Candidații aflați în căutarea unui loc de muncă au realizat au efectuat aproximativ 500.000 de căutări, de la începutul anului, un interes crescut fiind manifestat pentru posturile de șofer, inginer sau asistent medical, potrivit unei platforme online de recrutări.
În ceea ce-i privește pe șoferi, cei mai mulți candidați vor să afle ce joburi disponibile sunt pentru șoferii de categoria B, șoferii de tir sau șoferii livratori. Pentru segmentul de ingineri, cele mai multe căutări s-au făcut pentru ingineri constructori, ingineri mecanici, ingineri chimiști și ingineri de instalații.
De asemenea, și joburile de contabil au atras peste 10.000 de interogări, în timp ce operatorii call center au avut 7.500.
În foarte puţine cazuri candidaţii caută un anumit angajator, iar acolo unde apar totuşi nume, cel mai frecvent aparţin angajatorilor din retail.
Salariul mediu net al celor care lucrează în inginerie este 4.300 de lei, 3.700 de lei pentru angajaţii din contabilitate şi 3.600 de lei pentru cei din transporturi/distribuţie. În call-center, media salarială netă, la nivel naţional, este de 3.100 de lei.
Alte poziţii care au generat, cumulat, peste 10.000 de căutări au fost manager, assistant manager, electrician ori agent de vânzări. De asemenea, comparativ cu anii anteriori, a crescut numărul de căutări în care este specificat cuvântul „salariu”.
Doi candidati din Tulcea au fost eliminați din examenul de bacalaureat.
Absolvenții de clasa a XII-a au dat astăzi proba scrisă la alegere a profilului și specializării a examenului de Bacalaureat.
La Tulcea, din 1.045 de înscriși, azi au participat 1.003 candidați, 40 fiind absenți și 2 eliminați pentru fraudă.
Este vorba despre un candidat eliminat luni din examen și o absolventă din anii trecuți, ambii eliminați la Măcin, unde a fost organizată o subcomisie a Centrului de Examen Liceul Teoretic Grigore Moisil Tulcea.
Marți, 18 ianuarie 2022, eurodeputații au ales-o pe Roberta Metsola (PPE, Malta) în funcția de președinte al Parlamentului European până în 2024, cu 458 de voturi în primul tur de scrutin.
Roberta Metsola a câștigat alegerile în primul tur de scrutin, unde a primit o majoritate absolută de 458 voturi din 690 voturi exprimate, dintre trei candidați. La începutul zilei de marți, Kosma Złotowski (ECR, Polonia) și-a retras candidatura.
Roberta Metsola va conduce Parlamentul în a doua jumătate a actualei legislaturi, până la constituirea un nou Parlament în urma alegerilor europene din 2024.
Născută în Malta în 1979, Roberta Metsola este deputată în Parlamentul European din 2013 și va fi cel mai tânăr președinte ales al PE. A fost aleasă prim-vicepreședintă în noiembrie 2020 și a fost președintă în exercițiu a Parlamentului după decesul președintelui Sassoli la 11 ianuarie 2022. Este a treia femeie președintă a Parlamentului European, după Simone Veil (1979-1982) și Nicole Fontaine (1999-2002).
Adresându-se Parlamentului imediat după ce a fost aleasă, Roberta Metsola a declarat: „Primul lucru pe care aș dori să îl fac în calitate de președinte este să mă gândesc la moștenirea lui David Sassoli: a fost un luptător; a luptat pentru Europa și pentru noi, pentru acest Parlament. Îl voi omagia pe președintele David Sassoli susținând întotdeauna Europa și valorile noastre comune precum democrația, demnitatea, justiția, solidaritatea, egalitatea, statul de drept și drepturile fundamentale”.
„Doresc ca oamenii să recapete un sentiment de convingere și entuziasm pentru proiectul nostru. Dragi europeni, în următorii ani, oameni din întreaga Europă se vor uita către instituția noastră pentru un model de urmat, în timp ce alții vor continua să testeze limitele valorilor noastre democratice și ale principiilor noastre europene. Trebuie să luptăm împotriva discursului anti-UE care se extinde atât de ușor și atât de rapid. Dezinformarea și informațiile eronate, amplificate și mai mult în timpul pandemiei, alimentează cinismul și soluțiile ieftine ale naționalismului, autoritarismului, protecționismului, izolaționismului”, a adăugat aceasta.
Președinta Metsola a mai subliniat că „Europa înseamnă exact contrariul. Este vorba despre modul în care toți ne susținem reciproc, apropiindu-ne unii de alții. Este vorba despre a apăra cu toții principiile părinților fondatori care ne-au condus de la cenușa războiului și a holocaustului la pace, la speranță și la prosperitate. În urmă cu douăzeci și doi de ani, Nicole Fontaine a fost aleasă la douăzeci de ani după Simone Veil. Nu vor mai trece încă două decenii până ca următoarea femeie să se afle aici”, a declarat aceasta.
