Peste 1.500 de locuri de muncă vacante sunt listate de angajatori la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Arad, cele mai multe de la începutul pandemiei, în timp ce rata şomajului este la cel mai mic nivel din ultimele 18 luni, de doar 1,41%.
Potrivit platformei AJOFM Arad, marţi erau disponibile 1.565 de posturi, oferite în 237 de firme şi companii. Acest număr de posturi libere este cel mai mare în judeţ din ultimii doi ani.
Datele din decembrie 2021 sunt chiar mai bune decât înainte de declararea pandemiei de COVID-19. Atunci erau libere 1.205 posturi, faţă de 800 de locuri de muncă disponibile în decembrie 2020 sau 850 posturi în decembrie 2019.
Conform AJOFM Arad, rata şomajului a scăzut la cel mai mic nivel din iunie 2020 încoace.
La finele anului 2021, momentul pentru care există ultimele date publicate, rata şomajului în judeţ era de 1,41%.
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) împlinește duminică 19 ani de activitate. Cu acest prilej, președintele AJOFM, Cristiana Barbu, a transmis un mesaj cu ocazia acestui eveniment.
„10 Decembrie este o zi deosebit de importantă pentru Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, zi în care aniversăm 19 ani de activitate. Sunt 19 ani în care instituţia noastră s-a transformat, a evoluat şi a acumulat o experienţă bogată, deosebit de important în acest proces fiind sprijinul acordat de Uniunea Europeană şi schimbul de bune practici cu instituţiile similare din state membre UE.
De-a lungul timpului, ANOFM a schimbat abordarea problematicilor pieţei forţei de muncă transformându-se dintr-o instituție care se ocupa cu plata drepturilor bănești ale șomerilor, într-un furnizor de servicii ce au drept scop facilitarea accesului pe piața forței de muncă a unui număr cât mai mare de persoane. Pentru a veni în sprijinul clienților noștri, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă și angajatori, au fost incluse noi modalități de relaționare prin simplificarea diferitelor proceduri de înregistrare, de obținere a stimulentelor financiare și a subvențiilor. Modernizarea instituţiei, adaptarea serviciilor oferite beneficiarilor noştri la cerinţele concrete ale pieţei muncii, precum şi facilitarea accesului acestora la informaţie au continuat şi în acest an, prin implicarea instituţiei noastre în proiectarea viitoarelor acţiuni ce vor beneficia în anii următori de finanţare europeană.
Am acordat o deosebită atenţie îndeplinirii obiectivelor majore stabilite prin Strategia Europa 2020, respectiv: creşterea ocupării forţei de muncă (prin diminuarea şomajului, în special a şomajului de lungă durată, a şomajului în rândul tinerilor şi al altor categorii de persoane care întâmpină dificultăţi de integrare pe piaţa muncii). Demn de menţionat este faptul că în acest an rata de ocupare a populației în vârstă de 20-64 ani a fost de 70,5%, depășind ținta națională de 70% stabilită în contextul Strategiei Europa 2020 cu 0,5 puncte procentuale.
Printre alte realizări ale acestui an doresc să menționez acordarea unor noi măsuri privind stimularea ocupării forței de muncă, rezultate în urma implicării susținute a Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale și cooperării cu partenerii sociali. Implementarea măsurilor active oferite de Serviciul Public de Ocupare au adus noi locuri de muncă pentru grupurile vulnerabile (tineri NEET, șomeri de lungă durată, persoane cu dizabilități, familii monoparentale, persoane peste 45 ani) şi vor ajuta la reducerea disparităţilor economice dintre regiunile ţării noastre.
Şi în acest an tinerii au beneficiat de o atenţie deosebită, eforturile noastre concentrându-se pe încurajarea acestora să se adreseze specialiştilor noştri pentru a le oferi o şansă concretă de a se integra în câmpul muncii. În acelaşi context, angajatorii au fost îndrumaţi să acceseze subvenţiile destinate uceniciei şi stagiaturii, oferind astfel tinerilor şansa unui start în viaţa profesională mult mai facil.
Cu acest prilej aniversar vreau să mulţumesc membrilor Consiliului de Administraţie al ANOFM, tuturor partenerilor și colaboratorilor, clienţilor noştri şi nu în ultimul rând, colegilor, pentru sprijinul şi încrederea acordate. Implicarea și activitatea tuturor stau la baza acestei instituții, constituind, și în viitor, garanția esențială a capacității de a îndeplini obiectivele fundamentale ale activităţii sale. Totodată, doresc să remarc intersul reprezentanţilor mass-media și al societății civile pentru activitatea noastră și pentru informarea corectă a opiniei publice. Atât eu, cât și colegii mei ne dorim să fiți alături de noi în continuare pentru a putea face față tuturor provocărilor”, a transmis președintele ANOFM printr-un comunicat.
