Comisia Europeană a declanşat o investigaţie aprofundată privind stingerea de către statul român a datoriilor companiei CFR Marfă.
Executivul comunitar consideră că necolectarea datoriilor companiei de către statul român i-au conferit acesteia un avantaj neloial, cu încălcarea normelor Uniunii Europene privind ajutoarele de stat. CFR Marfă este deţinută în totalitate de stat şi are un nivel ridicat de îndatorare.
În martie, Asociaţia Transportatorilor Feroviari Privaţi din România a adresat Comisiei o plângere oficială, prin care acuză operatorul de stat CFR Marfă că ar fi beneficiat de ajutoare de stat, cu încălcarea normelor europene.
Conducerea Ministerului Transporturilor a dispus, ca urmare a avertizărilor emise de Administraţia Naţională de Meteorologie pentru perioada 29 octombrie, ora 10:00 – 30 octombrie, ora 23:00, o serie de măsuri pentru preîntâmpinarea unor eventuale perturbări în circulaţia feroviară, informează CFR Călători printr-un comunicat remis, sâmbătă, AGERPRES.
Printre aceste măsuri se numără asigurarea cu locomotive Diesel Electrice de rezervă şi cu personal suplimentar a Depourilor Ploieşti, Arad, Cluj, Satu Mare, Braşov, Sibiu, Suceava, precum şi a staţiei Caransebeş, pentru îndrumarea trenurilor aflate în circulaţie, şi deservirea mijloacelor de intervenţie pentru deszăpezire în conformitate cu convenţiile comune încheiate între CFR Infrastructură şi CFR Călători.
‘De asemenea, la începutul acestui weekend, ministrul Transporturilor a dispus efectuarea unui exerciţiu de prealarmare a plugurilor de zăpadă, utilaje cu care se va putea acţiona în iarna 2017-2018 pe întreaga reţea feroviară, în vederea prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă specifice sezonului rece’, se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, comandamentele feroviare de iarnă vor fi formate din personal specializat din cadrul CFR Infrastructură, CFR Călători şi CFR Marfă, personal care va urmări şi coordona acţiunile de deszăpezire şi intervenţie operativă 24h/24h.
‘Angajaţii feroviari ai CFR Călători şi CFR Infrastructură ţin legătura operativ cu personalul de serviciu din trenurile aflate în parcurs, pentru ca pasagerii să ajungă în siguranţă la destinaţii’, se mai precizează în comunicat.
Judecătorii Tribunalului Timișoara dispus arestarea preventivă a lui Mihuț Constantin Crăciun, director general, Daniel Ciobanu, director operațiuni dezvoltare, Pavel Bărculeț, director departament vânzări — trafic, și Florin-Claudiu Enache, director vagoane.
Totodată, magistrații au decis ca Mircea Ion Mașcovescu, Mihai Mutașcu, Gelu-Ioan Corodan, George Niculescu, Stănel Rădulescu și Ovidiu-Dumitru Luca să fie cercetați în arest la domiciliu.
În schimb, în cazul altor nouă persoane, instanța a decis că acestea pot fi cercetate sub control judiciar.
Procurorii DIICOT au efectuat miercuri 63 de percheziții domiciliare în București și în județele Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinți, Călărași, Arad, Teleorman, Dâmbovița.
Potrivit anchetatorilor, în cursul anului 2016, la nivelul CFR Marfă s-ar fi constituit un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC Remat SA Călărași a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate.
Prejudiciul cauzat CFR Marfă, prin activitatea infracțională, se ridică la valoarea de 6.313.748,52 euro.
Aproximativ 60 de perchezitii au loc, miercuri dimineata, in Bucuresti si la Timisoara, intr-un dosar al DIICOT vizand CFR Marfa si privind vanzarea unor vagoane de tren de marfa la pret subevaluat, la fier vechi.
Perchezitiile au loc la unitati ale CFR Marfa si la mai multe societati care se ocupa cu comercializarea fierului vechi, atat in Timisoara, cat si in Bucuresti.
Anchetatorii spun ca angajatii CFR vindeau vagoanele de marfa care sunt facute dintr-un otel special, la pret de fier vechi, deci la un pret mai mic decat adevarata loc valoare, iar diferenta de bani si-o insuseau.
Conform unui comunicat DIICOT, citat de news.ro, perchezitiile au loc in Bucuresti si in noua judete si vizeaza 40 de persoane, iar prejudiciul depaseste 6 milioane de euro, anunta DIICOT.
