Consilierii municipali au adoptat un proiect de hotărâre pentru realizarea unui studiu de fezabilitate de către Administrația Străzilor care vizează identificarea soluțiilor tehnice de iluminare și semnalizare luminoasă a trecerilor de pietoni nesemaforizate.
Potrivit statisticilor, peste tot în lume, zonele cu treceri de pietoni reprezintă un risc crescut de accidente rutiere.
Locul în care pietonii traversează strada trebuie să fie foarte vizibil pentru șoferi.
Reducerea accidentelor se datorează în principal apariției iluminatului la trecerile de pietoni, spun consilierii municipali PNL, care au propus acest proiect.
Administrația Străzilor din subordinea Primăriei Capitalei ne-a obișnuit cu o „grijă deosebită” față de banul public.
Două exemple elocvente sunt pasajele pietonale de la Piața Universității și de la Sfântul Gheorghe.
Pasajul de la Universitate a fost inaugurat, după reabilitare, la jumătatea lunii decembrie 2008.
Refacerea sa a costat in jur de 6 milioane de euro.
Din pacate, astăzi, din opt scări rulante, se află în funcțiune doar trei.
Spre exemplu, la ieșirea spre Universitate, unde fluxul pietonal este foarte intens, nu merge niciuna dintre cele două scări rulante. Nu mai vorbesc despre mizeria de la toaleta publică de la ieșirea către Muzeul Bucureștiului.
Pasajul Latin, cel care face legătura între Centrul Istoric și terminalul RATB, a fost reabilitat și el și redeschis la jumătatea lui ianuarie 2012.
Astăzi, el este plin de graffiti. Așa-zisii artiști au mâzgălit până și basoreliefurile reprezentând reproduceri după Columna lui Traian. De fapt, dintre basoreliefurile care ornamentau pereții pasajului, doar două mai există.
Restul, fie au fost smulse de către vandali, fie au fost recuperate de către specialiștii de la Administrația Străzilor.
Aceeași soartă au avut-o și corpurile de iluminat care fuseseră amplasate deasupra reproducerilor, pentru a le pune în valoare. In urmă au rămas cablurile electrice atârnând dezolant și desene cu porci zburători.
Toată această distrugere s-a întâmplat la câțiva metri de sediul Poliției Locale a Primăriei Capitalei din Centrul Istoric.
În zona Sfântul Gheorghe, Punctul Zero al Bucureștiului și terminalul RATB a fost modernizat.
Numai că plăcile de granit, cu care a fost pavat, lipsesc ori se clatină, punându-i în pericol chiar și pe oamenii tineri și cu pas vioi.
Acest pavaj scump reprezintă o adevărată capcană pentru persoanele in vârstă sau cu dizabilitati locomotorii.
Și mizeria este la ea acasă in Punctul Zero al Capitalei.
Stațiile RATB au fost curățate de afișe dar arată efectiv jupuite. Coșurile de gunoi sunt pline, pe jos sunt sute de mucuri de țigări iar mirosul de urină te asfixiaza. In această ambianță sordida lucesc balustradele de inox.
Întrebarea pe care orice om normal, cu judecata întreagă, și-o pune în fața acestor imagini este: ce rost are ca Primăria Capitalei să investească milioane de euro daca dupa inaugurarea lucrarilor nu are grija nimeni de ele?
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.