Noul Mers al Trenurilor intră în vigoare în acest sfârşit de săptămână şi este valabil un an.
Zilnic vor circula aproximativ 1300 de garnituri, în funcţie de perioadă.
De luni, 11 decembrie, intră pe traseu Trenurile Zăpezii, dinspre Capitală către principalele destinaţii turistice montane din ţara.
În zilele de weekend, tariful pentru călătoriile spre Valea Prahovei – pe rute între Sinaia – Braşov şi retur – vor avea preţuri reduse cu până la 56 la sută.
În perioada 1 ianuarie – 28 februarie, de luni până joi, biletele valabile la Trenurile Zăpezii vor costa cu 25 de procente mai puţin.
Şi în perioada sezonului estival, vor circula Trenurile Soarelui care vor asigura legături din toată ţara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării.
”Broșura Mersul Trenurilor” poate fi cumpărată din principalele gări şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară la preţul de 15 lei.
Semnalizarea trecerilor la nivel cu calea ferată din Bistrița este blocată de trei ani în procese, timp în care au avut loc numeroase accidente.
Primăria Bistrița a solicitat avizul CFR Călători pentru realizarea unei semnalizări la intersecția cu calea ferată situată între străzile Arțarilor și Colibiței, arteră care va intra într-un proiect amplu de modernizare, extindere și reabilitare însă, cei de la SNCFR au refuzat să emită acordul motivând că au accesat un proiect european și că vor realiza din fonduri proprii semnalizarea căii ferate.
După trei ani de zile situația este identică, timp în care au avut loc numeroase accidente în zonă. Autoritățile au cerut explicații celor de la SNCFR, societatea anunțând că se judecă cu firma care a câștigat licitația pentru montarea semnalizării lor la trecerile de cale ferată și care a intrat în insolvență, procesul fiind pe rolul Curții de Apel București.
Cu detalii primarul municipiului Bistrița, Ovidiu Crețu:
Demersul lor este la această oră la Curtea de Apel București în sensul că, câştigătorul licitaţiei pentru trei puncte, care include și trecerea respectivă, de semnalizare este o firmă care a intrat în insolvenţă. SNCFR a anulat procedura, s-a ajuns la judecată şi se aşteaptă verdictul Curţii de Apel Bucureşti. Până când nu va exista un verdict acolo, nu putem face nimic pentru că nu vom obţine aviz de la ei. Adică, în cazul în care firma respectivă va câştiga licitația, iar Curtea de Apel îi va da câştig de cauză, atunci CFR Călători trebuie să finanţeze şi să se realizeze lucrul respectiv.
Dacă va pierde firma respectivă, atunci desigur că Regionala ne va da aviz favorabil. (Ovidiu Crețu, primarul Bistriței)
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a dispus astăzi efectuarea unui exercițiu de prealarmare a plugurilor de zăpadă cu care CFR va acționa în iarna 2017-2018 pe întrega rețea feroviară. Acest exerciţiu a fost făcut în vederea prevenirii și gestionării situațiilor de urgență specifice sezonului rece.
Acțiunea de prealarmare a plugurilor de zăpadă a avut drept scop verificarea capacității de mobilizare în caz de ninsoare abundentă și viscol. Aceasta s-a desfășurat în regionalele feroviare București, Craiova, Cluj, Iași, Brașov, Galați și Constanța.
CFR are în parcul propriu 33 de pluguri, dintre care 15 pluguri hidraulice și 18 pluguri cu lame.
Ministrul Transporturilor le-a atras atentia directorilor din companiile feroviare să ia toate măsurile ce se impun pentru asigurarea şi menținerea stării de viabilitate a rețelei feroviare, astfel încât odată cu primele semne de ninsoare să se poată interveni în forţă cu utilaje de deszăpezire.
Până sâmbătă, în componenţa trenului interegio 12571 Bucureşti N – Galaţi există un vagon-model, modernizat în România şi adaptat exigenţelor europene, o investiţie proprie a CFR, în valoare de 5.000 de euro.
Vagonul, care a ajuns astăzi la Galaţi, reprezintă imaginea campaniei naţionale #SEPOATE, prin care Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane atrage atenţia publică asupra condiţiilor precare în care a ajuns infrastructura feroviară.
În cadrul campaniei, se strâng semnături online (pe portalul petitieonline.com) şi offline (la toate casieriile CFR) de la cetăţeni, pentru introducerea în Proiectul de ţară, ce va fi finalizat cu ocazia centenarului “România 2018” a investiţiilor multianuale pentru CFR.
Potrivit lui Viorel Istrate, secretar general al Federaţiei Naţionale Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, vagonul-model a fost realizat la atelierele Griviţa de către Industria Feroviară Românească, modernizarea vagonului (mochete şi banchete noi, sistem de climatizare, afişaj electronic, reţea wi-fi, contorizare automată a pasagerilor etc) costând doar 5.000 de euro. Potrivit sursei citate, din totalul de 1048 de vagoane ale CFR, până la finele anului sunt valide doar 700 de vagoane, foarte puţin faţă de traficul de pasageri. Prin campania #SEPOATE, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane pledează pentru modernizarea vagoanelor (circa 40 din actualul parc feroviar s-ar preta la modernizări) şi achiziţionarea de nou material rulant (automotoare electrice şi diesel şi locomotive noi), dar şi pentru modernizarea reţelei de infrastructură feroviară, astfel încât vagoanele să nu se mai deplaseze cu 40 de km la oră.
Potrivit lui Viorel Istrate, nevoia CFR de investiţii se ridică la 34 miliarde de euro, sume ce ar putea proveni din bugetul UE, oportunitate ce a fost ratată în exerciţiul financiar European 2007-2013.
