2014 ar putea fi cel mai calduros an din 1880- de cand au inceput masuratorile- si pana acum, avertizeaza organizatia mondiala a meteorologiei.
Datele se bazeaza pe temperaturile Eu- din atmosfera si din apa marilor si oceanelor- înregistrate în primele 1o luni ale anului în curs, se mai arata in raportul organizatiei prezentat la Lima unde se desfasoara conferinta ONU privind schimbãrile climatice.
Sorin Pavel de la Bucuresti fm stie mai multe
Discutiile de la Lima vor pune bazele unui pact mondial impotriva incalzirii globale, pact ce urmeaza sa fie semnat la sfarsitul anului viitor la Paris, transmite colegul nostru, Sorin Pavel de la bucuresti fm- 98.3
Abandonarea de către Rusia a proiectului South Stream confirma necesitatea diversificarii surselor de energie ale Europei.
Are detalii Sorin Pavel de la Bucurestifm
In locul proiectului South Stream Rusia prefera sa construiasca o conducta submarina pentru transportul de gaze spre Turcia, ne-a transmis Sorin Pavel de la Bucuresti fm- 98.3
Publicat de Andrei Cretoiu,
1 noiembrie 2014, 08:00 / actualizat: 6 noiembrie 2014, 7:22
Campania EU aleg ROmania, realizată de rețeaua studiourilor regionale, continuă începând de astăzi online!
Marcăm acest moment prin lansarea siteului eualegromania.ro, unde sunt prezentate cele 100 de destinașii turistice din țara noastră pe care trebuie cu toții să le vizităm. Toate destinațiile propuse au fost alese de redactorii București FM, Radio Cluj, Radio Constanța, Radio Craiova, Radio Iași, Radio Reșița, Radio Tg Mureș si Radio Timișoara în urma preferințelor exprimate de ascultătorii posturilor în cele 4 luni de la demararea campaniei.
Va invităm să accesați siteul eualegromania.ro, pagina oficială a proiectului pe Facebook, dar și paginile studiourilor regionale pentru informații suplimentare despre proiect.
Așteptăm în continuare propunerile voastre de vacanță, de viata, legate de locurile descrise, sau o fotografie și nu uitați să alegeți destinația favorită.
Pe 1 decembrie, de ziua națională, în București, dar și în celelalte orase din țară în care sunt studiouri regionale ale Radio Romania, se vor organiza expoziții foto cu imagini din toate aceste locuri minunate.
Radio România aniversează la 1 noiembrie 86 de ani de la prima emisie în eter. Din seria manifestărilor dedicate aniversării a făcut parte şi Ziua porţilor deschise. Câteva mii de vizitatori au fost oaspeţii Radio România sâmbătă, 25 octombrie, în Bucureşti şi pretutindeni în ţară, la studiourile regionale.
Încă de dimineaţă, grupuri de ascultători au răspuns invitaţiei pe care radioul public o adresează în fiecare an, de ziua sa, celor care doresc să pătrundă, pentru câteva ore, în fascinantul univers numit Radio România. Până la ora 17:00, numeroşi vizitatori – elevi, studenţi, persoane de vârste şi preocupări diverse, ascultători fideli ai posturilor publice de radio, au fost conduşi în Cabina 31, din care emite Radio România Actualităţi, la cabinele de emisie ale posturilor Bucureşti fm, Antena Satelor, precum şi la Teatrul Naţional Radiofonic şi Sala Radio.
Oaspeţii noştri s-au întâlnit cu unii dintre realizatorii lor preferaţi, au ascultat prezentări ale activităţii specifice fiecărui post în parte şi au avut surpriza plăcută de a intra în direct în emisiunile ce se difuzau la momentul vizitei lor.
Cei care ne-au vizitat au transmis Societăţii Române de Radiodifuziune urări de bine la împlinirea vârstei de 86 de ani, exprimându-şi preţuirea pentru calitatea emisiunilor şi profesionalismul angajaţilor.
