Un mort, doi răniţi şi trafic blocat pentru două ore. Este bilanţul unui tragic accident rutier produs azi-noapte pe autostrada Arad-Timişoara, în care au fost implicate două auto-utilitare şi un tir. Coada de maşini s-a întins pe o distanţă de trei kilometri, transmite Digi24.
Accidentul s-a produs în jurul orei 22:00. Şoferii celor două autoutilitare s-ar fi oprit pe banda de urgentă, din cauză că una dintre maşini avea probleme tehnice. Nu au reuşit să le remedieze, aşa că şoferii au luat în calcul să tracteze autoutilitara defectă.
„Au încercat să facă legăturile şi am înţeles că băiatul ăsta, omul care e decedat, a dat să se urce în maşină”, a povestit un martor.
În acel moment, un TIR care venea pe banda I, l-a lovit din plin. Şoferul nu a mai avut nicio şansă şi a murit pe loc.
„Deci tot, a fost petrecută toată faza, victima era în mijlocul drumului”, spune un alt martor.
„În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală pentru ucidere din culpă, poliţiştii continuând cercetările pentru a staili cu exactitate împrejurările producerii accidentului”, a declarat Lorena Radu, de la IPJ Arad.
Traficul pe autostrada Arad-Timişoara a fost închis aproape două ore pe sensul de mers spre Timişoara. Poliţiştii au dirijat circulaţia şi i-au îndrumat pe şoferi pe rute ocolitoare.
Un tânăr de 22 de ani din comuna Zădăreni și-a găsit sfârșitul sub roțile unui microbuz. Motocicleta pe care o conducea s-a izbit cu violență de autoutilitară, care era condusă regulamentar de un timișorean de 36 de ani. Accidentul a avut loc la intrarea pe autostrada Arad-Timișoara. Polițiștii spun că viteza excesivă ar fi principala cauză a morții. „Din primele cercetări se pare că tânărul care nu poseda permis de conducere categoria A, dar avea celelalte categorii, a pierdut controlul asupra motocicletei și a intra pe contrasens unde s-a izbit de un microbuz” a precizat Ovidiu Liber, purtătorul de cuvânt al IPJ Arad.
Comisia Europeană a suplimentat fondurile alocate României pentru construcția a două autostrăzi
Publicat de Andrei Cretoiu,
5 decembrie 2014, 07:00 / actualizat: 5 decembrie 2014, 9:57
Comisia Europeană a suplimentat fondurile alocate României pentru construcția a două autostrăzi cu peste 260 de milioane de euro din fondurile de coeziune.
Claudia Ruse de la Bucureşti fm ne aduce informatii suplimentare în rubrica Euranet Plus de astăzi:
Comisia Europeană a hotărât să acopere costurile de construcţie a două tronsoane de autostradă din România, finanţate iniţial de statul român prin împrumuturi bancare.
Prin decizia semnată de comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, 262 milioane de euro au fost alocați din Fondul de coeziune pentru aceste proiecte.
Este vorba despre Autostrada Arad-Timişoara şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă.
Aceste tronsoane au fost date în folosinţă în 2011 şi, respectiv, 2012.
Ele au fost construite cu fonduri de la bugetul de stat, cu granturi de la Comisia Europeană și cu împrumuturi de la Banca Europeană de Investiţii şi la Banca Europeană pentru Reconstrucţie și Dezvoltare.
Comisia Europeană a aprobat cererea României de a finanța din Fondul de coeziune și partea de investiție care fusese acoperită inițial din împrumuturi.
Din această sumă, 287 milioane de euro sunt destinați autostrăzii Arad-Timişoara şi 151,5 milioane de euro sunt pentru varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă.
Împreună cu aceste noi alocări, contribuția Comisiei Europene la construcția celor două tronsoane de autostradă se ridică la 439 milioane de euro.
Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a declarat: că infrastructura rutieră este unul dintre principalele instrumente prin care se pot reduce diferențele de dezvoltare dintre regiunile Uniunii Europene si va sustine realizarea acestor proiecte.
Corina Creţu…
“Ceea ce mă nelinişteşte pe mine este că discrepanţele din interiorul Uniunii europene au crescut inclusive în interiorul ţărilor discrepanţele între regiuni. Le+am explicat şi ministrilor din cele 28 de ţări cu care m-am intalnit, că eu vad rolul meu ca o voce a regiunilor şi a statelor membre privind politica regional în cadrul Comisiei şi voi face tot ce depinde de noi pentru a ajuta creşterea absorbţiei fondurilor europene.”
Corina Creţu, Comisarul european pentru politică regională
Dacă nu ar fi existat susţinerea Comisiei, împrumutul ar fi trebuit rambursat de către statul român.
Fondul de coeziune al Uniunii Europene este destinat statelor membre al căror venit naţional brut pe cap de locuitor este mai mic decât 90% din media Uniunii. Acesta vizează reducerea discrepanţelor economice şi sociale şi promovarea dezvoltării durabile.
Printre priorităţile Fondului de coeziune se află dezvoltarea reţelei transeuropene de transport
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.