Participanţii la audienţa generală de miercuri din aula Paul al VI-lea au avut parte de un moment amuzant neprogramat. În timpul saluturilor rostite în mai multe limbi, un copil de aproximativ 10 de ani s-a apropiat de un soldat al Gărzilor Elveţiene, i-a luat mâna şi a încercat să-i scoată mănuşa. Mama copilului, de naţionalitate argentiniană, a sosit imediat pe scenă şi i-a explicat Pontifului că băieţelul este mut, după care a încercat să-l prindă pe copil, fără să reuşească însă deoarece nu putea ţine pasul cu el.
Privind scena, Papa, a comentat amuzat: „E argentinian, deci nedisciplinat!”
Momentul a stârnit multă ilaritate, iar Papa Francisc a profitat de acest lucru şi adresându-se credincioşilor în limba spaniolă i-a îndemnat să reflecte asupra unui aspect: „Acest copil nu poate vorbi, dar el poate comunica foarte bine, ştie să se exprime. Şi ce este mai important: este liber! Este liber indisciplinat! Cu toţii ar trebui să ne întrebăm dacă şi noi suntem la fel de liberi înaintea lui Dumnezeu. Înaintea lui Dumnezeu, toţi ar trebui să avem libertatea pe care o are un copil în faţa părintelui său”, a conchis Pontiful.
Audiența zilnică a Radio Timișoara în perioada 24 aprilie – 13 august 2017 a fost de 223.600 ascultători, cu 17.300 mai mulți decât în urmă cu un an. Radio Timișoara, chiar dacă se aude numai în vestul țării, are o cotă de piață de peste 1 procent din piața radio din România.
58% din cei care sunt pe frecvențele noastre sunt din Banat (mai exact din județele Arad și Caraș-Severin), 29% din Crișana (adică din Arad și Bihor) și 13% din Transilvania (în mare parte din județul Hunedoara)*.
Filtrând pentru Timișoara datele referitoare la cota de piață, ne aflăm pe podium, alături de Radio România Actualități și Europa FM, peste Radio Zu, Pro FM și Kiss FM.
O revenire în forță a Radio Timișoara se înregistrează și față de valurile precedente, primul din acest an și cel de-al treilea de anul trecut:
*Datele provin din valurile II ale Studiului de Audienţă Radio realizat de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L în perioadele 25 aprilie -14 august 2016 și 24 aprilie – 13 august 2017, ultimele făcute publice în acestă săptămână.
Contul de execuţie bugetară al Societăţii Române de Radiodifuziune, pe anul 2016, a primit aviz favorabil din partea comisiilor reunite de buget – finanţe din Parlamentul României.
Preşedintele, director general al SRR, Ovidiu Miculescu a declarat că anul 2016 a fost cel mai bun din istoria Radio România, atât din punct de vedere financiar, cât şi în privinţa audienţei.
El a mai spus că Radio România şi-a îmbunătăţit reţeaua de acoperire din întreaga ţară şi a dezvoltat postul de la Chişinău.
Societatea Română de Radiodifuziune se află la confluenţa a trei legi, cea de funcţionare a SRR, cea de eliminare a unor taxe şi legea finanţelor publice, care conţin articole ce se contrazic reciproc. În aceste condiţii, preşedintele director general al radioului public le-a cerut senatorilor şi deputaţilor din comisiile de buget să decidă ce lege trebuie să respecte, cu prioritate, Radio România.
În aceste condiţii, senatorul PSD, Eugen Teodorovici a solicitat conducerii SRR să prezinte, în scriş propunerile pe care le are în vedere pentru soluţionarea problemelor ridicate, pornind de la practica europeană în domeniu.
Radio România Actualităţi îşi menţine poziţia de lider pe piaţa de radio din România, având o cotă de piaţă de 13,8% la nivel naţional, 14,4% în mediul urban şi de 14,8% în Bucureşti, după cum arată datele de audienţă furnizate de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA), valul de vară 2015, publicate luni.
Aceste rezultate se datorează creşterii numărului de ascultători ai Radio România Actualităţi în toate mediile de rezidenţă (naţional, urban, Bucureşti).
Programele Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) sunt alese zilnic de peste 4,5 milioane de ascultători, Societatea Română de Radiodifuziune înregistrând o cotă de piaţă de circa 30%.
