MApN susține campania de donare de sânge pentru victimele exploziilor de la Crevedia
Publicat de Gabriel Stan,
4 septembrie 2023, 11:27
Adrian Gîtman (realizator rubrică): Sistemul medical al Ministerului Apărării Naționale susține campania publică desfășurată pentru donarea de sânge în sprijinul victimelor exploziilor de la Crevedia.
În capitală, armata a deschis Centrul de Transfuzie Sanguină din strada Mircea Vulcănescu, numărul 88, Sectorul 1. În toată țara, militarii s-au alăturat campaniilor de donare de sânge desfășurate la nivelul centrelor județene.
*Și eu mi-aș dori, la rândul meu, ca cineva să facă același gest pentru mine sau pentru orice membru din familia mea.
*Un gest de normalitate, ținând cont ca alții au nevoie ca noi să îi sprijinim prin donări de sânge sau alte activități. Asta e profesia pe care ne-am ales-o. Suntem în slujba cetățeanului din toate punctele de vedere.
* Încurajez și alți oameni să doneze, pentru că este un gest foarte frumos.
* Militarilor de aici le mulțumim. Ei ne sar în ajutor de câte ori este nevoie și de fiecare dată când a fost mai greu, ei au fost primii care s-au oferit.
Adrian Gîtman (realizator rubrică): Ministerul Apărării Naționale a executat și este pregătit să desfășoare și în continuare misiuni umanitare pentru transportul pe calea aerului a pacienților diagnosticați cu arsuri către spitale din străinătate.
Deplasarea se face cu aeronavele militare de tipul C-27J Spartan ale Forțelor Aeriene Române, configurate pentru misiuni medicale, la solicitarea Departamentului pentru Situații de Urgență.
Secretarul de stat Raed Arafat:Este extrem de important să pot să apeleze în astfel de situații la solidaritate și la sprijinul european. În cadrul mecanismului de protecție civilă sunt diferite situații care apelează la sprijin.
România la acest moment este în Franța, este în Grecia pentru incendiile de pădure. Noi acum am avut această tragedie și noi apelăm la rândul nostru și vin țările europene în sprijinul nostru.
În perioada 21 și 22 iulie, campania din programul „N-avem sânge” ajunge la Centrul Regional de Transfuzii Sanguine din Târgu-Mureș.
Campania #bloodfluencer încureajează și cititul, iar cei care aleg să doneze vor primi un cadou.
Această campanie se va derula la Centrul Regional de Transfuzii Sanguine din Târgu-Mureș, joi 21 și vineri 22 iulie, în intervalul orar 8:00-13:00. Organizatorii se așteaptă ca în cele două zile cât durează campania să doneze sânge circa 100 de persoane.
BLOOD NETWORK, cea mai longevivă campanie de donare de sânge din România, se extinde și mai mult în 2022.
De Ziua Mondială a Donatorului de Sânge, cei care doresc să salveze vieți pot dona sânge în centrele de transfuzii fixe din București, Constanța și Galați și primesc un abonament la Neversea, valabil pentru toate cele 4 zile și 4 nopți de festival. Donatorii sunt așteptați pe 14 și 15 iunie, între orele 7:30 și 13:30.
Nevoia de sânge pentru salvarea de vieți persistă în spitalele din țară. În România e nevoie anual de peste 500.000 de unități de sânge.
Campania BLOOD NETWORK s-a extins în acest an în 12 orașe, printre care și Zalău, și mii de oameni merg în fiecare weekend la caravana mobilă să doneze sânge.
Campania de prevenire a cancerului de piele „Soare fără pete” este prezentă de ieri în stațiunea Mamaia.
Până pe 15 iunie, constănțenii și turiștii se pot testa gratuit pentru descoperirea precoce a cancerului de piele.
Dermatoscopiile vor fi făcute gratuit în zilele de vineri, sâmbătă, duminică și luni, iar în cazul în care va ploua, investigațiile se vor muta de pe plajă, în foișorul din fața hotelului Tomis.
Înainte de aceste investigații, oamenii vor primi informații despre metoda corectă de autoexaminare a alunițelor și a petelor de pe piele.
Organizatorii UNTOLD și Neversea răsplătesc și în acest an elevii care obțin nota 10 la Bacalaureat cu distracție și experiențe de neuitat, prin campania „BAC DE 10”. Campania se află la cea de-a 8-a ediție.
Toți cei care iau notă maximă primesc și un voucher de cumpărături de 500 de lei din partea unei companii de retail, partener al acestei campanii.
Elevii de 10 își vor putea ridica brățara de acces și voucherul de cumpărături, în baza unei dovezi, din zona de Acreditări a fiecărui festival în parte.
În plus, și în 2022, toți cei care s-au înscris la examenul de bacalaureat, în sesiunea din vară, vor putea achiziționa abonamentul la un preț special, atât la UNTOLD, cât și la NEVERSEA: 80 de euro + Taxe pentru Neversea și 100 de euro + Taxe pentru UNTOLD.
Absolvenții care doresc să fie răsplătiți pentru performanța lor, în cadrul campaniei, o pot face accesând link-ul http://untold.com/bacde10 sau http://neversea.com/bacde10. Acolo vor putea completa formularul care îi va înscrie în campanie.
Compania „Liviu Rebreanu” prezintă spectacolul-lectură „Dicţionar de emoţii în timp de război“, după textele a cinci dramaturgi ucrainieni. Reprezentaţia unică va avea loc vineri, 10 iunie, ora 19:30, la Teatrul Naţional Târgu Mureş, în Sala Mică.
Spectacolul va fi prezentat în cadrul Campaniei umanitare Artiști români pentru artiști ucraineni. Coordonatorii spectacolului sunt Nicu Mihoc și Laurențiu Blaga.
Din distribuție fac parte actorii: Delia Bălaşa, Steliana Bălăcianu, Claudia-Erika Domokos, Costin Gavază, Roxana Marian, Bianca Fărcaş şi Dana Pancu. Regia tehnică este asigurată de Stelian Chiţacu.
Accesul va fi liber în baza biletelor cu valoare 0, care vor putea fi ridicate de la casieria teatrului.
Utilizatorii de telefoane din România sunt vizați de o nouă campanie înșelătoare prin primirea de mesaje în care le sunt promise oportunități de angajare cu câștiguri rapide, avertizează experții Directoratului Național de Securitate Cibernetică.
Mesajul primit are și un link care, odată accesat, deschide o conversație cu infractorii cibernetici din spatele acelui contact.
Există pericolul ca atacatorii să extragă nu doar date personale, ci și date financiar-bancare de la utilizatori, atrag atenția specialiștii în securitate cibernetică.
Experții recomandă utilizatorilor să evite accesarea de pagini web din surse necunoscute, să nu ia în considerare orice ofertă venită pe e-mail, SMS, platforme de mesagerie sau social media și să nu furnizeze informații sensibile – date personale, date de autentificare sau date financiar-bancare – în cazul în care sunt solicitate explicit prin astfel de mesaje nesolicitate.
Pentru a identifica tentativele de fraudă online este disponibilă pentru informare platforma https://sigurantaonline.ro.
„Farmacia socială” din Sângeorgiu de Mureș, prin campania „Uniți pentru Ucraina”, a reușit să strângă bani pentru medicamente. Acestea, prin Crucea Roșie, vor ajunge în Ucraina.
Reprezentantul „Farmaciei sociale”, Marius Dumitrescu, a precizat că nu sunt vizați refugiații deja aflați în România, ci bolnavii și răniții din spitalele din Ucraina, care primesc exact ceea ce solicită.
În ultima săptămână au plecat către spitalele din Ucraina medicamente și obiecte sanitare în valoare de 135.000 de lei, prin contribuția financiară a unor fundații, ONG-uri și parohii, iar în această săptămână s-au mai strâns peste 70.000 de lei.
Zilele trecute „Farmacia socială” a primit 5 „thermobox”-uri, cutii speciale în care materialele sanitare se păstrează la temperatură optimă constantă.
Teatrul Dramatic „Fani Tardini” din Galaţi se alătură campaniei naţionale RUGĂ PENTRU PACE, iniţiată de Radio România Cultural.
Dramaticul gălăţean va difuza înaintea spectacolului „În ţara minunilor”, programat sâmbătă, 5 martie 2022, la ora 19:00, un mesaj audio prin care postul public face apel la solidaritate, empatie şi compasiune faţă de tragedia războiului din Ucraina.
Este un fragment literar de mare impact emoţional în lectura Anei Blandiana. Poeta dă citire unui pasaj din prefaţa cărţii ‘Ultimii martori’ a scriitoarei belaruse Svetlana Aleksievici, născută în Ucraina şi laureată a Premiului Nobel pentru literatură în 2015.
„Cândva Dostoievski a pus întrebarea: ”Există oare vreo justificare a păcii, a fericirii noastre şi chiar a armoniei eterne, dacă în numele lor, pentru un fundament mai solid, se va vărsa fie şi cea mai mică lacrimă a unui copil nevinovat?” Şi a răspuns tot el: ”Lacrima aceasta nu justifică nici un progres, nici o revoluţie. Nici un război. Ea mereu va cântări mai mult. Doar o mică lacrimă”.
Campaniei RUGĂ PENTRU PACE i s-au alăturat numeroase teatre şi instituţii culturale din România şi din Republica Moldova. Toate vor fi difuza mesajul campaniei sâmbătă, 5 martie 2022, la ora 19:00, simultan cu Radio România Cultural.
Campania naţională va continua on air prin lecturi ale unor scriitori români şi străini, membri ai PEN România şi PEN International, care a cerut, într-un comunicat, oprirea violenţelor din Ucraina.
Pe 15 decembrie, la Filarmonica de stat Oradea, are loc un concert excepţional dedicat copiilor, inspirat de povestea dramatică „Fetiţa cu chibrituri” a lui Hans Christian Andersen.
În paralel, pentru ca povestea să prindă viaţă, în perioada 6 – 15 decembrie, la sediul filarmonicii, este organizată o campanie de strângere de donaţii – jucării, hăinuţe, rechizite etc – pentru copiii aflaţi în nevoie, împreună cu Asociaţia Caritas Eparhial.
