Cel mai mare pod rutier de tip hobanat din România va fi deschis săptămâna viitoare
Publicat de Mihaela Costache, 16 octombrie 2015, 08:00
Noul pod rutier peste Canalul Dunăre – Marea Neagră face legătura între DN 39 şi autostrada A4, evitând trecerea prin localităţile Lazu şi Agigea.
Noua investitie are o valoare de aproximativ 200 de milioane de lei, bani din fonduri europene şi de la bugetul statului.
Lucrările au început în iulie 2010, după ce au fost întârziate mai bine de jumătate de an, din cauza contestaţiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrărilor şi a selectării consultantului.
Podul are o lungime de 360 de metri si permite circulaţia pe patru benzi.
Din acest proiect face parte şi obiectivul “Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi joncţiunea cu DN39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord.
Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.
Proiectul a apărut ca o necesitate datorită, pe de o parte, posibilităţii conectării Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, iar pe de altă parte, datorită asigurării unei legături directe între zonele de Nord şi de Sud ale Portului Constanţa, fără tranzitarea oraşului. Antreprenor al proiectului a fost firma Apolodor.