Amenzile pentru mașinile fără rovinietă valabilă urmează să se dubleze. Senatul a aprobat proiectul Guvernului în acest scop. iar actul normativ a fost trimis la Camera Deputaţilor, care este și forul decizional.
În cazul autoturismelor, amenzile ar urma să crească până la 550 de lei, iar la microbuze vor ajunge și la 6200 de lei. La autovehiculele cu peste 23 de locuri pe scaune, amenda maximă propusă este de 11.000 de lei.
Pentru transportatorii de marfă, sancțiunile pentru lipsa rovinietei ar urma să se încadreze între 950 și aproape 24.000 de lei, în funcție de tonaj.
Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş în colaborare cu un centru comercial din Baia Mare organizează în perioada 25 – 27 iunie, prima ediţie a evenimentului AUTO SHOW Maramureş.
Branduri din industria auto sunt invitate să expună cele mai noi modele de autoturisme, dar şi elemente de tunning auto, securitate auto, entertainment multimedia sau alte inovaţii tehnologice.
Acestea vor putea fi cunoscute în detaliu, pe parcursul a trei zile, de către maramureşenii pasionaţi de maşini, de cei care sunt interesaţi să achiziţioneze un autoturism nou, dar şi de publicul larg atras şi interesat de expoziţia AUTO SHOW Maramureş.
Cu respectarea tuturor măsurilor impuse de pandemia de COVID-19, Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş îşi propune organizarea unui eveniment auto care să încurajeze promovarea industriei auto, una dintre cele mai afectate de criza coronavirusului.
Agenţii economici din industria auto interesaţi să participe la eveniment pot afla mai multe detalii de pe site-ul ccimm.ro
Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 14,5%, în primele patru luni ale anului în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, arată datele DRPCIV, citate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme.
La nivelul lunii aprilie 2021 au fost înmatriculate, pe plan local, 9.272 de autovehicule noi (autoturisme şi vehicule comerciale, autocare şi speciale), cu 76,9% mai multe decât în luna similară a anului precedent. Dintre acestea, 6.862 au fost autoturisme noi, a căror creştere faţă de luna aprilie 2020, este de 58,8%.
În această marjă, topul primelor cinci mărci înmatriculate în aprilie este condus de Dacia – cu 1.617 de unităţi, urmată de Skoda (694), Volkswagen (548), Toyota (490) şi Renault (457).
Potrivit statisticii, pe ansamblul primelor patru luni ale anului, autoturismele noi au înregistrat o scădere generală de 14,5%, faţă de intervalul similar din 2020.
Pe de altă parte, autoturismele rulate au consemnat o creştere de 5,6% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020.
Parlamentul European a aprobat reguli noi ce ar îmbunătăți siguranța rutieră și ar reduce numărul accidentelor.
Normele cer prezența anumitor tehnologii de siguranță în mașinile noi
Autoturismele, camionetele, camioanele și autobuzele vor trebui echipate cu elemente avansate de siguranță
Cicliștii și pietonii vor fi mai bine protejați
În 2018, 25.100 de persoane au decedat în urma accidentelor pe drumurile europene
Elemente de siguranță, precum asistența inteligentă pentru controlul vitezei și sistemul avansat de frânare de urgență, vor trebui instalate în vehicule noi începând din mai 2022.
„Aceste reglementări deschid calea pentru salvarea a mii de vieți în următorii ani. Ne-am concentrat întotdeauna asupra siguranței participanților la trafic, în special a celor vulnerabili. Echipamentele suplimentare obligatorii pentru autoturisme, camioane și autobuze vor contribui la salvarea de vieți omenești „, a declarat raportorul Róża Thun (PPE, Polonia).
Vehiculele vor fi mai bine echipate pentru a preveni accidentele
Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu 30 de tehnologii de salvare a vieții umane precum asistența inteligentă de viteză, ce semnalează șoferului că a depășit limita de viteză, alerta privind somnolența și atenția, avertizare de distragere a atenției pentru a stimula șoferul să fie atent la situația de trafic, un semnal luminos pentru a semnala șoferilor din spate că mașina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor și oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului, aparatul de înregistrare a evenimentelor, care ar înregistra date relevante imediat înainte, în timpul și imediat după un accident rutier.
Sistemele avansate care vor trebui instalate în toate autovehiculele sunt: sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei; sistemul antidemaraj cu etilotest; sistemul avansat de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto; sistemul avansat de frânare de urgență; sistemul de avertizare la deplasarea in marșarier și dispozitivul de înregistrare a datelor privind accidentele („cutie neagră”).
Sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei (ISA) ar putea reduce cu 20% accidentele pe drumurile europene, potrivit estimărilor. „ISA va oferi unui conducător auto informații, bazate pe hărți și identificarea semnelor rutiere, atunci când depășesc limita de viteză. Nu introducem un dispozitiv de limitare a vitezei, ci un sistem inteligent care va atrage atenția conducătorilor auto atunci când conduc cu viteză excesivă. Acest lucru nu va fi doar un element de siguranță pentru toți, ci va ajuta șoferii să evite amenzile de viteză”, a declarat doamna Thun.
Autoturismele și vehiculele utilitare ușoare vor fi de asemenea obligate să aibă un sistem avansat de frânare de urgență (deja obligatoriu pentru camioane și autobuze), precum și un sistem de urgență de menținere a benzii de circulație.
Majoritatea acestor tehnologii și sisteme vor deveni obligatorii din luna mai 2022 pentru modele noi și începând cu mai 2024 pentru modelele existente.
Elementele obligatorii de siguranță ar reduce drastic numărul de decese rutiere, deoarece 95% dintre accidente se produc din cauza unor erori umane.
Camioanele și autobuzele vor deveni mai sigure pentru cicliști și pietoni
Camioanele și autobuzele vor trebui proiectate și construite astfel încât participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi cicliștii și pietonii, să fie mai vizibili conducătorului auto (așa-numita „vizibilitate directă”). Aceste vehicule vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate pentru a reduce „în cea mai mare măsură posibilă unghiurile moarte din jurul vehiculului „, spune textul.
Sistemul „vizibilității directe” va trebui aplicat modelor noi începând din noiembrie 2025 și pentru modelele existente din noiembrie 2028.
Teste de impact și parbrize îmbunătățite
Noile norme îmbunătățesc, de asemenea, cerințele privind siguranța pasivă, inclusiv testele de impact (frontal și lateral), precum și parbrizele, pentru a atenua gravitatea rănilor pentru pietoni și cicliști. Omologarea de tip a pneurilor va fi de asemenea îmbunătățită pentru a testa anvelopele uzate.
Etapele următoare
Regulamentul, aprobat de Parlament cu 578 voturi pentru, 30 împotrivă și 25 abțineri, va fi acum supus aprobării Consiliului UE.
În 2018, 25.100 de persoane au decedat pe drumurile europene, iar 135.000 au fost rănite grav, potrivit datelor preliminare publicate de Comisia Europeană.
De la 1 ianuarie cresc taxele rutiere pentru autostrăzile din Grecia. Dacă călătoriţi pe autostrada Egnatia Odos (autostrada centrală) pentru sărbătorile de Anul Nou, în multe cazuri se va dovedi că la dus aţi plătit o taxă mai mică de drum, relatează postul public de radio de la Sofia.
De la 1 ianuarie 2019, creşte preţul pentru un km parcurs pe autostrăzile din Grecia. De la 3 eurocenţi, cât a fost până în prezent, se va ajunge la 5 eurocenţi pentru autoturisme. Nu se schimbă preţul pentru Promahonas, însă la intrarea în Macedonia taxa se schimbă de la 1,80 de euro la 3 euro. Între Igumeniţa şi oraşul Ianina, pe un segment de 68 de kilometri, preţul va creşte de la 2,10 euro la 3,40 de euro. În locurile în care taxa de până acum corespunde ca kilometri noului mod de calcul, preţul se păstrează. Gratuit vor călători în Grecia doar şomerii, în cazul în care ei conduc maşina.
Se aşteaptă ca majorarea taxelor să provoace proteste din partea mişcării „Nu achităm”, care deseori blochează casieriile de pe autostrăzi.
Renault Group a anunţat marţi că a înregistrat în 2017 un nou record de vânzări în Franţa, de 119.357 de autoturisme şi utilitare vândute, datorită creşterii de 6,5% a vânzărilor de maşini Dacia.
Potrivit constructorului auto francez, în 2017, vânzările sale pe piaţa din Franţa au crescut cu 3,4% până la 673.869 de unităţi, cel mai ridicat nivel din ultimii şase ani, graţie unei creşteri de 6,5% a vânzărilor Dacia. Cu 119.357 de autoturisme şi utilitare înmatriculate, marca Dacia a stabilit un nou record istoric de vânzări în Franţa.