Numărul angajatorilor care vor oferi în acest an salariaţilor bonusuri de Crăciun sub formă de tichete/carduri cadou, faţă de variantele clasice de cadouri în obiecte sau produse, este în creştere de trei ori, conform estimărilor companiei Edenred România, cel mai mare emitent de tichete şi carduri preplătite de beneficii extra-salariale.
Compania estimează că şi în 2017 tichetele şi cardurile cadou vor fi varianta preferată de companiile mari şi mijlocii pentru a oferi angajaţilor bonusuri de Sărbători.
Tichetele şi cardurile cadou au ajuns în ultimii ani în topul preferinţelor angajatorilor, dar şi ale angajaţilor, pentru că aduc numeroase avantaje fiscale şi logistice companiilor, asigurându-le în acelaşi timp angajaţilor libertate şi flexibilitate maximă în cheltuire.
‘Tichetele şi cardurile cadou sunt varianta cea mai eficientă de recompensare a angajaţilor şi a partenerilor, pentru că îmbină flexibilitatea primelor în bani şi memorabilitatea cadourilor fizice. Practic, acestea împacă atât nevoia companiilor de eficientizare a bugetelor şi simplificare logistică, cât şi dorinţa angajaţilor de a-şi alege ei înşişi cadourile pe care şi le doresc cu adevărat, din cea mai variată reţea de magazine partenere din ţară’, a afirmat Dana Sîntejudean, director general al companiei Edenred România.
Recentele modificări aduse Codului Fiscal nu au afectat regimul tichetelor cadou, acestea păstrându-şi avantajele fiscale atât pentru companii, cât şi pentru angajaţi.
Acordate cu ocazia unor evenimente importante din an, tichetele cadou sunt scutite de taxe sociale salariale şi patronale, în limita unui plafon maxim de 150 de lei per salariat şi per copil minor şi, începând de anul trecut, au fost exonerate şi de impozitul pe venit aplicat la nivelul angajaţilor.
Tichetele şi cardurile cadou pot fi acordate atât angajaţilor, cât şi copiilor minori ai acestora, de Crăciun, Paşte şi 1 iunie, iar de 8 martie pot fi oferite angajatelor.
Cadrul fiscal permite angajatorilor posibilitatea de a se arăta foarte generoşi cu angajaţii, în cazul în care aceştia sunt părinţi.
‘De exemplu, în cazul unui angajat care are doi copii minori, angajatorul are posibilitatea de a-i oferi tichete cadou în valoare de până la 450 de lei complet scutiţi de taxe sociale şi impozit pe venit, respectiv 150 de lei per beneficiar. Crăciunul este şi o sărbătoare pentru familii, iar cu ajutorul tichetelor cadou angajatorii pot oferi cadouri cu un impact emoţional foarte personal, câştigând loialitatea angajaţilor’, adaugă Dana Sîntejudean.
Tichetele cadou pot fi folosite de asemenea şi pentru protocol, în relaţia cu partenerii de afaceri, persoane fizice sau juridice, fiind deductibile în limita a 2% din profit.
Tichetele cadou folosite în campanii de marketing, studiul pieţei, reclamă şi publicitate sunt deductibile, putând fi încadrate în categoria cheltuielilor efectuate în scopul realizării de venituri.
Pe lângă scutirea de impozite şi taxe salariale, avantajul major al tichetelor şi cardurilor cadou de la Edenred este libertatea de utilizare. Angajaţii care primesc tichete cadou au la dispoziţie cea mai mare reţea, cu peste 60.000 de comercianţi parteneri în toată ţara, din care îşi pot cumpăra orice tip de cadou.
Reţeaua de comercianţi parteneri Edenred include toate marile lanţuri de hypermarket-uri şi supermarket-uri, dar şi brand-uri renumite de fashion şi cosmetice, librării, bijuterii, jucării, IT & electronice, accesorii, decoraţiuni, bricolaj, articole de sport, agenţii de turism. La rândul lor, cardurile cadou de la Edenred pot fi cheltuite în magazine de toate tipurile, în toată ţara.
Edenred este lider pe piaţa tichetelor şi cardurilor preplătite pentru angajaţi, atât în România, cât şi la nivel internaţional. În România, Edenred deserveşte peste 35.000 de companii-client şi un milion de utilizatori pentru tichete şi carduri de masă Ticket Restaurant, tichete cadou, carduri cadou, tichete de creşă, vouchere de vacanţă, tichete sociale, precum şi carduri preplătite pentru cheltuieli de afaceri.
Reţeaua Edenred include 43 de milioane de angajaţi, 750.000 de companii şi organizaţii şi 1,4 milioane de comercianţi parteneri.
În 2016, volumul tranzacţiilor asigurate de Edenred s-a ridicat la aproape 20 miliarde euro, din care 70% au fost derulate prin card, dispozitive mobile sau online.
