Teatrul Regina Maria din Oradea va găzdui, pe 21 mai, un concert regal, cu intrare liberă, având în program Simfonia a IX-a de Beethoven.
„Această simfonie este cea mai remarcabilă piesă a compozitorului, având o puternică încărcătură simbolică pentru umanitate, europeni în special, şi pentru istorie. Libertate, umanitate, fraternitate, – toate aceste aspiraţii şi credinţe sunt prezente în partitura Simfoniei a IX-a, în care Ludwig van Beethoven foloseşte, la final, cuvintele Odei bucuriei de Friedrich Schiller. Mesajul este de actualitate şi în 2022, fiind imnul oficial al Uniunii Europene, şi încununează simbolistica zilei de 23 mai pentru orădeni, a primei vizite a Regelui Ferdinand şi Regina Maria în Oradea”, se arată în comunicatul Asociaţiei pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune
Soliştii invitaţi care îşi vor da concursul în acest eveniment sunt mezzosoprana Janeta – Emilia Hoşco, o tânără de 23 de ani născută în Oradea, absolventă a Academiei Naţionale de Muzică din Cluj Napoca, alături de deja consacratul tenor Cristian Mogoşan şi baritonul Florin Estefan, orădean, managerul general al Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, din 2015.
Originar din Oradea, baritonul Florin Estefan a urmat cursurile Facultăţii de Muzică din cadrul Universităţii de Stat din oraşul natal. În decembrie 2007, devine absolvent din prima promoţie al Cardiff International Academy of Voice, avându-l ca profesor de canto pe faimosul tenor Dennis O’Neill. În 2012, revine ca solist al Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, urmând să devină Manager General al renumitei instituţii lirice în 2015.
Pe 10 martie, peste 50 posturi de muzică clasică membre EBU (European Broadcasting Union) vor dedica timp prețios promovării păcii drept testament al spiritului uman. Acestea se vor uni într-o emisie comună a Simfoniei a IX-a de Beethoven.
Inspirată de o inițiativă Radio România, membru EBU, această transmisie va putea fi ascultată în peste 30 de țări în diverse momente ale zilei. Interpreții au fost selectați de către radiodifuzori cu ocazia acestei zile speciale.
Cristina Comandașu, redactor-șef Radio România Muzical și inițiatoarea proiectului, ne vorbește despre acest proiect: „În vremuri grele, trebuie să ne amintim ce simbolizează binele din noi și pentru ce luptăm. Și ce simbol este mai potrivit decât Simfonia a IX-a de Beethoven – o capodoperă a creativității umane ce reunește noțiunile de frăție și pace? În ultimii 50 de ani, compoziția a reprezentat un imn al Uniunii Europene, care urmărește să sprijine fiecare viață umană, indiferent de persoană. Fie că ascultați întreaga simfonie sau doar ultima mișcare, veți fi conectați cu valorile ce stau la baza societății în care trăim și pentru care unii își pierd viața apărând-o.”
Radio România a implementat această inițiativă pentru a demonstra cum puterea radioului poate sprijini pacea și cum poate crea o mișcare unită pe întregul continent.
Jean Philip De Tender, Director general adjunct și Director media al EBU declară: „Prin inițiativa Radio România de a avea o transmisie comună a unui număr semnificativ de canale de muzică clasică, organizațiile radio EBU dovedesc încă o dată puterea muzicii de a aduce confort, compasiune și sprijin. Să construim o multitudine de legături între oameni, ascultători de radio și muzicieni din jurul lumii, stă în continuare la baza valorilor noastre de serviciu public.”
La Radio România Muzical, Simfonia a IX-a de Beethoven va putea fi ascultată integral în 10 martie, de la ora 10:00. Versiunea propusă este realizată în 1972 de Corul Academic Radio și Orchestra Națională Radio, sub bagheta lui Igor Markevitch, celebru dirijor născut la Kiev într-o veche familie de intelectuali ucraineni, devenit cetățean italian și francez, care a locuit în Elveția și a fost luptător în rezistența italiană anti-nazistă în al doilea război mondial: un adevărat european. Soliști au fost Gheorghe Crăsnaru, Valentin Teodorian, Elisabeta Cartiş, Martha Kessler.
