Numărul turiştilor ce au ales destinaţii în România va depăşi 12 milioane în 2017, valoare ce nu a mai a fost atinsă din 1990
Publicat de adinaiftime, 22 noiembrie 2017, 11:30
Turismul românesc este în creştere cu aproximativ 10% în 2017, conform datelor oficiale, iar numărul total al turiştilor care aleg destinaţii din România se estimează că va depăşi în acest an 12 milioane, o valoare care nu a mai a fost atinsă din anul 1990, susţine prim vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Adrian Voican.
Potrivit acestuia, numărul turiştilor străini va ajunge de asemenea la un record de peste 2,6 milioane.
‘Turismul românesc este în creştere în acest an, conform datelor oficiale, cu aproximativ 10%. Pe de o parte, numărul turiştilor străini va ajunge la un record de peste 2.600.000, iar pe de altă parte turiştii români sunt în număr din ce în ce mai mare. În primele nouă luni ale anului 2017, numărul de turişti români pe destinaţii din România a crescut cu un milion, până la 9,5 milioane. Conform tuturor estimărilor, numărul total al turiştilor care aleg destinaţii din România va ajunge în acest an la peste 12 milioane – o valoare care nu a mai a fost atinsă din anul 1990. Interesant este că turismul balnear este o destinaţie din ce în ce mai apreciată, iar vânzările noastre pe acest segment s-au dublat în acest an’, a spus Adrian Voican, într-un comunicat.
Conform informaţiilor centralizate după închiderea TTR, românii au manifestat un interes în creştere pentru turismul local, la ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României, principalele destinaţii turistice pentru sezonul de iarnă 2017 având deja un grad de rezervare de peste 90%. Cele mai căutate destinaţii au fost Călimăneşti – Căciulata, Băile Felix, Băile Govora, Valea Prahovei şi Bran-Moeciu.
Pentru vara anului 2018, cu ocazia Târgului de Turism al României, au început înscrierile timpurii, iar staţiunile care conduc în topul rezervărilor sunt: Mamaia, Eforie Nord şi Jupiter.
‘Un interes deosebit s-a remarcat la această ediţie a Târgului de Turism al României pentru litoralul românesc, dar şi pentru unele destinaţii externe, precum Turcia (Antalya), Spania, Grecia, Bulgaria, Portugalia, Croaţia. Ca destinaţii noi şi promovate în forţă am remarcat Albania (care sigur va prinde la turiştii români), insula Samos din Grecia, Alanya – extrema estică a regiunii Antalya. De asemenea, am observat un interes mai mare pentru circuitele internaţionale, precum Statele Unite ale Americii, Iran, Argentina, Brazilia, Rusia şi Iordania’, a declarat, pentru AGERPRES, Traian Bădulescu, specialist în turism.
El a subliniat că au existat şi câteva oraşe din România care s-au promovat ‘destul de bine’ pe fondul unui interes pentru city break-urile interne.
‘Şi o serie de oraşe din România s-au promovat destul de bine, turiştii fiind din ce în ce mai atraşi şi de city break-urile interne (chiar dacă nu aleg mereu ca mijloc de transport avionul). Pe de altă parte, există o tendinţă a românilor de a opta pentru circuite turistice interne’, subliniat Bădulescu.
Referitor la organizarea târgului de turism de la Romexpo, Traian Bădulescu a remarcat că ambele ediţii (de toamnă şi de primăvară) sunt foarte apropiate în timp, la o diferenţă de doar trei luni, acest lucru fiind, în opinia sa, ‘o problemă’.
Pe durata Târgului de Turism al României, care tocmai s-a încheiat, Bibi Touring Touroperator, care oferă exclusiv destinaţii româneşti, a pus la dispoziţia celor interesaţi peste 10.000 de pachete turistice în 100 de staţiuni şi destinaţii din România. Pe durata celor patru zile de târg, Bibi Touring Touroperator a înregistrat o creştere a vânzărilor de 50% faţă de anul 2016, cea mai de succes ofertă pe parcursul TTR fiind ‘Vacanţa de o lună în România’: şapte zile la Băile Govora, o săptămână la Predeal, şapte zile la Neptun şi o săptămână în Delta Dunării.
La rândul său, Christian Tour a anunţat vânzări de peste trei milioane de euro în cele patru zile ale Târgului de Turism al României, cu 70% mai mult faţă de ediţia din toamna anului trecut a evenimentului găzduit de Romexpo. Astfel, compania a atras peste 7.000 de cumpărători la târg şi în agenţiile din ţară, care şi-au rezervat, în principal, un sejur pentru sezonul estival 2018, dar au cumpărat şi vacanţe de Crăciun în ţară şi în Europa, precum şi pachete de Revelion în destinaţii exotice.
‘Interesul vizitatorilor a fost mult mai mare decât la ediţiile anterioare ale târgului. La finalul primei zile, erau deja rezervate vacanţe în valoare de peste 700.000 de euro’, a declarat directorul general al Christian Tour, Marius Pandel.
Nu în ultimul rând, Paralela 45 a consemnat vânzări în creştere cu o treime, la Târgul de Turism al României, faţă de noiembrie 2016. Astfel, reducerile afişate şi destinaţiile noi lansate pentru vara viitoare au crescut vânzările Paralela 45 cu 950.000 de euro, cu ocazia Târgului de Turism al României şi a Black Friday, din 17 noiembrie. Cele mai multe rezervări s-au făcut pentru sărbătorile de iarnă şi pentru vara viitoare, turiştii căutând pachete cu cazare la hoteluri de patru şi cinci stele, cu tarife avantajoase în această perioadă.
Pentru vara 2018, turiştii au cumpărat de la Paralela 45 în special vacanţe în Grecia, Turcia, Spania, pentru care touroperatorul a afişat reduceri de până la 50% din tariful de cazare, având disponibile noi destinaţii pe zboruri charter în insula Samos, cu preţuri ce pornesc de la 356 de euro/persoană, Alanya (de la 416 euro/persoană), Durres, Golem şi Vlore (de la 385 de euro/persoană).
Turiştii au ales vacanţe la hoteluri de patru şi cinci stele, cu demipensiune, la un buget mediu de 1.000 – 1.200 de euro/familie, pe care le pot plăti şi în rate (până la 12 rate fără dobândă cu cardurile puse la dispoziţie de băncile partenere ale touroperatorului).
O mare parte dintre vacanţele în România, pe litoralul românesc, la munte şi în staţiunile balneare, au fost cumpărate cu vouchere de vacanţă.
De Black Friday, pachetele pentru vacanţe pe charter şi sejururile anului 2018 în Turcia, Grecia, Spania, Portugalia, Italia, Cipru, precum şi cele pentru litoralul românesc, cu reducere de până la 50% din tariful de cazare, s-au vândut în special online, pe noul portal de turism al touroperatorului.