Potrivit managerului Filarmonicii, Carmen Rus, varianta adaptată pentru cor şi orchestră a acestei poveşti fascinante include arta dramatică şi cea coregrafică, oferind copiilor mici şi mari şansa de a înţelege cât mai aproape de adevăr simbolistica acestei poveşti, inclusiv prin analogii la zilele noastre, în care ignoranţa şi bullying-ul sunt constante sociale.
În cadrul campaniei de strângere de donaţii pentru copiii aflaţi în nevoie, cei interesaţi sunt rugaţi să împacheteze produsele în cutii sau plase, pe care să fie notată vârsta şi menţiunea fată sau băiat.
Pachetele pot fi duse până în 15 decembrie, între orele 8:00 şi 16:00, la sediul Filarmonicii de Stat Oradea, str. Moscovei nr. 5, şi cu o oră înaintea concertului „Fetiţa cu chibrituri”.
La concert va fi prezent şi un reprezentant al Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea, oferind posibilitatea celor dornici de a da o mână de ajutor, să facă donaţii băneşti, în sumă fixă de 15 lei prin POS sau orice sumă, prin donaţie directă în cutia special amenajată în acest sens.
5% dintre participanţii la chestionarul #SiguranţaOnline au depistat toate acţiunile de fraudă online!
Publicat de Andra Radu,
2 decembrie 2021, 17:09 / actualizat: 2 decembrie 2021, 20:10
Doar 5% dintre participanţii la chestionarul #SiguranţaOnline, campanie lansată de Poliţia Română, Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB), au depistat toate acţiunile de fraudă online, arată statisticile centralizate după prima lună de la debutul proiectului.
„Românii care au completat quiz-ul lansat pe platforma Siguranţa Online au răspuns corect la aproape 80% dintre întrebările privind educaţia cybercrime, arată statisticile după prima lună de campanie (…) Doar 5% dintre cei care au acceptat provocarea campaniei de a-şi testa nivelul de educaţie privind siguranţa cibernetică au reuşit să răspundă corect la toate întrebările şi au depistat astfel toate acţiunile de fraudă potenţială online”, se menţionează în rezultatele chestionarului.
Potrivit statisticilor DNSC, 90% din totalul atacurilor cibernetice sunt îndreptate asupra utilizatorului obişnuit, iar factori precum eroarea umană şi lipsa educaţiei digitale sunt cauze determinante ale creşterii numărului de fraude online.
În ceea ce priveşte situaţia la nivel naţional, rapoartele privind Indicele Economiei şi Societăţii Digitale (DESI), relevă faptul că România se clasează în topul ţărilor europene cu cele mai rapide conexiuni de Internet, însă cu un nivel scăzut al educaţiei digitale.
Astfel, 49% dintre locuinţele din România sunt abonate la servicii de bandă largă de foarte mare viteză. Cu toate acestea, mai puţin de o treime dintre cetăţeni au competenţe digitale cel puţin elementare.
În prima lună de la lansare a chestionarului #SiguranţaOnline, au fost consemnaţi 10.000 de utilizatori şi 20.000 de cetăţeni au accesat site-ul www.sigurantaonline.ro pentru a se documenta cu privire la metodele de protecţie şi prevenire împotriva fraudelor online.
Campania umanitară „Cadoul din Cutia de Pantofi” a fost lansată, vineri, de Asociaţia Institutul Bucovina, urmând a se desfăşura până în data de 17 decembrie, pentru a aduce bucurie copiilor cu posibilităţi financiare reduse, care provin din zone defavorizate din judeţul Suceava.
Potrivit iniţiatorilor campaniei, în perioada menţionată, de luni până vineri, în intervalul orar 9:00 – 17:00, la adresa din strada Zamcei nr 17, Asociaţia Institutul Bucovina îi aşteaptă pe toţi cei care doresc să contribuie acestei cauze.
După încheierea perioadei de colectare şi verificare, voluntarii şi membrii Asociaţiei Institutul Bucovina se vor deplasa în comunităţile sărace din judeţul Suceava, pentru a distribui pachetele special pregătite de spiriduşii Moşului.
Persoanele care doresc să se alăture campaniei şi solicită informaţii suplimentare, pot apela numărul de telefon 0770.36.77.69, persoană de contact Valentina Alina Adomnicăi – coordonator Campanie „Cadoul din cutia de pantofi”.
„Cadourile din cutiile de pantofi trebuie să conţină câte un element din următoarele categorii: obiecte de îmbrăcăminte/încălţăminte, dulciuri neperisabile, rechizite şcolare şi jucării, condiţia fiind ca acestea să fie noi, ori într-o stare de utilizare foarte bună. Nu sunt acceptate alimentele expirate, produsele care prezintă urme vizibile de uzură, nici jucăriile defecte (…) Acestea vor fi aşezate cu grijă în cutii atent împachetate în hârtie decorativă, iar capacul, la rândul său, trebuie să fie învelit separat, pentru a putea fi verificat conţinutul cadoului (…) În spiritul Crăciunului, donatorii sunt încurajaţi să includă şi o felicitare/desen, alături de gânduri de bine pentru cei mici, care cu siguranţă va face cadoul să fie şi mai bine primit”, transmit iniţiatorii campaniei.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Universitatea Ovidius din Constanţa, în perioada 17 – 21 noiembrie, o delegaţie formată din trei profesori universitari constănţeni a vizitat mai multe licee şi o universitate din Albania, pentru promovarea programelor de studii şi extinderea colaborărilor educaţionale şi de cercetare cu instituţii de educaţie din această ţară.
Activităţile au făcut parte din campania „Be a student at Ovidius”, desfăşurată cu scopul de a creşte vizibilitatea UOC prin promovarea în plan internaţional a imaginii acesteia ca universitate multiculturală comprehensivă.
„Pe parcursul vizitelor la instituţiile de învăţământ din Korca şi Tirana au fost prezentate programele de studii ale universităţii de stat constănţene şi oportunităţile de care pot profita viitorii studenţi. De asemenea, au fost purtate discuţii cu privire la consolidarea relaţiilor de cooperare existente şi dezvoltarea unor noi colaborări între organizaţiile implicate”, a precizat conf. univ. dr. Cristina Duhnea.
Campania „Be a student at Ovidius” face parte din proiectul Intensificarea şi diversificarea iniţiativelor de internaţionalizare în Universitatea Ovidius din Constanţa – educaţie şi cercetare într-un mediu multicultural internaţional (INTENS-O II).
În perioada 7-22 octombrie are loc campania „Echilibrul tău îi dă copilului tău echilibru”, dedicată părinților ai căror copii sunt internați în spital sau au urgențe medicale și au nevoie de sprijin.
Voluntarii vor distribui de luni până vineri, în intervalul orar 9:00 – 18:00, kituri cadou (plușuri, măști de protecție, dezinfectant, pleduri călduroase etc) în curțile a 3 spitale de pediatrie: Spitalul Clinic de Copii „Marie Skłodowska Curie” București, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Sfânta Maria” Iaşi și Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș.
Campania are totodată și o componentă educativă, fiind distribuite flyere informative care includ un articol semnat de Mihaela Svet, psiholog și psihoterapeut de familie. Părinții vor putea afla recomandări utile despre cum își pot păstra echilibrul emoțional în situații dificile.
„Când ești părinte, nu mai există „eu”. Toată atenția, grijile și energia sunt rezervate copiilor. Dar una dintre regulile bine cunoscute atunci când ești „salvator” este că întâi trebuie să ai grijă de tine, să știi cum să îți gestionezi fricile, stresul și emoțiile, să iei o pauză din când în când. Prin această campanie, vrem să susținem părinții aflați în situații dificile cu cei mici, ajutându-i să treacă mai ușor peste orele lungi petrecute în curtea spitalului, în sălile de așteptare sau în saloane, așteptând vești mai bune. Mulțumim Sanofi pentru inițiativă, organizare și mai ales pentru componenta umană – prin implicarea voluntarilor din companie”, a declarat Andreea Furtună, Director Programe Crucea Roșie Română.
Astăzi, 14 iunie, este Ziua Mondială a donatorului de sânge. Această zi este marcată şi la Centrul Regional de Transfuzie Sanguină din Cluj-Napoca printr-o campanie iniţiată de studenţii de la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu”.
Programul Centrului de Transfuzie din Cluj-Napoca a fost prelungit, iar cei care vor merge să doneze sânge vor fi recompensaţi şi vor participa şi la o tombolă cu numeroase premii.
Centrele de Transfuzie din întreaga ţară se confruntă cu o lipsă majoră de sânge, iar cei care doresc să facă o faptă bună şi să doneze sânge trebuie să ştie că beneficiile aduse de această acţiune sunt numeroase nu doar pentru beneficiari, cât şi pentru donatori.
Cei care doresc să doneze sânge trebuie să îndeplinească anumite criterii dintre care să aibă vârsta cuprinsă în 18 şi 60 de ani, pulsul să fie cuprins între 60 şi 100 de bătăi pe minut, să nu sufere de boli cronice, să nu fie sub vreun tratament medicamentos sau să aibă alergii şi încă alte criterii care pot fii consultate pe site-ul Centrului de Transfuzie.
Muzeul Naţional al Banatului a lansat prima expoziţie cu public, în cadrul evenimentului „Patrimonium 2020”, deschisă până în 30 iunie.
Expoziția prezintă o selecţie de bunuri culturale de valoare, achiziţionate în perioada pandemiei, precum şi piese descoperite de arheologi pe şantierele organizate anul trecut în judeţ.
Povestea fiecărei achiziţii a fost relatată în cadrul vernisajului de joi seara, de către muzeografi ai MNB şi de curatori ai expoziţiei, Marius Cornea, Raoul Şeptilici şi Dan Leopold Ciobotaru, alături de managerul muzeului, Claudiu Ilaş.
Campania MNB de achiziţionare de noi obiecte de patrimoniu a creat o emulaţie şi în rândul propriilor angajaţi, mulţi dintre ei făcând donaţii. De asemenea, o fostă angajată a donat un bogat tezaur grafic, de peste 200 de piese.
Prima staţie sport smart de bus din ţară, inaugurată la Cluj!