Deputatul european Siegfried Mureșan (PNL / PPE), vicelider al Grupului PPE din Parlamentul European, după alegerea Robertei Metsola ca președintă a Parlamentului European, a declarat:
„Roberta Metsola, candidata noastră, a Grupului PPE, tocmai a fost aleasă președintă a Parlamentului European încă din primul tur, cu o largă majoritate: 458 voturi.
Votul de astăzi este o veste foarte bună pentru Europa și pentru România. Roberta cunoaște foarte bine situația din România, este o prietenă a românilor și o apărătoare a statului de drept din țara noastră.
Roberta a fost alături de noi de fiecare dată când am ieșit în stradă pentru apărarea statului de drept: la protestele împotriva Ordonanței 13 de la începutul anului 2017, la protestele din 2018 împotriva modificărilor aduse Codului Penal care afectau grav independența justiției.”
La ora locală 12.00 (13.00 ora Roâniei), noua președintă a PE, Roberta Metsola, a vorbit cu reprezentanții mass-media în sala de conferințe de presă Daphne Caruana Galizia a Parlamentului European de la Strasbourg.
Înregistrarea conferinței de presă poate fi urmărită aici.
Roberta Metsola, Alice Bah Kuhnke, Kosma Złotowski și Sira Rego candidează pentru poziția de președinte al Parlamentului pentru a doua jumătate a mandatului 2019-2024.
Vicepreședintele PE Pedro Silva Pereira (S&D, Portugalia) a anunțat numele celor patru candidați luni seara, după încheierea termenului limită pentru primul tur de scrutin.
Roberta Metsola (PPE, Malta), Alice Bah Kuhnke (Verzi/ALE, Suedia), Kosma Złotowski (ECR, Polonia) și Sira Rego (Stânga, Spania) vor face o scurtă prezentare marți dimineața, la ora locală 9.00 (10.00 ora României), imediat înaintea primului tur de scrutin, care va avea loc între orele 9.30 și 10.15 (10.30-11.15 ora României), rezultatul fiind anunțat la ora 11.00 (12.00 ora României).
Candidații pentru postul de președinte pot fi propuși fie de un grup politic, fie de un grup de eurodeputați care atinge așa-numitul prag redus, și anume 1/20 din deputați, sau 36 din 705 deputați atunci când sunt ocupate toate locurile. Candidații pot fi propuși sau retrași înaintea fiecărei runde de vot.
Președintele este ales cu majoritatea absolută a voturilor valabile, exprimate prin vot secret, adică 50% plus unu. Din cauza pandemiei, votul va fi ținut de la distanță. În cazul în care niciun candidat nu este ales după al treilea tur de scrutin, cei doi candidați care au obținut cele mai multe voturi în cadrul acestui tur de scrutin participă la un al patrulea și ultim vot, după care candidatul cu cele mai multe voturi este declarat câștigător.
Rezultatul unui eventual al doilea tur va fi anunțat în plen la ora locală 13.00 (14.00 ora României), la ora 16.30 (17.30 ora României) dacă va avea loc un al treilea tur, și la 18.30 (19.30 ora României) dacă va fi necesar un al patrulea tur. Pentru informații actualizate, urmăriți contul de Twitter @EuroparlPress.
Președintele nou ales poate susține apoi un discurs de deschidere înainte de a prezida alegerea celorlalți membri ai Biroului Parlamentului (marți și miercuri).
Context
Președintele dispune de o gamă largă de competențe executive și de reprezentare prevăzute la articolul 22. În afară de atribuțiile prevăzute în mod expres acolo, responsabilitătile președintelui se extind la „toate competențele necesare pentru a prezida lucrările Parlamentului și pentru a asigura buna desfășurare a acestora”. Procesul de alegere a președintelui PE este prevăzut la articolele 14-16 din Regulamentul de procedură al Parlamentului.
Un număr de 19 candidaţi au fost eliminaţi pentru „fraudă sau tentativă de fraudă” de la proba de Limba şi literatura română din cadrul sesiunii a doua a Bacalaureatului şi 3.039 au absentat.
„La proba scrisă de Limba şi literatura română – proba E).a) din cadrul examenului naţional de bacalaureat (sesiunea august – septembrie 2021), desfăşurată astăzi, 16 august, au fost prezenţi 14.427 de candidaţi din cei 17.485 de candidaţi înscrişi. Au absentat 3.039 de candidaţi, iar 19 candidaţi au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă”, informează Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă.
Marţi se va susţine proba obligatorie a profilului, miercuri proba la alegere a profilului şi specializării. Elevii din partea minorităţilor naţionale vor susţine joi proba la Limba şi literatura maternă.
Astăzi au fost publicate rezultatele finale, după soluţionarea contestaţiilor, de absolvenţii clasei a VIII-a care au susţinut probele între 22 şi 25 iunie.
Aproximativ 77% dintre candidaţii la Evaluarea Naţională au avut medii peste 5, în timp ce 132 de candidaţi au avut media 10, informează Ministerul Educaţiei.
