Autorităţile ucrainene au deschis luni mai multe coridoare umanitare pentru evacuarea civililor din zonele asediate şi cel mai grav afectate de armata rusă, în special în oraşul-port Mariupol de la Marea Azov (sud) şi în regiunea Lugansk, autoproclamata republică populară recunoscută la sfârşitul lunii februarie de către Rusia, relatează EFE.
Un coridor pentru evacuarea locuitorilor din Mariupolul asediat, unde peste 100.000 de persoane se află de mai mult timp practic fără provizii, a fost deschis spre Zaporojie, a indicat luni pe contul său de Telegram vicepremierul ucrainean Irina Vereşciuk.
În principal, oamenii vor putea pleca din Mariupol doar cu autoturismele particulare, a explicat Venediktova, care a confirmat evacuarea a 469 de locuitori din acest oraş-port duminică prin coridorul respectiv. De asemenea, pentru această nouă evacuare au fost pregătite 15 autobuze care au plecat deja din Zaporojie, a spus ea.
În acelaşi timp, Comitetul Internaţional al Crucii Roşii intenţionează să mai facă o tentativă de a ajunge la Mariupol din oraşul Manguş cu 7 autobuze pentru evacuarea cetăţenilor.
La rândul său, guvernul ucrainean va încerca să continue evacuarea civililor din Severodoneţk, Popasna, Lisiciansk şi Rubejnoe, toate localităţi situate în regiunea Lugansk, în estul ţării, unde se pare că se va concentra ofensiva rusă în următoarele zile.
Cluj-Napoca va fi primul oraș din România care ar urma să aibă, de anul viitor, autobuze fără șofer, a spus luni, 21 octombrie, primarul Emil Boc.
„Am declanșat un proiect pilot la Cluj, care înseamnă confirmarea brandului de oraș al inovării, inteligenței artificiale, al dezvoltării, cercetării și IT-ului, și cu această dimensiune pragmatică referitoare la punerea în circulație, cu titlu experimental, a unui autobuz autonom, fără șofer, după modelul celor care există în marile orașe europene.
Acest autobuz va deservi ca arie de circulație zona centrală, pentru a arăta că acest oraș susține dimensiunea modernă, susține inovarea și inteligența artificială, pe care nu o vom putea evita. Va fi un mijloc de mobilitate a viitorului acest transport autonom și sper ca anul viitor să îl vedem pe străzile Clujului”, a declarat primarul Emil Boc.
El a adăugat că proiectul pilot va fi pus în practică în colaborare cu UTCN.
„Cluj-Napoca își dorește să dea, încă o dată, tonul în România în ceea ce privește transportul public, după ce a fost primul oraș care a introdus în circulație autobuzele electrice”, a menționat Emil Boc.
Parlamentul European a aprobat reguli noi ce ar îmbunătăți siguranța rutieră și ar reduce numărul accidentelor.
Normele cer prezența anumitor tehnologii de siguranță în mașinile noi
Autoturismele, camionetele, camioanele și autobuzele vor trebui echipate cu elemente avansate de siguranță
Cicliștii și pietonii vor fi mai bine protejați
În 2018, 25.100 de persoane au decedat în urma accidentelor pe drumurile europene
Elemente de siguranță, precum asistența inteligentă pentru controlul vitezei și sistemul avansat de frânare de urgență, vor trebui instalate în vehicule noi începând din mai 2022.
„Aceste reglementări deschid calea pentru salvarea a mii de vieți în următorii ani. Ne-am concentrat întotdeauna asupra siguranței participanților la trafic, în special a celor vulnerabili. Echipamentele suplimentare obligatorii pentru autoturisme, camioane și autobuze vor contribui la salvarea de vieți omenești „, a declarat raportorul Róża Thun (PPE, Polonia).
Vehiculele vor fi mai bine echipate pentru a preveni accidentele
Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu 30 de tehnologii de salvare a vieții umane precum asistența inteligentă de viteză, ce semnalează șoferului că a depășit limita de viteză, alerta privind somnolența și atenția, avertizare de distragere a atenției pentru a stimula șoferul să fie atent la situația de trafic, un semnal luminos pentru a semnala șoferilor din spate că mașina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor și oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului, aparatul de înregistrare a evenimentelor, care ar înregistra date relevante imediat înainte, în timpul și imediat după un accident rutier.
Sistemele avansate care vor trebui instalate în toate autovehiculele sunt: sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei; sistemul antidemaraj cu etilotest; sistemul avansat de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto; sistemul avansat de frânare de urgență; sistemul de avertizare la deplasarea in marșarier și dispozitivul de înregistrare a datelor privind accidentele („cutie neagră”).
Sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei (ISA) ar putea reduce cu 20% accidentele pe drumurile europene, potrivit estimărilor. „ISA va oferi unui conducător auto informații, bazate pe hărți și identificarea semnelor rutiere, atunci când depășesc limita de viteză. Nu introducem un dispozitiv de limitare a vitezei, ci un sistem inteligent care va atrage atenția conducătorilor auto atunci când conduc cu viteză excesivă. Acest lucru nu va fi doar un element de siguranță pentru toți, ci va ajuta șoferii să evite amenzile de viteză”, a declarat doamna Thun.
Autoturismele și vehiculele utilitare ușoare vor fi de asemenea obligate să aibă un sistem avansat de frânare de urgență (deja obligatoriu pentru camioane și autobuze), precum și un sistem de urgență de menținere a benzii de circulație.
Majoritatea acestor tehnologii și sisteme vor deveni obligatorii din luna mai 2022 pentru modele noi și începând cu mai 2024 pentru modelele existente.
Elementele obligatorii de siguranță ar reduce drastic numărul de decese rutiere, deoarece 95% dintre accidente se produc din cauza unor erori umane.
Camioanele și autobuzele vor deveni mai sigure pentru cicliști și pietoni
Camioanele și autobuzele vor trebui proiectate și construite astfel încât participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi cicliștii și pietonii, să fie mai vizibili conducătorului auto (așa-numita „vizibilitate directă”). Aceste vehicule vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate pentru a reduce „în cea mai mare măsură posibilă unghiurile moarte din jurul vehiculului „, spune textul.
Sistemul „vizibilității directe” va trebui aplicat modelor noi începând din noiembrie 2025 și pentru modelele existente din noiembrie 2028.
Teste de impact și parbrize îmbunătățite
Noile norme îmbunătățesc, de asemenea, cerințele privind siguranța pasivă, inclusiv testele de impact (frontal și lateral), precum și parbrizele, pentru a atenua gravitatea rănilor pentru pietoni și cicliști. Omologarea de tip a pneurilor va fi de asemenea îmbunătățită pentru a testa anvelopele uzate.
Etapele următoare
Regulamentul, aprobat de Parlament cu 578 voturi pentru, 30 împotrivă și 25 abțineri, va fi acum supus aprobării Consiliului UE.
În 2018, 25.100 de persoane au decedat pe drumurile europene, iar 135.000 au fost rănite grav, potrivit datelor preliminare publicate de Comisia Europeană.
259 de autobuze şi tramvaie ale companiei ieşene de transport au fost dotate cu dispozitive pentru conectarea la internet wireless. Contractul, încheiat pe un an cu o companie de telefonie este în valoare de 125.000 de lei.
Dotarea celor 259 de autobuze şi tramvaie cu dispozitive pentru conectarea la internet a fost finalizată, iar începând de vineri, 15 februarie, calătorii posesori de smartphone-uri pot folosi în mod nelimitat și gratuit internetul în autobuze și tramvaie.
„Doar printr-un transport public modern, accesibil, confortabil şi predictibil, astfel încât să fie atractiv pentru ieşeni, vom putea fluidiza traficul rutier şi, astfel, contribui şi la reducerea poluării. Nu ne vom opri aici”, a declarat pentru news.ro primarul Iaşiului, Mihai Chirica.
Calatorii, posesori de smartphone-uri, pot folosi nelimitat şi gratuit internetul în autobuze şi tramvaie, fiind necesar ca aceştia să îşi înregistreze dispozitivul în reţea doar o singură dată. Ulterior, telefonul se va conecta automat la internet (reţeaua „CTP Wi-Fi free”).
Prin această soluție, Primăria Municipiului Iași are la dispoziție și un mecanism suplimentar de interacțiune cu cetățenii. Astfel, portalul de acces Wi-Fi permite și transmiterea de informații de interes public și publicarea de sondaje de opinie, încurajând astfel participarea ieșenilor la deciziile care îi influențează. Traficul de Internet este filtrat prin serviciul Business Internet Security pentru a limita riscurile de securitate și utilizarea abuzivă a rețelei.
„Accesul la Internet de mare viteză este un prim pas către accesul oricui la informaţie digitală şi e-guvernare, motiv pentru care iniţiativa Primăriei Municipiului Iaşi şi a Companiei de Transport Public Iaşi este un demers firesc pentru o comunitate în plin proces de dezvoltare şi modernizare”, a declarat Florin Popa, Director în cadrul companiei care a implementat acest sistem.
Colaborarea dintre Orange și Primăria Municipiului Iași a debutat în luna iulie 2018 printr-un proiect pilot de Wi-Fi gratuit (rețeaua „Free Wi-Fi by Orange”) disponibil în zona pietonalului Ștefan cel Mare.