Publicat de Andra Radu,
23 septembrie 2020, 15:00 / actualizat: 23 septembrie 2020, 17:46
Sports Festival a inaugurat, la Cluj, prima staţie sport smart de bus din ţară, în care clujenii primesc un bilet de autobuz gratuit dacă fac 20 de genuflexiuni.
„Clujenii pot să obţină timp de 2 săptămâni un bilet de autobuz într-un mod sănătos şi gratuit: făcând 20 de genuflexiuni. Ticketul se numeşte simbolic BILETUL DE SĂNĂTATE şi va fi valid pentru o călătorie în reţeaua de transport public a oraşului, zona urbană.
Staţia sportivă inteligentă a fost amplasată în staţia de autobuz Memorandumului Sud şi va funcţiona timp de 2 săptămâni. Clujenii pot obţine Biletul de Sănătate zilnic, în intervalul orar 05.00- 23.00.
Cei care fac corect 20 de genuflexiuni în faţa unui roboţel, într-un timp limită de 2 minute, primesc pe loc, de la tonomat, un bilet de autobuz. Softul aparatului care emite biletul identifică cu ajutorul unei camere video genuflexiunea făcută de participant şi numără repetările. Sports Festival susţine contravaloarea bilelor emise în cele 2 săptămâni de campanie”, se arată într-un comunicat transmis de Sports Festival.
Campania de sănătate iniţiată de Sports Festival este demarată cu ocazia Săptămânii Europene a Sportului, iar scopul este acela de a încuraja mişcarea şi de a promova un stil de viaţă sănătos.
„Toate acţiunile noastre de când am lansat festivalul au aceeaşi misiune: de a-i inspira pe oameni să facă mişcare, să descopere ce sport li se potriveşte şi să lase acel sport să le transforme viaţa. Acum, mai mult ca niciodată, credem că este absolut necesar să îi acordăm sportului mai multă atenţie şi un loc central în vieţile noastre. Prin sport se pot pune bazele prevenţiei şi educaţiei, publicul poate fi direcţionat către comportamente sănătoase pe termen lung”, declară directorul executiv al Sports Festival, Mirel Alexa.
Salvați Copiii România continuă programul de combatere a mortalității infantile!
Publicat de Andra Radu,
14 august 2020, 15:00 / actualizat: 14 august 2020, 16:56
Cu o rată a mortalității infantile de 6,2 la mia de copii născuți vii potrivit celor mai recente date publicate de Institutul Național de Statistică, România se situează pe primul loc din Uniunea Europeană, unde rata este de aproape două ori mai mică, de 3,5 la mie.
Salvați Copiii România continuă programul de combatere a mortalității infantile, prin campania Huggies. Fiecare îmbrățișare vă face mai puternici, derulată cu sprijinul Kimberly-Clark, în 74 de maternități din țară, unde 100.000 de mame vor primi kit-uri de îngrijire a nou-născutului.
Una dintre cauzele majore ale mortalității infantile este lipsa de îngrijire medicală în timpul sarcinii, de cele mai multe ori cauzată de accesul îngreunat la servicii medicale ori de educația precară a mamei.
În cadrul campaniei de susținere a mamelor din 74 de maternități, specialiștii Salvați Copiii vor vorbi cu acestea și le vor pune la dispoziție o broșură de informare în ceea ce privește îngrijirea nou-născutului, importanța îmbrățișărilor și combaterea depresiei postpartum.
Totodată, mamele vor primi kit-uri de îngrijire pentru ele și nou-născuți, constând în produse necesare în primele zile după naștere, precum scutece, șervețele umede și un accesoriu de tip sling pentru bebeluși.
De asemenea, șase maternități din țară, care deservesc mai multe localități (Spitalul Universitar de Urgență București, Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu-Mureș, Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara, Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie Cuza-Vodă Iași, Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca, Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu), vor fi dotate cu un sistem de comunicare video, în vederea informării mamelor, prin intermediul filmelor educative, cu privire la sănătatea și îngrijirea nou-născutului, dezvoltarea armonioasă a acestuia prin îmbrățișări și combaterea depresiei postpartum. 16.200 de mame vor fi informate astfel până la sfârșitul anului.
„Educația medicală a mamei este un factor crucial pentru îngrijirea optimă a nou-născutului. Lipsa informațiilor adecvate, corelată cu depresia postnatală fragilizează mama și pun nou-născutul în situații de risc. Organizația Salvați Copiii, alături de Kimberly Clark și Ogilvy, lansează acest program național, cu foarte mulți specialiști implicați, cu scopul de a ajuta mămicile să-și îngrijească mai bine nou-născuții iar aceștia să crească sănătoși și fericiți”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.
Statistic, o femeie din opt este supusă riscului apariției depresiei postnatale (depresia postpartum), risc crescut pe întreg parcursul primului an de după naștere. Mai mult de 50% dintre femeile care dezvoltă o formă de depresie postnatală nu se prezintă la medic și nu primesc tratament de specialitate sau îndrumări despre ce metode trebuie urmate pentru ameliorarea simptomelor.
Depresia mamei determină modificări în starea copilului (scăderea contactului vizual, întârzierea dezvoltării limbajului și a dezvoltării intelectuale, scăderea atașamentului dintre mamă și copil, probleme de alăptare, nivel de activitate diminuat), care vor afecta și mai mult starea psihică a mamei. În plus, copiii mamelor cu depresie postnatală dezvoltă mai târziu stări de tristețe sau reactivitate emoțională redusă, iritabilitate sau tulburări de comportament pe perioada școlarizării.
„Pentru mame și nou-născuți, îngrijirea și educația corespunzătoare reprezintă fundamentul unei creșteri și dezvoltări armonioase. Dar, în contextul acestei pandemii, părinții și bebelușii sunt încă și mai vulnerabili, iar prin campania Fiecare îmbrățișare vă face mai puternici ne dorim să le fim aproape, oferindu-le îndrumarea de care au nevoie din partea unor profesioniști de încredere. Astfel, parteneriatul cu Salvați Copiii România și proiectul pe care îl lansăm astăzi reprezintă o continuare a angajamentului nostru de a ajuta părinții să ofere dragoste și îngrijire bebelușilor lor, prin încurajarea limbajului universal al îmbrățișărilor”, a menționat Hanna Hanieva, Baby&Child Care Brand Manager CE, Kimberly-Clark.
O treime dintre decesele copiilor sub un an pot fi prevenite prin dezvoltarea de programe suport pentru mame și copii și prin dotarea maternităților și secțiilor de nou-născuți cu echipamente medicale performante.
Aproape un sfert (23%) dintre mamele sub 18 ani din Uniunea Europeană trăiesc în România, țară care ocupă primul loc la acest capitol, în rândul statelor membre.
Datele Eurostat arată că numai în 2018, 8.621 de fete au devenit mame înainte de vârsta majoratului (10-17 ani), iar 725 dintre ele s-au aflat în această situație înainte de a împlini 15 ani.
Situația este cu atât mai critică, cu cât mai puțin de două procente dintre acestea spun că au interacționat cu serviciile publice de asistență socială, potrivit unei anchete sociologice realizate de Salvați Copiii România.
În nouă ani de campanie, Salvați Copiii a dotat 96 de maternități, în 41 de județe ale țării, cu 630 de echipamente medicale, pentru salvarea a 72.000 de prematuri.
Alți peste 6.000 de copii ar putea să moară în fiecare zi, în următoarele șase luni, din cauze care pot fi prevenite, pe măsură ce pandemia de COVID-19 continuă să slăbească sistemele de sănătate și să creeze probleme serviciilor de rutină, a anunțat UNICEF astăzi.
Această estimare se bazează pe o analiză realizată de cercetătorii de la Școala de sănătate publică Johns Hopkins Bloomberg, publicată recent în revista de specialitate The Lancet Global Health. Pe baza celui mai grav din cele trei scenarii, care vizează 118 țări cu venit mic și mediu, analiza estimează că un număr suplimentar de 1,2 milioane de decese din rândul copiilor sub cinci ani ar putea să survină în doar șase luni, din cauza reducerii nivelului de asigurare a serviciilor de sănătate de rutină, precum și a creșterii numărului copiilor afectați de malnutriție severă.
Aceste posibile decese ale copiilor se adaugă celor 2,5 milioane de cazuri deja existente de decese la copii înainte de vârsta de 5 ani, în cele 118 țări incluse în studiu și la un interval de șase luni, amenințând astfel să anuleze progresele obținute în decursul unui deceniu, menite să pună capăt mortalității evitabile copiilor cu vârsta de sub cinci ani.
În plus, mortalitatea maternă ar putea să crească cu încă 56.700 de decese, în doar șase luni, adăugându-se astfel celor 144.000 de decese care se produc deja în aceleași țări, pe parcursul unei jumătăți de an.
„Conform celui mai pesimist scenariu, la nivel global, numărul copiilor care mor înainte de a împlini vârsta de cinci ani ar putea crește pentru prima dată în ultimele decenii”, a afirmat Directorul Executiv al UNICEF, Henrietta Fore. „Nu trebuie să permitem ca mamele și copiii să devină victime colaterale în lupta împotriva virusului. Și nu trebuie ca progresele care s-au făcut de-a lungul deceniilor pentru reducerea deceselor ce pot fi evitate în rândul copiilor și a mamelor să fie pierdute”.
În țările cu sisteme de sănătate deja fragile, COVID-19 produce disfuncționalități în lanțurile de aprovizionare medicale și pune presiune pe resursele financiare și umane. Vizitele la centrele medicale au scăzut din cauza carantinei, restricțiilor de deplasare și disfuncționalităților din sistemul de transport și pe fundalul temerii comunităților față de infecție. Într-un comentariu pe marginea raportului realizat de Lancet, UNICEF avertizează că aceste disfuncționalități pot să producă o creștere substanțială a deceselor în rândul mamelor și copiilor.
Studiul analizează trei scenarii privind impactul pe care-l are reducerea intervențiilor de sănătate, provocată de criză, asupra deceselor în rândul mamelor și copiilor. Studiul avertizează că, în scenariul cel mai puțin grav, în care reducerea intervențiilor este de aproximativ 15%, se poate produce o creștere de 9,8% a deceselor în rândul copiilor sub cinci ani sau a unui număr estimat la 1.400 decese zilnic și o creștere de 8,3% a deceselor în cazul mamelor.