Ofiterii precizeaza ca este vizat un grup infractional care ar fi subevaluat bunurile din patrimoniul societatii, cu prilejul operatiunilor de vanzare-cumparare a 2.450 de vagoane destinate casarii, facilitand astfel traficarea in folosul unei firme de colectare a deseurilor feroase din Calarasi a diferentei rezultate intre valoarea reala si cea subevaluata a bunurilor casate.
Potrivit DIICOT- Serviciul Teritorial Timisoara, la aceasta ora politistii structurilor de combatere a criminalitatii organizate si cei de la transporturi, sub coordonarea procurorilor D.I.I.C.O.T. – Structura Centrala fac 63 de perchezitii domiciliare in Bucuresti si in judetele Timis, Caras-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinti, Calarasi, Arad, Teleorman si Dambovita.
Perchezitiile au loc intr-un dosar penal in care sunt cercetate 40 de persoane pentru constituire a unui grup infractional organizat, delapidare cu consecinte deosebit de grave, fals intelectual si uz de fals.
„In cursul anului 2016, la nivelul unei societati de transporturi feroviare s-a constituit un grup infractional organizat, implicand factori de decizie de la nivelul central si teritorial al societatii de transport. Membrii gruparii sunt banuiti ca ar fi subevaluat bunurile din patrimoniul societatii, cu prilejul operatiunilor de vanzare-cumparare a 2.450 de vagoane destinate casarii, facilitand astfel traficarea in folosul unei firme de colectare a deseurilor feroase din Calarasi a diferentei rezultate intre valoarea reala si cea subevaluata a bunurilor casate”, arata DIICOT.
Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Marfuri Bucuresti, in baza unei proceduri de licitatie deschisa a 2.450 de vagoane pe roti, la pret de fier vechi, desi, in conformitate cu standardele in materie, deseurile metalice provenite din casarea materialului rulant se incadrau in categoria “deseu fier vechi greu” si “deseu fier vechi special” (otel), categorii de deseuri cu o valoare de piata net superioara. Pretul de achizitie a fost de 120 de euro per tona de fier vechi, in conditiile in care pretul mediu practicat pentru “deseu fier vechi greu” era de 175,88 euro per tona, iar pentru “deseu fier vechi special” (otel) era de 218,90 euro per tona.
Astfel, cei in cauza ar fi realizat practic o subevaluare a bunurilor cu 82,42% in cazul “deseurilor fier vechi special” (otel) si cu 46,56% in cazul “deseurilor fier vechi greu”.
Prejudiciul cauzat societatii de transport prin activitatea infractionala este de 6.313.748 de euro, mai spun procurorii DIICOT.
Toata conducerea executiva a CFR Marfa, in frunte cu directorul general Mihut Craciun, vizata de ancheta DIICOT
Intreaga conducere executiva a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa ”CFR MARFA” S.A, in frunte cu directorul general Mihut Craciun, este implicata in gruparea infractionala vizata de perchezitiile care au loc, miercuri dimineata, in Bucuresti si in noua judete, spun procurorii DIICOT. Potrivit acestora, in cursul anului 2016, la nivelul ”CFR MARFA” S.A. s-a constituit un grup infractional organizat, implicand factori de decizie de la nivelul central si teritorial al societatii de transport, avand ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societatii, cu prilejul operatiunilor de vanzare-cumparare a 2450 de vagoane destinate casarii, in folosul SC REMAT S.A. Calarasi.
Potrivit DIICOT, in cursul anului 2016, la nivelul Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa ”CFR MARFA” S.A s-a constituit un grup infractional organizat, implicand factori de decizie de la nivelul central si teritorial al societatii de transport, avand ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societatii, cu prilejul operatiunilor de vanzare-cumparare a 2450 de vagoane destinate casarii, facilitand astfel traficarea in folosul SC REMAT SA Calarasi a diferentei rezultate intre valoarea reala si cea subevaluata a bunurilor casate.
Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Marfuri Bucuresti, in baza procedurii de licitatie deschisa initiata de S.N.T.F.M. ”CFR MARFA” S.A a unui numar de 2450 de vagoane pe roti, la pret de fier vechi, desi, in conformitate cu standardele in materie, deseurile metalice provenite din casarea materialului rulant se incadrau in categoria “deseu fier vechi greu” si “deseu fier vechi special” (otel), categorii de deseuri cu o valoare de piata net superioara.