Tema din Simfonia a IX-a – Imnul Uniunii Europene va fi difuzată pe 10 martie și de Radio România Actualități (ora 11:15) și Radio România Cultural (ora 10:00).
Mai multe instituții muzicale s-au alăturat acestei inițiative și vor include tema Imnului Uniunii Europene în debutul concertelor lor din 10 martie: Filarmonicile din București, Brașov, Sibiu, Ploiești, Oradea, Cluj-Napoca și Opera Națională București.
Aceeași temă va putea fi ascultată în 10 martie pe întreg teritoriul României, în cadrul proiectului Ascultă 5 minute de muzică clasică propus de Radio România Muzical în spații neconvenționale: hipermarketuri, mall-uri, sedii de firme, librării etc.
Capodopere beethoveniene la Sala Radio: „Imperialul” și „Eroica”!
Publicat de Andra Radu,
9 februarie 2022, 18:30 / actualizat: 9 februarie 2022, 20:16
Titanul de la Bonn. O forță a naturii dezlănțuite. Un Prometeu al muzicii cum l-a numit Bizet, creatorul operei Carmen. „Un colos dincolo de înțelegerea majorității muritorilor” – cum l-a definit celebrul violonist Yehudi Menuhin.
Beethoven își „dispută” cu Bach și Mozart poziția de cel mai mare compozitor al lumii, ceea ce este, în final, o problemă de gust. După ce, în 2020, întregul mapamond a aniversat Anul Internațional Beethoven – la 250 de ani de la nașterea compozitorului – Orchestra Națională Radio revine cu un eveniment dedicat integral marelui muzician.
Vineri, 11 februarie 2022 (de la 19:00), la Sala Radio, seara beethoven se va desfășura sub bagheta dirijorului german Christoph König, care a urmat studii de perfecționare sub tutela unor celebri muzicieni, ca Sergiu Celibidache și Sir Colin Davis. Începând din stagiunea 2023 – 2024, Christoph König va prelua conducerea orchestrei simfonice a radioteleviziunii spaniole.
Dintre sutele de lucrări compuse în peste 40 de ani de creație, programul evenimentului de la Sala Radio reunește două „piese de rezistență” din opera beethoveniană: Concertul nr. 5 pentru pian şi orchestră – Imperialul și Simfonia nr. 3 – Eroica.
Compus în 1809, la Viena, celebrul concert de pian a reprezentat o revoluție în lumea muzicii: era prima oară când un compozitor crea un astfel de dialog sonor între pian – ca instrument solist – și orchestră, model pe care ulterior l-au preluat alți mari compozitori ce au urmat, ca Liszt, Brahms, Ceaikovski, Rahmaninov ș.a. În concertul de la Sala Radio îl veți aplauda în ipostază solistică pe pianistul Răzvan Dragnea.
Creată în 1804, Simfonia nr. 3 – Eroica este o piatră de hotar ce marchează creația muzicală de până atunci, ridicând genul simfonic la o altă dimensiune, inclusiv prin faptul că era mult mai lungă decât orice simfonie compusă anterior și implica numeroase dificultăți tehnice pentru o orchestră. Inițial, compozitorul dedicase lucrarea sa lui Napoleon, pe care îl considera o întruchipare a idealurilor de democratice ale Revoluției Franceze. Ulterior, când Napoleon s-a autoproclamat împărat, Beethoven s-a simțit profund dezamăgit, și-a retras dedicația, considerând că Napoleon și-a urmat în final ambițiile proprii și a abdicat de la idealurile sale.
Christoph König, Koenig, Dirigent, Conductor
Din anul 2010, dirijorul german Christoph König este dirijor principal și director muzical al ansamblului Solistes Européens din Luxembourg. A debutat ca dirijor în SUA în 2010 și, de atunci, sub bagheta sa au evoluat orchestrele simfonice din Pittsburgh, Indianapolis, New Jersey, Houston, Oregon, Toronto și celebrul ansamblu Los Angeles Philharmonic.