În scenariul cel mai grav, în care intervențiile se reduc cu aproximativ 45%, se poate produce lunar o creștere de 44,7% a deceselor în rândul copiilor sub cinci ani și de 38,6% a deceselor în rândul mamelor. Aceste intervenții variază de la planificare familială, îngrijiri pre și post natale, naștere, vaccinări și până la servicii de prevenire și curative.
Estimările arată că dacă, din orice motiv, îngrijirile de sănătate de rutină întâmpină probleme și, dacă scade accesul la alimentație, creșterea numărului deceselor copiilor, precum și în rândul mamelorva fi devastatoare.
Cel mai mare număr de decese suplimentare în rândul copiilor se va datora creșterii prevalenței malnutriției severe în rândul copiilor, ceea ce înseamnă un posibil impact dincolo de sistemul de sănătate, și reducerii tratamentului septicemiei și pneumoniei neonatale.
Conform modelării realizate, precum și luând în calcul reducerea intervențiilor din scenariul cel mai pesimist, cele 10 țări care ar putea să aibă cel mai mare număr suplimentar de decese în rândul copiilor sunt: Bangladesh, Brazilia, Republica Democrată Congo, Etiopia, India, Indonezia, Nigeria, Pakistan, Uganda și Republica Unită Tanzania.
Cele 10 țări care vor depăși cel mai probabil rata cea mai mare a mortalității copiilor conform scenariului cel mai pesimist sunt: Djibouti, Eswatini, Lesoto, Liberia, Mali, Malaui, Nigeria, Pakistan, Sierra Leone și Somalia. În aceste țări este esențial să se continue furnizarea serviciilor de sănătate care salvează vieți.
În plus față de creșterea potențială a deceselor copiilor sub cinci ani, precum și a celor ale mamelor, prezentată în analiza din revista de specialitate a Lancet Global Health, UNICEF este foarte îngrijorat de celelalte efecte colaterale ale pandemiei asupra copiilor:
Se estimează că 77% dintre copiii sub 18 ani la nivel global – 1,80 miliarde din cele 2,35 miliarde – trăiesc într-una din cele 132 de țări în care este instituită obligația de a rămâne acasă, începând cu luna mai.
Aproape 1,3 miliarde de elevi -peste 72% – nu merg la școală la ora actuală, ca urmare a închiderii școlilor în 177 de țări.
40% din populația lumii nu are posibilitatea să se spele pe mâini cu săpun și apă acasă.
Aproape 370 de milioane de copii din 143 de țări care în mod normal se bazează pe mesele școlare ca sursă sigură pentru alimentația zilnică, trebuie acum să caute alte surse deoarece școlile sunt închise.
Din 14 aprilie, peste 117 milioane de copii din 37 de țări ar putea să nu fie vaccinați împotriva rujeolei deoarece pandemia cauzează întreruperea campaniilor de imunizare, pentru a reduce riscul de răspândire a virusului.
Săptămâna aceasta, UNICEF lansează #Reimagine, o campanie globală menită să prevină transformarea pandemiei de COVID-19 într-o criză de durată pentru copii, în mod special a celor mai vulnerabili dintre ei – cum ar fi cei afectați de sărăcie, excluziune sau violență domestică. Prin intermediul acestei campanii, UNICEF face un apel de urgență la adresa guvernelor, publicului, donatorilor și sectorului privat să se alăture UNICEF în demersul său de a acționa, a reface și a reimagina o lume care la ora actuală este asaltată de coronavirus:
Acționăm. Trebuie să acționăm acum pentru a stopa răspândirea bolii, a-i ajuta pe cei bolnavi și a-i proteja pe profesioniștii din linia întâi care-și riscă viața pentru a-i salva pe ceilalți.
Chiar și atunci când ritmul pandemiei va încetini, toate țările vor trebui să continue reducerea efectelor colaterale asupra copiilor și să rezolve daunele provocate de aceasta. Comunitățile vor trebui să conlucreze, iar la nivel transfrontalier, vor trebui să reconstruiască și să prevină întoarcerea acestei boli.
Reimaginăm. Dacă am învățat ceva de la COVID-19, este că sistemele și politicile noastre trebuie să protejeze oamenii, tot timpul, nu numai în eventualitatea unei crize.
În timp ce lumea se reface în urma pandemiei, acum este momentul să punem bazele unei reconstrucții mai bune.
Pentru a lansa campania, doi dintre partenerii importanți ai UNICEF au fost de acord să facă o donație generoasă pentru a arăta că răspund acestui apel și pentru a genera mai multe donații din partea publicului în următoarele săptămâni.
„Criza COVID-19 este o criză a drepturilor copilului. Avem nevoie de un răspuns imediat- pe termen mediu și lung care să rezolve provocările create depandemie și impactul său secundar asupra copiilor, dar, în același timp, să vină cu o versiune clară pentru reconstrucția unei lumi mai bune, atunci când criza va lua sfârșit. Pentru aceasta, avem nevoie de ideile, resursele, creativitatea și dăruirea tuturor”, a declarat Fore. „Astăzi avem o responsabilitate comună, aceea de a reimagina felul cum va arăta lumea de mâine.”
Crucea Roșie Română lansează campania națională de strângere de fonduri „România salvează România” în cadrul căreia se pot dona 2 euro prin numărul special de SMS 8827, valabil în toate rețelele de telefonie mobilă din țară, fără costuri suplimentare.
Donații pot fi făcute și prin intermediul site-ului Crucii Roșii Române: www.crucearosie.ro sau direct în contul campaniei RO59BRDE410SV24517324100 (Lei), deschis la BRD Agenția Piața Romana.
Iuliana Tudor, jurnalist TVR, ambasador al Crucii Roșii Române este ambasadorul oficial al campaniei umanitare de strângere de fonduri „România salvează România”.
„În aceste vremuri incerte, știm sigur un lucru: bunătatea și solidaritatea ne fac mai puternici. Pandemia COVID19 este o urgență de sănătate globală care afectează viața și programul zilnic al fiecărei persoane. Am credința că fiecare dintre noi poate ajuta la înfrângerea acestui virus. Este timpul să fim uniți, este timpul să ne implicăm. Salvarea vine de la noi. România salvează România!”, a declarant Iuliana Tudor, ambasador al Crucii Roșii Române.
„Prin contribuția tuturor, vom putea ajuta unitățile sanitare și vom sprijini cât mai multe persoane vulnerabile care se confruntă cu dificultăți materiale severe și fac față cu greu acestei perioade de stres. Este momentul să ne implicăm și să fim responsabili pentru viitorul acestei țări. România salvează România”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.
Donațiile colectate vor fi utilizate pentru:
• Dotarea unităților sanitare de pe întreg teritoriul României cu aparatură medicală și materiale de strictă necesitate în tratarea persoanelor infectate COVID-19
• Ajutor cu materiale de protecție pentru personalul angajat din instituțiile care asigură permanență în cadrul instituțiilor din subordinea MAI, MAPN, MS.
• Ajutor cu pachete alimentare și pachete igienice pentru persoanele vulnerabile aflate în izolare la domiciliu, în limita resurselor disponibile, și în strânsă legătură cu autoritățile locale.
• Ajutor pentru centrele de carantină din țară, în limita resurselor disponibile, și în strânsă legătură cu autoritățile locale.
S-a lansat campania ”Drogurile distrug. Încet, dar sigur. Stai departe!”, în prezența unor sportivi de elită. Aceasta își propune să aducă mai multe informații despre riscurile, implicațiile și simptomele consumului de droguri.
”Dacă ne uităm pe statisticile europene și cele din România, în ultimii ani există o tendință de creștere a consumului de droguri în rândul tinerilor. Vârsta de la care începe prima încercare și o vârstă foarte mică, este cea de 13 ani. Cred că este nevoie de un efort în plus să conștientizăm copii, adolescenții că nu e bine să se lase pradă acestui consum de droguri pentru că dependența de ele pot distruge o carieră, o viață”, a declarat Camelia Spătaru, fondatoarea campaniei.
Sursa foto. Olga Stancu
Prezentă la eveniment, jucătoarea de tenis Mihaela Buzărnescu, le-a vorbit elevilor despre pericolul consumului de droguri: ”Din păcate pentru noi, ca sportivi, este foarte rău, dezamăgitor. Poți să îți strici întreaga carieră sportivă, viață. Faptul că te droghezi nu înseamnă că ești mai bine cu ceva dimpotrivă, nu ai decât de pierdut și încerc să îi conving, pe toți care s-au apucat de consumat aceste substanțe narcotice, să se oprească.”
Schiorul Ionel Achiriloaie a explicat, de asemenea, de ce s-a alăturat acestei campanii: ”Sportul este un lucru către ar trebui să se îndrepte mai mulți copii din ziua de astăzi, iar acest lucru, combinat cu faptul că încercăm să le explicăm, cât de bine putem, că drogurile nu sunt sănătoase, nu sunt bune și nu ieși bine dacă ești consumator de droguri, sunt două chestiuni importante. Faptul că suntem aici să reușim măcar un procent mic, dacă nu mare, dacă nu toși, să îndreptăm spre o viață sănătoasă.”
Cu mai mult de 75 de milioane de vizualizări într-o săptămână, videoclipul „Alege-ți viitorul”, parte a campaniei PE bazate pe sentimentul solidarității, a avut un impact deosebit.
De la lansarea lui din 25 aprilie, videoclipul de trei minute a fost vizualizat mai mult de 75 de milioane de ori, cifre record pentru o campanie instituțională (cifre actualizate joi, 2 mai, ora 9.00).
Videoclipul este subtitrat în toate cele 24 de limbi oficiale ale UE, în alte limbi europene, în diferite variante naționale ale acelorași limbi (32 în total), precum și în alte cinci limbi importante la nivel internațional (arabă, chineză, rusă, hindi și turcă). Videoclipul a fost produs de asemenea în 31 de limbaje mimico-gestuale și în limbajul mimico-gestual internațional, cu sprijinul Uniunii Europene a Surzilor (EUD).