La proba de Limba şi literatura română, 103.805 candidaţi (84%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5, iar dintre aceştia, 482 de candidaţi au obţinut nota 10.
La Matematică, 83.129 de candidaţi au primit note mai mari sau egale cu 5, iar dintre aceştia, 1.505 candidaţi au obţinut note de 10.
La Limba şi literatura maternă, 7.619 candidaţi au primit note mai mari sau egale cu 5, iar 123 de candidaţi au obţinut note de 10.
Au fost eliminaţi din cauza unor tentative de fraudă cinci elevi, lucrările acestora fiind notate cu 1.
Comisiile de Bacalaureat de echivalare şi recunoaştere a competenţelor lingvistice şi digitale din unităţile de învăţământ liceal au ănceput calcularea mediilor candidaţilor şi asigură echivalarea/recunoaşterea nivelurilor de competenţă la probele de profil, potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei.
Activitatea urmează să se încheie pe 17 iunie.
Conform metodologiei, nivelul de competenţă lingvistică de comunicare orală în limba română/în limba maternă se stabileşte în urma echivalării cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de candidat pe parcursul învăţământului liceal la aceste discipline.
Prin recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la disciplina Limba şi literatura română/Limba şi literatura maternă, în clasele a IX-a – a XII-a, candidaţilor li se acordă următoarele niveluri de competenţă lingvistică de comunicare:
utilizator mediu – pentru media cuprinsă între 5 şi 6,99;
utilizator avansat – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;
utilizator experimentat – pentru media cuprinsă între 8,50 şi 10.
Noua metodologie prevede că nivelul de competenţă lingvistică într-o limbă de circulaţie internaţională din cadrul probei C se stabileşte prin echivalarea cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de candidat pe parcursul învăţământului liceal la disciplina aleasă pentru susţinerea probei, în anii în care a studiat această materie.
Potrivit MEC, nivelul unic de competenţă se identifică, în raport cu nivelurile de la A1 la B2, prevăzute în Cadrul european comun de referinţă pentru limbi şi se acordă conform următoarei grile:
calificativul A1 – pentru media cuprinsă între 5 şi 5,99;
calificativul A2 – pentru media cuprinsă între 6 şi 6,99;
calificativul B1 – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;
calificativul B2 – pentru media cuprinsă între 8,5 şi 10.
Nivelul de competenţă digitală din cadrul probei D se stabileşte calculând un punctaj de la 5 la 10 pe baza mediei aritmetice, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de acesta la disciplina Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor în clasele a IX-a, respectiv a X-a.
Nivelul de competenţă digitală se acordă conform următoarei grile:
utilizator începător – pentru media cuprinsă între 5 şi 5,99;
utilizator de nivel mediu – pentru media cuprinsă între 6 şi 6,99;
utilizator avansat – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;
utilizator experimentat – pentru media cuprinsă între 8,50 şi 10.
„Candidaţii care nu au studiat disciplina Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor sau echivalente vor susţine proba de evaluare a competenţelor digitale (proba D) în baza Procedurii Centrului Naţional de Examinare şi Evaluare nr. 177/2019 pentru organizarea şi desfăşurarea probei de evaluare a competenţelor digitale (proba D).
Candidaţii care au promovat, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal – proba C”, a stabilit MEC.
De asemenea, candidaţii care au promovat, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de evaluare a competenţelor digitale – proba D.
David-Maria SASSOLI candidatul Alianței Progresiste a Socialiștilor si Democraților din Parlamentul European, a fost ales azi, 3 iulie 2019, cu o majoritate de 325 de voturi noul Președinte al Parlamentului European
Începând de astăzi, șefia Parlamentului European îi revine, pentru un mandat de 2 ani și jumătate, lui David-Maria SASSOLI.
Alegerea Parlamentului European, din cei patru candidați înscriși, a necesitat două runde de vot, deoarece după primul niciunul din cei înscriși nu a trecut de pragul de 332 reprezentând absolută a voturilor valabil exprimate, adică 50% plus unu.
Pe lista candidaților pentru șefia PE nu s-a regăsit niciun reprezentant din partea PPE grupul care deține cel mai mare număr de europarlamentari.
Dar să facem o scurtă prezentare a celor 4 candidați înscriși pentru funcția de Președinte al PE.
Ska Keller este liderul grupului Verzilor, provine din Germania, are 37 de ani și se află la a treia legislatură în PE, în care formațiunea pe care o reprezintă deține 74 de europarlamentari.
David-Maria SASSOLI este membru în grupul Alianței Progresiste a Socialiștilor si Democraților din Parlamentul European, a doua cea mai mare familie politică din Parlamentul European, formată din 154 de europarlamentari. Este un politician italian, fost jurnalist și membru în Parlamentul European din 2009.