Pe segmentul autoturismelor, cu 117.865 de unităţi vândute, marca Dacia a câştigat 0,1 puncte ajungând la o cotă de piaţă de 5,6%, ceea ce i-a permis să îşi consolideze poziţia a cincea.
Marca Dacia ocupă poziţia a treia pe piaţa autoturismelor vândute clienţilor persoane fizice, scrie Agerpres.
Grupul auto francez precizează că modelul Sandero este vehiculul cel mai vândut clienţilor persoane fizice în Franţa şi ocupă locul opt în topul primelor zece autoturisme. Şi modelul Duster a avut o creştere a vânzărilor, deşi a fost lansată o nouă generaţie.
Industria de leasing din România a înregistrat în primele 9 luni ale acestui an o creştere cu 14%, comparativ cu perioada similară a anului trecut. După cum a precizat la o reuniune de specialitate Bogdan Speteanu, preşedintele Asociaţiei Societăţilor Financiare, mare parte din această creştere se datorează finanţărilor pentru autoturisme noi şi vehicule de până la 3,5 tone. Şi echipamentele agricole joacă un rol important în acestă evoluţie. În opinia lui Bogdan Speteanu, piaţa de leasing va ajunge la 2,2 miliarde de euro la finalul acestui an şi va continua să crească şi în 2018.
Politisti ai Direcţiei de Investigaţii Criminale a Poliţiei Române au colaborat cu colegi francezi.
Gruparea, formata din romani, era specializata in furturi de componente auto. Prejudiciul total este de aproximativ 1.300.000 de euro.
Membrii grupării sunt bănuiţi că, în perioada ianuarie – mai, ar fi comis 19 fapte pe teritoriul Franţei.
Acestia furau sisteme de navigaţie şi volane de la autoturisme noi, de lux.
In tara, politistii au facut 13 perchezitii domiciliare in judeţele Călăraşi si Giurgiu, şi una in Bucureşti.
Au fost puse în executare 16 mandate de aducere. Nouă persoane au fost duse la sediul IGPR, pentru audieri. Opt persoane au fost arestate la propunerea Parchetului Curţii de Apel Bucureşti, în vederea predării către autorităţile franceze.
Restituirea sumelor se face începând cu 1 ianuarie până la 31 decembrie 2018.
În acest interval de timp își vor primi banii înapoi românii care au achitat taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule și taxa pentru emisiile poluante.
Cei care au plătit timbrul de mediu pentru autovehicule își vor vedea banii returnați abia în perioada 1 septembrie 2018 – 31 martie 2019. Foarte important de știut este că cererile pentru restituirea fostelor taxe auto vor putea fi depuse doar până la data de 31 august 2018. Persoanele care vor depune cereri începând cu data de 1 septembrie 2018 nu vor mai primi banii inapoi.
Certificatul de înmatriculare a maşinilor va fi suspendat dacă proprietarul autovehiculului nu îl trece pe numele său în termen de 90 de zile de la data cumpărării, potrivit unui proiect de act normativ pus în dezbatere publică de Ministerul de Interne.
Suspendarea înmatriculării va fi înregistrată în Registrul Naţional de Evidenţă a Permiselor şi a Vehiculelor. Aceeaşi măsură administrativă se va aplica şi în cazul maşinilor cu Inspecţia Tehnică Periodică expirată. Subsecretarul de stat în Ministerul de Interne, Cristina Manda, a explicat de ce sunt necesare aceste schimbări.
Cristina Manda: Toate amenzile pe care noul proprietar le primeşte sunt transmise fostului proprietar şi, al doilea lucru foarte grav, maşina rămâne nefiscalizată. Exact această chestiune o rezolvă acum acest proiect de act normativ, instituind obligaţia în 90 de zile pentru ca noul cumpărător să îşi îndeplinească obligaţiile de înmatriculare, altmineri, aşa cum aţi văzut, automat, fiind înscrisă în registrul electronic, i se suspendă înmatricularea, dreptul de a conduce.
Măsurile sunt prevăzute într-o directivă europeană ce trebuia transpusă în legislaţia naţională până în 20 mai. (Rador/ FOTO infolege.ro)
Un adult şi doi copii au fost răniţi într-un grav accident de circulaţie care a avut loc pe DN68, Deva- Timişoara, în dreptul localităţii Ohaba. Evenimentul rutier a avut loc în jurul orei 13.00.
În accident sunt implicate două autoturisme, transmite portalul hunedoaralibera.ro.
La locul accidentului au ajuns echipaje ale SMURD Ilia.