Pentru astfel de deziderate, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane pune la dispoziţia călătorilor în toate gările CFR din ţară tabele pentru semnături de susţinere, ţinta fiind strângerea a 2 milioane de semnături.
Săptămâna viitoare, vagonul model va circula pe Regionala Timişoara, campania urmând să se încheie pe 11 noiembrie, după ce vagonul va fi fost parcurs rute pe toate cele 8 regionale feroviare din ţară. (Radio Iaşi/ FOTO Maria Măndiţa)
Publicat de adinaiftime,
10 septembrie 2017, 08:30
Traim intr-un oras foarte aglomerat si ne plangem adesea ca Bucurestiul se sufoca din cauza traficului infernal. Pentru a rezolva problema traficului si a aglomeratiei, pentru a ne deplasa mai usor si pentru a respira un aer mai curat, trebuie sa analizam cauzele acestei aglomeratii si sa gasim solutii, in functie de cauze.
Una dintre aceste cauze este faptul ca Bucurestiul, ca orice metropola, atrage forta de munca, oameni care vin cu afaceri sau pentru a interactiona cu institutiile statului, ori pentru a beneficia de servicii medicale din toata tara. Numai zona de influenta directa in transport a Capitalei se intinde pe o raza de pana la 60 sau chiar 100 de kilometri de jur imprejurul orasului. Este ceva obisnuit ca oameni care locuiesc in Ploiesti, Pitesti, Targoviste sau Giurgiu sa aiba locuri de munca sau afaceri in Bucuresti. Asta ca sa nu mai vorbim despre cei care locuiesc in judetul Ilfov si lucreaza in orasul nostru. In lipsa unui transport public integrat pentru toata aceasta zona de influenta economica a Capitalei, care sa le ofere mobilitate si predictibilitate, multe dintre aceste persoane fac naveta la Bucuresti cu propriile masini, sporind congestia traficului.
Desigur, toti acesti navetisti ar putea ajunge in Bucuresti cu trenurile, pentru a apela apoi la sistemul de transport public al orasului. Aceasta varianta este posibila datorita faptului ca Bucurestiul dispune de o centura feroviara si de gari la fiecare 90°, Gara de Nord si Gara Basarab, in partea de nord, Gara Progresu, in sud, Garile de Est si de Vest, in respectivele zone.
Iata ca CFR face un prim pas in directia valorificarii transportului feroviar in zona de influenta a Capitalei. Inchisa circulatiei feroviare in ultimii cinci ani, sectiunea Pasarea – Mogosoaia, parte a Centurii Feroviare din Bucuresti, va fi redeschisa traficului, de luni 11 septembrie.
In prezent, traficul trenurilor de marfa pe relatia Bucuresti – Constanta este sufocat de circulatia si prioritizarea unui numar mare de trenuri de calatori.
CFR SA a investit in redeschiderea secțiunii Pasarea – Mogosoaia, care faciliteaza circulatia atat a trenurilor de marfa, cat si a celor de pasageri pe relatia Bucuresti Nord – Chitila – Mogosoaia – Voluntari – Pasarea – Fundulea – Constanta.
Astfel, trenurile cu destinatia Chitila nu vor mai tranzita Bucurestiul, ci vor utiliza Centura Feroviara a Bucurestiului fapt care va fluidiza circulatia in zona.
Odata cu redeschiderea acestei sectiuni, capacitatea de transport feroviar in zona va creste cu peste 30 de trenuri pe zi, iar acest lucru ar putea aduce CFR SA, administratorul national de infrastructura feroviara, un venit suplimentar, anual, de peste 3 milioane de euro , prin incasarea taxei de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI).
Redeschiderea sectiunii Pasarea – Mogosoaia va descongestiona atat traficul trenurilor de pasageri, cat si pe cel al trenurilor de marfa care circula catre si dinspre Constanta.
Lucrarile de reparatie si inlocuire a traverselor pe sectiunea mentionata au fost executate de catre compania Wiebe Romania si au durat mai putin de 30 de zile.
Acest proiect a fost sustinut atat de catre Ministerul Transporturilor, cat si de Primaria Municipiului Bucuresti, iar ministrul Razvan Cuc si primarul general, Gabriela Firea, spera ca prin aceasta solutie sa reduca numarul de accidente in zona podului de cale ferata din Parcul Herastrau.
In luna iunie a acestui an a avut loc ultimul accident dintr-o serie de accidente mortale pe podul din Herastrau. Bucuresti FM a desfasurat o campanie de interes public pentru a sustine demersurile primarului general, Gabriela Firea, pentru constructia unei pasarele pietonale care sa permita traversarea Lacului Herastrau, la nivelul apei, in zona podului de cale ferata. In cele din urma, Municipalitatea a obtinut acordul Ministerului Transporturilor si a amplasat pasarela pietonala, in prima decada a lunii august.
Tranzitul trenurilor catre cel mai important port maritim al Romaniei, Portul Constanta, este in general extrem de afectat, in perioada de vara, de numarul mare de trenuri de pasageri care circula inspre si dinspre Constanta, asigurand fluxul turistilor spre si dinspre litoral.
Tronsonul Bucuresti Nord – Constanta, in lungime de 225 km, face parte din Coridorul IV Paneuropean, cel care pe teritoriul Romaniei parcurge relatia Curtici – Constanta (ramura nordica) si Arad – Calafat (ramura sudica).
Modernizarea acestui tronson, pentru viteza de circulatie de 160 km/h, a costat aproximativ 1 miliard de euro, fondurile fiind asigurate in mare parte de Uniunea Europeana.