Între 2009 și 2014 a fost dirijor principal pentru Orquestra Sinfónica do Porto Casa da Música – Portugalia, ansamblu alături de care a făcut turnee în Europa și Brazilia. Între 2003 și 2006 a ocupat aceeași funcție la Malmö Symphony Orchestra – Suedia și a fost dirijor principal invitat al Orchestrei Filarmonice din Gran Canaria – Spania.
Colaborările sale includ apreciate ansambluri europene ca Staatskapelle Dresden, Orchestre de Paris, Netherlands Philharmonic, Wiener Concertverein, Warsaw Philharmonic Orchestra, Danish National Symphony, Royal Philharmonic Orchestra, BBC National Orchestra of Wales, Mozarteum Orchestra Salzburg, Beethoven Orchestera Bonn, BBC Scottish Symphony Orchestra.
Răzvan Dragnea a obținut, în 2003, premiul al III-lea al Concursului Internațional „George Enescu” – secțiunea de pian, distincție ce se alătură altor premii câștigate în România sau în străinătate. Pianistul român a fost semifinalist la Concursul Internațional din Pretoria, Africa de Sud, în anul 2000, a câștigat medalia de argint la Concursul Internațional de Pian din Porto, în 2002, iar în următorul an a obținut premiul al III-lea la Lory Walfish International Piano Competition. În anul 2006 a primit Premiul de Interpretare la China Shenzen International Piano Concerto Competition.
În 1991, la doar 12 ani, a debutat alături de Orchestra Națională Radio, sub bagheta dirijorului Iosif Conta, interpretând Concertul pentru pian nr. 21 de Mozart. Turneele l-au purtat în țări ca Africa de Sud, Japonia, Germania, Franța, Italia, Portugalia, Islanda. A susținut numeroase concerte în compania orchestrelor filarmonice din țară și a celor mai prestigioși dirijori români.
Concertul va fi transmis live pe calea undelor – pe toate frecvenţele Radio România Cultural şi Radio România Muzical – și LIVE online, pe site-urile celor două posturi de radio.
Accesul în Sala Radio va fi permis doar în condițiile respectării reglementărilor legale în vigoare. Biletele sunt disponibile în sistem online pe iabilet.ro. Biletele sunt disponibile și în magazinele Flanco, benzinăriile Rompetrol, Metrou Unirii 1, magazinele „Muzica”, IQ BOX, Uman și pe terminalele Selfpay. Online, puteți plăti cu cardul, prin Paypal, carduri de tichete culturale Sodexo, pe factură la Vodafone sau Orange sau ramburs prin Fan Courier, oriunde în țară.
Apreciatul dirijor vienez Sascha Goetzel – care și-a început cariera ca violonist al celebrei Filarmonici din Viena și este astăzi director artistic onorific al Orchestrei Filarmonice Borusan din Istanbul și dirijor principal invitat al Orchestrei Filarmonice din Sofia – aduce pe scena Sălii Radio „trio-ul” legendar de compozitori care a scris istoria muzicii vieneze la final de sec. XVIII și început de sec. XIX: Haydn – Mozart – Beethoven.
Vineri, 16 aprilie, de la 19.00, veți asculta în direct de la Sala Radio, exclusiv pe calea undelor, un frumos concert prezentat de Orchestra Națională Radio, cu participarea violoncelistului Răzvan Suma.
Solist al Orchestrelor și Corurilor Radio, Răzvan Suma este cunoscut publicului larg prin numeroasele turnee naționale pe care le-a prezentat, cum ar fi suita Vă place BACH?, Vă place BRAHMS?, Vă place TANGO?, PlaCello ș.a.
Printre proiectele derulate în acest an de dirijorul Sascha Goetzel se numără albumul înregistrat cu Filarmonica din Monte Carlo „Piazzolla Stories” – dedicat centenarului de la nașterea celebrului compozitor argentinian aniversat în acest an în întreaga lume – și apărut la casa de discuri Warner Classics (februarie 2021).