Jan Zahradil, din Cehia, este liderul grupului Conservatorilor și Reformiștilor Europeni, cu o îndelungată activitate în în PE fiind membru din 2004. Formațiunea politică pe care o reprezintă este formată din 62 de europarlamentari
Rezultatele anunțate de Antonio Tajani după prima rundă de vot au fost:
Numărul total de voturi 735 dintre care 73 albe deci nule și 662 de voturi exprimate.
Ska Keller a obținut 133 de voturi, Sira Rego 42 de voturi, David-Maria SASSOLI a obținut 325 de voturi și Ian Zaradil 162 de voturi.
În acest caz majoritate absolută voturilor valabil exprimate, este de 332 de voturi.
Deoarece niciun candidat nu a obținut majoritate absolută voturilor valabil exprimate, s-a trecut la runda a doua de vot cu aceiași candidați, neexistînd observații, intervenții sau alte candidaturi.
Rezultatul celei de-a doua runde îl situează pe primul loc pe David-Maria SASSOLI cu 345 de voturi care devine noul Președinte al Parlamentului European.
Deci, în cea de-a doua rundă, au fost 704 voturi exprimate dintre care 37 albe deci nule și 667 de voturi valabile. De această dată majoritate absolută a voturilor valabil exprimate, a fost de 334 de voturi.
Ska Keller a obținut 119 de voturi, Sira Rego 43 de voturi, și Ian Zaradil 160 de voturi.
În discursul său Sassoli i-a mulțumit predecesorului său, Antonio Tajani, pentru angajamentul și implicarea în activitatea Parlamentului European. De asemenea, a subliniat provocările, tematicile și problemele importante la nivelul UE precum și asumarea răspunderii la nivelul celor mai importante instituții ale UE – Parlamentul, Consiliul și Comisia UE.
Mâine, 4 iulie, deputații europeni vor alege, cei 14 vicepreședinți (din nou cu buletine de vot) și cinci chestori prin vot electronic.
Cea de-a noua legislatură a Parlamentului European a fost constituită oficial astăzi la Strasbourg la ora 10.00 de către Președintele în exercițiu, Antonio Tajani.
Noul Parlament European s-a constituit astăzi la Strasbourg, în urma alegerilor directe din cele 28 de state membre ce au avut loc între 23 si 26 mai și la care au participat 51% dintre alegători. 61% dintre eurodeputați sunt la primul mandat, cea mai mare proporție de până acum, și 40% sunt femei, un procent mai mare în comparație cu 2014 (37%).
Cel mai tânăr eurodeputat este Kira Marie Peter-Hansen din Danemarca (21 ani), iar cel mai în vârstă este Silvio Berlusconi din Italia (82 ani).
Noul Parlament este alcătuit din șapte grupuri parlamentare, cu unul mai puțin decât în legislatura anterioară. Toți eurodeputații care nu s-au alăturat unui grup politic fac parte din categoria „neafiliați”, însă se pot hotărî în orice moment să adere la un grup sau să formeze un grup nou. Începând cu 2009, Regulamentul de procedură prevede ca dintr-un grup politic să facă parte minim 25 de eurodeputați din cel puțin șapte state membre.
După constituirea noului Parlament, mâine dimineața eurodeputații își vor alege Președintele, pentru un mandat de doi ani și jumătate.
Articolul 14 din Regulamentul de procedură al Parlamentului prevede că ședința în cadrul căreia este ales noul Președinte al Parlamentului European va fi prezidată de președintele aflat la sfârșit de mandate – Antonio Tajani.
Conform articolului 15, candidații la această funcție pot fi propuși fie de un grup politic, fie de minimum 38 de deputați europeni (pragul redus introdus în Regulamentul de procedură revizuit).
Termenul limită pentru depunerea candidaturilor pentru funcția de Președinte este stabilit pentru ora 22.00 în aceeași zi (23.00 ora României).
Candidații vor avea posibilitatea de a face scurte declarații (maximum 5 minute) înainte de începerea alegerilor.
Alegerile au loc prin vot secret (conform articolului 15 din Regulamentul de procedură). Pentru a fi ales, un candidat trebuie să obțină majoritatea absolută a voturilor exprimate, adică 50% plus unul (articolul 16). Voturile albe sau cele anulate nu intră în calculul majorității.
Dacă niciun candidat nu este ales în primul tur de scrutin, aceiași sau alți candidați pot fi nominalizați pentru un al doilea tur, în aceleași condiții. Un al treilea tur de scrutin poate fi organizat în aceleași condiții, dacă este necesar. Dacă nu există un câștigător nici după al treilea tur, primii doi candidați cu cele mai bune scoruri în runda a treia intră în al patrulea tur de scrutin, cel care obține cele mai multe voturi câștigând alegerile.
Președinte nou-ales al Parlamentului își preia imediat atribuțiile și poate să țină un discurs inaugural înainte de a prezida alegerea vicepreședinților și a chestorilor.
Duminică, Parlamentul European va fi transformat într-un mare centru de informare în care aproximativ 1300 de jurnaliști vor urma și vor raporta de la alegeri.