Prin sprijinirea lucrarilor de reabilitare si modernizare a Coridorului IV, Uniunea Europeana a subliniat importanta accesului feroviar catre Portul Constanta, fapt care, in esenta, asigura dezvoltarea economica a portului, acesta fiind cel mai mare din Europa de sud-est.
Desigur, Centura Feroviara va putea reprezenta o solutie pentru descongestionarea traficului in Bucuresti doar daca acest prim pas, redeschiderea tronsonului Pasarea – Mogosoaia, va fi urmata de realizarea unor noduri intermodale de transport, la fiecare dintre garile de care dispune Bucurestiul. Aceste terminale intermodale ar trebui sa permita accesarea transportului public de suprafata si subteran al Capitalei, asa cum se intampla la Gara Basarab, spre exemplu. Ar mai trebui, apoi, implementat un sistem integrat de ticketing, care sa includa nu doar metroul si RATB-ul, ci si trenurile CFR. Asadar, mai sunt multi pasi de facut…
Traficul feroviar a fost reluat la pasajul Popa Șapcă din Timișoara, cu o zi înainte de data anunțată inițial.
Circulația trenurilor a fost oprită încă de la începutul săptămânii, pentru demolarea vechiului pod și instalarea celui nou. Astfel, timp de șapte zile, trenurile care plecau spre sudul țării porneau din Gara de Est, iar pasagerii au fost transbordați de la Gara de Nord cu autobuzele speciale RATT.
Anunțul reluării circulației feroviare a fost făcut chiar de primarul Timișoarei, Nicolae Robu, pe pagina de Facebook, amintind și de meciul susținut de Poli.
“O BUCURIE PENTRU CFR, ÎN COMPENSAȚIA NECAZULUI PROVOCAT ASEARĂ DE POLI: TRENURILE POT CIRCULA PESTE NOUL PASAJ POPA ȘAPCĂ DE ASTĂZI, NU DE MÂINE, CUM ERA ANGAJAMENTUL! P.S. Reamintim cu plăcere: aseară, Poli a bătut liderul Ligii I, CFR, cu 4-3, la un moment scorul fiind 4-0!” a notat Nicolae Robu.
Lucrările la Pasajul Popa Şapcă valorează aproximativ 5,4 milioane de euro, bani de la bugetul local. După finalizarea acestora strada ar urma să aibă patru benzi de circulație, câte două pe sens, de la Punctele Cardinale până la intersecția cu Cimitirul Eroilor, dar și piste de biciclete și trotuare moderne.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) susţine că gratuitatea transportului cu trenul pentru studenţi este ilegală şi solicită lămuriri din partea Ministerului Finanţelor privind modul de acordare a subvenţiilor şi decontarea biletelor pentru transportul feroviar al studenţilor.
De asemenea, reprezentanţii COTAR sunt nemulţumiţi de faptul că gratuitatea studenţilor se aplică doar în cazul transportului feroviar, nu şi pentru cel rutier sau naval şi cer să se facă publice datele unui control referitor la gratuitatea oferită studenţilor.
‘Considerăm că această gratuitate este nelegală şi se aplică discriminatoriu, doar transportului pe calea ferată, atât pentru CFR Călători, cât şi pentru operatorii privaţi, excluzând, însă, transportul rutier sau naval, deşi sunt zone din ţară în care studenţii nu ar putea ajunge cu trenul. Considerăm, aşadar, că strategia lansată la începutul acestui an are scop politic, targetul fiind susţinerea anumitor categorii de transportatori şi obţinerea de avantaje băneşti din banii publici’, se precizează într-un comunicat al confederaţiei sindicale remis joi AGERPRES.
Pe de altă parte, COTAR solicită o verificare referitoare la subvenţia de 80% acordată transportului feroviar doar pentru ‘obţinerea de fonduri de la bugetul de stat’.
‘Pe de altă parte, cerem o verificare referitor la subvenţia de 80%, acordată, de asemenea, doar transportului feroviar, subvenţie care are ca target, de asemenea, obţinerea de fonduri de la bugetul de stat, având în vedere faptul că se aplică indiferent dacă locurile din garnitura de tren sunt ocupate sau nu’, se mai menţionează în comunicat.
În acest context, COTAR doreşte să i se comunice când a fost efectuat ultimul control din partea Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală, ANAF, Direcţia de Control, sau Curtea de Conturi, în cadrul companiilor feroviare ce primesc ajutoare băneşti nejustificate de la bugetul statului.
‘Având în vedere faptul că gratuitatea acordată celor 450.000 de studenţi se face fără a se putea ţine o evidenţă reală a biletelor cumpărate, ‘fără număr’, este clar că se pot emite tichete de călătorie pentru această categorie, tot ‘fără număr’ şi fără a se putea verifica vreodată dacă operaţiunea este fictivă ori reală, în lipsa încasărilor, oricât de mici, în casierie, pentru fiecare bilet. Astfel, dl. Ionuţ Mişa (ministrul Finanţelor n.r.) este obligat de funcţia pe care o deţine să sesizeze organele de urmărire penală, pentru a stabili cine a lăsat aceste breşe şi în ce scop’, se menţionează în documentul citat.
COTAR este o organizaţie patronală reprezentativă la nivel naţional a transportatorilor rutieri de persoane, şcolilor de conducători auto, a transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, precum şi a service-urilor auto din România, având o structură federativă, cu personalitate juridică, independentă, nonprofit, nonguvernamentală şi apolitică.
În această perioadă nu mai sunt locuri cu câteva zile înainte de data călătoriei la toate trenurile de legătură cu litoralul, deși a fost pus în circulație tot materialul rulant. Se circulă cu trenuri suplimentare la care au fost adăugate vagoane pe cât permit normele de siguranță a circulației.