Sursa foto: https://www.orchestreradio.ro/
Cele mai recente concerte internaționale ale sale s-au derulat în Coreea de Sud, unde a dirijat KBS Symphony Orchestra și a participat la Festivalul Internațional de Muzică din Tongyeong.
Într-o lume artistică mult prea des măcinată de orgolii și gelozii, Haydn și Mozart au fost buni prieteni, s-au respectat și și-au admirat reciproc creațiile. Mozart a fost inspirat, mai ales în prima parte a carierei sale, de Haydn, căruia i-a dedicat șase cvartete de coarde!
La rândul său, Haydn îl considera genial pe Mozart. Privit la vremea sa ca cel mai important compozitor european, Haydn a fost pentru scurt timp și profesor al tânărului Beethoven.
Programul serii de la Sala Radio cuprinde: Mozart – Simfonia nr. 1, Haydn – Concertul nr. 4 pentru violoncel şi orchestră și Beethoven: Simfonia nr. 6 – „Pastorala”.
Concertul va fi transmis LIVE pe toate frecvenţele Radio România Cultural şi Radio România Muzical și în streaming live pe Internet, pe site-urile www.radioromaniacultural.ro și www.romania-muzical.ro.
Pentru alte informaţii legate de Orchestrele şi Corurile Radio vă rugăm să consultaţi site-ul www.orchestreradio.ro.
Muzica este întotdeauna prezentă în viețile oamenilor: la televizor, la radio, în autobuz, în magazine și restaurante. Unii dintre noi preferă muzica dance, altii prefera muzica rock, unii vor asculta „orice, atâta timp cât nu este heavy metal“. Tehnologia a evoluat destul de mult încât să permită ascultarea muzicii oriunde.
Sursa foto: www.pxhere.com
În schimb, nu sunt multe persoane care dau o șansă muzicii clasice. Nu prea o să găsești prin telefon, ori prin dispozitive speciale de muzică, melodiile lui Mozart, Beethoven, Vivaldi sau Wagner.
Unul dintre motive ar putea fi felul în care muzica clasică a fost văzută din totdeauna. Aceasta, pe timpuri, era asociată cu oamenii bogați. În trecut acest tip de gândire era adevărată, însă acum lucrurile s-au schimbat. În zilele noastre, muzica clasică este accesibilă tuturor.
Deci, de ce majoritatea dintre noi încă nu îi dăm o șansă?!
Dacă te gândești că muzica clasică te poate plictisi, nu ai puteasă te înșeli mai mult. A asculta acest tip de muzică vine cu un mare beneficiu: muzica clasică acţionează precum un analgezic.
Sursa foto: www.pixabay.com
Tipul de muzică care te face să te simți mai bine, după o lungă boală, este cea clasică. Acest lucru este din cauza efectelor sale calmante, și capacitatea sa de a ne mângâie și să îndepărteze durerea. Prin ascultarea muzicii complexe, creierul nostru se concentrează pe sunetele, spre deosebire de durerea noastră.
Combinaţia dintre muzica clasică şi analgezice îmbunătăţeşte rezultatul final asupra pacienţilor, susţin cercetătorii de la Universitatea din Utah.
Potrivit oamenilor de ştiinţă, combinaţia dintre medicamente antiinflamatoare și muzică îmbunătăţeşte cu peste 90% rezultatele analgezice. Inflamaţiile scad cu 70% în cazul administrării antiinflamatoarelor, însoţite de audiţii muzicale.
Pe parcursul experimentului, şoareci de laborator au fost împărţiţi în două grupe: una a fost expusă zgomotului ambiental, în timp ce cea de-a doua, pe fondul muzicii compozitorului Wolfgang Amadeus Mozart, trei ore pe zi, timp de 21 de zile.