Pus în scenă de către titratul regizor Frédéric Planchon, videoclipul se apleacă asupra momentelor intense, frumoase și fragile legate de venirea pe lume a copiilor în Europa și este menit să ne facă să reflectăm asupra importanței votului.
Toate scenele de nașteri din videoclip sunt imagini documentare reale. Fiind una dintre componentele de bază ale campaniei pentru alegerile europene, videoclipul dorește să îi facă pe europeni conștienți de valorile comune, de emoții si responsabilități. După cum spune fetița ce narează povestea: „Fiecare poate influența această lume, dar împreună putem face o schimbare reală. Alege Europa în care vrei să cresc.”
Campania Parlamentului European include de asemenea platforma dedataastavotez.eu ce facilitează implicarea cetățenilor în alegerile europene. Până acum, mai mult de 270.000 de persoane s-au înregistrat pe aceasta platformă la nivel european.
Alegerile pentru Parlamentul European vor avea loc în toate statele membre între 23 și 26 mai.
Ministerul Sănătății și Departamentul pentru Situații de Urgență al Ministerului de Interne au lansat o campanie care invită populația să utilizeze rațional serviciile medicale de urgență.
Secretarul de stat din ministerul de Interne, Raed Arafat, a explicat că primele servicii la care ar trebui să se apeleze în cazul afecțiunilor cronice sunt cele ale medicului de familie. Oamenii ar trebui să ceară ajutorul serviciilor de urgență doar atunci când viața lor este în pericol.
Raed Arafat mai spune că există persoane care exagerează simptomele pentru a veni mai repede salvarea sau pentru a trece cu targa direct în camera de examinare a Unității de Primiri Urgențe.
„Apelurile nu sunt numai pe medical, sunt şi apelurile care vin pe Pompieri, apelurile care vin pe Poliţie. 112 preia toate apelurile, însă pe partea medicală din aproximativ 2.700.000 de cazuri pe care le rezolvă ambulanţa, nu numai urgenţe, şi consultaţii şi transport, în jur de 1.200.000 ajung la UPU pe an. La SMURD cifra e mai mare care ajunge la UPU, pentru că acolo avem echipajele paramedicale care nu pot lua decizia de lăsa un bolnav acasă. (…) Ambulanţele pe an ajung în jur la două milioane de cazuri din cele 5 milioane, restul vin cu maşini particulare, pe picioarele lor, dar asta nu înseamnă că nu sunt urgenţe”, a declarat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, informează Agerpres
Conform datelor Serviciului de Telecomunicații Speciale doar 5 milioane din apelurile primite de operatori au fost situații care necesitau prezența într-o Unitate de Primiri Urgențe.
Prin intermediul Campaniei, Ministerul Sănătății și Departamentul pentru Situații de Urgență al Ministerului Afacerilor Interne invită populația să adopte comportamentul corect privind accesarea serviciilor de sănătate!
Campania a fost lansată în contextul în care, anul trecut, operatorii serviciului 112 au primit aproximativ 13 milioane de apeluri, dintre care mai puțin de jumătate au fost urgențe.
Aceasta face parte din etapa a doua a proiectului finanțat prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român, „Îmbunătățirea calității serviciilor de urgență prespitalicesti și spitalicești prin implementarea unui program de formare”.
Au fost realizate 2 spoturi TV și 2 pentru radio care au la baza realitățile utilizării de către populație a serviciilor de urgență, atât la nivel de spital cât și la nivelul Serviciului de Ambulanță și SMURD.
Campania „Inițiativă pentru viitor”, pentru informarea populației cu privire la importanța vaccinării, a fost lansată.
Această campania de informare este cu atât mai importantã cu cât România se confruntă cu cea mai gravă epidemie de rujeolă din Europa.
Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România a lansat campania „Inițiativă pentru viitor”.
Sursa foto: www.torange.biz
”Cred că viitorul nostru, că vorbim de pacienți, că vorbim de cetățeni, viitorul nostru este un subiect legat foarte strâns de vaccinare. Ce vrem să facem din această inițiativă? Vrem să aducem alături pe toți cei care doresc să ia parte la această discuție, la acest grup de lucru. Singura noastră dorință este ca la sfârșitul dezbaterilor să putem ajunge la o concluzie favorabilă tuturor. Să avem campanii de informare, să facem un ghid, vrem să informăm și pacienții, să facem workshop-uri, să învățăm de la medici, să interacționăm cu autoritățile. Ca un rezultat pozitiv ar fi ca, împreună cu toată lumea, să mergem alături de legislativ, să îl abordăm și să avem o discuție privitor la legea vaccinării, discuție care să se concretizeze’’, a spus Radu Gănescu, președintele Coaliţiei Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România.
„Nu avem nicio problemă cu aceia care nu susţin vaccinarea, fiecare are dreptul să-şi susţină părerea. Noi vrem să spunem că avem nevoie de vaccinare, avem nevoie de rambursarea vaccinurilor. Vrem ca cel puţin bolnavii cronici să poată să aibă acces la vaccinuri care la ora actuală nu se găsesc. Mă refer la bolnavii cronici pe patologia de oncologie, pe transplant, pe alte patologii care au nevoie de vaccinuri specifice. Aceste vaccinuri specifice ori nu se găsesc, ori nu sunt decontate”, a mai declarat Radu Gănescu.
România se află pe penultimul loc în Uniunea Europeană ca rată de acoperire cu prima doză de vaccin împotriva rujeolei, cu 86%, media europeană fiind de 93,5%.
Potrivit “Le Figaro”, Macron va lansa marți campania LREM pentru alegerile europene, cu un text publicat în mai multe ziare europene
Emmanuel Macron întră în campanie pentru Europa. Presedintele Republicii a făcut tot timpul din proiectul european calul lui de bătaie. La apropierea alegerilor europene, de la sfârșitul lunii mai, el se pregătește să urce pe metereze pentru a apăra visul european pe care îl are în minte de la venirea sa la Palatul Élysée, în mai 2017. Astfel, scrie “Le Figaro”, Emmanuel Macron pregătește un articol care va fi publicat marți, 5 martie, în ziarele din cele 28 de țări ale Uniunii Europene.
“Șeful statului nu vrea să le vorbească numai francezilor. El vrea să se adreseze tuturor cetățenilor europeni”, explică pentru cotidian un apropiat al președintelui. Palatul prezidențial lucrează la acest articol de mai multe săptămâni, foarte în secret. Publicarea textului ar trebui de altfel să marcheze adevărata lansare a campaniei partidului prezidențial în vederea scrutinului din 26 mai din care va rezulta un nou Parlament European. Unii ard deja de nerăbdare și privesc textul ca pe un “generic… un fel de anunț” al campaniei LREM.
O sursă din anturajul președintelui nu a confirmat Agenției France-Presse publicarea unui asemenea text, anunțând totuși pentru începutul săptămânii viitoare ceea ce va fi “luarea de cuvânt cea mai puternică” a lui Emmanuel Macron despre Europa, de peste un an. Intervenția șefului statului se va înscrie “în continuarea discursului de la Sorbona” din toamna lui 2017, a declarat această sursă pentru AFP.
Guvernul a primit consemnul să fie foarte discret deocamdată despre Europa. Doar de la mijlocul săptămânii viitoare se vor putea exprima și alătura pozițiilor șefului statului. Poziții împotriva curentului ale valului naționalist și populist reprezentat în special de noua stea a unei părți a Europei, Matteo Salvini, vicepremierul italian. De altfel, Emmanuel Macron va fi duminică seară, la o ora de maximă audiență, invitatul canalului italian Rai 1. Un interviu în timpul căruia problema europeană va fi abordată pe larg.
O contrapondere la argumentația Brexit
Căci miza este importantă: “Suntem într-un moment crucial al istoriei Europei. Asistăm în prezent la dezintegrarea sa. Ea este în pericol. Ideea este deci să se spună că e urgent să fie regândită, căci avem nevoie de ea”, explică pentru “Le Figaro” o sursă apropiată. “Președintele vrea să tragă un semnal de alarmă” în scopul trezirii conștiințelor și să ducă la reconstruirea unui adevărat “proiect comun”.
Emmanuel Macron își rafinează argumentația care ar trebui, în parte, să se sprijine pe teama de Brexit, negocierile pentru care au fost totdeauna dificile și nu au dus deocamdată la un acord clar și acceptat de toate părțile interesate. Șeful statului vrea să opună retoricii naționaliste și izolationiste a Brexit viziunea sa și voința pentru o “Europă care protejează” și un “suveranism pozitiv, fiind împărtășit”. Dincolo de argumentație, rămâne de văzut ce echipă va conduce proiectul european al șefului statului. Potrivit BFM TV, ministrul sănătății, Agnès Buzyn, ar putea juca un rol primordial în campania LREM.
Cu vizita în Banatul de Sud, preşedintele Serbiei, Aleksandar Vucic, a continuat campania „Viitorul Serbiei”. Preşedintele Serbiei a vizitat mai multe localităţi bănăţene şi în piaţa centrală din oraşul Pancevo s-a adresat cetăţenilor şi a transmis că statul are în vedere această zonă, că se lucrează la crearea de condiţii de viaţă mai bune pentru tineri şi bătrâni. Vucic a subliniat importanţa construirii de noi căi rutiere în această zonă. Vucic a anunţat că în următorii şase, şapte sau opt ani va fi finalizat drumul rapid cu patru benzi de rulare pe relaţia Pancevo-Vrsac, până la frontiera cu România, în lungime de 86 de kilometri. „Aşteptăm ca românii să ne informeze dacă vor construi autostradă sau va rămâne doar drum rapid” – a declarat Vucic, adăugând că până la sfârşitul acestui an vor fi finalizate documentele şi studiile pentru construirea şoselei şi apoi se va trece la executarea lucrărilor.
Organizația britanică pro-europeană Best for Britain a lansat miercuri o campanie națională de panouri publicitare în Marea Britanie pentru a încerca să obțină un al doilea referendum asupra Brexitului, cu un an înainte de ieșirea țării din Uniunea Europeană.