„Interesul presei pentru aceste alegeri a fost mult mai mare decât pentru alegerile anterioare. Nu am avut niciodată atât de mulți jurnaliști înscriși în noaptea electorală. Acest lucru demonstrează în mod clar importanța tot mai accentuată a acestui exercițiu democratic transnațional, unic în lume”, a declarat Jaume Duch, purtătorul de cuvânt al Parlamentului European, menționând și cei peste 200 de jurnaliști provenind din țări din afara UE, dintre care 54 din SUA, 21 din Japonia și 20 din China.
Cele trei țări din UE cu cea mai mare prezență media planificată sunt Belgia, cu 259 jurnaliști acreditați, Germania cu 207 și Italia cu 104.
European Elections 2019 – Preparation of the EE2019 election night
European Elections 2019 – Preparation of the EE2019 election night
European Elections 2019 – Preparation of the EE2019 election night
Pentru această ocazie specială, hemiciclul, unde cei 751 de deputați din Parlament dezbat și votează în mod obișnuit, a fost transformat într-un mare centru media de la care jurnaliștii pot raporta noua componență a Parlamentului, pe măsură ce se afișează rezultatele statelor membre (planul de publicare al datelor, ora locală Bruxelles, aici).
Pe parcursul serii, estimările și rezultatele vor fi proiectate pe un ecran LED gigant de 27×4,5 metri, iar liderii grupurilor politice și candidații la președinția Comisiei Europene vor fi prezenți și vor face declarații la aflarea rezultatului.
Pentru a face posibil ca atât de multe instituții media să lucreze din și în interiorul Parlamentului European, întreaga zonă din jurul hemiciclului a fost amenajată cu 110 puncte de transmisie TV stand-up, din care 55 de studiouri TV și 45 de puncte pentru transmisii în direct la radio. În plus, în afara Parlamentului, vor exista 13 camioane de transmisie prin satelit în Europa și în afara acesteia. Serviciul audio-vizual al Parlamentului va pune la dispoziție mijloace proprii de transmisie, cu suport tehnic, pentru 65 de organizații cărora le permite să difuzeze în direct audiențele lor naționale. 51 de unități mobile 4G și 300 de tehnicieni vor fi de asemenea puși dispoziție pentru noaptea night.
Europe by Satellite (EbS), cu 15 camere, se va asigura că mass-media din întreaga lume pot urmări transmisiile live și pot obține imagini din seara alegerilor, distribuite și prin EBU și ENEX. Semnalul live oferit pe mai multe canale EbS + va dura mai mult de șapte ore (non-stop) pentru a oferi transmisii de 24 de ore precum și facilitățile necesare programelor speciale.
Mai multe detalii:
Din aproape 1300 de jurnaliști care urmează să fie prezenți:
770 de jurnaliști TV reprezentând 195 de posturi TV
260 de jurnaliști din departamentele de tipărire și online
170 reporteri agenție de presă și
70 de jurnaliști radio
Stadiu în spatele hemiciclului: 420m² (3 nivele)
90 de conexiuni în bandă largă (10MB) pentru transmisia prin transmisie
160 de linii analogice pentru comunicații audio
64 camioane înregistrate pentru zona de parcare pentru a încărca / descărca materiale
Platformele social-media și serviciile web, folosite de milioane de europeni, s-au alăturat efortului de a reaminti cetățenilor să-și exprime votul în alegerile europene.
Facebook, Google, Snapchat și Twitter sunt printre platformele care oferă servicii suplimentare pentru a se asigura că europenii votează și că alegerile nu sunt compromise online.
Google furnizează caracteristici speciale ale candidaților și le reamintește oamenilor să voteze. Profilurile candidaților sunt și mai vizibile pe YouTube.
Facebook reamintește utilizatorilor săi perioada derulării alegerilor și, în zilele electorale, a creat un buton special: „Am votat”. De asemenea, facebook și-a consolidat eforturile pentru ai face pe utilizatori conștienți de știrile false.
Instagram conține autocolante speciale care fac trimitere la site-ul electoral.
Utilizatorii Snapchat cu vârsta de vot, din întreaga Europă, vor primi un mesaj video de la Team Europe, amintindu-le să voteze.
Twitter a introdus emoji speciale care însoțesc hashtags: #EUelections2019 și #thistimeimvoting în diferite limbi.
Aici, veți găsi o prezentare generală a acțiunilor întreprinse de platformele sociale și de companiile digitale.
În toate țările Uniunii Europene, peste 426 de milioane de cetățeni sunt eligibili să voteze, între 23 și 26 mai.
Publicat de Camelia Teodosiu,
2 octombrie 2017, 14:30 / actualizat: 3 octombrie 2017, 10:21
Principalele subiecte ale Sesiunii Parlamentului European, aflate pe ordinea de zi, din această săptămână, sunt:
Brexit. Marți, deputații europeni vor evalua progresele înregistrate în negocierile cu Brexit cu președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, și cu negociatorul-șef al UE, Michel Barnier. Tot marţi vor vota cu privire la o rezoluție care să cuprindă recomandările Parlamentului pentru summit-ul din 20 octombrie UE-27 de la Bruxelles.