Sediul Radio Târgu-Mureş a fost luat cu asalt de sute de mureşeni veniţi să vadă „laboratorul” ştirilor şi emisiunilor pe care le ascultă în fiecare zi. Vizitatorii au fost răsplătiţi cu premii surpriză. Toţi, de la copii de 3-4 ani, până la persoane de peste 80 de ani, au putut să facă urări radioului public la microfon. Ne-au vizitat şi studenţi din Marea Britanie şi Turcia, care studiază în România prin programul Erasmus. Pozele realizate cu această ocazie, împreună cu înregistrările audio, vor fi trimise pe adresele de e-mail ale oaspeţilor.
Pe site-urile www.radiomures.ro şi www.marosvasarhelyiradio.ro, precum şi pe conturile de Facebook, internauţii au fost ţinuţi la curent întreaga zi, cu ceea ce se întâmplă la Radio Târgu-Mureş. Au venit în casa noastră peste 1,000 de mureşeni, iar pentru ceilalţi din întreaga regiune, imaginile postate online au fost o modalitate de a se simţi mai aproape de noi. Îi aşteptăm în continuare pe frecvenţele Radio Târgu-Mureş – 98,9 FM şi 102,9 FM, dar şi live, în online.
Numeroşi copii, însoţiţi de cadre didactice, de la şcolile şi liceele din municipiul Reşiţa, au vizitat Radio Reşiţa şi au dialogat cu redactorii şi reporterii aflaţi la sediul studioului. S-a vorbit despre dotarea tehnică, despre trecutul postului public de radio dar şi despre audienţe şi cum se fac bani din publicitate. Printre oaspeţi au fost şi elevi de la Colegiul Naţional Mircea Eliade din Reşiţa, secţia jurnalism.
Printre oaspeţii studioului Radio România Reşiţa au fost şi prefectul judeţului Caraş-Severin, Silviu Hurduzeu, primarul municipiului, Mihai Stepanescu, precum şi generali şi ofiţeri superiori din cadrul Ministerului Apărării Naţionale şi al Ministerului de Interne, două instituţii fanion ale statului român cu care postul public de radio are o colaborare specială încă de la înfiinţare.
Reprezentanţii MApN au declarat că acţiunea postului public de radio, derulată în mod fericit odată cu aniversarea Armatei Române, poate fi dedicată şi jertfei de sânge a militarilor români. Prefectul Silviu Hurduzeu a transmis un mesaj de apreciere pentru munca depusă de colectivul Radio Reşiţa, pentru obiectivitatea şi echidistanţa în transmiterea ştirilor, iar primarul Municipiului Reşiţa, dr. ing. Mihai Stepanescu, a apreciat buna colaborare care există între cele două instituţii şi proiectele pe care le-au derulat sau urmează să le pună în practică pe viitor. „Radioul Public a fost, este şi va fi – sunt convins de asta, liantul comunităţii din care face parte, germenele de inspiraţie şi efort în demersul nostru plasat în slujba cetăţeanului. La mulţi ani, Radioului românesc”!
Ascultătorii care au vizitat Radio Timişoara au avut numeroase surprize, mulţi dintre ei întâlnindu-se cu jurnaliştii sau realizatorii preferaţi. Mai mult, cei întâlniţi le-au fost şi ghizi, iar la plecare le-au semnat, sub forma unei diplome, o dovadă scrisă că sunt prieteni adevăraţi ai radioului public!
Alţi ascultători au ales să facă un tur complet al radioului, din care nu au lipsit cabinele de emisie şi producţie. Au avut astfel prilejul să vadă în direct cum se desfăşoară emisiunile, dar şi, în câteva cazuri, să îşi audă vocea în respectivele programe.
Una dintre surprize a fost sosirea unor vizitatori din Budapesta, care, după ce au văzut cabinele de emisie, au fost invitaţi alături de realizatorii emisiunii în limba maghiară.
Urmează o întreagă săptămână aniversară, în care va continua seria de concursuri care preced ziua de 1 noiembrie, premiile constând în tablete HD şi cutii cu sticle de vin. Detalii despre concursurile din aceste săptămâni, dar şi o cronică foto-video a Zilei porţilor deschise sunt disponibile pe www.radiotimisoara.ro
Astăzi ocupăm Dâmboviţa! Cu canotci, plăci de SUP, caiace, muzică, dans, yoga, ateliere de creaţie, adieri de jazz şi tobe, bar de vitamine, acuarele şi plastiline, pop-up gallery, animaţii şi jonglerii şi cu energii pozitive!