Situația de astăzi (11 august) este cu atât mai dificilă întrucât mulți turiști aleg să vină la Ziua Marinei cu trenul, iar același aflux de călători va fi așteptat în data de 15 august, când turiștii veniți în minivacanța de Sfânta Maria vor pleca spre casă din gările de pe litoral.
Dacă în general, în luna august trenurile au o capacitate de încărcare de peste 100%, anul acesta este o situație aparte cauzată de gratuitatea acordată studenților, a precizat Simona Roșca, șef serviciu la Regionala CFR Constanța.
În plus, din cauza condițiilor meteo, a fost restrâns numărul locurilor acordate în picioare pentru că instalațiile de climatizare nu fac față la un număr foarte mare de persoane și la temperaturi foarte ridicate așa cum sunt cele din aceste zile.
Călătorii sunt sfătuiți să își procure bilete cu anticipație ca să evite aglomerația sau chiar imposibilitatea de a mai găsi locuri la trenurile dorite.
Pentru această perioadă, CFR Călători suplimentează și personalul în marile gări, la casele de bilete, pentru preluarea fluxului de călători și limitează vânzarea biletelor fără loc, astfel încât să se evite supraaglomerarea vagoanelor și suprasolicitarea sistemelor de climatizare.
De exemplu în Gara de Nord, în perioada 11-15 august vor lucra zilnic între 25 și 28 de casieri. Persoane din Conducerile Sucursalelor din teritoriu și Central sunt de serviciu pentru organizare și luare de decizii operative.
Trenuri suplimentare în 15 august
Față de graficele zilnice de circulație, în data de 15 august 2017 vor circula suplimentar:
– Un tren InterRegio, Mangalia (plecare 16:50) – Constanța (sosire 18:17/ plecare 18:51) – București Nord (sosire 21:46);
– Un tren Regio, Cacica (plecare 14:00) – Suceava Nord (sosire 14:49);
– Două trenuri Regio, Dej – Cluj Napoca;
– Un tren InteRegio, Dej –Gherla și retur;
– Un tren InteRegio, Dej – Iva Mică.
CFR anunță că în în zilele în care temperatura la șină va depăși 50 de grade, pe tronsoanele unde situația o impune se reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/ h faţă de viteza normală.
„CFR SA informează că începând de pe 1 august 2017 și până la sfârșitul săptămânii, când sunt prognozate temperaturi maxime cuprinse între 37 și 39 de grade în aer în majoritatea regiunilor, conform informărilor transmise de ANM, s-au luat măsuri speciale pentru desfășurarea traficului feroviar în condiții de siguranță”, se arată într-un comunicat al companiei remis redacţiei.
„Astfel, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează revizii suplimentare pe reţea în regiunile aflate sub atenționare de COD GALBEN și COD PORTOCALIU, prin verificarea directă ale căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină va depăși 50 de grade, pe tronsoanele unde situația o impune se reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă. Menționăm faptul că aceaste măsuri respectă normele de siguranţă feroviară în astfel de situații speciale”, se mai specifică în textul citat.
De asemenea, CFR SA avizează permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce tronsoane se va lua această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic.
Pe de altă parte, CFR le recomandă călătorilor să aibă o sticlă cu apă, medicația necesară în caz de nevoie și dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă că o persoană are nevoie de ajutor, să anunțe imediat personalul din tren.
Tichetul unic de transport va fi introdus în București și în județul Ilfov.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat că acest program va fi implementat din toamnă.
Edilul șef a precizat că proiectul se adresează atât companiilor de stat, cât şi firmelor private.
”Împreună cu Metrorex şi CFR vom implementa, începând din această toamnă, programul tichetului unic de transport. Noutatea aceasta fiind că un călător din Bucureşti sau din Ilfov, cu acelaşi bilet poate să urce şi într-un autobuz RATB, poate să meargă şi cu Metroul, poate să urce şi într-un microbuz al unei firme private, licenţiată în regiunea Bucureşti-Ilfov”, a declarat primarul general, Gabriela Firea
Trenul de călători Timişoara – Bucuresti a rămas în câmp, în această dimineaţă, după ce legătura dintre vagoane şi cele două locomotive s-a rupt.
Unul dintre călători, martor la evenmiment, spune că locomotivele şi-au continuat drumul, în timp ce opt vagoane au rămas în Radomireşti, judeţul Olt. După o oră, cele două locomotive s-au întors pentru a prelua garnitura de vagoane.
În tren se aflau aproximativ 300 de pasageri, care au fost tot timpul în siguranță, potrivit CFR.
Reprezentanţii Companiei feroviare mai spun că incidentul s-a produs deoarece s-a frânat automat. Trenul a ajuns la destinaţie cu o întârziere de aproape două ore şi jumătate.
Compania CFR ia măsuri speciale pentru desfășurarea traficului feroviar în siguranţă!
Incepând de astăzi, 28 iunie și până la sfârșitul săptămânii, când sunt prognozate temperaturi care vor depăși 37 de grade, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare va efectua revizii suplimentare pe reţea în regiunile aflate sub coduri de canicula.
Angajatii CFR vor măsura şi înregistra permanent evoluţia temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura la nivelul șinei va depăși 50 de grade C, pe trosnoanele unde situația o impune se va reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă.
Aceaste măsuri sunt aplicate de toate companiile manageri de infrastructură și respectă normele de siguranţă feroviară în astfel de situații speciale.
De asemenea, CFR recomandă călătorilor ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre orele de sosire și de plecare a trenurilor în stațiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport.