Studiul de Audienţă Radio – valul de vară 2015 a fost efectuat în perioada a 27 aprilie – 16 august 2015 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi GFK România – Institut de Cercetare de Piaţă SRL, pe un eşantion de 9.445 de persoane dintre care 7.400 în mediul urban şi 2.045 în mediul rural.
Studiul a cuprins 1.156 de localităţi, dintre care 306 în mediul urban şi 850 în mediul rural.
Măsurarea audienţei s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), metodă la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion & Marketing Research).
Vă mulţumim pentru că sunteţi constant alături de noi!
Conferinţa Media 2020, primul eveniment de acest fel organizat de Societatea Română de Radiodifuziune în parteneriat cu Uniunea Audiovizualului din zona Asia-Pacific, ABU a inceput.
Până în 2020, audiovizualul va fi supus unor transformări substanţiale, cum ar fi reacţia audienţei de pe diversele platforme media comerciale faţă de platformele audiovizuale.
Consumul de conţinut radio şi TV pe telefoanele mobile, internet şi platformele hibrid vor continua să devină o provocare pentru ingeniozitatea radiodifuzorilor şi creatorilor de conţinut în vederea menţinerii avantajului pe piaţă şi pentru păstrarea audienţei.
Interviu cu preşedintele director general al SRR, Ovidiu Miculescu.
L-am invitat alături de noi la „Apel matinal” pe preşedintele Societăţii Române de Radiodifuziune, domnul Ovidiu Miculescu, co-organizator al evenimentului. Bună dimineaţa, bine aţi venit.
Ovidiu Miculescu: Bună dimineaţa.
Realizator: Ce oferă această premieră media 2020 profesioniştilor din industria media?
Ovidiu Miculescu: În primul rând, aş dori să menţionez faptul că acest tip de întâlnire se petrece pentru prima dată, este o premieră aş spune internaţională majoră pentru ca, pentru prima oară, audiovizualul din Asia-Pacific se întâlneşte cu audiovizualul din Europa. Acest lucru până acum nu s-a mai întâmplat. În al doilea rând, este pentru prima dată când Asia Pacific Broadcasting Union, ABU, în cei 52 de ani de existenţă, iese din teritoriul său, care cuprinde mai mult de jumătate de glob, posturile membre ale ABU, în număr de peste 300, generează zilnic o audienţă de aproape 4 miliarde de ascultători şi telespectatori. În al treilea rând, faptul că această conferinţă privind viitorul mediei se desfăsoară în România este rezultatul prezenţei Radio România în interiorul ABU ca un membru şi partener extremde activ, extrem de serios, extrem de constructiv. Acest ABU, cea mai puternică organizaţie de media din lume, nu face lucruri gratuite şi nu generază evenimente sau intră în paterneriate cu, ştiu eu, entităţi de nota mai puţin de 10, dacă pot să mă exprim aşa. Inclusiv Uniunea Europeană de Radio şi Televiziune. ABU are în sloganul său „the future is hibrid”, deci viitorul mediei este hibridul, platforma comună.
Realizator: Ce înseamnă mai exact această platformă comună?
Ovidiu Miculescu: Înseamnă că deja nu mai e viitor, e prezent. Vor exista şi există deja situaţii multe în care pe un singur device vor veni imagine, voce, muzică şi date. În maşină, de exemplu, radioul dispare ca şi funcţie în momentul acesta. În Europa aproape jumătate dintre maşinile care se produc nu mai au radio şi funcţia radioului este preluată, de exemplu, de către device-ul care se cheamă GPS. Una dintre opţiuni va fi radio. Chestiunea extrem de importantă pe care trebuie s-o înţelegem este că toate aceste condiţii de transmitere şi de audienţă din partea publicului s-au schimbat dramatic. Ştiţi că Norvegia renunţă la transmisia FM cu totul, ştiţi că transmisia digitală în toată Europa face paşi mari, inclusiv ţări foste comuniste sunt într-un proces avansat de digitalizare. În acelaşi timp, mediul prin care se transmite semnalul radio este cel al anilor pe care îi trăim. Semnalul radio, deci conţinutul, care este foarte important, vine pe telefon, vine pe tabletă, vine pe aplicaţii, vine pe orice mediu pe care oamenii îl folosesc. Obişnuinţa de a asculta radioul pe frigider în bucătărie dispare sau în multe locuri a dispărut cu totul. Este extrem de important să ne adaptăm foarte repede acestei provocări care, repet, nu mai este viitor, este prezent deja, pentru că altfel lucrurile nu vor arăta bine pentru radio.