De la podul Unirii până la Biblioteca Naţională!
Iar pe înserat aprindem lampioanele şi ne punem dorinţele pe apă.
Împreună cu noi va fi şi marele campion olimpic Ivan Patzaikin.
Totul se întâmplă astăzi, începând cu ora 18:00, când bucureştenii ocupă Dâmboviţa!
Radio România Actualităţi, principalul post al Societăţii Române de Radiodifuziune, este din nou lider de audienţă, cu o cotă de piaţă de 14,2% la nivel naţional, conform datelor de audienţă publicate astăzi de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA) – Valul de vară 2014.
Radio România deţine, la nivel naţional, o cotă de piaţă de 30%.
Programele Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) sunt ascultate zilnic de peste 4,5 milioane persoane, reprezentând aproximativ o treime din totalul ascultătorilor de radio din România.
Studiul de Audienţă Radio – Valul de vară 2014 a fost efectuat în perioada 28 aprilie – 17 august 2014 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi GfK România pe un eşantion de 9.436 de persoane dintre care 7.400 în mediul urban şi 2.036 în mediul rural. Studiul a cuprins 1.150 de localităţi, dintre care 302 în mediul urban şi 848 în mediul rural. Măsurarea audienţei s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), metodă folosită de cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion & Marketing Research).
Vă mulţumim pentru încrederea pe care ne-o acordaţi zi de zi
Ministrii de externe ai Uniunii Europene se întâlnesc la Bruxelles pentru a discuta despre situatia din Ucraina
Publicat de Andrei Cretoiu,
21 iulie 2014, 09:13 / actualizat: 22 iulie 2014, 9:19
Ministrii de externe ai Uniunii Europene se întâlnesc maine la Bruxelles pentru a discuta despre situatia din Ucraina pe fondul crizei din această tară si a păbusirii avionului Boeing 777 al companiei aeriene malaieziene.
Cu detalii colegul nostru de la Bucuresti fm, Sorin Pavel
Amintim ca joi 17 iulie un avion Malaysia Airlines care zbura pe ruta Amsterdam- Kuala Lumpur a fost doborat deasupra regiunii separatiste Donetk cu 298 de oameni la bord. Toti si-au pierdut viata, pana acum, potrivit autoritatilor ucrainiene, au fost gasite 223 de trupuri.
Comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală, dl Dacian Cioloș, a avut o întrevedere, la București, cu ministrul chinez al agriculturii, dl Han Changfu. Reuniunea a reprezentat un prilej pentru a continua dialogul constructiv în domeniu, în cadrul Planului de cooperare UE-China în sectorul agriculturii și dezvoltării rurale, semnat în 2012. Colegul nostru, Sorin Pavel, stie ce a declarat Dacian Ciolos la finalul intrevederii:
Această cooperare este importantă nu numai pentru că UE și China sunt parteneri comerciali cheie – inclusiv în ceea ce privește produsele alimentare – dar și pentru că agricultura este de o importanță strategică pentru ambele, în abordarea provocărilor de bază cu care se confruntă economiile și societățile noastre în deceniile următoare.
Au fost abordate și teme referitoare la dialogul despre politicile agricole din UE și China, dezvoltarea fermelor familiale, investițiile într-o agricultură durabilă, precum și cooperarea în mediul de afaceri.
Comisarul Cioloș a subliniat, de asemenea, necesitatea de a dezvolta componenta de cercetare a Planului de cooperare prin acțiuni concrete în anii următori, în cadrul programului UE Orizont 2020 și a programelor similare din China.
Conform unui studiu privind profilul audienţei produselor audiovizuale realizat în 10 state membre, cinematografele din România se află printre cele cu cel mai mic număr de spectatori.
Acelasi studiu releva faptul ca cele mai populare filme sunt cele americane, urmate de cele europene şi apoi cele româneşti. Acest studiu confirmă faptul că industria de film europeană nu îşi exploatează la maximum potenţialul.
