Primul drum privat din Germania inaugurat in 1921
Publicat de Andrei Cretoiu, 22 iunie 2015, 10:00
Prima porțiune de drum asemănătoare unei autostrăzi, a fost aceea așa numita AVUS (Automobil-Verkehrs- und Übungs-Straße) din Berlin, privat finanțată și inaugurată la data de 24 septembrie 1921 ca pistă pentru teste și viteză.
În Germania prima autostradă a fost autostrada A555, inaugurată la data de 6 august 1932, finalizată cu zonă mediană în anul 1958.
După alți 58 de ani Germania se apropie în viteză de aplicarea unei proceduri de infringement. De la începutul anului 2016 autoritățile doreau să introducă o taxă pentru folosirea drumurilor germane, taxăî discriminatorie, însă, pentru străini, deoarece şoferii germani vor beneficia de o reducere a acesteia.
Concret, legea prevede că toţi şoferii care folosesc autostrăzile (Autobahnen) din Germania vor trebui să plătească o taxă, inclusiv cei străini, dar şoferii înregistraţi în Germania – care vor plăti automat taxa atât pentru autostrăzi, cât şi pentru drumurile importante – vor primi banii înapoi indirect, beneficiind de o reducere la taxa pentru vehiculele motorizate.
Berlinul are la dispoziţie două luni pentru a răspunde îngrijorărilor Comisiei.
Jakub Adamowicz, purtător de cuvânt al Comisiei pentru transporturi
Comisia a lansat o procedură de infringement împotriva Germaniei în legătură cu intenția acesteia de a introduce o nouă taxă de drum pentru autovehiculele private.
Comisia este îngrijorată de faptul că acest sistem anunțat va produce o discriminare indirectă bazată pe naționalitate, care va conduce la situația în care conducătorii germani, și doar ei, să fie scutiți “de facto” de această taxă. Luăm măsuri concrete pentru a proteja cetățenii europeni , nu doar pentru a nu fi discriminați în funcție de naționalitate.
Această procedură de infringement vrea să dea asigurări ca niciun șofer străin, în special cei care provin din tările vecine Germaniei, care pot fi cel mai afectați de această taxă disproporționată, nu vor face subiectul acesteia.
Un raport destinat Parlamentului german in anul 2013 arăta ca cele 43 de milioane de autovehicule care rulează pe drumurile din Germania provoacă uzura infrastructurii și 14% din cele 39.000 de poduri rutiere importante pot afecta siguranţa traficului
Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a declarat, pentru Bild, că va fi amânată aplicarea legii ca urmare a acţiunii Comisiei. Oficialul german a precizat, totodată, că prin declanşarea procedurii de infringement CE „frânează modernizarea infrastructurii germane”