Sursa foto: www.pixabay.com
Specialiştii au selectat compoziţii cu progresii ritmice şi au folosit două modele de durere: o operaţie chirurgicală simulată şi o inflamaţie. S-a dovedit că durerea „chirurgicală” a fost redusă cu 77% fără utilizarea de analgezice, doar prin muzică. În combinaţie cu muzica, ibuprofenul a scăzut cu 93% reacţiile la durere în cazul modelului „inflamator”.
Muzica şi medicamentele corespunzătoare au un efect uimitor. Muzica clasică pare a fi cea mai sănătoasă, iar melodiile artiștilor Mozart și Bach au avut cele mai bune rezultate.
Festivalul International „George Enescu”. Programul zilei – 12 septembrie
Publicat de adinaiftime,
12 septembrie 2017, 10:29
Recitalul pe care urmau să-l susțină violonistul Leonidas Kavakos şi pianistul Kirill Gerstein a fost înlocuit cu un recital propus de tânărul violonist Ray Chen, acompaniat la pian de Julien Quentin. La Ateneul Român, de la ora 17.00, cei doi muzicieni propun publicului lucrări de Beethoven, Saint Saens, de Falla și Bach. Recitalul va fi transmis live de Radio România Muzical şi Radio România Cultural.
Tot în transmisiune directă, Orchestra Filarmonicii Regale din Londra va susţine cel de-al doilea concert în cadrul Festivalului Enescu. Protagonişti: dirijorul Charles Dutoit şi pianista Martha Argerich. Programul se va deschide la ora 20.00 cu Rapsodia Română nr. 1 de George Enescu, căreia îi vor urma trei lucrări din repertoriul francez: Concertul în Sol major pentru pian şi orchestră de Ravel, Trei schiţe simfonice „Marea” de Debussy şi Boleroul de Ravel. Concertul are loc la Sala Palatului, în seria „Mari orchestre ale lumii”.
Pe agenda Festivalului „George Enescu” este înscris şi recitalul susţinut, la Sala Thalia din Sibiu, de pianista Viktoria Vasilenko, câştigătoare a Concursului Internaţional „George Enescu”, ediţia 2016. Muziciana va interpreta piese de Debussy, Prokofiev, Ceaikovski şi Musorgski.
Miercuri, 17 februarie (ora 19:00), Orchestra de Cameră Radio vă invită la Sala Radio la un concert Mozart-Beethoven, în cadrul căruia îl veţi revedea pe pianistul Horia Mihail, protagonistul cunoscutului turneu naţional Pianul călător, care s-a bucurat în fiecare an de un mare succes în întreaga ţară. Într-o ediţie a turneului artistul a propus publicului un program „100 % Mozart”, iar ca o frumoasă continuare a acestei „aventuri mozartiene”, de această dată Horia Mihail va interpreta la Sala Radio unul dintre concertele semnate de marele Amadeus: Concertul nr. 17 în sol major pentru pian şi orchestră.
Evenimentul se va derula sub bagheta lui Lubnan Baalbaki, dirijor permanent al Orchestrei Filarmonicii din Liban, artist care se bucură de un parcurs profesional inedit şi care a studiat muzica la Cluj-Napoca, sub îndrumarea maestrului Petre Sbârcea.
Seara se va deschide cu uvertura operei Don Giovanni – Mozart, operă bazată pe legenda seducătorului erou Don Juan şi se va încheia cu Simfonia I de Beethoven, lucrare despre care se spune că a fost creată sub influenţa predecesorilor săi pe care îi admira, Haydn şi Mozart.
Născut la Beirut, Liban, în1981, într-o familie de artişti, Lubnan Baalbaki, a început să studieze vioara şi lăuta la 14 ani, la Conservatorul Naţional de Muzică din oraşul natal, continuând cu Universitatea Saint-Esprit din Kaslik. Cu ocazia unei vizite în România şi-a cunoscut mentorul, pe maestrul Petre Sbârcea, ceea ce a determinat primirea sa în anul pregătitor la Academia de Muzică Gheorghe Dima din Cluj-Napoca, în 2004. A obţinut licenţa în dirijat orchestră în 2009 şi a continuat studiile de masterat în cadrul Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, la clasa maestrului Horia Andreescu.