Festivalurile de film, precum TIFF, pot contribui la creşterea audienţei filmelor europene.
Comisia europeana da un impuls diversității culturale și competitivității în era digitala prin noua strategie în domeniul cinematografiei
Detalii ne ofera astazi, Claudia Ruse de la Bucuresti FM
Deși producțiile europene reprezintă aproape două treimi din totalul filmelor distribuite în cinematografele din UE, succesul lor de casă se reduce la doar o treime din vânzările de bilete.
Cu toate că numărul filmelor produse în Europa a crescut, majoritatea lor sunt prezentate numai în țara în care au fost realizate și sunt rareori distribuite dincolo de granițele naționale.
Comisia Europeană a lansat o nouă strategie a Uniunii pentru „Filmul european în era digitală ”,cu scopul de a gasi soluții pentru problemele din acest domeniu. Accentul va fi pus pe necesitatea valorificării potențialului noilor modalități de distribuție, pentru a promova diversitatea culturală și a da un impuls competitivității.
Documentul care prezintă strategia Comisiei sugerează că finanțarea publică ar trebui să se concentreze mai mult pe creșterea audienței filmelor europene și pe acordarea unui sprijin mai consistent dezvoltării, promovării și distribuției international . Acesta este unul dintre obiectivele subprogramului MEDIA al programului Europa Creativă și un domeniu în care se poate aduce valoare adăugată reală la nivel european. Trebuie insă să se facă mai mult pentru creșterea audienței filmelor realizate în Europa și pentru îmbunătățirea cooperării transfrontalier spune Comisar european pentru educație, cultură, multilingvism și tineret Androulla Vassiliou
”Filmele romanesti au de spus povesti interesante si importante. De aceea trebuie să prezervăm diversitatea culturală pentru ca fiecare tară europeană produce filme foarte apropiate de inima sa, de cultura sa . Dar este foarte important să le conserve si să le facă cunoscute și peste granite….”
În prezent, aproape 70% din fondurile publice naționale sunt destinate producerii filmelor, fiind alocate mult mai puține fonduri pentru creșterea potențialului de audiență.
De aceea, sunt necesare abordări flexibile și experimentale în ceea ce privește modul și locul în care sunt proiectate filmele, dată fiind popularitatea tot mai mare a platformelor de vizionare la cerere și a opțiunilor de descărcare a filmelor de pe internet.
Anual sunt alocate fondurile europene pentru cinematografie in valoare de peste 2 miliarde de euro pentru a sprijini industria audiovizuală.
Din această sumă, 110 milioane de euro provin din subprogramul MEDIA al programului „Europa Creativă”.
În 2012, în UE au fost produse aproximativ 1.300 de filme, în comparație cu circa 800 în Statele Unite.
Numai 8% dintre filmele europene sunt distribuite în sălile de cinema din țări din afara UE.
În 2012, peste 60% dintre toate filmele distribuite în UE au fost filme europene, dar numai o treime din biletele vândute au fost bilete pentru un film european. Pentru comparație, producțiile americane au reprezentat 20% din filmele distribuite în săli și 65% din vânzările de bilete în UE.
De regulă, pentru distribuția filmului se cheltuiește mai puțin de 10% din bugetul unui film.
Televiziunea rămâne platforma cea mai utilizată pentru vizionarea filmelor
Comisia Europeană a adoptat ieri o serie de recomandări pentru fiecare stat membru in vederea consolidarii tendintei de redresare economica. Recomandările au la bază analize detaliate privind situația din fiecare țară și formulează orientări cu privire la stimularea creșterii economice si a competitivității și crearea de locuri de muncă în perioada 2o14-2o15.
Cu detalii Sorin Pavel de la Bucuresti FM
Recomandările specifice fiecărei țări vor fi discutate de liderii Uniunii europene în luna iunie si vor fi adoptate oficial de către Consiliul miniștrilor de finanțe pe 8 iulie. Urmeaza ca fiecare stat membru să pună în aplicare aceste recomandări prin adoptarea lor în momentul elaborării bugetelor naționale pentru 2015.