Realizator: Şi atunci vă întreb: radioul va conţine şi imagini pe viitor, pentru a fi atractiv?
Ovidiu Miculescu: Absolut, absolut. Sigur că da. Iar, dacă audienţa va fi pe aplicaţii de telefoane mobile, acolo va trebui să mergem. Trebuie să ieşim în calea consumatorului, nu să-l mai aşteptăm la noi acasă, poate vine, poate nu vine. Or, acestea sunt provocări pe care atât Asia, cât şi Europa le au, pentru că industria este una singură, oriunde s-ar întâmpla ea.
Realizator: Revenim puţin la Conferinţa Media 2020. Aţi spus că este pentru prima dată când ABU iese din bazinul său şi ajunge în Europa, ajunge în România. Şi atunci vă întreb: ce înseamnă în principal pentru Radio România această conferinţă, organizată de către Radio România, în parteneriat cu ABU?
Ovidiu Miculescu: Înseamnă, dacă vreţi, intrarea Radio România în liga mare, în acea parte din lume extrem de dezvoltată economic. Ştim că banii lumii în ultimii ani sunt acolo, inclusiv marile companii europene investesc acolo. Este o recunoaştere a faptului că livrăm lucruri serioase, avem audienţă, suntem stabili financiar, generăm evenimente şi proiecte culturale de foarte bună calitate, unul dintre ele, sigur, şi a fost important, turneul de anul trecut de la Kuala Lumpur al Orchestrei Naţionale Radio/schelaru/ şi alte acţiuni pe care le facem, de exemplu acum am propus ABU crearea unei platforme de schimburi muzicale pe care Radio România o pilotează, deci vin aici pentru că suntem un partener de încredere şi pe care ei îl consideră de viitor.
Realizator: Domnule preşedinte, cine participă la evenimentul organizat de postul public de radio?
Ovidiu Miculescu: Sunt oameni care vin de pe patru continente, din Europa, din Asia, din America, din Australia, sunt şefi de media, atât publice, cât şi private, sunt universitari care predau media în lume, sunt oameni cu o expertiză şi cu o experienţă extraordinară, sunt oameni care au cuvânt de spus, oameni care reprezintă organizaţii puternice. Vă dau, ştiu eu, doar exemplul Graham Alice, care este directorul de radio al BBC şi preşedintele Comisiei Radio în cadrul European Broadcasting Union, sunt preşedinţi de radiouri publice, vorbesc de preşedintele din Ungaria, preşedintele serviciului public din Arabia Saudită, directorul general al celui mai mare post de radio din Chicago şi zonă, sunt oameni extrem de importanţi şi influenţi din Germania, din Olanda, din Japonia, Coreea de Sud, deci sunt oameni care au ceva de spus şi care sunt extrem de conştienţi că provocarea este aceeaşi pentru toţi, soluţia trebuie găsită pentru că asaltul asupra radioului şi televiziunii practicat de către corporaţiile globale gen Facebook, Twitter, Google şi alţii… ştim foarte bine că Youtube-ul a atacat furibund şi a învins la nivel global industria de televiziune din întreaga lume, deci toţi suntem conştienţi că trebuie să reacţionăm şi să ne păstrăm calea, în beneficiul ascultătorilor şi telespectatorilor noştri.
Realizator: Iar pe final, Radio România este pregătit să treacă la radioul viitorului, în acest moment?
Ovidiu Miculescu: Avem încă o problemă mare de mentalitate, a noastră, nu a publicului. Publicul ne dă semnale că ne aşteaptă şi pe alte suporturi. Lucrăml a corecţiile pe care trebuie să le facem în interior, suntem obligaţi să înţelegem că lumea se schimbă cu o viteză foarte mare şi neadaptarea la prezent înseamnă pierderi pe toate capitolele. Dar sunt optimist şi sunt convins că şi colegii mei din Radio România înţeleg că nu avem decât o singură cale: digitalul, online-ul, dezvoltarea permanentă a conţinutului, pentru că acestea sunt lucrurile care în foarte scurt timp vor face diferenţa capitală între a fi şi a nu fi.
Realizator: Domnule preşedinte, mulţumesc pentru prezenţa dvs la „Matinal”.
Ovidiu Miculescu: Vă mulţumesc şi eu.
Discursuri la deschiderea conferintei: Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, Ministrul de externe,...
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.