Timișul, județul cu cei mai puțini șomeri. Candidații sunt atrași cu stagii plătite
Publicat de adinaiftime,
15 septembrie 2017, 09:30
Județul Timiș înregistrează cea mai scăzută rată a șomajului din țară. La nivel național, rata șomajului este de 4,17 la sută, aflându-se la cel mai mic nivel înregistrat din anul 1990.
În județul Timiș, rata șomajului este, la ora actuală, de 1,08%, spune directorul executiv al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, Marcel Miclău.
“Sunt foarte multe locuri de muncă, foarte multe cereri și îi felicit pe angajatori pentru că dezvoltă locuri de muncă. În același timp, avem și un deficit de forță de muncă. Pentru a preveni acest deficit, în ultima perioadă, pe lângă programele de mobilitate și ‘Prima chirie’, au apărut modificări și în ceea ce privește programele de ucenicie. Fiecare persoană care este în pregătire, șase luni, 12 luni sau 24 de luni în funcție de competențele pe care doresc să le obțină, primesc de la AJOFM 1.125 de lei. Angajatorul primește această sumă dacă preia un program de ucenicie”, a precizat Marcel Miclău. În plus, un proaspăt absolvent cu studii superioare, stagiar, care îşi face stadiul de practică pe o perioadă de șase luni, beneficiază de un ajutor de o 1.350 de lei din partea statului.
Inspecţia Muncii anunţă că va continua controalele, prin intermediul sucursalelor teritoriale, privind respectarea măsurilor ce se aplică în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecţia persoanelor încadrate în muncă.
Potrivit Inspecţiei, angajatorii sunt obligaţi să asigure condiţii minime pentru menţinerea stării de sănătate a salariaţilor: reducerea intensităţii şi ritmului activităţilor fizice, alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus în locuri umbrite, asigurarea apei minerale, câte 2-4 litri de persoană.
Nerespectarea prevederilor se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 2.500 de lei.
PNL va sesiza, săptămâna viitoare, Avocatul Poporului în legătură cu recenta ordonanţă a guvernului prin care se impune plata contribuţiei la asigurările de sănătate şi cea la asigurările sociale la nivelul salariului minim pe economie, în cazul contractelor part-time.
Liderul PNL, Ludovic Orban, spune că această măsură fiscală nu poate fi introdusă prin ordonanţă simplă şi a încurajat firmele afectate să atace decizia în instanţă.
Noile reglementări privind obligativitatea angajatorilor de a plăti contribuţii sociale şi de sănătate pentru contractele part-time urmează să intre în vigoare la 1 august.
Sunt exceptaţi de la plata acestor contribuţii elevii, studenţii, pensionarii şi persoanele cu dizabilităţi.
Inspectorii de Muncă din Timiş verifică, în această perioadă, modul în care firmele asigură condiţii optime de lucru, pe timp de caniculă.
Potrivit legii, în cazul în care două zile consecutiv sunt peste 37 de grade sau indicele temperatură – umezeală depăşeşte pragul critic de 80 de unităţi, angajatorii trebuie să ia măsuri speciale.
“Angajatorii au obligații privind reducerea intensității și ritmului activităților fizice, asigurarea ventilației la locul de muncă, alternarea efortului dynamic cu cel static și alternarea perioadei de lucru cu perioade de repaus, cu locuri umbrite cu curenți de aer. Pentru menținerea stării de sănătate a angajaților trebuie să se asigure apă mineral la o temperatură adecvată, între 2 și 4 litri de persoană pe zi”m precizează onspectorul adjunct al Inspectoratului Teritorial de Muncă Timiş, Francisc Sasz:
Dacă aceste condiții nu pot fi îndeplinite, angajatorul are obligația să reducă programul de lucru sau să împartă ziua de lucru în program de dimineață și program de după amiază.
Aproape o treime dintre angajatorii din România anticipează o creştere a numărului de angajaţi în al doilea trimestru din acest an, în timp ce doar 7% dintre reprezentanţii companiilor prevăd o scădere a personalului.
Așa arată datele unui studiu al grupului de resurse umane ManpowerGroup, privind perspectivele angajării de forţă de muncă, publicat astăzi.
Cererea mai mare de forţă de muncă este în cele două regiuni în care este împărţită Transilvania, care include judeţe dezvoltate şi dinamice precum Cluj, Sibiu sau Braşov, în timp ce Moldova şi Oltenia au cea mai slabă ofertă de locuri de muncă.
În raportul anterior, cu previziuni de angajare pentru primul trimestru din 2017, doar 19% dintre angajatorii intervievaţi din România prevedeau creşteri ale numărului total de angajaţi, 13% prevedeau reduceri.