Această campanie include postere pe străzi, precum și mesaje în ziare și pe internet, care vizează atât susținătorii, cât și adversarii Brexitului.
Postere au fost afișate săptămâna aceasta la Londra (Leicester Square, Westfield Stratford și Canary Wharf), precum și în Birmingham, Manchester și Liverpool. „Când vom ști pentru ce am votat? Merităm să avem ultimul cuvânt în acordul Brexit”, se poate citi pe aceste afişe.
Pagini de anunţuri vor fi de asemenea publicate în cotidiene precum „The Evening Standard” și „The Guardian”.
„Se urmărește implicarea publicului în campania care solicită un nou vot asupra Brexitului”, a declarat Best for Britain într-un comunicat.
Alegătorii sunt „profund și din ce în ce mai frustrați că nu știu ce înseamnă Brexit”, explică Mark Malloch-Brown, președintele grupului, care a obţinut o donație de cel puțin 400.000 de lire sterline de la miliardarul american George Soros.
Mai multe inițiative pro-UE au apărut recent în Regatul Unit, pe baza incertitudinilor legate de Brexit, în încercarea de a inversa procesul de ieșire de sub tutela europeană, programată pentru 29 martie 2019.
La începutul lunii februarie, mișcările anti-Brexit au lansat o platformă comună, Grassroots Coordinating Group (GCG), pentru a-și coordona eforturile în vederea influențării negocierilor cu Bruxelles-ul sau chiar pentru a încerca să obțină un nou vot.
Andrew Adonis, un membru al Camerei Lorzilor, şi-a lansat propria campanie alături de un grup de tineri care încearcă să oprească în mod democratic Brexitul, „Our Future, Our Choice” (Viitorul nostru, alegerea noastră).
Surse guvernamentale au declarat, miercuri, 26 iulie, că ministrul Sănătăţii urmează să anunţe iminente demiteri din sistemul de sănătate. Pe baza raportului întocmit de minister, s-a ajuns la concluzia că responsabili de situaţia vaccinării sunt reprezentanţi din Direcţiile de Sănătate Publică, dar și funcționari din… Ministerul Sănătății. Ironic sau nu, concomitent cu statisticile negre pe care tot ei le anunță, birocrații ministeriabili se dovedesc incapabili să gestioneze o criză care urcă, din nou, România în fruntea clasamentelor mondiale nefaste. Decesele din cauza rujeolei sunt o evidență, numărul lor e, în continuare, în creștere.
Europarlamentarul PPU-sl, Maria Grapini, președinte onorific al Asociației Pacienților din Timiș, a reacționat dur, pe acest subiect, reiterând în fapt ceea ce susține, permanent, de luni bune, în țară sau în PE.
“S-a demonstrat de către specialiști că scăderea ratei vaccinării a condus la epidemii de rujeolă şi rubeolă, ce ar fi putut să fie prevenite! Timişul se află, din păcate, pe harta neagră a deceselor bebeluşilor din România, fapt care mă întristează profund. Trebuie înțeles foarte bine un lucru: bebeluşii mor din cauza celor care nu îşi vaccinează copiii! E un mediu periculos pentru cei care intră în viaţa aceasta şi n-au cum să se apere! Din păcate, există părinți care nu doresc să-și vaccineze copiii. Acest curent, de luptă împotriva vaccinurilor, este extrem de periculos si trebuie combătut cu argumente și ferm!
Organizația Mondială a Sănătăţii atrage atenția că riscul copiilor sub 5 ani de a dezvolta complicații serioase si chiar de a deceda din cauza bolilor prevenibile prin vaccinare este foarte ridicat. Potrivit sursei citate, rujeola este una dintre cauzele principale de deces în rândul copiilor, în 2015, pe plan global, înregistrându-se 134.200 de decese asociate acestei boli!
Cum e posibil ca funcționari ai Ministerului Sănătății și responsabili din Direcțiile de Sănătate Publică să se creadă Dumnezei? Inconștiență versus incompetență, pe viața copiilor noștri! E revoltător și cinic! Aștept decizia premierului României, dar mai ales pedepsirea celor care au făcut din acest subiect o alba-neagra ridicolă, cu vaccinurile care ba sunt, ba nu sunt, ba zac în depozitul cutare, ba n-au ajuns, ba stau în cabinetele medicilor de familie! Timp în care, copiii noștri mor de rujeolă, în secolul XXI!“, a declarat umanista Maria Grapini.
Sursa: Comunicat de presa – Europarlamentar Maria Grapini
Campania Jucăria ta găsește casă nouă! Învață să dăruiești! continuă și astăzi. Mare le-a fost bucuria preșcolarilor de la grădinițele din Măureni, Ramna și Valeapai când jurnaliștii Radio Reșița și voluntarii Crucii Roșii Caraș Severin au ajuns cu sacii plini de jucării. Imaginile vorbesc de la sine!
Specialiştii Agenţiei Judeţene pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale organizează de astăzi , în Caraş-Severin, o serie de întâlniri cu potenţialii beneficiari ai unui nou ciclu de finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020.
Prima întâlnire de acest fel are loc, de la ora 10, la Pojejena şi va fi urmată de o alta, la ora 15, la Sicheviţa. La reuniunile de informare sunt aşteptaţi potenţialii beneficiari atât din localităţile respective, cât şi din cele înconjurătoare, a declarat directorul agenţiei, Nicolae Verindeanu.
Întâlniri similare vor fi programate în zilele de luni, marţi şi joi, până în 6 aprilie, când se va încheia, la Buchin, campania de informare.
O viaţă de om aşa cum a fost? Nu poţi învălui toate experienţele lui Nicolae Iorga…
Născut în 6 iunie 1871, la Botoșani, „A citi și a scrie i-au venit de la sine”; dincolo de conflicte cu profesori (la maturitate, a demisionat din Academia Română), capabil să concureze oricând pentru a primi bursă, s-a remarcat prin cunoașterea limbilor străine (franceza, italiana, latina, greaca, mai târziu – engleza, inițiere în limbile nordice)… „Minunea de om” (cum îl carecteriza A. D. Xenopol), a primit burse în străinătate, a plecat la specializări în Italia, Franța (diplomat al Școlii practice de înalte studii din Paris, doctor honoris causa al universităților din Paris, Lyon, dar și din Oxford, Roma, Genova, Wilno/Lituania, Bratislava), în Germania (doctorat la Leipzig), în Olanda, Polonia (membru al Academiei din Cracovia), a publicat în diferite ziare și reviste (gazetar, polemist), a scos el însuși reviste și ziare, a tipărit cărți (un număr impresionant de titluri) și colecții, a conferențiat (în România, Europa, S.U.A.), a participat la congrese, a ținut comunicări, lecții (cursuri – inclusiv cursurile de vară de la Vălenii de Munte, de la catedra Universității din București, ajungând rectorul acesteia din urmă), discursuri, a inițiat congrese, a inaugurat (deschis) institute, dar și propria tipografie, a cercetat arhivele Europei (deopotrivă cu arhivele din țară)…
Pasionata trăire a istoriei l-a îndemnat, pe lângă intensa activitate parlamentară, să inițieze mari manifestații în favoarea unității naționale, să tipărească discursuri și să le trimită pe frontul Primului Război Mondial, să se opună semnării armistițiului cu Germania, așa cum a gândit, în iunie 1940, ca partizan al apărării, cu orice preţ, a teritoriului naţional…
Continuarea articolului şi videoreportajul – AICI.
O nouă campanie de informare în legătură cu utilizarea corectă a surselor de energie a fost lansată de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi compania E.ON. Este pentru a doua oară când este semnat un astfel de parteneriat. Primii trei ani de parteneriat au adus mai puţine incendii şi victime, iar două milioane de români s-au implicat în campaniile derulate în comun.
În tot acest timp, numărul incendiilor la locuinţe a scăzut cu peste 500, iar cel al victimelor cu aproape o sută. Mai mult, în aria de acoperire a companiei E.ON, s-a înregistrat o scădere cu aproape 40% a numărului de intoxicaţii şi asfixii cu monoxid de carbon, iar numărul victimelor s-a înjumătăţit.
Şeful Departamentului pentru Situații de Urgență, dr. Raed Arafat, a apreciat importanța continuării acestei colaborări. „În fiecare zi, serviciile de urgenţă intervin la cazuri dramatice provocate de utilizarea surselor de energie. În aceste situaţii vedem că viaţa multor semeni este distrusă de nepăsare, neatenţie şi proverbialul <las’ că merge şi aşa>. Deciziile corecte sunt luate atunci când suntem informaţi. De aceea, campaniile precum cele derulate de I.G.S.U. şi E.ON România au nu doar rolul de a atrage atenţia asupra riscurilor, ci şi meritul de a contribui la salvarea de vieţi omeneşti”, a declarat dr. Raed Arafat.
Pe 22 August 2015, se va da startul unei expediții româneşti ce își propune ca obiectiv escaladarea celui mai înalt vârf al Africii, Uhuru Peak (5.895 m), eveniment care a generat și o campanie de colectare de fonduri pentru susținerea copiilor bonavi de cancer.
“A fost un vis al copilăriei mele să ajung în acest ținut îndepărtat și plin de mister. Una din primele cărți primite când eram mică a fost Basmele Africii, o colecție de povești din care bunătatea și înțelegerea asupra vieții răzbăteau altfel printre rânduri față de poveștile pe care le citisem până atunci. Acela a fost primul moment în care m-am întrebat cum arată în realitate un loc cu astfel de oameni și mi-am dorit ca odată în această viață să îl vizitez. Iată că acest moment a venit!”, a declarat Eliza Nițescu, participantă la expediție și inițiatoarea campaniei EKILIBRU CA ÎN CER.
Campania de susținere a copiilor bolnavi de cancer sprijină proiectul “Școala de spital”, demarat în 2012 la Institutul Clinic Fundeni și Institutul Oncologic Bucuresti “Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu”. Proiectul se adresează copiilor și tinerilor cu diferite forme de cancer, boli ale sângelui sau anemii grave. În prezent, acest proiect se poate desfășura doar prin implicarea persoanelor sau companiilor private, cu sprijinul finanțării acordat de acestea.
