Sfaturi medicale pediatrice non-stop!
Publicat de Mihaela Costache, 27 august 2015, 10:00
0364 917 e numărul de telefon la care răspunde întotdeauna unul dintre medicii care deservesc serviciul pus la dispoziţie de Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca.
La „ALO-PEDI” sunt preluate, în medie, între 450 şi 500 de apeluri pe lună, ziua şi noaptea. Aici puteţi primi, non-stop, sfaturi medicale pentru urgenţe pediatrice.
Dr.Dana Dreghiciu, medic primar pediatru, coordonator call-center ALO-PEDI, explică felul în care funcţionează serviciul.
ALO-PEDI e un serviciu care oferă primul sfat unui părinte, atunci când copilul se confruntă cu o problemă medicală. NU este vorba de un serviciu care trimite medici la domiciliu. Dacă starea copilului e gravă, trebuie apelat serviciul de urgenţă 112.
Pentru situaţii care nu sunt grave, dar în care nu ştim, pe moment, cum să procedăm, putem apela ALO-PEDI, la numărul 0364 917 (un număr obişnuit, cu tarif normal).
Aici putem primi sfaturi legate de probleme cum ar fi: copilul are febră, a vărsat, s-a zgâriat, a înghiţit ceva, are diaree, îl doare burta, are o erupţie pe piele, îl doare gâtul, îl doare capul etc.
E importantă starea generală a copilului! Pentru un copil a cărui stare generală e gravă, nu se sună la call-center, ci la Urgenţă (112).
Putem suna la call-center pentru orice altă situaţie, inclusiv pentru a afla informaţii legate de unitatea medicală unde trebuie să ne prezentăm mai departe şi adresa acestei unităţi.
E util pentru părinte să aibă, oricând are nevoie, un sfat avizat. La call-center-ul ALO-PEDI răspunde un medic, care are pregătire specială în domeniul pediatriei şi al urgenţelor pediatrice. El va afla, prin întrebări puse „în cascadă”, care e starea copilului.
Dacă medicul de la call-center consideră că acel copil poate rămâne în siguranţă la domiciliu, îi va da părintelui recomandările necesare şi îi va indica în ce condiţii trebuie să se prezinte la un medic (care sunt semnele de alarmă).
Dacă medicul de la call-center identifică o situaţie gravă, va redirecţiona apelul spre 112.
Serviciul de call-center pentru urgenţe pediatrice are deja o experienţă destul de lungă, iar lucrurile merg spre bine, spune dr. Dana Dreghiciu (în fotografie). „Nu am avut nicio reclamaţie, părinţii par a fi foarte mulţumiţi de acest serviciu (pe care îl apelează inclusiv fiind plecaţi în concediu- n.r.) şi credem că este un serviciu de viitor.”