Călătorii pot afla informaţii în timp real despre localizarea exactă a unui tren aflat în circulaţie și de pe www.cfr.ro.
Si CNAIR avertizează că este posibilă interzicerea temporară a circulaţiei vehiculelor cu masa totală mai mare de 7,5 tone, pe autostrăzile şi drumurile naţionale din judeţele afectate de canicula.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere precizeaza ca intreuperea circulaţiei este necesară pentru protecţia sectoarelor de drum asfaltat pe care, din cauza temperaturilor ridicate din timpul zilei, se produc deformări majore ireversibile.
Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Autostrăzi si Drumuri Naţionale din
Romania la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/264.33.54 şi 021/9360.
În cursul zilei de duminica, viteza de circulaţie a trenurilor va fi redusă în anumite intervale de timp cu 20-30 km/h faţă de viteza normală de circulaţie, pe secțiile de circulație din Banat, Oltenia, sud-vestul Transilvaniei şi local în Muntenia, unde se vor înregistra temperaturi de 37 de grade, conform informărilor transmise de ANM.
Măsura este obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar şi, de asemenea, este aplicată de toate administraţiile de cale ferată deoarece, în astfel de perioade, temperatura înregistrată la nivelul șinei poate depăşi 50 de grade C.
Astfel, în cursul acestei zilei personalul de întreţinere va efectua revizii suplimentare pe întreaga reţea feroviară, prin verificarea directă ale căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor în şină etc., iar în anumite intervalele orare viteza de circulaţie a trenurilor de călători şi de marfă se va reduce cu 20-30 km/h faţă de viteza normală de circulaţie, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă.
CFR recomandă publicului călător ca, în perioada de valabilitate a avertizării meteo pentru temperaturi ridicate, înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre graficul de circulaţie la staţiile şi agenţiile CFR din Bucureşti şi din ţară, sau la numărul de telefon 021/9521. (Rador/ FOTO adevarul.ro)
Trenurile care tranzitează stația Ploiești Sud vor înregistra întârzieri în perioada 12 – 26 iunie, motivul fiind executarea unor lucrări.
‘CFR informează că în perioada 12 iunie — 26 iunie 2017 se vor executa lucrări de realizare a unei joncțiuni (legături) între fir I Ramificația Ploiești Triaj — Ploiești Sud și fir II Marfă Ploiești Triaj — Ploiești Sud. Menționăm faptul că se vor înregistra întârzieri în graficul de circulație al trenurilor care tranzitează această zonă, ca urmare a închiderii și scoaterii de sub tensiune a firului I de circulație, urmând ca circulația să se realizeze pe celălalt fir (cu implicații datorită așteptării pentru înscrierea în circulație a trenurilor)’, precizează CFR.
Pasagerii sunt sfătuiți ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informații despre orele de sosire sau de plecare a trenurilor în stațiile CF sau la numărul de telefon 021/9521.
Timp de trei luni, până la data de 10 septembrie, peste 40 de trenuri vor asigura legături din toată țara către Delta Dunării şi staţiunile de la Marea Neagră.
De asemenea, majoritatea trenurilor care sosesc din țară vor avea legături frecvente cu trenuri care circulă între Constanța și stațiuni.
Pentru serviciile cuprinse în programul special estival sunt valabile toate facilitățile de călătorie acordate prin legi sau hotărâri de guvern în vigoare.
O călătorie București – Constanța, fără reduceri, este 59,6 lei la tren IR.
Dacă se achiziționează un bilet dus-întors călătorul beneficiază de 10%reducere, iar dacă biletul este achiziționat online se mai adaugă o reducere de 5%.
De asemenea, pentru cumpărarea biletelor cu cel puțin 21 de zile în avans reducerea este de 25% din tariful de transport.
Cu oferta Minigrup 2-5 reducerile acordate sunt de până la 30% dacă achiziționarea se face online.
Trenurile Litoral, care circulă cu viteză sporită fără opriri intermediare între București Nord – Constanța și retur, ajung la destinație în aproximativ două ore.
Durata călătoriei cu celelalte trenuri InterRegio, pe ruta București – Constanța, este în medie de circa 2 ore și 20 minute.
20 de trenuri vor pleca zilnic din București spre Constanța, 11 cu destinația Mangalia și cu opriri în toate stațiunile de la Malul Mării.
Pentru a facilita accesul turiștilor la Delta Dunării, un tren direct InterRegio va circula suplimentar pe ruta București Nord – Tulcea Oraș și retur.
De asemenea, în fiecare zi, 4 trenuri (2 dus/ 2 întors) vor continua să circule între Medgidia și Tulcea.
Aproape 80 de kilometri de cale ferată din judeţul Arad vor fi reabilitaţi în următorii trei ani.
Compania CFR Infrastructură a semnat două contracte în acest sens, în valoare totală de 800 de milioane de euro. Astfel, va fi reabilitată secţiunea Bârzava – Ilteu, care face parte din coridorul european Budapesta – Curtici – Bucureşti – Constanţa. În cadrul proiectului, vor fi construite mai multe poduri, între care două peste râul Mureş, precum şi un tunel de 600 de metri lungime.
Trenurile de călători vor putea atinge, pe acest tronson, viteza de 160 de kilometri pe oră.
Adolescentul electrocutat, în 7 martie, pe podul de cale ferata din zona Parcului Herastrău, care avea arsuri pe aproape tot corpul, a decedat, a declarat, pentru News.ro, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Grigore Alexandrescu”, Raluca Alexandru.
Băiatul, în vârstă de 16 ani, a ajuns la spital în stare foarte gravă, cu arsuri de gradele II și III pe 90 la sută din suprafața corpului.