În România, a dirijat concerte la pupitrul orchestrei Filarmonicii de Stat Transilvania din Cluj-Napoca, al Operei Naţionale din Timişoara, al Filarmonicii Muntenia din Târgovişte, al Filarmonicii Paul Constantinescu din Ploieşti, al Filarmonicii de Stat Sibiu, al Filarmonicii Mihail Jora din Bacău. A fondat Orchestra de Tineret din Beirut (Beirut Youth Orchestra), al cărei dirijor principal este şi în prezent.
Horia Mihail a concertat de peste o mie de ori cu marea majoritate a orchestrelor simfonice din România şi a susţinut concerte, recitaluri solo şi de muzică de cameră în 18 ţări, pe 4 continente. Din 2009, este solist concertist al Orchestrelor şi Corurilor Radio, calitate în care a susţinut numeroase concerte la Sala Radio şi a participat la turnee în ţară sau în străinătate.
Turneele în care artistul este implicat în continuare, printre alte proiecte solo şi camerale, sunt Pianul călător, Duelul viorilor (alături de Gabriel Croitoru şi Liviu Prunaru), Flautul de aur (alături de flautistul Ion Bogdan Ştefănescu) şi Vioara lui George Enescu la sate (alături de Gabriel Croitoru). În septembrie 2014, Horia Mihail a susţinut două concerte la Kuala Lumpur, alături de Orchestra Naţională Radio şi a fost invitat să participe la ediţia a II-a a Festivalului Internaţional RadiRo, concertând alături de Orchestra Simfonică Radio din Praga şi dirijorul Ondrej Lenárd.
Concertul poate fi ascultat în direct pe toate frecvenţele Radio România Cultural şi Radio România Muzical din ţară şi în streaming live pe internet pe www.radioromaniacultural.ro şi www.romania-muzical.ro.
Biletele sunt disponibile pe www.eventim.ro, în magazinele Germanos, Orange, Vodafone, Domo, Carrefour, librăriile Cărtureşti, Humanitas, în benzinăriile OMV şi la casa de bilete a Sălii Radio. Alte informaţii legate de Orchestrele şi Corurile Radio, pe www.orchestreradio.ro sau www.orchestreradio.com.
Doi compozitori al căror destin artistic este legat prin relaţia conflictuală descrisă (în formă ficţionalizată) în celebra piesă de teatru Amadeus (şi în pelicula cinematografică omonimă) – Mozart şi Salieri, şi doi muzicieni români de mare valoare – dirijorul Cristian Măcelaru şi violonistul Alexandru Tomescu, se întâlnesc pe scena Sălii Radio!
Vineri, 20 februarie (ora 19:00), alături de Orchestra Naţională Radio, îl veţi aplauda aşadar pe Cristian Măcelaru, dirijor asociat al Filarmonicii din Philadelphia, cu o frumoasă carieră în special în S.U.A şi în Canada şi pe violonistul Alexandru Tomescu, solistul Orchestrelor şi Corurilor Radio care are privilegiul de a cânta pe vioara Stradivarius Elder-Voicu.
Repertoriul serii este construit pe baza alăturării „incendiare” între Concertul nr. 2 în re major pentru vioară şi orchestră creat de Mozart şi Sinfonia Veneziana, semnată de contemporanul său, compozitorul italian Antonio Salieri, între cei doi artişti spunându-se că ar fi existat o mare rivalitate artistică. Creaţiile lui Salieri au intrat într-un con de umbră până în sec. XX, când faima sa a fost „recreată” de piesa de teatru Amadeus, semnată de dramaturgul Peter Shaffer şi devenită extrem de cunoscută graţie ecranizării regizorului Miloš Forman.
Veţi asculta, de asemenea, şi una dintre cele nouă simfonii beethoveniene – Simfonia a VII-a, dirijată la premiera absolută de la Viena (8 decembrie 1813) de Beethoven însuşi, concertul respectiv fiind unul caritabil pentru soldaţii răniţi în bătălia de la Hanau. Deşi Beethoven considera că această simfonie este una dintre cele mai reuşite lucrări ale sale, părerile muzicienilor şi ale criticilor au fost extrem de diverse.