„Manopera frauduloasa a fost premeditata de factorii de decizie din cadrul S.N.T.F.M. CFR MARFA S.A in coniventa cu reprezentantii SC REMAT SA Calarasi. S-a constatat ca, desi oferta de vanzare initiata de S.N.T.F.M. CFR MARFA S.A pe Bursa de Marfuri viza cantitatea generica de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vanzare-cumparare incheiat cu ofertantul SC REMAT SA Calarasi a mentionat vanzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Pretul de achizitie a fost de 120 euro/tona de fier vechi, in conditiile in care pretul mediu practicat pentru deseu fier vechi greu era de 175,88 euro/tona, iar pentru “deseu fier vechi special” (otel) era de 218,90 euro/ tona. Rezulta ca prin aceasta manopera s-a realizat practic o subevaluarea a bunurilor cu 82,42% in cazul “deseurilor fier vechi special” (otel) si cu 46,56% in cazul deseurilor fier vechi greu”, spun procurorii DIICOT.
Potrivit acestora, primul nivel al grupului infractional organizat a fost constituit din conducerea executiva a societatii S.N.T.F. MARFA ”C.F.R. MARFA” S.A, compusa din directorul general Mihut Constantin Craciun, directorul operatiuni dezvoltare Daniel Ciobanu, directorul Departamentului Vanzari-Trafic Eugen Tudor, directorul economic-financiar Pavel Barculet, managerul juridic Silviu Valeriu Costea, directorul Trafic Constantin Alupoaie, directorul vagoane Florin Enache, seful Biroului Urmarire Contracte Mariana Capatana si seful Serviciului Exploatare Vagoane George Niculescu.
Acestia au initiat vanzarea la Bursa de marfuri a celor 2450 de vagoane la pret de fier vechi, prin subevaluarea lor si obtinerea unui pret mai mic decat valoarea reala, mai spune DIICOT.
Al doilea palier al grupului infractional organizat a fost reprezentat de catre functionarii din cadrul sucursalelor S.N.T.F. MARFA ”C.F.R. MARFA” S.A. Timisoara, Brasov, Iasi, Galati, Craiova, Cluj si Constanta, iar al treilea palier al grupului infractional organizat a fost constituit din reprezentantii S.C. REMAT S.A.Calarasi, beneficiara contractului.
Cele 2450 de vagoane supuse casarii insumeaza cantitatile de 35.002,12 tone de otel si 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantitati care au fost mentionate in documentele incheiate ca fier vechi, mai precizeaza stirileprotv.ro
Federaţiile Sindicale din Transporturile Feroviare spun că vor declanşa greva generală după 15 octombrie, și nu la 1 octombrie, așa cum anunțaseră inițial. Aceasta în cazul în care contractul colectiv de muncă nu va fi semnat până cel târziu pe 30 septembrie, iar salariile nu vor creşte cu cel puţin 10%.
Sindicaliştii mai solicită acordarea de tichete de masă pentru toate zilele lucrătoare, acordarea de vouchere de vacanţă începând cu 1 ianuarie 2016 şi o politică de personal care să asigure funcţionarea în bune condiţii a acestui domeniu, despre care ei spun că este legat direct şi explicit de siguranţa naţională.
Marţi are loc o întâlnire între reprezentanții CN CFR, CFR Marfă și CFR Călători și sindicaliști.
Disponibilizările de la CFR Marfă, anunțate săptămâna aceasta afecteaza 65 de gorjeni. Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Gorj a primit o notificare de la CFR Marfă Bucureşti, Sucursala Banat-Oltenia, prin care vor fi disponibilizaţi din judeţul Gorj un număr de 65 de salariaţi începând cu data de 11 august 2014.
Potrivit reprezentanților AJOFM Gorj, preavizul de 20 de zile lucrătoare va fi acordat în perioada 10 iulie-14 august, perioadă în care agenția va susţine şi serviciile de preconcediere, prin care cei disponibilizaţi vor fi informaţi despre actele necesare pentru întocmirea dosarului de şomaj, dar şi despre locurile de muncă vacante.
CFR Marfă a început în această săptămână procedurile de disponibilizare a 2.500 de angajaţi la nivelul întregii ţări, plecările efective urmând să aibă loc în prima parte a lunii august.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.