Summit-ul UE. Miercuri, deputații europeni vor discuta despre migrație și modul de stabilire a unui sistem comun de azil cu primul vicepreședinte al CE, Frans Timmermans. De asemenea, vor mai fi discutate planurile comune de apărare și agenda digitală, ca dezbateri preliminare, înaintea summit-ului european care va avea loc pe 19 și 20 octombrie Bruxelles.
Procurorul european. Deputații europeni urmează să aprobe intensificare cooperării judiciare între 20 de state membre ale UE prin înființarea unui Parchet European. Ca organism independent, Procuratura va lupta împotriva fraudei și a utilizării abuzive a fondurilor europene. (Dezbatere miercuri, vot joi)
Criminalitatea informatică. Creșterea numărului de infracțiuni cibernetice și inadecvarea măsurilor de prevenire a atacurilor asupra infrastructurilor critice sau a abuzului sexual online sunt în curs de dezbatere luni. Parlamentul va vota marți recomandările sale.
Zborurile anulate. Deputații europeni vor discuta cu Consiliul și cu Comisia despre modul de aplicare a drepturilor pasagerilor în cazul anulării masive a zborurilor, cum ar fi cele ale companiei Ryanair. (Dezbatere marți)
Turcia. Deputații europeni sunt îngrijorați de faptul că Turcia utilizează mandate de arestare Interpol pentru a urmări activiști sau oponenți politici dincolo de frontierele sale. În cadrul unei dezbateri cu Consiliul și Comisia, miercuri seara, vor examina cazurile a doi jurnaliști și scriitori care posedă dublă cetățenie turcă și europeană și care sunt reținuți de autoritățile spaniole.
Pachetul de telecomunicații. O reformă a normelor europene în domeniul telecomunicațiilor va fi supusă la vot în cadrul Comisiei pentru industrie. Scopul pachetului este de a promova conectivitatea în întreaga UE și de a face din 5G o realitate pentru toți cetățenii UE. Deputații ar putea modifica propunerea pentru a solicita eliminarea costurilor suplimentare pentru apelurile intra-UE și crearea unui sistem de alertă a cetățenilor în situații de urgență. (Luni)
Candidați selectați pentru Premiul Saharov. Deputații europeni vor prezenta cei șase candidați pentru Premiul Saharov 2017 la o reuniune comună a Comisiilor pentru afaceri externe, dezvoltare și drepturile omului. Cel de-al 29-lea Premiu Saharov va fi premiat în sesiunea plenară din 13 decembrie.
Agenda preşedintelui. Președintele PE, Antonio Tajani, va prezida marți dezbaterea despre Brexit și va participa la o conferință de presă cu coordonatorul PE pentru Brexit, Guy Verhofstadt, după dezbatere. Miercuri, Antonio Tajani va prezida dezbaterea privind summitul european. După-amiaza, se va întâlni cu președintele Casei Reprezentanților australieni.
Universitatea de Vest din Timișoara începe luni înscrierile pentru cea de-a doua sesiune de admitere. Candidații mai au la dispoziție 180 de locuri bugetate și alte 2.300 de locuri cu taxă.
Absolvenții de liceu care se vor înscrie la Universitatea de Vest din Timișoara vor putea solicita alocarea unui loc de cazare gratuit pentru o perioadă de trei zile.
UVT pune la dispoziţia candidaţilor 76 de specializări de licenţă, în 11 facultăţi: Arte şi Design; Chimie, Biologie, Geografie; Drept; Economie şi de Administrare a Afacerilor; Educaţie Fizică şi Sport; Fizică; Litere, Istorie şi Teologie; Matematică şi Informatică; Muzică şi Teatru; Sociologie şi Psihologie; ştiinţe Politice, Filosofie şi ştiinţe ale Comunicării.
Instituția vrea să sprijine financiar studenții așa că oferă şapte tipuri de burse cu sume care ajung şi la 1.100 lei, plus alte forme de sprijin material.
În ceea ce privește condițiile de cazare pe durata anului de studiu, UVT deține 3.000 de locuri în zece cămine modernizate.
Sesiunea de admitere de toamnă are loc în perioada 4 – 17 septembrie.
În prima sesiune de admitere, la UVT s-au înscris cu 17% mai mulți tineri decât anul trecut. Conducerea Universităţii anticipează încă 500 de înmatriculări în sesiunea de toamnă, ceea ce ar reprezenta peste 4.000 de ”boboci” în noul an universitar.
În Caraș Severin s-au înscris 576 de absolvenți la cea de-a doua sesiune a bacalaureatului. În premieră, candidaţii vor susţine mai întâi examenele scrise, apoi pe cele orale.
În județ, candidații au fost repartizați în două centre de examen: 200 la Colegiul Naţional Traian Doda din Caransebeş, iar restul la Colegiul tehnic din Reşiţa.