Cu o activitate dirijorală în plină ascensiune, Cristian Măcelaru şi-a început cariera alături de Philadelphia Orchestra, în stagiunea 2010-2011 a fost numit dirijor asistent al aceleiaşi orchestre, fiind distins cu Sir Georg Solti Emerging Conductor Award pentru merite deosebite. A studiat la Universitatea Rice şi a obţinut diploma de master pentru dirijat. Având şi formaţie de violonist, Cristian Măcelaru a fost concertmaestru al Orchestrei Simfonice din Miami, debutând la Carnegie Hall cu aceeaşi orchestră. Cristian Măcelaru a fost invitat să dirijeze Orchestra Simfonică din Chicago pentru a-l înlocui pe Pierre Boulez.
Stagiunea 2011-2012 a inclus colaborări cu Orchestra Simfonică din Houston şi Baltimore, Civic Orchestra din Chicago, precum şi cu Orchestra Philadelphia, în prezent fiind dirijor asociat al Filarmonicii din Philadelphia. Cristian Măcelaru colaborează în mod curent cu Orchestra Métropolitain din Montreal, Orchestrele Simfonice din Washington, Seattle, Toronto, Baltimore. De asemenea, Cristian Măcelaru a debutat cu succes alături de Orchestra Simfonică din Göteborg, Suedia.
Alexandru Tomescu a evoluat de nenumărate ori atât alături de Orchestra de Cameră Radio, cât şi alături de Orchestra Naţională Radio, pe scena Sălii Radio, dar şi peste hotare, în turnee în Europa şi Asia. Concerte de Mozart, Bruch sau Mendelssohn printre altele, susţinute de Alexandru Tomescu alături de cele două ansambluri, s-au materializat în înregistrări lansate de către Editura Casa Radio.
Alexandru Tomescu a concertat în săli celebre ale principalelor metropole ale muzicii: Carnegie Hall (New York), Walt Disney Concert Hall (Los Angeles), Théâtre des Champs Elysées (Paris), Concertgebouw (Amsterdam) etc.
Turneul Stradivarius, conceput în jurul viorii de colecţie pe care cântă, este un eveniment anual care l-a purtat pe tânărul violonist de nenumărate ori în întreaga ţară. A interpretat cele trei mari Integrale ale repertoriului pentru vioară solo – cele 24 de Capricii de Niccolò Paganini, cele Şase Sonate de Eugène Ysaÿe şi cele Şase Sonate şi Partite de Johann Sebastian Bach, turneele fiind urmate de o lansare de DVD sau CD, produse discografice ce s-au bucurat de un mare succes.
Pasionat în egală măsură de muzica de cameră, Alexandru Tomescu a evoluat mai întâi în Romanian Piano Trio (2005-2010), iar din 2011 este prim violonist al Cvartetului Ad Libitum, ansamblu cameral de prestigiu, cu o istorie de peste 25 de ani.
Concertul poate fi ascultat în direct pe toate frecvenţele Radio România Cultural şi Radio România Muzical din ţară şi în streaming live pe internet pe www.radioromaniacultural.ro şi www.romania-muzical.ro.
Biletele sunt disponibile pe www.bilete.ro, în oficiile Poştei Române, în magazinele Inmedio semnalizate Bilete.ro, în magazinele Germanos şi la casa de bilete a Sălii Radio.
Accesul la Sala Radio, cu transportul în comun, se poate face cu liniile de tramvai nr. 24 şi 44 până la staţia Radio România – Piaţa Virgiliu (Str. Berzei la intersecţia cu Ştirbei Vodă, în apropierea străzii Berthelot). Puteţi de asemenea alege mijloacele de transport care circulă în apropiere – Str. Mircea Vulcănescu, Str. Berzei, Str. Ştirbei Vodă, Bd. Eroilor, Calea Plevnei, Bd. Dinicu Golescu – autobuzele 133, 178, 126, 168, 226, 368
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.