Aproximativ 70.000 persoane sunt bolnave de cancer, iar peste 500 de copii sunt diagnosticați cu o formă de cancer în fiecare an în țara noastră. După datele furnizate de Ministerul Sănătății, 60% dintre copiii și adolescenții bolnavi de cancer sunt spitalizați în București în cele două unități de specialitate și anume Institutul Oncologic Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu și Institutul Clinic Fundeni. Ei sunt forțați să întrerupă temporar sau definitiv școala, din cauza tratamentului sau din cauza recidivării bolii. Acești copii și tineri doresc să învețe, să citească, să participe la sesiuni educative, să se gândească la o profesie pe care o pot practica în viitor. Acești copii și tineri visează la lumea normală pe care să o construiască și în care să aibă locul lor. Cu ajutorul proiectului “Școala de spital”, copiii și adolescenții bolnavi de cancer primesc șansa ca pe timpul spitalizării să își poată continua studiile chiar în mediul în care sunt internați.
„Pe KILIMANJARO voi fi mai aproape de echilibrul de care au nevoie în viață acești copii atinși de cea mai necruțătoare maladie, pentru ca viața lor să nu mai însemne cancer, ci să se transforme într-o viață CA ÎN CER!”, susține Eliza Nițescu, hotărâtă să atingă vârful purtând în suflet misiunea încredințată de copii. În această expediție este prezentă și Luminița Roman, o sibiancă iubitoare a muntelui, care s-a antrenat pentru această experiență și abia așteaptă să ia startul aventurii de pe continentul negru.
Eliza Nițescu este la a doua tentativă de a escalada un vârf important (escaladareaKilimanjaro, Africa și atingerea vârfului Uhuru Peak 5.895 m,), în luna Iulie a anului 2014 ea reușind să ajungă pe cel mai înalt vârf al Alpilor, Mont Blanc, având de asemenea o cauză de suflet – ARIPI CA ÎN CER (campanie al cărei beneficiar a fost tot Asociația P.A.V.E.L.). Ea și-a propus ca în fiecare an să îndeplinească un obiectiv montan mare, iar pentru 2016 are în plan atingerea celui mai înalt vârf din Europa, Elbrus (5.642 m).
“Doar împreună putem readuce echilibrul în viața celor care au nevoie de ajutorul nostru. Numele fiecărui donator va fi scris pe steagul care va ajunge pe UHURU PEAK, dar mai ales, numele fiecărui donator va rămâne scris pentru totdeauna în destinul unui copil căruia îi poți reda viața. Fii recunoscător pentru viața frumoasă și lipsită de griji pe care o ai și alege să îți pese de cei de lângă tine!” este îndemnul Elizei, care îi invită la un gest umanitar pe toți aceia care au puterea de a schimba ceva în destinul celor care au toată viața înainte – copiii!
Donațiile se pot face direct în contul Asociației P.A.V.E.L., RO16BPOS71003031332RON01, deschis la BancPost, cu mențiunea: donație pentru campania EKILIBRU CA ÎN CER sau prin intermediul platformei Galantom, la următorul link: http://pavel.galantom.ro/ekilibrucaincer.
Serviciul Rutier al IPJ Mureș derulează o campanie de prevenire a cauzelor generatoare de accidente, cei vizați astăzi fiind motocicliștii și pietonii.
Acțiunea are loc în mai multe puncte din oraș iar cei prinși că nu respectă regulile de circulație sunt doar avertizați verbal și primesc pliante cu informații.
În prima jumătate a acestui an au fost înregistrate o serie de accidente rutiere grave pe raza municipiului Tîrgu-Mureș produse din cauza motocicliștilor și pietonilor.
Purtătorul de cuvânt al IPJ Mureș, Andreea Pop:
”Campania de astăzi se adresează conștientizării celor două categorii de participanți la trafic care sunt considerate categorii vulnerabile. Doar în 6 luni, în primele 6 luni ale anului, pe raza Municipiului Tîrgu-Mureș s-au produs 3 accidente grave în care au fost implicați moticicliști și alte 15 accidente grave în care au fost implicați pietoni.”
În aceași perioadă au fost aplicate 20 de sancțiuni contravenționale motocicliștilor în Tîrgu-Mureș pentru abaterile constatate iar alte 2.000 de amenzi au fost date pietonilor.
Sancțiunea minimă pentru traversarea străzii prin locuri nepermise este de 210 lei.
Copiii care se vor afla mâine, pe plaja Laguna din Mangalia vor primi brăţări de vacanţă, care le vor fi de folos în caz că se rătăcesc pe plajă.
Totodată, ei vor primi mingi şi colaci de plajă.
Acţiunea are loc începând cu ora 9.00, în cadrul campaniei „Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţara de vacanţă.”
Aceasta se desfăşoară până în luna septembrie, pe litoral şi în Delta Dunării.
In Centrul Vechi retraiesti eleganta vechiului Regat, frumosul perioadei dintre cele doua razboaie mondiale. Aici poti intelege cu adevarat fascinatia vremurilor ce nu vor apune niciodata.
In Centrul istoric al Capitalei viata se masoara in senzatii, nu in reusite…aici nu ajungi pentru a inveta lectii, aici predai tu insuti prin orice te face fericit.
Această prezentare necesită JavaScript.
Centrul Vechi nu are o singura descriere…De fapt, pentru fiecare dintre noi Centrul Vechi al Bucurestiului inseamna altceva.
Aici gasesti cetatea domneasca a lui Vlad Tepes…
Vlad, domnitorul de dincolo de legende si de filmele cu vampiri…un taram de vis…din realitate, asa cum explica istoricul Adrian Majuru:
Tot aici poti simti cu adevarat trecerea secolelor in hanul lui Manuc, locul in care s-a semnat actul de incheiere al unuia dintre razboaiele ruso-turce si in care politicienii romani au decis intrarea in primul Razboi Mondial alaturi de Aliati.
Doar cativa pasi mai departe te poti reculege la Biserica Sfantul Anton si daca tot vorbim despre biserici ce au dus crestinismul peste veacuri, nu uita de Stavropoleos…biserica ce a avut poate cel mai ironic destin…supravietuirea ei a depins vreme de doua secole de succesul financiar al hanului din vecinatate…afacere rivala dealtfel cu Hanul lui Manuc…
Centrul Vechi, asa cum il stim noi acum, este rezultatul tuturor culturilor ce au influentat aceasta zona, un rezultat cu adevarat unic in Europa…o explicatie mai complexa vine de la istoricul Adrian Majuru:
Daca vrei sa gusti cu adevarat din stralucirea epocii interbelice treci pragul vremurilor si gandeste-te ca in localurile de aici au stat, au vorbit, au scris cei pe care i-ai citit…de la Eminescu la Caragiale, cu totii au trait savoarea balcanica a Centrului Vechi…
Deloc nelalocul sau, la marginea Centrului Vechi este punctul de referinta al Romaniei…
În Piata Bisericii Sfântul Gheorghe-Nou este amplasat kilometrul zero (oficial) al României, prefigurare poate a unei invitatii catre tine, calatorule, catre aceasta zona.
Vino si tu in punctul zero al istoriei si distractiei bucurestene…simte-l…traieste-l…fii fericit pentru ca aici esti unul cu ceilalti…cu oamenii…
Aici e Romania Balcanica, cea cu bune si rele, rele ce nici nu mai conteaza…aici e Romania frumoasa…aici e Romania noastra…
Referent științific:
Adrian Majuru, Istoric, Director al Muzeului Municipiului București
Foto:
Anca Chițoran
Vicențiu Andrei
Voice-over:
Andrei Purcărea
Reporter:
Cristina Toma
De sus, de pe digul ce inconjoara zona pe care noi, bucurestenii, o numim Delta Vacaresti, se vede orasul, cu bune si cu rele…
Zona lacului este ultima ramasita dintr-o vasta zona de mlastini, maidane si gropi de la marginea Bucurestiului de altadata.
În apropiere se afla pe vremuri si Manastirea Vacaresti, un monument de arta medieval, edificiu ctitorit în 1724 de Nicolae Mavrocordat.
Dupa o perioada de timp lacasul de cult s-a transformat în închisoare pentru revolutionarii de la 1848, fiind închisa dupa cutremurul din 1977.
Regimul comunist a demolat manastirea, dar a decis astfel si soarta Baltii Vacaresti.
Mai multe detalii ne ofera istoricul Adrian Majuru:
Aici, comunistii doreau sa amenajeze Lacul Vacaresti, care trebuia sa fie alimentat din raul Arges.
Bazinul creat a fost umplut o singura data, prin pomparea apei direct din Dâmbovita, dar reprezentantii asociatiilor de mediu spun ca apa s-a infiltrat prin diguri si a inundat în special zona serelor Popesti Leordeni, iar proiectul a fost abandonat.
Asa a ajuns sa se formeze acum un ecosistem acvatic cu întinderi de mlastini, stufaris, ochiuri de apa sau crânguri de salcii în care traiesc numeroase mamifere, amfibieni, reptile si pasari.
În cei peste 20 de ani cât a fost neglijata, zona Lacului Vacaresti a fost recucerita de natura.
Locul este alimentat de izvoare subterane, care au permis cresterea unei vegetatii diverse si a unor vietuitoare, ca pasari (94 de specii), între care stârci, egrete, cormorani, pescarusi, lebede, lisite, rate salbatice, muscarul negru, animale acvatice ca serpi de apa, tritoni, dar si vulpi, iepuri, vidre si bizami, care supravietuiesc într-un ecosistem stabil.
În timpul migratiilor de primavara si toamna, zona joaca un rol deosebit de important pentru o serie de specii de pasari migratoare rare.
Din pacate pe tot parcursul anului in zona vin braconierii care vaneaza speciile de pasari cântatoare, protejate doar teoretic de legislatia romaneasca si de cea europeana.
Dorinta publicului larg, a ecologistilor, a urbanistilor si cercetatorilor este aceea de a consfinti prin lege ceea ce natura a realizat în 25 de ani de neinterventie umana: o arie de natura salbatica de aproape 190 de hectare, o zona umeda întinsa si o oaza de biodiversitate aproape neverosimila pentru un mare oras.