„Cu fonduri locale şi, mai ales, europene, vom achiziţiona tramvaie noi şi autobuze electrice, vom moderniza integral calea de rulare a tramvaielor şi vom implementa sistemul de e-ticketing. În câţiva ani, transportul public în municipiul Iaşi va deveni unul dintre cele mai moderne din ţară”, a declarat pentru infoiasionline.ro primarul Iaşiului, Mihai Chirica.
De anul viitor, călătoriile cu tramvaiul şi autobuzul în municipiul Arad vor fi mai scumpe.
Majorarea tarifelor la transportul de călători efectuat cu autobuzele și tramvaiele în municipiul Arad a fost aprobată, de consilierii locali municipali PNL-UDMR, în ciuda votului negativ al aleşilor PSD şi al consilierului independent Marin Lupaş.
Un bilet pentru transport urban va fi 3 lei. În ceea ce priveşte transportul preorăşenesc, preţul biletelor este următorul: 3 lei – până la distanţa de 5 kilometri, 6 lei – până la 10 km, 7 lei – până la 15 km, 9 lei – până la 20 km, 10 lei – până la 25 km.
Directorul Companiei de Transport Public, Claudiu Godja, susţine că, fără această majorare, societatea nu ar mai reuşi să funcţioneze.
Primăria Reşiţa nemulţumită de transport, ia măsuri
Publicat de adinaiftime,
17 septembrie 2017, 18:11
Nemulţumită de transportul din oraş, Primăria Reşiţa nu a mai prelungit contractul firmei care făcea acest serviciu, şi-a înfiinţat propria firmă, a luat un credit şi a achiziţionat primele 9 autobuze articulate fabricate în 2008, de la o firmă olandeză.
Contractul va fi semnat miercuri 20 septembrie, iar autobuzele vor sosi în cel mult o lună. Administraţia locală garantează în acestea iarna va fi cald şi vara-frig, adică au toate instalaţiile necesare unui transport civilizat.
În scurtă vreme, dacă nu vor exista contestaţii vor fi achiziţionate alte 9 autobuze, de dimensiune medie de această dată.
RATB a suspendat temporar circulatia acestora, pentru executarea reviziei tehnice anuale.
Pe timpul lucrarilor, calatorii au la dispozitie linia naveta de autobuze 641, care va functiona intre Piata Presei Libere si Ghencea, pe Bd. Mãrãsti, Bd. Maresal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Sos. Crângasi, Str. Virtutii, Pasajul Lujerului, Str. Brasov, Bd. Ghencea.
Autobuzele vor efectua opriri pe sensul cãtre terminalul Ghencea, astfel: pe Bd. Mãrãsti, în statiile amplasate în zona Institutului de Agronomie si dupã intersectia cu Str. Alexandru Constantinescu; pe Str. Turda, în statiile amplasate dupã intersectia cu Bd. Ion Mihalache, respectiv înainte de Pasajul Grant; pe Sos. Crângasi si Str. Virtutii, în statiile corespunzãtoare liniei 178, precum si în noua statie situata înainte de Bd. Uverturii; pe Str. Brasov, în statiile corespunzãtoare liniei liniilor 105, 173 si 221, precum si în noua statie situatã dupã intersectia cu Bd. Timisoara; în terminalul ‘Ghencea’, în statiile corespunzãtoare liniei 221.
Pe sensul cãtre terminalul ‘Piata Presei Libere’, autobuzele vor efectua opriri pe Str. Brasov, în statiile corespunzãtoare liniilor 105, 173 si 221, precum si în noile statii situate dupã intersectia cu Drumul Taberei, respectiv înainte de Bd. Timisoara; pe Str. Virtutii, în noua statie amplasatã dupã intersectia cu Bd. Uverturii, apoi în statiile corespunzãtoare liniei 178; pe Sos. Crângasi, în statiile corespunzãtoare liniei 178; pe Str. Turda, în noua statie amplasatã dupã Pasajul Grant; pe Bd. Maresal Alexandru Averescu, în noua statie amplasatã dupã intersectia cu Bd. Ion Mihalache; pe Bd. Mãrãsti, în noua statie amplasatã dupã intersectia cu Str. Alexandru Constantinescu, apoi în statiile corespunzãtoare liniei 330; în terminalul ‘Piata Presei Libere’, în statiile corespunzãtoare liniei 449.
Primăria Caransebeş a mai parcurs o etapă pentru reintroducerea autobuzelor şi microbuzelor.
A început achiziţionarea staţiilor, prima a fost deja amplasată pe Calea Orşovei, în locaţia fostei staţii. Aceasta este din lemn şi este dotată cu sistem de iluminat pe timp de noapte. În acest scop au fost cumpărate şi 6 autobuze şi 2 microbuze.
Pentru această investiţie Consiliul Local a aprobat un buget de aproape 3,8 milioane de lei.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.