Directii si tendinte manifeste in alegerea noului Parlament European
Publicat de DSRNetworkAdmin,
29 aprilie 2014, 13:05 / actualizat: 25 mai 2014, 20:23
Directii si tendinte manifeste in alegerea noului Parlament European Rubrica EURANET face o prefata a directiilor si tendintelor manifeste in alegerea noului Parlament European.
Lucia Jurca de la Radio Bucuresti FM a obtinut si o declaratie de la purtatorul de cuvant al legislativului de la Bruxelles, Jaume Douche Guillot. Cum se prefigureaza noul peisaj politic pe care noi il decidem prin vot.
Directii si tendinte manifeste in alegerea noului Parlament European Rubrica EURANET face o prefata a directiilor si tendintelor manifeste in alegerea noului Parlament European.
Lucia Jurca de la Radio Bucuresti FM a obtinut si o declaratie de la purtatorul de cuvant al legislativului de la Bruxelles, Jaume Douche Guillot. Cum se prefigureaza noul peisaj politic pe care noi il decidem prin vot.
Propuneri legislative in ceea ce priveste acordarea vizelor
Publicat de DSRNetworkAdmin,
11 aprilie 2014, 13:17 / actualizat: 28 mai 2014, 3:12
CE a initiat doua propuneri legislative pentru a imbunatati politica UE in ceea ce priveste acordarea vizelor pentru cetatenii din state din afara spatiului comunitar in urma cu cateva zile Comisia Europeana a initiat doua propuneri legislative pentru a imbunatati politica Uniunii Europene in ceea ce priveste acordarea vizelor pentru cetatenii care vin din state din afara spatiului comunitar. si Romania va trebui in viitor sa ia masurile necesare pentru a-si armoniza prevederile legale cu propunerile ce au in vedere modificarea normelor europene in domeniul politicii de vize din spatiul Schengen, odata ce acestea vor deveni parte integranta a legislatiei UE. Claudia Ruse de la Bucuresti FM dezvolta subiectul astazi in rubrica Euranet Plus.
Publicat de DSRNetworkAdmin,
10 aprilie 2014, 13:11 / actualizat: 28 mai 2014, 3:10
Schimbare si continuitate in UE Uniunea Europeana sta in aceste luni sub genericul „Actioneaza. Reactioneaza. Decide” propus de Parlamentul Comunitar aflat in febra preelectorala. Sloganul acestor alegeri – „De asta data Altfel”.Cu detalii, Lucia Jurca, Bucuresti FM.
Comisia Europeană a aprobat la inceputul acestei luni, pentru Romania, harta privind acordarea de ajutoare de stat Comisia Europeana a aprobat la inceputul acestei luni, pentru Romania, harta privind acordarea de ajutoare de stat pentru dezvoltare regionala in perioada 2014-2020.
Este vorba despre regiunile ce pot beneficia de ajutoare regionale pentru investitii, acordate de autoritatile romane. Documentul stabileste nivelurile maxime ale ajutoarelor ce pot fi acordate intreprinderilor din regiunile eligibile. Harta va fi valabila pentru perioada 1 iulie 2014 – 31 decembrie 2020. Cu detalii vine astazi Claudia Ruse de la bucuresti Fm in rubrica Euranet Plus.
Campanie de informare paneuropeana pentru cercetatori
Publicat de Andrei Cretoiu,
31 martie 2014, 10:00 / actualizat: 27 mai 2014, 22:11
Comisia Europeana a lansat o campanie de informare paneuropeana pentru a ajuta cercetatorii sa gaseasca consiliere profesionala si locuri de munca prin intermediul portalului EURAXESS. in cadrul manifestarii itinerante, care dureaza doua luni, vor fi vizitate 29 de orase europene din 22 de tari. Saptamana trecuta, autocarul special amenajat a ajuns la Universitatea Politehnica din Bucuresti, unde studenii si cercetatorii aflati la inceput de cariera au primit informatii interesante despre acest program. Claudia Ruse de la Bucuresti FM ne spune mai multe despre acest program in rubrica Euranet Plus de astazi.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.