Biologii si fotografii au continuat inventarirea speciilor de plante si animale si au întocmit liste cu descrieri si fotografii astfel incat lista de specii de pasari semnalate pe balta Vacaresti a ajuns la 94.
Cercetatorii Muzeului Antipa au identificat si descris câteva specii de amfibieni, unele rare, mai multe specii de reptile si pesti.
O stiuca de peste 10 kg a fost capturata toamna trecuta, un exemplu de pradator mare care da masura rezervei trofice bogate din zona.
Foarte important este faptul ca reteaua de ochiuri de apa, ghioluri si canale formeaza zona umeda si lacustra nu a secat nici în cei mai secetosi ani tocmai datorita faptului ca este întretinuta de izvoare bogate.
In zona dintre mamifere gasim bizami, iepuri, alte rozatoare, dar lista pradatorilor este si mai spectaculoasa, caci exista pîna si vulpi si vidre.
Multi nici n-au crezut asa ceva pana cand un fotograf pasionat, Helmut Ignat, care a investit multa pasiune în documentarea locului, a reusit sa surprinda o vidra adulta, noaptea, cu o camera automata iar apoi a realizat un instantaneu ce pare luat pe cei mai salbatici coclauri, nu în centrul Bucurestiului: un câine mare, negru, alearga dupa un vulpoi cu coada înfoiata, imagini publicate in prestigioasa revista National Geografic.
În viziunea unor arhitecti ambientali si a ecologistilor, Parcul Natural ce ar urma sa fie creat in zona Vacaresti va presupune o zona verde cu acces neîngradit pe digul înconjurator si o zona centrala, unde natura sa se poata dezvolta liber, cu interventie umana minima. Nu trebuie sa inventam noi prea mult, caci parcuri naturale similare, si mai mici si mai mari decât al nostru, exista deja în câtreva zeci de mari orase din lume si în câteva capitale europene, cum ar fi Londra, Berlin sau Praga.
Fata de acestea, Parcul Natural Vacaresti ar avea doua atuuri importante: existenta digului de 15 metri înaltime ce separa vizual si acustic zona naturala de betonul si traficul orasului si prezenta izvoarelor naturale care nu seaca.
Accesul va fi pe poteci, estacade de lemn, din foisoare se va putea observa cu binoclul fauna.
Profesorii de biologie vor putea aduce elevii in mica delta care ar compensa disparitia unei multitudini de spatii verzi ce au fost înlocuite cu blocuri si asfalt din 1989 si pana astazi.
Copiii ar putea vedea astfel pe viu, in oras, multe mamifere, de la soarecele-de-câmp si chitcanul-pitic pana la bizami, si, care in orice ecosistem care se respecta, elita pradatorilor, vulpile, care traiesc alaturi de alte carnivore mai mici, precum nevastuica si dihorul. Cum or fi venit aici, trecând prin cartierele aglomerate, e un mister.
„Delta” Vacaresti ar putea fi, daca o protejam cu adevarat, nu numai un obiectiv turistic atractiv, dar si un act de civilizatie al nostru, al romanilor.
Ganditi-va la faptul ca cele 190 de hectare de salbaticie din oras ar aduce fiecarui bucurestean un metru patrat de oxigen, peste cei 7 din prezent.
Asa arata un cadou al naturii.
Asa arata Romania noastra…naturala chiar si in mijlocul orasului…asa e Romania frumoasa…
Evenimentul este organizat de un grup de motociclişti si se va desfăşura între 22 – 26 septembrie, la Centrul de Transfuzie Sanguină Bucureşti.
Motocicliştii şi cei care li se vor alătura vor dona sânge, iar echivalentul bonurilor valorice primite pentru acest lucru va fi folosit pentru a ajuta copii instituţionalizaţi.
Sunt acceptate ca donatori de sânge persoanele între 18 şi 60 de ani şi cu greutate minimă 50 kilograme, fără probleme cardiovasculare, renale, psihice, hepatice, endocrine.
Donarea este recompensată cu bonuri de masă, o reducere de 50% la transportul în comun, analize gratuite şi o zi liberă de la serviciu.
Motocicliştii nu sunt la prima campanie umanitară.
Ei au ajutat copii cu rezultate bune la învăţătură, dar care vin din familii nevoiaşe, au participat la operaţiuni de deszăpezire şi au dus ajutoare oamenilor izolaţi din cauza viscolului.
Asociaţia Salvaţi Copiii a lansat o astfel de campanie pentru a-i ajuta pe părinţi să găsească metode pozitive de comunicare cu cei mici.
Specialiştii în psihologie s-au declarat îngrijoraţi de rezultatele cercetărilor efectuate anul trecut în rândul copiilor şi părinţilor.
Anul trecut au fost peste 12 mii de cazuri de abuz asupra copiilor, cele mai multe petrecute în familie.
In doar 500 dintre aceste situaţii s-a dispus urmărirea penală a autorului.
Campania “Stop luptei de acasa” îşi propune să ofere servicii de consiliere şi suport atât pentru copii, cât şi pentru părinţi.
Persoanele interesate se pot adresa centrelor de consiliere deschise de Asociatia Salvati copiii în Bucureşti şi în ţară.
Psihologii oferă sfaturi pentru rezolvarea situaţiilor conflictuale şi pe site-ul parintibuni.ro.
Aceasta se va desfăşura în 14 centre universitare.
Potrivit Ministerului Sanatatii in această perioadă spitalele din ţară se confruntă cu o criză de sânge fără precedent.
Persoanele care vor să doneze se vor prezenta la sediile centrelor de transfuzii sau la spitalele unde se colectează sânge.
Cei care vor să ofere sprijin semenilor se pot prezenta la sediile centrelor de transfuzii sau la spitalele unde se colectează sânge.
Saptamana trecuta mii de oameni au răspuns apelului făcut de autoritătile sanitare.
Din cauza crizei de sânge, în multe spitale medicii au operat numai urgentele.
S-a ajuns în această situatie pentru că numărul donatorilor a scăzut, pe timpul verii, în timp ce solicitările au crescut mai ales din cauza numeroaselor accidente.
Donatorii trebuie să aibă între 18 si 62 de ani si intre 50 si 65 de de kilograme.
Recompensa constă în bonuri de masă, reduceri la abonamentul de transport în comun, analize gratuite si o zi liberă de la serviciu.
Agenţii au depistat ieri, pe DN1, un autoturism care rula cu 205 km/ora.
Soferul acestuia a fost sancţionat cu o amendă de 810 lei si a rămas făra permis pe o perioadă de trei luni.
Viteza excesivă se numără printre principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave, spun politisţii.
Aceştia desfăsoară în prezent o acţiune de prevenire a unor astfel de incidente.
Sindicatul Liber al Navigatorilor începe o campanie de informare a marinarilor despre febra hemoragică determinată de virusul Ebola. Adrian Mihălcioiu, liderul SLN, a spus că marinarii vor fi informaţi despre aria de răspândire a virusului, simptomele bolii, evoluţie şi mod de prevenire, dat fiind faptul că pe multe dintre navele care ajung în porturile din Africa de Vest sunt echipaje cu români.
În cei aproape 25 de ani de existenţă a SLN, nu s-a consemnat niciun caz de infestare cu virusul Ebola printre marinarii români – a precizat Mihălcioiu. Sindicatul va continua, în paralel, campaniile de informare în rândul navigatorilor privind malaria şi HIV-SIDA.
Săptămâna Mondială a Alăptării va fi marcată şi în ţara noastră.
Mâine, în 20 de oraşe din România, are loc o proiecție națională a documentarului “Îndrăznesc să alăptez!”
În Târgu-Mureş, proiecţia va avea loc la Cinematograful Arta, în Sala Club 30 începând cu ora 18, iar intrarea este liberă.
Conform datelor statistice, doar 12% dintre bebeluşii din România sunt alăptaţi la sân în primele şase luni de viaţă, spre deosebire de Norvegia unde procentul este de 96%.
Principalul motiv este comoditatea mamelor care nu conştientizează riscurile pe termen lung la care sunt supuşi, astfel, copiii lor şi anume alergii, disfuncții digestive, diabet, boli cardiace sau cancer.
Proiecții similare ale acestui documentar mai au loc, la aceeaşi oră, în oraşe precum Baia Mare, Bacău, Bistrița , Braşov, Cluj Napoca, Miercurea Ciuc, Sf. Gheorghe şi Sibiu.
Sunt vizaţi atât cei 2.000 de câini cu stăpân din municipiu, cât şi cei fără.
Această campanie, o premieră pentru municiul Reghin, începe în aproximativ 2 săptămâni. Între timp, elevi voluntari împart şi lipesc anunţuri în tot oraşul.
Sterilizarea câinilor se va face la dispensarul din “Piaţa de joi” din Reghin, a precizat unul dintre organizatori, dr. Cristina Friciu.
Se doreşte astfel reducerea numărului de câini fără stăpân, prin prevenirea montelor nedorite şi a abandonului canin.
Începând cu 15 martie 2014, sterilizarea câinilor de rasă comună este obligatorie .
Aceasta va avea loc în luna septembrie la Sfântu Gheorghe şi îşi propune să colecteze cel puţin 20.000 de lei pentru finanţarea unor proiecte comunitare.
Până pe 4 august, Fundaţia Comunitară aşteaptă ca organizaţiile civile să se înscrie cu proiecte. Dintre acestea vor fi selectate patru care vor fi finanţate din banii strânşi în urma campaniei, spune directorul executiv al fundaţiei, Bereczki Kinga.
La prima ediţie banii au fost folosiţi pentru sprijinirea a patru sportivi tineri din municipiul Sfântu Gheorghe, iar la a doua au fost finanţate patru proiecte ce au avut ca scop protejarea pădurilor, iniţierea copiilor în arte marţiale, sprijinirea serviciului de îngrijire a bolnavilor şi vârstnicilor la domiciliu şi amenajarea unui parc de antrenament.
Anul acesta peste o sută de ciclişti au pedalat la Târgu Secuiesc, la cea de-a treia ediţie, adunând bani pentru amenajarea unui parc fitness. La acţiunea din luna septembrie sunt aşteptaţi să participe circa 200 de ciclişti.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.