Incidentul s-a produs pe podul de cale ferata peste DN 1 din zona Miorița.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență București – Ilfov, Daniel Vasile, declara atunci ca adolescentul s-a electrocutat după ce a ajuns în apropierea cablurilor de 27.000 de volți care alimentează locomotivele.
În acea zonă au mai avut loc astfel de accidente.
În 2015, doi tineri au fost electrocutați când au traversat același pod CFR, atingând firele de contact, iar în 2012 un alt tânăr și-a pierdut viața în urma unui incident asemănător.
CFR Călători anunţă suplimentarea trenurilor de Paşti. Este vorba de peste 8.000 de locuri în trenurile către cele mai solicitate destinaţii, în perioada 15 – 17 aprilie, dar şi spre şi dinspre marile oraşe: Bucureşti, Braşov, Sibiu, Cluj, Constanţa, Iaşi, Satu Mare şi Timişoara.
Pentru a evita aglomerările, compania recomandă tuturor pasagerilor planificarea din timp a călătoriei cu trenul. Totodată, CFR Călători informează că în perioada 15-17 aprilie, toate agenţiile de voiaj vor fi închise.
Circulaţia feroviară rămâne deocamdată blocată între Petroşani şi Haţeg, după ce ieri a deraiat un tren de marfă format din 16 vagoane.
CFR asigură transbordare cu mijloace auto — microbuze și autobuze — între stațiile Petroșani și Pui (și retur) pentru trenurile locale, călătorii fiind preluați din aceste stații de alte trenuri care circulă pe aceleași rute.
De asemenea, pentru trenurile de lung parcurs (IR) care circulă spre Arad traficul este redirecționat pe relația Filiași — Orșova — Timișoara — Arad, iar cele spre Simeria vor circula până la Petroșani, cu transbordare auto Petroșani — Pui, călătorii fiind apoi preluați de alte trenuri care au traseu comun.
14 din cele 16 vagoane ale trenului au sărit ieri de pe şine, unele dintre ele, inclusiv locomotiva, răsturnându-se într-o râpă. Cei doi mecanici au murit.
Garnitura, ce aparţine unui operator privat, circula pe relatia Slatina-Curtici. La baza deraierii ar fi o defecțiune la sistemul de frânare al trenului. Agenția de Investigare Feroviară (AGIFER) va ancheta accidentul produs sâmbătă între stațiile Banița și Merișor, pe secția de circulație Petroșani – Simeria (Regionala Timișoara).
În continuare se caută soluţii pentru extragerea vagoanelor şi a locomotivei din prăpastie.
Angajaţii Companiei CFR vor beneficia de creşteri salariale de peste 17%. Discuţiile dintre administraţie şi sindicate s-au încheiat cu puţin timp în urmă, iar cele două părţi au ajuns la un acord provizoriu.
Directorul CFR Călători Iosif Szentes a declarat în urmă cu puţin timp că fondul de salarii o să fie majorat cu 17%. De asemenea acesta a mai anunţat că a fost încheiat un acord cu sindicatele reprezentative din CFR Călători prin care e vor proteja drepturile salariaţilor oferite până acum prin contractul colectiv de muncă. În baza acestui acord angajaţii vor primi în continuare bonurile de masă şi anumite sporuri. De asemenea vor fi păstrate şi ajutoarele sociale prevăzute în anumite situaţii. Directorul CFR Călători a mai spus că acordul este valabil până la data de 20 aprilie, iar scopul acestuia este de a proteja drepturile angajaţilor până la finalizarea negocierilor privind contractul colectiv de muncă.
De cealaltă parte, reprezentanţii sindicatelor au spus că speră ca în urma negocierilor care vor avea loc în perioda următoare şi angajaţii din CFR Calători să aibă salariile majorate corespunzător cu munca depusă.
(Rador/FOTO COnstantin Mihai, redactor Radio Iaşi)
Începând de duminică, 25 octombrie, în activitatea de transport feroviar de pasageri se va trece la ora Europei orientale sau ora oficială de iarnă, astfel că ora 4.00 va deveni 3.00, informează CFR Călători.
Trecerea la ora de iarnă nu modifică mersul trenurilor în vigoare, circulaţia trenurilor urmând a se efectua conform orarelor prevăzute în mersul trenurilor. În noaptea de 24/ 25 octombrie, trenurile de călători vor pleca din gările în care se formează conform orei de vară, până la ora 4.00, care devine 3.00. Trenurile care au ora de plecare din gările în care se formează după ora 4.00, vor pleca la orele stabilite în mersul de tren în vigoare, respectând ora oficială de iarnă. Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4.00, ora oficială de vară, vor opri în staţiile din parcurs stabilite, unde vor staţiona până la ora de plecare din mersul trenurilor, conform noii ore. Trenurile care mai au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală îşi vor continua mersul până la destinație. Având în vedere că şi în ţările vecine trecerea de la ora de vară la ora de iarnă se face în aceeaşi zi de duminică, 25 octombrie, între staţiile de frontieră cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Bulgaria și Ucraina, trenurile vor circula după orarul din mersul de tren în vigoare.
Informaţii legate de mersul trenurilor – orar, tarife, oferte, etc. sunt disponibile pe site-ul www.cfrcalatori.ro., în staţiile şi agenţiile de voiaj CFR.
Sindicaliștii din cadrul Companiei Căile Ferate Române ar putea intra în grevă generală după jumătatea lunii octombrie. Negocierile de la Ministerul Transporturilor au eșuat. Sindicaliștii din domeniul feroviar sustin că, pînă acum, nu au avut parte decît de promisiuni.