În raportul actual, situaţia pe piaţa forţei de muncă arată o îmbunătăţire sensibilă.
Peste 3.400 de oportunităţi de carieră vor fi disponibile la Târgul de carieră ‘Angajatori de TOP’, care va avea loc pe 17-18 octombrie la Sala Palatului din Bucureşti.
100 de angajatori, 200 de specialişti HR, peste 3.400 de oportunităţi de carieră şi 15.000 de vizitatori sunt cifrele care definesc ediţia din această toamnă a Târgului Angajatori de TOP. În plus, pe parcursul evenimentului vizitatorii au ocazia să participe la 30 de workshop-uri şi conferinţe, dedicate candidaţilor cu diferite niveluri de experienţă.
Oferta joburilor este variată şi acoperă oportunităţi în departamente precum: Dezvoltare Software (13%), Securitate IT (1%), Suport Tehnic (10%), Contabilitate (4%), Achiziţii (2%), Relaţii cu Clienţii (24%), Bancar (13%), Vânzări (15%), Inginerie (4%), Resurse Umane (2%), Consultanţă (4%), Telecom (5%), Educaţie (1%), Marketing (2%).
În ceea ce priveşte tipurile de oportunităţi deschise, reiese că 50% dintre joburi sunt pentru candidaţi cu 1-5 ani experienţă, 44% joburi şi programe adresate studenţilor şi persoanelor cu 0-1 ani experienţă, iar 6% poziţii adresate persoanelor cu peste 5 ani experienţă.
Peste 19.000 de locuri de muncă sunt vacante la nivelul întregii ţări, cele mai multe în Bucureşti şi în judeţele Cluj, Prahova, Arad, anunţă Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
Cea mai bogată ofertă se adresează celor cu studii medii şi profesionale. Pentru cei cu studii superioare sunt aproape 1.300 de locuri de muncă, în special pentru programatori, ingineri sau inspectori în administraţia publică.
Totodată, agenţia pune la dispoziţie, prin intermediul reţelei europene EURES, peste o mie de oferte din partea angajatorilor din afara ţării, din care 800 sunt pentru muncitori sezonieri în Spania.
Statistica arată că numărul de şomeri, înregistraţi la finalul lunii iulie, depăşea 460 de mii, în creştere cu peste 19 mii faţă de luna trecută.
Directorul ITM, Romeo Butnaru a precizat că, în cazul în care temperaturile depăşesc 37 de grade angajatorii trebuie să asigure condiţii minimale pentru menţinerea stării de sănătate a salariaţilor, respectiv reducerea intensităţii şi ritmului activităţilor fizice sau asigurarea apei minerale adecvate.
Dacă angajatorii nu pot crea aceste condiţii, vor lua, de comun acord cu sindicatele sau cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor măsuri de reducere a duratei zilei de lucru.
Sancţiunile contravenţionale prevăzute în legislaţia în vigoare, privind măsurile ce trebuie aplicate în perioadele cu temperaturi ridicate extreme pentru protecţia persoanelor încadrate în muncă, sunt cuprinse între 1.500 şi 2.500 de lei.
Mai mulţi angajatori sălăjeni au încheiat parteneriate cu liceele din judeţ pentru înfiinţarea unor specializări căutate pe piaţa locală a forţei de muncă
Astfel, vor fi înfiinţate clase de tâmplari, strungari şi lăcătuşi mecanici, dar şi o grupă de automatişti care vor învăţa să lucreze pe maşini cu comandă numerică.
Cursurile nu se vor desfăşura în laboratoare şcolare, ci direct în halele de producţie ale angajatorilor. Pe perioada de practică, elevii vor fi remuneraţi. După absolvirea liceului, tinerii vor avea şansa de a se angaja la fabricile care au solicitat înfiinţarea acestor secţii.
In ultima lună, 435 de pensionari vasluieni aveau de restituit cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat suma de peste 1.6 milioane lei. Debitele au fost calculate de cãtre Casa Judeteanã de Pensii Vaslui dupã ce persoanele în cauzã au încãlcat legea, cumulând pensia cu salariu. Cele mai multe debite au fost generate de beneficiarii de pensie anticipatã sau anticipatã partialã care au cumulat acest tip de pensie cu venituri din activitãti profesionale, pensionarii de invaliditate gradul I sau II care au realizat si alte venituri din activitãti profesionale, pensionarii de invaliditate încadrati în gradul III de invaliditate care au lucrat cu normã întreagã (8 ore/zi). Aceastã categorie de pensionari au voie sã lucreze însã doar cu jumãtate de normã (4 ore/zi). Atât CNPP, cât si CJP efectueazã periodic verificãri în vederea identificãrii persoanelor aflate în situatii de incompatibilitate de genul celor enuntate. Sunt verificate datele înscrise în declaratiile nominale depuse lunar de angajatori.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.