Luni este programată proba scrisă la limba şi literatura română, în ziua următoare cea la limba maternă. Miercuri se va desfăşura proba obligatorie a profilului, iar joi cea la alegere.
Între 25 şi 31 august elevii vor avea probele orale, iar primele rezultate sunt afişate pe 1 septembrie, zi în care pot fi depuse şi contestaţiile.
Potrivit Ministerului Educaţiei, la această sesiune, majoritatea absolvenţilor provin din promoţia recentă, aproape 25 de mii, iar peste 14 mii din seriile anterioare.
În prima sesiune, de vară, au luat bacalaureatul aproape 94.000 de elevi, din cei peste 128 de mii care s-au prezentat la examen, adică 72,9%. Rata de promovabilitate în judeţul Caraş-Severin la sesiunea iunie-iulie a examenului de bacalaureat a fost de 60%.
Peste 4.6oo de absolventi de liceu isi incearca sansele la sesiunea de toamna a bacalaureatului in Capitala.
Prima proba, cea scrisa la romana va avea loc pe 21 august, pe 23 candidatii vor da proba obligatorie a profilului iar pe 24 august- proba la alegere a profilului si specializarii.
Intre 25 si 31 august vor fi evaluate competentele lingvistice la romana, digitale si intr-o limba straina.
Rezultatele vor fi afisate pe 1 septembrie, in aceeasi zi urmand sa se depuna eventualele contestatii.
Rezultatele finale vor fi publicate pe 6 septembrie.
La sesiunea din vara au promovat examenul in Capitala 75,53 la suta dintre candidati.
În urma desfăşurării concursului de admitere la Academia Tehnică Militară, sesiunea iulie 2017, au rămas neocupate 8 (opt) locuri bugetate dintre cele alocate Ministerului Afacerilor Interne.
Locurile rămase neocupate sunt comune – femei şi bărbaţi.
În contextul celor mai sus prezentate, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Delta” al judeţului Tulcea, cu sediul în municipiul Tulcea, str.1848, nr.16, va recruta, în perioada 08 – 25.08.2017, candidaţi pentru concursul de admitere, organizat de către Academia Tehnică Militară.
Cererile tip de înscriere la sesiunea a II-a de admitere, septembrie 2017, se depun de candidaţi la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Delta” al judeţului Tulcea, până la data de 25 august 2017.
Candidaţii care au participat pe locurile M.A.I. în prima sesiune de admitere 2017 şi au dosarele constituite – inclusiv fişa medicală încheiată cu concluzia „APT”, le depun la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Delta” al judeţului Tulcea.
Testarea psihologică
Candidaţii care au participat pe locurile M.A.I. în prima sesiune de admitere 2017 şi au fost declaraţi „Apt” sunt exceptaţi de la susţinerea testării psihologice.
Candidaţii care şi-au constituit dosar nou în vederea participării la concursul de admitere pe locurile M.A.I. la Academia Tehnică Militară, în a doua sesiune de admitere 2017, susţin testarea psihologică la Centrul de Psihosociologie al M.A.I. în perioada 29 – 30 august.
Afişarea rezultatelor la testarea psihologică va avea loc în data de 01 septembrie 2017.
Susţinerea probelor fizice şi contravizita medicală
Candidaţii care au participat pe locurile M.A.I. în prima sesiune de admitere 2017 şi care au promovat probele fizice, fiind declaraţi „Apt” la contravizita medicală sunt exceptaţi de la susţinerea acestor probe.
Candidaţii care şi-au constituit dosar nou în vederea participării la concursul de admitere vor susţine contravizita medicală şi verificarea aptitudinilor fizice la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, în data de 13 septembrie 2017, ora 07,00.
Candidaţii vor avea asupra lor cartea de identitate / paşaportul şi echipamentul sportiv necesar desfăşurării probelor de verificare a aptitudinilor fizice, potrivit baremelor şi criteriilor prevăzute pentru candidaţii la instituţiile de învăţământ ale M.A.I.
Înscrierea candidaţilor la Academia Tehnică Militară şi organizarea concursului de admitere
Înscrierea şi participarea la probele concursului de admitere la Academia Tehnică Militară, sesiunea a II-a de admitere, sunt stabilite de organizatori prin regulamentul / metodologia de admitere.
Detaliile organizatorice, listele cu candidaţii, precum şi rezultatele la probelor eliminatorii, vor fi afişate în timp util pe site-ul oficial al instituţiei www.mai.gov.ro, la secţiunea Carieră/Instituţii de învăţământ /Formare profesională;
De asemenea, relaţii suplimentare pot fi obţinute la Serviciul Resurse Umane din cadrul I.S.U. „DELTA” al judeţului Tulcea la numărul de telefon: 0240/524301, int. 27003, 27112 sau 27010.
70 de candidați au fost eliminați din examen, ieri, la proba scrisă la limba romană, la cea de-a doua sesiune a bacalaureatului. Tinerii au fost prinși că încercau să copieze.