Dacă pînă la 1 octombrie nu se vor găsi soluții la revendicările pe care le au, vor fi declanșate procedurile conflictului de muncă, mergînd pînă la greva propriu zisă.
CFR-iștii cer salarii crescute cu cel puțin 10%, tichete de masă și vouchere de vacanță.
Condiţii mizere în trenuri. Scaune vechi şi rupte; geamuri nespălate, cu „autografe” şi care nu se mai deschid din cauza ruginii; toalete insalubre – un adevărat focar de infecţie atât pentru cei mari, cât şi pentru cei mici şi un miros care se simte imediat ce urci în tren.
Acesta este peisajul pe care îl „admiră” călătorii care circulă cu trenul Regio, fostul Personal. De aer condiţionat nici nu se mai pune problema. În plus, coşurile de gunoi nu mai există, aşa că ambalajele şi peturile sunt aruncate printre scaune.
Călătorii sunt nevoiţi să suporte condiţiile inumane din trenuri, deoarece poate nu au cu ce să circule. Unde mai pui că trenul este cel mai sigur mijloc de transport. Despre preţuri… având în vedere condiţiile, dar şi despre întârzieri. Trageţi dvs concluziile.
Dar toate acestea nu sunt noutăţi pentru nimeni, cunosc situaţia inclusiv şefii CFR Călători. În urma unor controale, aceştia s-au convins că pasagerii au dreptate atunci când se plâng. Inclusiv inspectorii OPC au aplicat amenzi pentru mizeria din trenuri. Întrebarea este dac[ s-a schimbat ceva?
Şase trenuri de călători, în care se aflau aproape 900 de persoane, au rămas blocate în cursul nopţii de marţi spre miercuri în mai multe gări din judeţul Hunedoara, după ce locomotiva unui mărfar a luat foc între staţiile Merişor şi Băniţa, într-o zonă inaccesibilă intervenţiei pompierilor militari.
Incidentul de pe calea ferată a blocat circulaţia feroviară între staţiile Simeria şi Petroşani, cinci trenuri accelerat care se îndreptau spre Mangalia, Constanţa, Târgu Jiu, Cluj şi Simeria şi unul internaţional, care mergea spre Burgas fiind nevoite să aştepte în gările Bretea, Pui, Baru, Crivadia şi Petroşani, a informat Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara.
Trei trenuri, în care se aflau aproximativ 800 de pasageri, au fost redirecționate spre litoral, pe o rută ocolitoare.
Ceilalți pasageri care călătoreau spre Petoșani și Târgu Jiu au fost notificați prin intermediul polițiștilor, jandarmilor și șefilor de tren despre situație și au fost îmbarcați în mijloace de transport în comun și transportați spre destinație.
De asemenea, pasagerii blocați în Petroșani au fost preluați cu mijloace de transport în comun și mutați într-un tren care a fost redirecționat spre Simeria.
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că traficul feroviar pe magistrala 200 Brașov – Sibiu este oprit. Situația a apărut după ce în timpul manevrelor de regarare ale unui tren (fără călători) în stația de cale ferată Brașov, acesta a deraiat.
În spaţiul românesc, căile ferate japoneze reprezintă, fără îndoială, un model de companie feroviară care se deosebeşte radical de CFR-ul autohton, fie numai prin simplul fapt că întârzierile trenurilor totalizează, în decursul unui an, cel mult 1-2 minute. Mai mult: compania cere scuze publicului pentru neplăcerile cauzate, iar managerii demisionează pentru întârzieri de peste 3 minute. Un alt atu important al niponilor este viteza – astfel, nu e o întâmplare că, de curând, în Japonia, a fost atins un nou record: 603 km/h! Un lucru e cert: aceste date nu trebuie în niciun caz să ne mire; ele nu sunt banale coincidenţe, ci rezultat al unei culturi feroviare aparte, care începe în anii ’50 cu un proiect al unui tren care avea să inspire lumea occidentală, denumit Shinkansen.
Importanţa căilor ferate în societatea niponă a fost recunoscută prin crearea, în 1920, a unui Minister al Căilor Ferate, care avea să coordoneze dezvoltarea continuă a reţelei şi creşterea vitezei de circulaţie la 69,6 km/h; mai mult, în 1934, se produc înnoiri tehnologice prin introducerea unor locomotive mai performante. Din aceste considerente, se pare că pentru căile ferate japoneze perioada interbelică a fost o adevărată epocă de aur, iar una dintre figurile marcante ale acesteia a fost ministrul Mitsugu Sengoku, care a rămas anecdotic prin încercarea, reuşită temporar, de a nu mai permite ca parlamentarii să beneficieze de bilete de tren gratuite. În cele din urmă, Dieta japoneză a dat o lege prin care acest drept al parlamentarilor a fost restabilit.
Prima ţară care s-a inspirat de la japonezi a fost Franţa. Puţini oameni cunosc faptul că povestea de succes a TGV-ului francez începe în 1961 prin vizita unui inginer, Hervé Guibert, în Japonia, unde a studiat bunele practici ale acestora în domeniul feroviar. Au mai trecut încă 20 de ani până când, în 1981, avea să fie inaugurată linia de mare viteză Paris-Lyon, care pentru politicieni, însemna, aşa cum aprecia Georges Pompidou, „noua dimensiune a măreţiei tehnicii franceze”. Linii de mare viteză aveau să fie inaugurate, în anii următori, în Germania, Italia, Olanda, Spania, Marea Britanie, Danemarca.
