină şi ventilaţie artificiale.
Din toate acestea, lipseşte tocmai factorul spiritual care îi stimulează pe angajaţi. Astfel, un cercetător englez, psihologul Emma Kenny, susţine că soluţia fericirii la locul de muncă ar fi desfăşurarea activităţilor de serviciu în aer liber, cât mai mult posibil. Astfel, echilibrul psihic se restabileşte şi angajaţii ar fi mai satisfăcuţi de activitatea lor.
După programul propus de Kenny, ziua de muncă pentru un angajat fericit ar trebui să arate aşa:
2 ore şi jumătate la birou,
2 ore în natură,
o oră şi jumătate de activităţi de socializare,
2 ore de activităţi fizice şi se impune şi
1 oră pentru masa de prânz servită în afara clădirii în care lucrăm.
FERICIRE LA LOCUL DE MUNCA – sfaturi
Angajatii nefericiţi ne costă enorm de mult, zilnic şi fără excepţii. Sunt oameni care ar putea să ofere productivitate la nivel cel puţin dublu faţă de cel atins în prezent. Mai mult, ar putea să lucreze mai eficient şi cu rezultate excepţionale.
1. Fericirea începe cu pasiunea pentru munca angajatului.
2. Fericirea se măsoară prin rezultatele obţinute şi progresul efectuat de angajat în mod constant de-a lungul activităţii sale.
3. Fericirea profesională presupune lipsa rutinei. Rutina are capacitatea catastrofală de a scufunda cariera oricui.
4. Fericirea la locul de munca depinde într-o enorm de mare măsură de stilul de management al superiorilor.
5. Fericirea profesionala mai reprezintă şi starea în care ajungi când ai la dispoziţie tehnologia necesară şi toate instrumentele moderne prin care să îţi realizezi sarcinile profesionale în cel mai bun mod cu putinţă.
6. Recompensele profesionale reprezintă apogeul fericirii la locul de muncă.
Astfel, medicii şi-au reluat activitatea de ambulatoriu în vechile spaţii, care au fost complet modernizate.
Investiţia, intitulată ,,Modernizarea, reabilitarea şi echiparea infrastructurii serviciilor de sănătate din cadrul ambulatoriliului Spitalului Clinic de Obstretică şi Ginecologie Braşov”, s-a ridicat la peste 2 milioane de lei, din care 1,7 milioane de lei a fost finanţarea nerambursabilă obţinută de Consiliul Judeţean Braşov prin Programul Operaţional Regional.
Ambulatoriul modernizat deserveşte peste 300.000 de persoane, populaţia feminină de la nivelul întregului judeţ, precum şi din judeţele limitrofe.
După ce s-a finalizat renovarea, în ambulatoriul maternităţii a fost amenajat şi un cabinet de neonatologie, plus alte patru cabinete, dotate cu aparatură medicală de ultimă generaţie.
Potrivit raportului anual privind protejarea intereselor financiare, statele membre trebuie să îşi intensifice activitatea în ceea ce priveşte prevenirea şi raportarea fraudelor care afectează fondurile UE. Raportul conţine recomandări detaliate despre domeniile pe care autorităţile naţionale trebuie să se concentreze.
Conform raportului, fraudele detectate în ceea ce priveşte cheltuielile UE reprezintă mai puţin de 0,2% din toate fondurile.
Iată declaraţia comisarului pentru impozitare, vamă, statistică, audit şi lupta antifraudă, Algirdas Šemeta:
„În ultimii cinci ani, lupta Comisiei împotriva fraudei a intrat într-o nouă etapă. Noile normative, iniţiative şi cadre legislative stricte şi ambiţioase pe care le-am prezentat demonstrează clar angajamentul nostru de a proteja banii cetăţenilor de fraude. Acum este momentul ca statele membre să îşi joace rolul într-un mod mai eficient. Acestea trebuie să îşi intensifice eforturile pentru prevenirea şi detectarea fraudelor şi pentru urmărirea în justiţie a celor care încearcă să fraudeze bugetul UE.”
Potrivit raportului, fraudele vizând bugetul UE au scăzut uşor în 2013 faţă de 2012. În ceea ce priveşte cheltuielile, au fost afectate de fraudă 248 de milioane de euro din fondurile UE, ceea ce reprezintă 0,19% din bugetul pentru cheltuieli.
Reprezentantul Team Europe România, Ileana Gugoaşă:
“Conform cifrelor raportate de fiecare stat membru, există aproape 1000 de miliarde de euro care nu sunt în bugetele ţărilor europene din cauza evaziunii, necolectării de taxe, paradisurilor fiscale şi aşa mai departe. Deci, sunt bani care ar trebui să ajungă la contribuabilul european, să se întoarcă, dar aceştia sunt pierduţi, sunt necolectaţi. Fraudele acestea fiscale, până la urmă, se întorc împotriva fiecărui cetăţen european, fie că el locuieşte în Danemarca, în Franţa sau în România. Deci, banii trebuie colectaţi, şi atunci s-au identificat nişte probleme, s-a elaborat un plan de acţiune.”
Există şi aspecte pozitive în raportul privind protejarea inteerselor financiare ale Uniunii. Statele membre au făcut progrese în ceea ce priveşte punerea în aplicare a noilor politici, ceea ce va consolida lupta împotriva fraudei în anii următori.
De asemenea, raportul prezintă detalii privind statele membre care au desemnat deja un serviciu naţional de coordonare antifraudă îi invită celelalte state membre să facă acest lucru până la sfârşitul anului.
Ei cer instituţiei să garanteze un credit de 50 de milioane de lei, necesar pentru accesarea unui împrumut din care să fie plătite lucrările la noua pistă de 2.100 de metri.
Sindicaliştii avertizează că fără aceşti bani nu pot fi achitate lucrările deja efectuate, iar aeroportul va intra în insolvenţă.
Protestatarii reproşează conducerii Consiliului Judeţean o promisiune făcută la începutul acestui an, când s-a angajat să garanteze creditul care urmează să fie plătit de aeroport. Sindicaliştii afirmă că fără acest împrumut există riscul ca activitatea să fie perturbată şi se poate ajunge la situaţia când marile companii aeriene vor părăsi Clujul.
În replică, preşedintele interimar al Consiliului Judeţean Cluj, Vakar Istvan, apreciază că temerile protestatarilor sunt neîntemeiate.
El a explicat că administraţia va onora angajamentele, dar numai după ce va exista certitudinea că lucrările care vor fi plătite nu intră sub incidenţa dosarului instrumentat de DNA.
Vakar Istvan spune că a avut deja discuţii cu creditorii, care au fost de acord cu amânarea plăţilor până când ancheta procurorilor va fi terminată.
Situaţia de la Aeroportul Internaţional din Cluj va fi discutată astăzi în şedinţa Comisiei de Dialog Social a Prefecturii, în prezenţa ministrului de resort, Aurelia Cristea.
80 de copii, cu rezultate foarte bune la învățătură, din centrele de plasament din judeţul Vâlcea, dar şi din Centrul Maternal vor pleca timp de o săptămână la mare.
Inițiativa acestei excursii aparține Direcţiei Generale pentru Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Vâlcea și Asociaţiei Orfanilor din Casele de Copii a județului.
De asemenea, alţi câţiva zeci de tineri din centrele de plasament vor merge în Polovragi, într-o tabără de corturi, unde se vor bucura de o mulţime de activităţi recreative şi sportive.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.