Sesiunea de toamnă continuă mâine cu examenul la limba şi literatura maternă. Miercuri va avea loc proba obligatorie a profilului, iar vineri, ultimul test scris din această sesiune, proba la alegere a profilului şi specializării.
Rezultatele vor fi afişate luni, până la ora 12, iar contestaţiile vor fi depuse în aceeaşi zi, între orele 12 şi 16. Rezultatele finale vor fi afişate pe 3 septembrie.
În total sunt înscrişi peste 63 de mii de candidaţi, din care două treimi au terminat liceul anul acesta, iar restul sunt din promoţiile anterioare. Nu toţi elevii vor susţine toate probele, pentru că cele deja promovate se echivalează. .
Ei au susţinut probele eliminatorii, iar unii n-au mai ajuns la final, ci in braţele medicilor, pentru că nu aveau condiţie fizică.
Cea mai grea a fost proba de rezistentă, spun zeci de candidate care nu au reusit să ajungă la linia de final.
Concurenţa mare este la Facultatea de Poliţie – specialitatea Jandarmi, unde sunt peste 6 candidaţi pe loc.
Alţi tineri se bat pentru un loc la Facultatea de Pompieri, la Facultatea de Arhivistică sau la Ordine si siguranţă publică.
Cei care trec de probele eliminatorii vor susţine teste grilă pentru evaluarea cunostinţelor.
Examenele se încheie vineri.
La Facultatea de Medicină, la programul de studiu Medicină au fost prezenţi 377 de candidaţi, iar la programul de studiu Asistenţă Medicală Generală, 69, transmite Biroul de comunicare al UOC.
La Facultatea de Medicină Dentară s-au prezentat 58 de candidaţi.
Probele s-au desfăşurat fără incidente, respectându-se procedurile elaborate special pentru admiterea 2014, mai transmit reprezentanţii UOC.
La acest examen s-au înscris 230 de candidați, dintre care au promovat peste 120.
Numărul mic este dat de faptul că nota de trecere este 8.
Inspectorul școlar general al județului Mureș, Ștefan Someșan, a precizat că procentul de promovare este ceva mai bun decât anul trecut.
Potrivit datelor centralizate de Ministerul Educaţiei, la nivel naţional peste 60% dintre candidaţi au obţinut cel puţin nota 8, cu 13 procente peste rezultatele înregistrate de anul trecut.
Cele mai slabe rezultate au fost înregistrate în Maramureş şi Giurgiu, unde sub 50% dintre cadrele didactice au promovat.
Până miercuri se mai pot depune contestaţii, iar rezultatele finale vor fi afişate o zi mai târziu.
Simularea a fost organizată de Liga Studenţilor din Tîrgu-Mureş, cu o săptămână înainte de examenul de admitere de la UMF.
S-au înscris elevi din toată ţara, veniţi să testeze condiţiile reale de desfăşurare a examenului şi să-şi facă o imagine asupra nivelului de pregătire.
Examenul a durat 3 ore, iar subiectele au fost formulate din bibliografia cerută la admitere.
Printre schimbările din acest an la admitere se numără noua carte pentru Biologie – Barrons. Întrebările de la sfârșitul fierărui capitol din această carte se vor regăsi în proporție de 90% la examenul de admitere, iar celelalte procente vor fi din capitolele stabilite de universitate.
Pentru celelalte materii – Fizica și Chimia, 75% din întrebări se vor selecta din cartea de teste și 25% întrebări la prima vedere din Bibliografia menționată pe pagina oficială a Universității.
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a lansat o campanie de promovare a meseriei de asistenţi maternali, intitulată “Şi tu poţi fi părinte de profesie.”
Campania a pornit ca o necesitate pentru că în judeţ nu există suficienţi asistenţi care să preia copiii cu vârstă mai mică de 3 ani.
Persoanele care se încadrează în acest profil trebuie să aibă deja o familie, o locuinţă proprietate personală, să fie sănătoase şi să nu aibă cazier judiciar.
Candidaţii vor beneficia de evaluare profesională şi socială şi vor participa la un curs de formare, după care, dacă se vor încadra în cerinţe, vor deveni angajaţi cu carte de muncă ai DGASPC Mureş, spune directorul adjunct al instituţiei, Elida Deak.
În prezent, DGASPC Mureş are angajaţi 252 de asistenţi maternali, care au în grijă 2 sau 3 copii, în total fiind îngrijiţi 470 de copii .
Cadrele didactice care promovează examenul dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar.
Iașul va fi centru de corectare a tezelor pentru examenul de definitivat.
Inspectorul General al Inspectoratului Școlar Județean Iași, Camelia Gavrilă a declarat că la sesiunea din acest an s-au înscris peste 400 de cadre didactice.
La examenul de titularizare în învăţământul preuniversitar din data de 21 iulie s-au înscris, încă din luna mai, 1171 candidaţi pe 174 locuri.
Inspectorul şcolar general adjunct Illes Ildiko spune că există si un număr de posturi libere rezervate.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.