Istoria trenului glonţ a avut la bază comutarea energiilor şi aspiraţiilor poporului japonez de la idealul militar al unei puteri cuceritoare, ideal ce s-a dovedit un fiasco, spre un nou model de afirmare, acela paşnic, ca o putere economică globală, pentru care orice obiect produs în Japonia să simbolizeze un vis al omenirii. Iată de ce trenul glonţ avea să devină un model replicat în întreaga lume occidentală.
Publicat de Stefania Grigore,
17 septembrie 2014, 10:35 / actualizat: 17 septembrie 2014, 18:13
Opt trenuri InterRegio care tranzitează sud-vestul ţării au fost deviate până vineri 19 septembrie. O altă garnitură va circula suplimentar pe ruta Orşova – Bucureşti joi şi vineri, din cauza inundaţiilor din zonă, informează CFR Călători.
De asemenea, în această perioadă şi în circulaţia trenurilor Regio sunt modificări anunţate la nivel local.
Pasagerii sunt rugati ca inainte de efectuarea calatoriei să contacteze telefonic gara CFR din localitatea de plecare pentru informaţii actualizate.
Lista cu numerele de telefon ale staţiilor CFR este publicata pe site-ul www.cfrcalatori.ro.
Pasagerii care aveau bilete la trenurile deviate, dar şi posesorii de abonamente vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor.
Legătura dintre Capitală şi Constanţa va fi asigurată zilnic de 14 trenuri InterRegio (şapte pe sens), începând din 15 septembrie, patru dintre acestea urmând să circule cu 160 kilometri/oră, ca şi în sezonul estival, potrivit CFR Călători.
Trenurile care vor circula cu 160 kilometri/oră vor parcurge distanţa dintre Capitală şi litoral într-o oră şi 58 de minute.
În perioada sezonului estival, peste 900.000 de pasageri au utilizat Trenurile Soarelui, precizează CFR Călători.
La cererea pasagerilor, CFR va menţine în circulaţie toate trenurile directe care au asigurat legăturile dintre Arad, Craiova, Iaşi, Suceava, Braşov şi oraşul Constanţa.
Calea ferată Oraviţa-Anina nu a şi-a găsit nici de această dată gestionar, licitaţia pentru închirierea acesteia fiind din nou reprogramată, a precizat purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale CFR, Oana Brânzan.
La licitaţia publică cu strigare susţinută ieri la Bursa Română de Mărfuri de către Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA nu s-a prezentat niciun ofertant interesat de preluarea tronsonului din Banatul de munte.
În aceeaşi situaţie se mai află şi celelalte două secţii neinteroperabile aflate pe raza Sucursalei Regionale CF Timişoara, Caransebeş – Băuţari şi Haţeg – Subcetate.
Compania de căi ferate din România organizează astăzi o nouă licitaţie publică cu strigare, pentru închirierea a peste o mie de kilometri de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile.
Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Operatorii economici desemnaţi câştigători sunt obligaţi să preia şi personalul CFR existent. Secţiile neinteroperabile aflate pe raza Sucursalei Regionale CF Timişoara scoase la licitaţie mai sunt: Caransebeş – Băuţari şi Haţeg – Subcetate.
De vineri şi până duminică vor fi încă două garnituri în programul „Trenurile Soarelui” spre/dinspre Constanţa. De asemenea, vineri, de Adormirea Maicii Domnului, vor circula suplimentar 7 trenuri: spre si dinspre centrul de pelerinaj din Ardeal – Mănăstirea Nicula.
Poliţia Română a declanşat ieri, o amplă acţiune de verificare a legalităţii mărfurilor transportate în Portul Constanţa pentru descoperirea evaziunii fiscale
Au fost vizate în special transporturile de cereale, dar şi celelalte transporturi cu produse autohtone.
S-a verificat legalitatea documentelor şi a mărfurilor transportate către porţile de acces auto din Portul Constanţa, către ecluzele canalului Dunăre – Marea Neagră şi către triajele CFR din judeţul Constanţa.
Echipele de control au scanat documentele însoţitoare de transport al mărfurilor ce părăsesc incinta portuară.
Scopul controlului a fost acela de a identifica societăţile comerciale şi persoanele care controlează societăţile implicate în activităţile evazioniste.
CFR Călători scoate din nou la licitaţie calea ferată Oraviţa-Anina, monument istoric şi arhitectonic din Banatul montan
Publicat de Stefania Grigore,
18 iulie 2014, 18:00 / actualizat: 21 iulie 2014, 9:09
Decizia a fost luată din cauza numărului redus de călători. Aceasta nu este prima încercare de a găsi un investitor care să gestioneze, în următorii patru ani, cea mai veche cale ferată pe traseu montan din România.
Astfel, pe 19 iulie, vor avea loc spectacole de acrobaţie aeriană cu avioanele şi planoarele, dar şi demonstraţii ale paraşutiştilor.
Cei interesaţi pot participa la zboruri de agrement şi la salturi cu paraşuta în tandem, însoţiţi de un instructor.
Mai sunt programate concerte şi petreceri, iar accesul va fi gratuit. Transportul va fi asigurat de autobuzele RATC, care vor pleca din zona gării CFR la orele 15.30 şi 16.30, cu întoarcere la orele 20.30 şi 21.30
Trenurile Soarelui, care asigurã legãturile directe dus-întors cu statiunile de la Marea Neagrã si din Delta Dunãrii, vor fi circula începând de sâmbãtã. CFR Cãlãtori a pregãtit un program special de trenuri suplimentare, pentru ca în fiecare zi, toate regiunile tãrii sã poatã fi conectate cu destinatiile de vacantã cele mai cãutate în perioada verii. Garniturile vor circula timp de trei luni. Numãrul de trenuri, rutele, orarul si tarifele vor fi anuntate sãptãmâna aceasta.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.